Policja ostrzega przed oszustami, którzy mogą podawać się za fałszywych pracowników banku. 16 marca do 51-latki zadzwoniła kobieta podająca się za pracownika banku, w którym ta ma założone konto i poinformował, że weryfikacja kredytu przebiegła pomyślnie. Kiedy kobieta zaprzeczyła, by składała jakikolwiek wniosek o pożyczkę, fałszywa „pracownica banku” stwierdziła, że aby anulować kredyt, 51-latka musi wygenerować specjalny kod BLIK. Nieświadoma oszustwa kobieta wygenerowała kod i przekazała go rozmówczyni, która wypłaciła w bankomacie na terenie Polski kwotę 2000 złotych. To nowy sposób, a oszuści wciąż nie dają za wygraną.
Prawdziwi pracownicy banków nie żądają od klientów podania loginu, hasła do konta, ani tym bardziej kodów autoryzacyjnych. Jeśli dzwoni do nas osoba, podająca się za pracownika banku i namawia do przekierowania środków na inne konto, wygenerowania i przekazania kodów płatności elektronicznych czy zainstalowanie oprogramowania na telefonie lub komputerze – z całą pewnością ROZMAWIAMY Z OSZUSTEM.
Bądźmy bardziej wyczuleni na takiego typu informacje i powiadamiajmy o tym jak najszybciej policję.
Reklama
Nowa metoda oszustów! UWAGA!
Oszuści nie dają za wygraną i modyfikują dobrze znaną metodę oszustwa „na Blik”, w nowej wersji przestępcy podają się za pracowników banku i usiłują skłonić do wygenerowania kodu BLIK. Kilka dni temu w ten sposób 51-letnia mieszkanka Dolnego Śląska straciła 2000 złotych.
- 19.03.2022 09:51 (aktualizacja 18.08.2023 08:33)
Reklama
Napisz komentarz
Komentarze