Co to jest grupa na Facebooku?
Jest to społeczność stworzona wokół określonego tematu, osoby, produktu, firmy itp. Społeczność tą tworzy użytkownik Facebooka, łącząc poszczególnych innych użytkowników z założoną przez siebie grupą, dając jej członkom możliwość aktywnej interakcji w ramach grupy. Przynależność do grupy jest dobrowolna i czasowo nieokreślona. W ramach jednej grupy połączone są zazwyczaj osoby zainteresowane zaproponowanym tematem przewodnim określonym przez jej założyciela. – wyjaśnia specjalista z Kuplike.pl
Jak założyć grupę na Facebooku?
Sam proces zakładania grupy jest bardzo prosty i nie wymaga jakiś specjalnych umiejętności. W celu założenia grupy wystarczy w panelu głównym swojego profilu odszukać ikonkę „Menu” znajdującą się w prawym górnym rogu panelu głównego, kliknąć i w części utwórz, najechać kursorem na przycisk „grupa”, kliknąć i otworzy się panel do rejestracji grupy.
W panelu rejestracji należy wypełnić wymagane okienka, wcisnąć przycisk „utwórz” i już gotowe.
Jakie są grupy na Facebooku?
Każdy z posiadaczy konta na Facebooku ma do dyspozycji możliwość utworzenia grupy lub kilku grup. Grupy mogą mieć różny charakter i służyć różnym celom. Najprostszy podział przedstawić można w dwóch punktach.
- Grupa publiczna otwarta
Przynależność do grupy publicznej jest możliwa dla każdego użytkownika Facebooka po uprzednim kliknięciu „dołącz do grupy” widocznym po wyświetleniu profilu, a umiejscowiony w okienku oznaczonym niebieskim kolorem. Kliknięcie tego przycisku automatycznie włącza daną osobę do społeczności grupy.
- Grupa prywatna zamknięta.
Zasada zgłoszenia akcesu do tej grupy jest identyczna jak w grupie publicznej z tym jednakże wyjątkiem, że w tym przypadku wymagana jest akceptacja administratora. Zazwyczaj akceptacja jest automatyczna lub niekiedy trzeba poczekać na nią od kilku godzin do kilku dni i jest to zależne od pracy administratora.
W obu przypadkach wystąpienie z grupy nie wymaga żadnych zgód ze strony administratorów i odbywa się z chwilą kliknięcia przycisku, opuść grupę.
Co jeszcze warto wiedzieć, zakładając grupę na Facebooku?
Sam proces rejestracji jak już wcześniej było napisane, jest bardzo prosty. Jednak jest kilka elementów, które wymagają przygotowania, zanim jeszcze grupa zafunkcjonuje w całej społeczności Facebooka.
Warto przygotować i zainstalować następujące elementy ułatwiające funkcjonowanie grupy.
- Regulamin
- ważny element, ponieważ to w regulaminie określa się zasady, jakie będą obowiązywały w grupie, przedstawia się tu zarówno prawa, jak i obowiązki użytkowników, a także co jest zabronione i co spotkać może każdego uczestnika za łamanie postanowień regulaminu.
- Opis – informacje
- krótki bardzo treściwy tekst, informujący czego dotyczy grupa, jaki jest motyw czy temat przewodni i jakiemu celowi służy grupa.
- Zdjęcie
- podobnie jak na profilu prywatnym tak też na profilu grupy warto umieścić zdjęcie, które w sposób jednoznaczny powinno nawiązywać do tematyki poruszanej na grupie, zdjęcia powiązane z treściami postów może szybciej zachęcić do przystąpienia w szeregi grupy niż informacja zawarta w opisie.
Jaka jest rola administratora grupy na Facebooku?
Najczęściej bywa tak, że osoba zakładająca grupę jest z automatu administratorem grupy i to ona jest najważniejszą osobą związaną z cała techniczną i merytoryczną obsługą grupy. Administrator powinien czuwać nad prawidłowym działaniem grupy i tym, co publikują inni użytkownicy. To administrator decyduje o usunięciu z grupy osób łamiących nagminnie regulamin grupy i obowiązujące w niej zasady.
Administrator powinien także publikować treści i brać czynny udział w komentowaniu innych użytkowników. Bardzo często od administratora zależy aktywność całej grupy i to on powinien zachęcać swoimi wpisami i komentarzami innych do bardziej aktywnego uczestnictwa w życiu całej grupowej społeczności.
Czy warto zakładać grupy na Facebooku?
Jeżeli konto profilowe jest kontem promocyjnym marki osobistej, firmowej, produktowej to grupa powiązana z tym kontem jest silnym wsparciem dla wszelkich działań marketingowych. Bardzo często bywa tak, że grupa stworzona przez użytkownika Facebooka ma większą popularność niż jego konto osobiste.
Nic jednak nie przychodzi samo, mając własną grupę lub kilka grup, wymaga to bardzo dużej pracy. Im społeczność jest większa, tym pracy jest więcej. Grupa pozostawiona bez należytej obsługi bardzo szybko traci na zasięgach, odchodzą od nie kolejne osoby, a w treściach zaczynają pojawiać się niechciane reklamy czy tematy.
Dobrze „skrojona” i przygotowana kampania reklamowa, podparta silną grupą facebookową jest prostą drogą do osiągnięcia sukcesu.
(tekst sponsorowany)
Napisz komentarz
Komentarze