Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
czwartek, 28 listopada 2024 12:06
Reklama Hipol
Reklama
News will be here

Kupuj drożej w "Tesco"!

Zdaniem Aleksandra Maciejewicza tak powinno naprawdę brzmieć hasło reklamowe brytyjskiej sieci handlowej. Oławianin twierdzi, że w ostatnim czasie co najmniej kilka razy został oszukany w hipermarkecie "Tesco" przy ulicy 3 Maja. - To z reguły nie nasza wina, tylko dostawców, którzy dają nam gotowe wyroby z nadrukowaną ceną, a nie zgłaszają zmian w naszym dziale handlowym - tłumaczy pracownica działu sprzedaży w oławskim "Tesco"


Oława Cenowe dylematy

Aleksander Maciejewicz przyszedł do naszej redakcji w kwietniu, na długo przed szałem świątecznych zakupów: - W sklepie nie widać było jeszcze nadmiaru klientów, więc pracownicy "Tesco" nie mogą się tłumaczyć nadmiarem pracy w takim gorącym dla handlu okresie, jakim jest przedświąteczny tydzień - mówił wzburzony, stojąc w drzwiach. W ręku trzymał opakowanie nieźle wyglądającego sernika wiedeńskiego. - To ulubiony przysmak mojej mamy! - tak zaczął swoją opowieść o historii zakupu ciasta rodem ze stolicy Austrii. - Mieszkam w Oławie na osiedlu Sobieskiego, a moja mama, starsza i schorowana kobieta, pomieszkuje w Godzikowicach. Jadąc do niej w odwiedziny, wstąpiłem po drodze do "Tesco", by kupić jej ulubione ciasto. Gdy obejrzałem dokładnie opakowanie, ucieszyłem się, że jest w nim spory kawałek i za przystępną cenę. Gdy byłem już u mamy i obejrzałem paragon, szybko się rozczarowałem, bo w rzeczywistości cena sernika była zupełnie inna, wyższa oczywiście!

Maciejewicz dodaje, że to nie był jego pierwszy konflikt cenowy z "Tesco". Kiedyś kupował tu gruszki, zapakowane w foliowy woreczek. Miały być tanie, bo po promocyjnej cenie, a gdy wrócił z zakupów do domu i dokładnie przeanalizował paragon, to okazało się, że za te polskie gruszki zapłacił drożej niż za rzadkie frykasy z orientalnych krajów.

- Średnio cztery razy dziennie jestem nazywana złodziejką! - mówi pracownica "Tesco" z działu handlowego, prosząca o anonimowość, bo nie jest upoważniona do wypowiadania się w prasie. Według jej wiedzy czasami się zdarza, że producenci przywożący nowy towar z nową ceną nie przekażą odpowiednio szybko tej informacji do działu sprzedaży i wtedy w systemie kasowym nadal funkcjonuje stara cena.   

Beata Wawrzyniak, zarządzająca oławskim hipermarketem brytyjskiej sieci handlowej, wyjaśnia z kolei, że zamieszanie cenowe wynika najczęściej z tego, że przy wielu promocjach, jakie praktycznie codziennie są proponowane  w "Tesco", pracownicy nie zawsze zdążą fizycznie wymienić oznaczenie cen na półkach: - Przy około 12 tysiącach różnych produktów, jakie nasza firma oferuje w marketach wielkości tej, jaki jest w Oławie, nie zawsze da się to zrobić od razu i w jednej chwili. Bywa też tak, że klienci przełożą towar w inne miejsce, gdzie jest pasek z ceną drugiego, tańszego towaru, i to wtedy często myli następną osobę.    

- Problem leży w tym, że jak zwróciłem uwagę na to jawne cenowe oszustwo, to sam zostałem potraktowany niemal jak złodziej - ripostuje Maciejewicz. - Owszem, pieniądze mi zwrócono, ale ja to wychwyciłem dopiero w domu u mamy i musiałem jeszcze raz jechać kilka kilometrów do "Tesco", a za paliwo już mi nikt pieniędzy nie oddał. Nie usłyszałem także słowa przepraszam.

Beata Warzyniak wyjaśnia, że niektóre skargi wynikają też z tego, iż klienci nie znają dobrze nowych mechanizmów promocji: - Gdy jakiś nasz towar ma cenę promocyjną, to różnica jest odejmowana na końcu transakcji i widać to dopiero przy podsumowaniu. Sprzedajemy często dwa opakowania w cenie jednego. Klienci nie zawsze to dojrzą na paragonie, który najpierw pokazuje tę zdublowaną cenę, a potem dopiero jest to minusowane.

Pracownica działu sprzedaży dodaje, że wtedy od razu biegną do jej biura z pretensjami: - Gdy tam wszystko spokojnie wyjaśnimy i wychodzi, że mamy rację, z reguły też nie słyszymy słowa przepraszam.   

- Manipulacje cenowe to niestety dość powszechna praktyka w naszych oławskich marketach - mówi Barbara Wojtasik, powiatowy rzecznik konsumentów. - Wszystkim klientom, którzy przychodzą do mnie ze skargami, zalecam, by korzystali z czytników, które powinny być w każdym tego typu sklepie i w dobrze widocznym miejscu. Na takim czytniku można sprawdzić, czy cena rzeczywista odpowiada tej, która jest naklejona na towarze.  

Barbara Wojtasik dodaje, że dotychczas najwięcej skarg miała na Carrefour przy ulicy 3 Maja oraz na Intermarche przy ulicy Kutrowskiego. Tam także już kilka razy interweniowała, nawet wysyłała skargi do Państwowej Inspekcji Handlowej: - Zgodnie z ustawą o cenach z 5 lipca 2001 oraz rozporządzeniem ministra finansów z 10 czerwca 2002, regulującym zasady uwidaczniania cen na towarach i usługach, oferowanych do sprzedaży, właśnie PIH jest tym organem, który ma uprawnienia kontrolne. Inspektorzy tej instytucji mogą także nałożyć grzywny na handlowców, a w przypadku notorycznego powtarzania się sytuacji, skierować wniosek do sądu o ściganie karne.

Tekst i fot.: Krzysztof A. Trybulski

[email protected]


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

mgid.com, 649292, DIRECT, d4c29acad76ce94f
lijit.com, 349013, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
lijit.com, 349013-eb, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
openx.com, 538959099, RESELLER, 6a698e2ec38604c6
appnexus.com, 1019, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
improvedigital.com, 1944, RESELLER
pubmatic.com, 161673, RESELLER, 5d62403b186f2ace
admanmedia.com, 925, RESELLER
smartadserver.com, 3713, RESELLER
openx.com, 540866936, RESELLER, 6a698e2ec38604c6
adform.com, 2671, RESELLER
yahoo.com, 59674, RESELLER, e1a5b5b6e3255540
smaato.com, 1100042823, RESELLER, 07bcf65f187117b4
yahoo.com, 58935, RESELLER, e1a5b5b6e3255540
triplelift.com, 11656, RESELLER, 6c33edb13117fd86
pubmatic.com, 158481, RESELLER, 5d62403b186f2ace
smartadserver.com, 3713, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
appnexus.com, 15349, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
zeta.com, 757, RESELLER
rubiconproject.com, 9655, RESELLER, 0bfd66d529a55807
Xapads.com, 145030, RESELLER
google.com, pub-3990748024667386, DIRECT, f08c47fec0942fa0
Pubmatic.com, 162882, RESELLER, 5d62403b186f2ace
video.unrulymedia.com, 524101463, RESELLER, 29bc7d05d309e1bc
lijit.com, 224984, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
Pubmatic.com, 163319, RESELLER, 5d62403b186f2ace
adyoulike.com, c1cb20fa2bbc39a8f2ec564ac0c157f7, DIRECT
adyoulike.com, a15d06368952401cd3310203631cb18b, RESELLER
rubiconproject.com, 20736, RESELLER, 0bfd66d529a55807
pubmatic.com, 160925, RESELLER, 5d62403b186f2ace
onetag.com, 7a07370227fc000, RESELLER
lijit.com, 408376, RESELLER, fafdf38b16bf6b2b
spotim.market, sp_AYL2022, RESELLER, 077e5f709d15bdbb
smartadserver.com, 4144, RESELLER
nativo.com, 5848, RESELLER, 59521ca7cc5e9fee
smartadserver.com, 4577, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
appnexus.com, 13099, RESELLER
pubmatic.com, 161593, RESELLER, 5d62403b186f2ace
rubiconproject.com, 11006, RESELLER, 0bfd66d529a55807
onetag.com, 7cd9d7c7c13ff36, DIRECT
ssp.e-volution.ai, AJxF6R4a9M6CaTvK, RESELLER
rubiconproject.com, 16824, RESELLER, 0bfd66d529a55807
adform.com, 2664, RESELLER, 9f5210a2f0999e32
appnexus.com, 11879, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
appnexus.com, 15825, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
smartadserver.com, 1247, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
smaato.com, 1100056735, DIRECT, 07bcf65f187117b4
smaato.com, 1100004890, DIRECT, 07bcf65f187117b4
rubiconproject.com, 24600, RESELLER, 0bfd66d529a55807
sharethrough.com, iBAzay96, RESELLER, d53b998a7bd4ecd2
pubmatic.com, 156177, RESELLER, 5d62403b186f2ace
pubmatic.com, 161674, RESELLER, 5d62403b186f2ace
insticator.com,15188195-e4cc-40b1-98f1-d6390cc63cbb,RESELLER,b3511ffcafb23a32
rubiconproject.com,17062,RESELLER,0bfd66d529a55807
video.unrulymedia.com,136898039,RESELLER
sharethrough.com,Q9IzHdvp,DIRECT,d53b998a7bd4ecd2
pubmatic.com,95054,DIRECT,5d62403b186f2ace
lijit.com,257618,RESELLER,fafdf38b16bf6b2b

 

KOMENTARZE
Autor komentarza: Inżynier BRDTreść komentarza: Pkt. 1. zielona strzałka nic nie da bo przy takim natężeniu ruchu i tak nie ma szans włączyć się do ruchu. Pkt 2. zgadzam się w nocy powinna być w trybie ostrzegawczym, tak kiedyś było i było to dobre.Data dodania komentarza: 28.11.2024, 11:29Źródło komentarza: Są światła. Armegedon na skrzyżowaniu trwa!Autor komentarza: RedaktorTreść komentarza: Bardzo dobry przykład - zwłaszcza, że Oleśnica i Brzeg maja obwodnice (zresztą w Brzegu ma być kolejna)!!! A różnica miedzy tymi miastami a Oławą polega na tym, że widocznie tam jest współpraca i wzajemne wsparcie w ważnych dla danego miasta sprawach: na linii radni-władza-powiat-województwo-rząd-zarządca drogi. A w Oławie.... głównym problemem radnych jest możliwości lub brak możliwości wypicia piwa w lokalu, który jest do tego przeznaczony... ot taki lokalny koloryt miejscowych radnych...Data dodania komentarza: 28.11.2024, 10:55Źródło komentarza: Są światła. Armegedon na skrzyżowaniu trwa!Autor komentarza: RedaktorTreść komentarza: Organizację świateł na skrzyżowaniu można poprawić: 1. powinien być sygnalizator z zieloną strzałką do skrętu w prawo z ul. Strzelnej w kierunku ul. 11-go Listopada i pl. Zamkowego. 2. Światła powinny być wyłączone w nocy np. od godz.19.Data dodania komentarza: 28.11.2024, 10:43Źródło komentarza: Są światła. Armegedon na skrzyżowaniu trwa!Autor komentarza: MieszkaniecTreść komentarza: Co ty za bzdury wypisujesz,jak stanie większe auto, to nie ma miejsca, żeby się zmieścić i skręcić w prawo!?Data dodania komentarza: 28.11.2024, 09:22Źródło komentarza: Są światła. Armegedon na skrzyżowaniu trwa!Autor komentarza: ObserwatorTreść komentarza: Któregoś dnia samochody stały aż do Słoneczka w Godzikowicach,nie daj Boże jakiś wypadek na A4.Data dodania komentarza: 28.11.2024, 09:10Źródło komentarza: Są światła. Armegedon na skrzyżowaniu trwa!Autor komentarza: SpecjalistaOdWszystkiegoTreść komentarza: A kto każe iść Panu z Rynku przez krzyżówkę ze światłami? 50m wcześniej jest przejście bez świateł (od ul. Kościelnej) (tam nawet fajnie się "przycina" z tyłu bloków).Data dodania komentarza: 28.11.2024, 08:47Źródło komentarza: Są światła. Armegedon na skrzyżowaniu trwa!
Reklama
NAPISZ DO NAS!

Jeśli masz interesujący temat, który możemy poruszyć lub byłeś(aś) świadkiem ważnego zdarzenia - napisz do nas. Podaj w treści swój adres e-mail lub numer telefonu. Jeżeli formularz Ci nie wystarcza - skontaktuj się z nami.

Reklama
Reklama