LIZAWICE
Nowa podstacja
25 września oficjalnie oddano do użytku podstację trakcyjną w Lizawicach. Wybudowano ją jako ostatni obiekt zasilania trakcji elektrycznej na odcinku Opole - Wrocław - Legnica.
- Celem przedsięwzięcia było uzyskanie parametrów do jazdy pociągów z prędkością 160 km/godz. - tłumaczy Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe SA, Oddział Regionalny we Wroclawiu.
- Nowe podstacje trakcyjne zapewniły tzw „sztywność napięcia”, tzn. że napięcie w sieci trakcyjnej nie obniży się. Zakres zakończonych robót obejmował prace budowlane oraz elektroenergetyczne. Wybudowano całkowicie nowy obiekt wraz z drogą dojazdową i zagospodarowaniem terenu. W zakresie elektroenergetyki znalazło się wykonanie napowietrznej linii zasilającej 110 kV, rozdzielni 110/20/1,3/1,3 kV oraz zasilaczy i kabli powrotnych, a także sterowanie lokalne odłączników sekcyjnych. Przyłączono do nowych urządzeń istniejącą linię potrzeb nie atrakcyjnych. Podstacja, podobnie jak już istniejące obiekty, ma zapewnione zdalne sterowanie urządzeń z Nastawni Centralnej Wrocław. Obiekt gwarantuje europejski standard obsługi i wymagane rygory bezpieczeństwa pracy.
Zakres modernizacji zasilania na odcinku linii kolejowej Opole - Wrocław - Legnica objął modernizację pięciu podstacji trakcyjnych (Lipki, Święta Katarzyna, Wrocław Leśnica, Środa Śląska, Szczedrzykowice) oraz budowę trzech nowych podstacji trakcyjnych: Marcelin, Przecza, Łosiów. Przebudowa systemu zasilania objęła także kabiny sekcyjne: Piekary Wielkie, Miękinia i Malczyce.
Istotnym elementem robót było wykonanie zdalnego sterowania transmisją światłowodową wszystkich urządzeń zasilających trakcję elektryczną na tym odcinku.
Zmodernizowane obiekty są estetyczne i zgodnie ze standardem modernizacji linii kolejowych, mają m.in. zabezpieczenia przed zanieczyszczeniem środowiska, np. wyciekiem oleju transformatorowego. Wartość inwestycji - 69 947 000 zł.
(r)
Napisz komentarz
Komentarze