Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
środa, 27 listopada 2024 11:23
Reklama Hipol
Reklama
News will be here

Dlaczego opinia o pracodawcy jest tak ważna? Pracownicy mają głos!

“Zadowolony klient powie o firmie kilku przyjaciołom, niezadowolony zacznie pisać i komunikować wszędzie”. To dość powszechnie przywoływane twierdzenie w kontekście opinii o firmie, którą przyznają jej kontrahenci. Coraz częściej ma ono również zastosowanie do ocen, które wystawiają… pracownicy. Dzisiaj dowiesz się, dlaczego opinia o pracodawcy ma równie duże znaczenie.

Work or not: Gdzie znaleźć opinie o pracodawcach?

Opinie o pracodawcy mogą teraz szerokiej publiczności przyznać wszyscy pracownicy. Robią to chętnie za pośrednictwem portali typu Work or Not. (Link znajduje się tutaj) Do wizytówki przedsiębiorstwa można dodać dowolny komentarz, który ma charakter opisowy. Pozwala to na swobodną wypowiedź. Pracownik może podkreślić te elementy współpracy, które uzna za stosowne. Daje to czytelnikom wgląd w różnorodne aspekty działania firmy.

Kandydaci czytają opinie o pracodawcy

Już w 2021 roku prawie połowa pytanych w badaniu LMC Polska o tytule “Kultura organizacyjna w firmachdeklarowała, że czyta opinie o pracodawcach. W tym gronie najpewniej są sami pracownicy przedsiębiorstwa, ale także potencjalni kandydaci, którzy zastanawiają się, czy warto aplikować na stanowisko w tej organizacji. Wraz z rozwojem pracy zdalnej i hybrydowej można się spodziewać, że obecnie jeszcze więcej osób zwraca uwagę na opinie o pracodawcy.

Opinie kreują wizerunek firmy

Tym sposobem tworzy się niejako dodatkowa przestrzeń, w której firma prezentuje się od zupełnie innej strony. Strony ciekawej, bo wydaje się ona zwykłemu klientowi, czy obserwatorowi niedostępna. Pracownicy widzą więcej, ponieważ spędzają w firmie najwięcej czasu. Doświadczają różnorodnych sytuacji i na łamach portali typu Work or Not opisują swoje wrażenia, które mogą budować zupełnie inny obraz firmy, niż jest on znany z innych przekazów, np. w social mediach, czy na stronie internetowej.

Negatywne oceny mogą wpłynąć na rekrutację

W tym miejscu wystarczy przywołać sytuację codzienną, taką jak zakupy w Internecie. Zanim produkt trafi do naszego koszyka, najpewniej przeczytamy opinię o nim, a także o samym sprzedającym (gdy kupujemy u niego po raz pierwszy). Czy będziemy kontynuować zakupy, gdy dostrzeżemy przewagę ocen negatywnych? Raczej nie. Podobna sytuacja ma miejsce podczas przeprowadzania przez firmę rekrutacji. Kandydaci najpierw sprawdzą opinie pracowników – a jeśli będą one negatywne, nie zdecydują się aplikować na ogłoszenie o pracę.

Pracownicy mają głos!

Liczba wystawianych opinii o pracodawcach w serwisach typu Work or Not będzie tylko rosnąć. Tak jak i liczba osób, które będą je czytać. Jest to tendencja, której nie zatrzymamy. Warto więc wziąć pod uwagę ten czynnik podczas ustalania działań wizerunkowych firmy i np. zachęcać pracowników, aby na łamach portalu Work or Not wyrazili swoje szczere opinie. Może to podnieść prestiż przedsiębiorstwa i sprawić, że będzie ono ważnym graczem na rynku pracy.

Opinie pracowników a budowanie wizerunku firmy

Warto zaznaczyć, że dzisiaj firmy nie budują swojego wizerunku jedynie poprzez komunikację do klientów. Opinie pracowników o pracodawcy może przeczytać każdy. Mogą one zachęcać lub zniechęcać do współpracy specjalistów i fachowców, których w wielu branżach potrafi brakować. Może nie dzisiaj, ale za rok, dwa, czy pięć – opinie te będą mieć ogromne znaczenie podczas przeprowadzania rekrutacji na te stanowiska. 

Społeczność Work or Not

W portalach, takich jak Work or Not, tworzą się pracownicze społeczności. Użytkownicy wymieniają się swoimi wrażeniami: polecają pracę w konkretnej firmie lub ją odradzają. Poprzez możliwość zadawania pytań pogłębiają wiedzę o tych doświadczeniach. Przez to tworzy się społeczność, w której pracownicy podają sobie wzajemnie pomocną dłoń. Pozwala to kandydatom coraz lepiej dopasowywać pracodawcę do swoich oczekiwań i potrzeb. Dołącz do tego grona! Dodaj opinię w Work or Not i pomóż kreować nowy – świadomy rynek pracy.

(tekst sponsorowany)


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

mgid.com, 649292, DIRECT, d4c29acad76ce94f
lijit.com, 349013, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
lijit.com, 349013-eb, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
openx.com, 538959099, RESELLER, 6a698e2ec38604c6
appnexus.com, 1019, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
improvedigital.com, 1944, RESELLER
pubmatic.com, 161673, RESELLER, 5d62403b186f2ace
admanmedia.com, 925, RESELLER
smartadserver.com, 3713, RESELLER
openx.com, 540866936, RESELLER, 6a698e2ec38604c6
adform.com, 2671, RESELLER
yahoo.com, 59674, RESELLER, e1a5b5b6e3255540
smaato.com, 1100042823, RESELLER, 07bcf65f187117b4
yahoo.com, 58935, RESELLER, e1a5b5b6e3255540
triplelift.com, 11656, RESELLER, 6c33edb13117fd86
pubmatic.com, 158481, RESELLER, 5d62403b186f2ace
smartadserver.com, 3713, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
appnexus.com, 15349, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
zeta.com, 757, RESELLER
rubiconproject.com, 9655, RESELLER, 0bfd66d529a55807
Xapads.com, 145030, RESELLER
google.com, pub-3990748024667386, DIRECT, f08c47fec0942fa0
Pubmatic.com, 162882, RESELLER, 5d62403b186f2ace
video.unrulymedia.com, 524101463, RESELLER, 29bc7d05d309e1bc
lijit.com, 224984, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
Pubmatic.com, 163319, RESELLER, 5d62403b186f2ace
adyoulike.com, c1cb20fa2bbc39a8f2ec564ac0c157f7, DIRECT
adyoulike.com, a15d06368952401cd3310203631cb18b, RESELLER
rubiconproject.com, 20736, RESELLER, 0bfd66d529a55807
pubmatic.com, 160925, RESELLER, 5d62403b186f2ace
onetag.com, 7a07370227fc000, RESELLER
lijit.com, 408376, RESELLER, fafdf38b16bf6b2b
spotim.market, sp_AYL2022, RESELLER, 077e5f709d15bdbb
smartadserver.com, 4144, RESELLER
nativo.com, 5848, RESELLER, 59521ca7cc5e9fee
smartadserver.com, 4577, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
appnexus.com, 13099, RESELLER
pubmatic.com, 161593, RESELLER, 5d62403b186f2ace
rubiconproject.com, 11006, RESELLER, 0bfd66d529a55807
onetag.com, 7cd9d7c7c13ff36, DIRECT
ssp.e-volution.ai, AJxF6R4a9M6CaTvK, RESELLER
rubiconproject.com, 16824, RESELLER, 0bfd66d529a55807
adform.com, 2664, RESELLER, 9f5210a2f0999e32
appnexus.com, 11879, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
appnexus.com, 15825, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
smartadserver.com, 1247, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
smaato.com, 1100056735, DIRECT, 07bcf65f187117b4
smaato.com, 1100004890, DIRECT, 07bcf65f187117b4
rubiconproject.com, 24600, RESELLER, 0bfd66d529a55807
sharethrough.com, iBAzay96, RESELLER, d53b998a7bd4ecd2
pubmatic.com, 156177, RESELLER, 5d62403b186f2ace
pubmatic.com, 161674, RESELLER, 5d62403b186f2ace
insticator.com,15188195-e4cc-40b1-98f1-d6390cc63cbb,RESELLER,b3511ffcafb23a32
rubiconproject.com,17062,RESELLER,0bfd66d529a55807
video.unrulymedia.com,136898039,RESELLER
sharethrough.com,Q9IzHdvp,DIRECT,d53b998a7bd4ecd2
pubmatic.com,95054,DIRECT,5d62403b186f2ace
lijit.com,257618,RESELLER,fafdf38b16bf6b2b

 

Reklama
NAPISZ DO NAS!

Jeśli masz interesujący temat, który możemy poruszyć lub byłeś(aś) świadkiem ważnego zdarzenia - napisz do nas. Podaj w treści swój adres e-mail lub numer telefonu. Jeżeli formularz Ci nie wystarcza - skontaktuj się z nami.

Reklama
Reklama