Work or not: Gdzie znaleźć opinie o pracodawcach?
Opinie o pracodawcy mogą teraz szerokiej publiczności przyznać wszyscy pracownicy. Robią to chętnie za pośrednictwem portali typu Work or Not. (Link znajduje się tutaj) Do wizytówki przedsiębiorstwa można dodać dowolny komentarz, który ma charakter opisowy. Pozwala to na swobodną wypowiedź. Pracownik może podkreślić te elementy współpracy, które uzna za stosowne. Daje to czytelnikom wgląd w różnorodne aspekty działania firmy.
Kandydaci czytają opinie o pracodawcy
Już w 2021 roku prawie połowa pytanych w badaniu LMC Polska o tytule “Kultura organizacyjna w firmach” deklarowała, że czyta opinie o pracodawcach. W tym gronie najpewniej są sami pracownicy przedsiębiorstwa, ale także potencjalni kandydaci, którzy zastanawiają się, czy warto aplikować na stanowisko w tej organizacji. Wraz z rozwojem pracy zdalnej i hybrydowej można się spodziewać, że obecnie jeszcze więcej osób zwraca uwagę na opinie o pracodawcy.
Opinie kreują wizerunek firmy
Tym sposobem tworzy się niejako dodatkowa przestrzeń, w której firma prezentuje się od zupełnie innej strony. Strony ciekawej, bo wydaje się ona zwykłemu klientowi, czy obserwatorowi niedostępna. Pracownicy widzą więcej, ponieważ spędzają w firmie najwięcej czasu. Doświadczają różnorodnych sytuacji i na łamach portali typu Work or Not opisują swoje wrażenia, które mogą budować zupełnie inny obraz firmy, niż jest on znany z innych przekazów, np. w social mediach, czy na stronie internetowej.
Negatywne oceny mogą wpłynąć na rekrutację
W tym miejscu wystarczy przywołać sytuację codzienną, taką jak zakupy w Internecie. Zanim produkt trafi do naszego koszyka, najpewniej przeczytamy opinię o nim, a także o samym sprzedającym (gdy kupujemy u niego po raz pierwszy). Czy będziemy kontynuować zakupy, gdy dostrzeżemy przewagę ocen negatywnych? Raczej nie. Podobna sytuacja ma miejsce podczas przeprowadzania przez firmę rekrutacji. Kandydaci najpierw sprawdzą opinie pracowników – a jeśli będą one negatywne, nie zdecydują się aplikować na ogłoszenie o pracę.
Pracownicy mają głos!
Liczba wystawianych opinii o pracodawcach w serwisach typu Work or Not będzie tylko rosnąć. Tak jak i liczba osób, które będą je czytać. Jest to tendencja, której nie zatrzymamy. Warto więc wziąć pod uwagę ten czynnik podczas ustalania działań wizerunkowych firmy i np. zachęcać pracowników, aby na łamach portalu Work or Not wyrazili swoje szczere opinie. Może to podnieść prestiż przedsiębiorstwa i sprawić, że będzie ono ważnym graczem na rynku pracy.
Opinie pracowników a budowanie wizerunku firmy
Warto zaznaczyć, że dzisiaj firmy nie budują swojego wizerunku jedynie poprzez komunikację do klientów. Opinie pracowników o pracodawcy może przeczytać każdy. Mogą one zachęcać lub zniechęcać do współpracy specjalistów i fachowców, których w wielu branżach potrafi brakować. Może nie dzisiaj, ale za rok, dwa, czy pięć – opinie te będą mieć ogromne znaczenie podczas przeprowadzania rekrutacji na te stanowiska.
Społeczność Work or Not
W portalach, takich jak Work or Not, tworzą się pracownicze społeczności. Użytkownicy wymieniają się swoimi wrażeniami: polecają pracę w konkretnej firmie lub ją odradzają. Poprzez możliwość zadawania pytań pogłębiają wiedzę o tych doświadczeniach. Przez to tworzy się społeczność, w której pracownicy podają sobie wzajemnie pomocną dłoń. Pozwala to kandydatom coraz lepiej dopasowywać pracodawcę do swoich oczekiwań i potrzeb. Dołącz do tego grona! Dodaj opinię w Work or Not i pomóż kreować nowy – świadomy rynek pracy.
(tekst sponsorowany)
Napisz komentarz
Komentarze