Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
środa, 27 listopada 2024 11:39
Reklama Hipol
Reklama
News will be here

Szarlotka kontra zapałki

Kandydaci na stanowisko burmistrza Jelcza-Laskowic prześcigają się w pomysłach na kampanię wyborczą. Plakaty i bilboardy to za mało. Szukają ciekawszych pomysłów, żeby zainteresować głosujących. Popularna kiełbasa wyborcza zamienia się w szarlotkę i zapałki. Swoimi pomysłami zaskakują także niektórzy kandydaci na radnych. Jeden z nich postanowił sprzątać po innych

Obecny burmistrz Kazimierz Putyra spędził sobotnie przedpołudnie, 30 października, na targowisku miejskim. Wraz ze sztabem młodych ludzi rozdawał szarlotkę wyborczą z dołączoną  wizytówką i zdjęciem. - Przed wyborami cztery lata temu w tym samym miejscu rozdawałem jabłka - mówi Putyra, poproszony o uzasadnienie, dlaczego firmuje się szarlotką? - Ciasto z jabłkami jest kolejnym produktem, ale wspartym umiejętnościami i doświadczeniem. Taka będzie moja druga  kadencja.

Zapalony kandydat

Marek Szponar, obecny starosta, kandydat na burmistrza Jelcza-Laskowic, jeszcze bezpośrednio nie spotkał się z mieszkańcami miasta i gminy, ale zapowiada, że takie zebrania odbędą się w  najbliższych dniach, zarówno w mieście, jak i w innych miejscowościach. W sklepach i na stoiskach rozdawane są reklamujące go kalendarzyki i zapałki. - Postawiłem na przedmioty codziennego użytku - uzasadnia  pomysł na taki sposób dotarcia do wyborców. - Kalendarze są propozycją rozpoczęcia nowego, lepszego roku, z nowym gospodarzem.
Inni kandydaci na burmistrza J-L na razie milczą. Zapowiadają jednak, że nie powiedzieli ostatniego słowa, a ich sposoby na wybory będą równie ciekawe i zaskakujące.

Sprzątanie po staroście

Starostwo Powiatowe w Oławie, przed godziną 15.00. Tłumy kurzu, z których wyłania się z ogromną miotłą wiceburmistrz Jelcza-Laskowic Tomasz Kołodziej. Towarzyszą mu młodzi ludzie - wolontariusze jego sztabu wyborczego, a wśród nich także kandydaci do Rady Miejskiej Jelcza-Laskowic z ugrupowania “Wspólnota Samorządowa 2010”.  Przechodnie przecierają oczy ze zdumienia i zastanawiają się, z jaką akcją mają do czynienia? Przecież dzień sprzątania świata już był. Jednak okrzyki, które sporadycznie padają z ust inicjatorów, wyjaśniają wszystko. - Właśnie tym  happeningiem rozpoczynam swoją kampanię na radnego do Rady Powiatu - mówi Tomasz Kołodziej. - Są ze mną młodzi ludzie, którzy także widzą potrzebę zmian w powiecie. To symboliczne sprzątanie przy starostwie, to początek porządków, jakie chcemy zrobić po obecnych rządach starosty Marka Szponara.
Potwierdzają to wolontariusze, którzy przy sprzątaniu mówili, że wzięli udział w tej akcji dlatego, bo chcą zmian. Wszystkie poczynania sztabu wyborczego rejestrowano  kamerą, będą także dostępne w internecie.
Inicjatorzy postanowili zaprosić starostę Marka Szponara do udziału w happeningu. Złapali go przed wejściem do Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych w Jelczu-Laskowicach i wręczyli mu zaproszenie na popołudniowe porządki. Jednak starosta nie okazał entuzjazmu i nie chciał rozmawiać w świetle obiektywu z wiceburmistrzem i młodzieżą. Już po fakcie nie krył jednak  oburzenia działaniami wiceburmistrza. - To skandaliczne zachowanie, tak samo zresztą jak cała kadencja tego pana - mówi zniesmaczony Marek Szponar. - Przed wejściem do szkoły wręczono mi z zaskoczenia zaproszenie na sprzątanie starostwa o godzinie 15.00. Sposób, w jaki Kołodziej wciąga mnie do swojej kampanii, jest dla mnie niezrozumiały i szokujący. Wiceburmistrz robi sobie kampanię wyborczą w godzinach pracy, zamiast wykonywać w tym czasie swoje obowiązki służbowe, ale to przecież nic nowego. O tym wiedzą już prawie wszyscy. Co do jesiennych porządków -  trzeba mieć do tego kompetencje i umiejętności, poza tym w starostwie nie trzeba ich robić. Trzeba natomiast po kadencji niespełnionych obietnic w Jelczu-Laskowicach…       
              
Wioletta Kamińska
[email protected]
Współpraca: (MAG)


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

mgid.com, 649292, DIRECT, d4c29acad76ce94f
lijit.com, 349013, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
lijit.com, 349013-eb, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
openx.com, 538959099, RESELLER, 6a698e2ec38604c6
appnexus.com, 1019, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
improvedigital.com, 1944, RESELLER
pubmatic.com, 161673, RESELLER, 5d62403b186f2ace
admanmedia.com, 925, RESELLER
smartadserver.com, 3713, RESELLER
openx.com, 540866936, RESELLER, 6a698e2ec38604c6
adform.com, 2671, RESELLER
yahoo.com, 59674, RESELLER, e1a5b5b6e3255540
smaato.com, 1100042823, RESELLER, 07bcf65f187117b4
yahoo.com, 58935, RESELLER, e1a5b5b6e3255540
triplelift.com, 11656, RESELLER, 6c33edb13117fd86
pubmatic.com, 158481, RESELLER, 5d62403b186f2ace
smartadserver.com, 3713, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
appnexus.com, 15349, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
zeta.com, 757, RESELLER
rubiconproject.com, 9655, RESELLER, 0bfd66d529a55807
Xapads.com, 145030, RESELLER
google.com, pub-3990748024667386, DIRECT, f08c47fec0942fa0
Pubmatic.com, 162882, RESELLER, 5d62403b186f2ace
video.unrulymedia.com, 524101463, RESELLER, 29bc7d05d309e1bc
lijit.com, 224984, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
Pubmatic.com, 163319, RESELLER, 5d62403b186f2ace
adyoulike.com, c1cb20fa2bbc39a8f2ec564ac0c157f7, DIRECT
adyoulike.com, a15d06368952401cd3310203631cb18b, RESELLER
rubiconproject.com, 20736, RESELLER, 0bfd66d529a55807
pubmatic.com, 160925, RESELLER, 5d62403b186f2ace
onetag.com, 7a07370227fc000, RESELLER
lijit.com, 408376, RESELLER, fafdf38b16bf6b2b
spotim.market, sp_AYL2022, RESELLER, 077e5f709d15bdbb
smartadserver.com, 4144, RESELLER
nativo.com, 5848, RESELLER, 59521ca7cc5e9fee
smartadserver.com, 4577, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
appnexus.com, 13099, RESELLER
pubmatic.com, 161593, RESELLER, 5d62403b186f2ace
rubiconproject.com, 11006, RESELLER, 0bfd66d529a55807
onetag.com, 7cd9d7c7c13ff36, DIRECT
ssp.e-volution.ai, AJxF6R4a9M6CaTvK, RESELLER
rubiconproject.com, 16824, RESELLER, 0bfd66d529a55807
adform.com, 2664, RESELLER, 9f5210a2f0999e32
appnexus.com, 11879, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
appnexus.com, 15825, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
smartadserver.com, 1247, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
smaato.com, 1100056735, DIRECT, 07bcf65f187117b4
smaato.com, 1100004890, DIRECT, 07bcf65f187117b4
rubiconproject.com, 24600, RESELLER, 0bfd66d529a55807
sharethrough.com, iBAzay96, RESELLER, d53b998a7bd4ecd2
pubmatic.com, 156177, RESELLER, 5d62403b186f2ace
pubmatic.com, 161674, RESELLER, 5d62403b186f2ace
insticator.com,15188195-e4cc-40b1-98f1-d6390cc63cbb,RESELLER,b3511ffcafb23a32
rubiconproject.com,17062,RESELLER,0bfd66d529a55807
video.unrulymedia.com,136898039,RESELLER
sharethrough.com,Q9IzHdvp,DIRECT,d53b998a7bd4ecd2
pubmatic.com,95054,DIRECT,5d62403b186f2ace
lijit.com,257618,RESELLER,fafdf38b16bf6b2b

 

Reklama
NAPISZ DO NAS!

Jeśli masz interesujący temat, który możemy poruszyć lub byłeś(aś) świadkiem ważnego zdarzenia - napisz do nas. Podaj w treści swój adres e-mail lub numer telefonu. Jeżeli formularz Ci nie wystarcza - skontaktuj się z nami.

Reklama
Reklama