- Celem kampanii jest poprawa bezpieczeństwa użytkowników butli gazowych w Polsce oraz wzrost świadomości konsumentów o mechanizmach rynku gazu w butlach, w tym o prawidłowych zasadach użytkowania produktu - mówi Sylwester Śmigiel, przewodniczący Polskiej Organizacji Gazu Płynnego - organizatora kampanii. - Podejmowane działania są odpowiedzią na zjawisko rosnącej liczby niebezpiecznych zdarzeń z udziałem butli gazowych. Tylko prawidłowe i bezpieczne funkcjonowanie rynku butli gazowych może zapobiec wzrostowi liczby wypadków.
Prowadzone przez POGP statystyki pokazują, że średnio raz w tygodniu dochodzi do zdarzenia, w wyniku którego oprócz strat majątkowych, ludzie doznają uszczerbku na zdrowiu a nawet tracą życie. - Dlatego też uznaliśmy za konieczne podjęcie działań edukacyjnych prewencyjnych, które przyczynią się do zwiększenia bezpieczeństwa użytkowników butli - dodaje Sylwester Śmigiel.
Jednym z działań realizowanych w ramach kampanii jest infolinia ekspercka: (22) 321 50 88, gdzie można wyjaśnić wszelkie wątpliwości dotyczące ważności posiadanej butli, jej oznakowania, itp.
W obrocie handlowym znajduje się około 11 milionów 11-kg butli gazowych. Każda z nich jest napełniana kilka razy w roku. Używane są głównie do gotowania, ale także do ogrzewania, zasilania parasoli grzewczych, grilli, wózków widłowych. Większość urządzeń na gaz płynny jest umiejscowiona w budynkach mieszkalnych. Powszechność i miejsce użytkowania butli gazowych w Polsce powoduje, że wszelkie nieprawidłowości obecne na tym rynku niosą duże ryzyko dla milionów Polaków. Każdy uczestnik rynku (dostawca, dystrybutor, konsument) ma określone obowiązki i prawa. Jednym
z podstawowych obowiązków mających bezpośredni wpływ na poczucie bezpieczeństwa konsumenta jest napełnianie butli wyłącznie przez uprawnione rozlewnie gazu.
Partnerami i patronami kampanii są: Urząd Dozoru Technicznego, Komenda Główna Państwowej Straży Pożarnej, Państwowa Inspekcja Pracy, Business Centre Club, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich, Związek Ochotniczych Straży Pożarnych RP, Centralny Instytut Ochrony Pracy – Państwowy Instytut Badawczy, Polskie Towarzystwo Leczenia Oparzeń, Biuro Informacji Toksykologicznej.
Działania w ramach kampanii będą realizowane do września br. Szczegółowe informacje dotyczące kampanii znajdują się na stronie www.pogp.pl.
Edyta Kwapich
Napisz komentarz
Komentarze