Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
piątek, 22 listopada 2024 09:16
Reklama Hipol
Reklama
Reklama
News will be here

Jest petycja w sprawie budowy wiaduktu na Wiejskiej

29 września Marek Drabiński (szef struktur PO w Oławie) wysłał petycję w tej sprawie do burmistrza Oławy oraz przewodniczącego Rady Miejskiej
Jest petycja w sprawie budowy wiaduktu na Wiejskiej
Wiadukt miałby być tutaj

Źródło: Wszystko dla Oławy

Oto jej treść: 

PETYCJA w sprawie zgłoszenia inicjatywy budowy skrzyżowania wielopoziomowego w miejscu przejazdu kolejowo-drogowego na skrzyżowaniu linii kolejowej nr 132 z drogą wojewódzką nr 396, przy ul. Wiejskiej w Oławie, do programu multilokalizacyjnego projektu inwestycyjnego pn.: „Poprawa bezpieczeństwa na przejazdach kolejowych w tym ich przebudowa na skrzyżowania dwupoziomowe”, który został wskazany jako priorytetowy w dokumencie strategicznym pn.: „PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. – zamierzenia inwestycyjne na lata 2021-2030 z perspektywą do 2040 roku”

*

Szanowny Panie Burmistrzu,

Szanowny Panie Przewodniczący,

Zwracam się z uprzejmą prośbą o zgłoszenie inicjatywy budowy skrzyżowania wielopoziomowego (wiaduktu lub tunelu) do programu multilokalizacyjnego projektu inwestycyjnego pn.: „Poprawa bezpieczeństwa na przejazdach kolejowych w tym ich przebudowa na skrzyżowania dwupoziomowe”, który został wskazany jako priorytetowy w dokumencie strategicznym pn.: „PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. – zamierzenia inwestycyjne na lata 2021-2030 z perspektywą do 2040 roku”. Projekt ten może stanowić kontynuację realizowanego w ramach POliŚ 2014-2020 analogicznego projektu, w ramach którego możliwa stała się współpraca zarządcy infrastruktury kolejowej z zarządcami infrastruktury drogowej w zakresie współfinansowania inwestycji drogowych obejmujących likwidację przejazdów kolejowo - drogowych i budowę w zamian skrzyżowań bezkolizyjnych w najbardziej newralgicznych lokalizacjach. Z pisma od Ministerstwa Infrastruktury z dnia 09.05.2022 r. wynika, że w ramach przytoczonego projektu byłaby możliwość zgłoszenia przez samorząd terytorialny propozycji budowy skrzyżowania w omawianej lokalizacji.

Szanowni Państwo, pragnę zauważyć, że po wybudowaniu przystanku kolejowego Oława Zachodnia oraz po zakończeniu przebudowy mostów na Odrze w Opolu i powrocie większej liczby pociągów towarowych na linię 132, znacznie wydłuży się czas oczekiwania na przejeździe. Dlatego też w imieniu mieszkańców, zwracam się z uprzejmą prośbą o złożenie wniosku do PKP PLK S.A. o budowę skrzyżowania bezkolizyjnego w ramach ww. programu.

 

Z poważaniem

Marek Drabiński

 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

tnt 03.10.2022 07:45
A może by tak rondo rąbnąć!, a co?!....., niech pociągi też jeżdżą po okręgu :)) , wszak rondo to skrzyżowanie bezkolizyjne. Ojej! jest poniedziałek a ja już takie głupoty wypisuję, o matko!!

Ja 02.10.2022 09:18
To on już nie jest społecznikiem i wędkarzem jak przedstawiał się na ,,sztabie tuska". Jestem zaskoczony. Równie dobrze mógłby napisać petycję o budowę kosmodromu.

Merytoryczny Wśród Hejterów 01.10.2022 21:21
Pomysł na zbudowanie bezkolizyjnego skrzyżowania na wiejskiej Teoretycznie jest dobry bo pojazdy nie musiały by stać w korkach tak jak teraz ALE zawsze jest jakiś minus: Obie inwestycje zostały poprzedzone czasami wręcz Hejterskimi atakami na Przystanek Oława Zachodnia, Obwodnicę bo inwestycje będą już za nie długo realizowane przez PIS, więc trzeba było je zdyskredytować, ośmieszyć i umniejszyć ich znaczenie i nagle WDO, Zieliński i Kaczek występują z propozycją budowy Tunelu lub wiaduktu, Nie wiem być może to przypadek ;). Ale przechodząc już do minusów, na początku tunel: - Po pierwsze przy budowie tunelu należało by zamknąć linię kolejową która jest ważną Międzynarodową magistralą kolejową E 30, więc należało by przekierować dużą liczbę pociągów na objazd po linii zelektryfikowanej a jedyną taką opcją jest linia Wrocławia Sołtysowie do Jelcza Miłoszyce która jest jednotorwa posiada zaledwie dwie mijanki na odcinku 21 km gdyż linia z Siechnic do Czernicy przez dwa lata nie będzie dostępna z powodu remontu. A już teraz tam się odbywa spory ruch a co dopiero by było gdyby przekierować tam składy z E30 inną sprawą jest to że Oława i Brzeg musiały by dostać co najmniej jakiś szynobus aby nie zostać wykluczone komunikacyjnie. Po za tym w Oławie pociąg ten musiał by zmieniać czoło a towarowe musiały by manewrować. - Drugą kwestią jest to że tunel może mieć maksymalne pochylenie 15% co wymagało by żeby pochylnia zjazdowo wyjazdowa miała z 70 m długości co oznaczało by likwidację wjazdu do ciepłowni i wyjazdu ze stacji paliw lub zrobienie nowego wjazdu, a po za tym co z ruchem pieszo rowerowym czy on też miał by iść pod ziemię. - Trzecią kwestią jest poziom wód gruntowych który w okolicach nowego Otoku i OS Sobieskiego jest bardzo wysoki ( kiedyś tereny te były podmokłe ) więc tunel musiał by być chroniony przed wypłynięciem, a po za tym zostaje kwestia wód opadowych ją też należało by wypompować z tunelu a co jeżeli by pompa zawiodła i zalało by tunel to gdzie został by przekierowany ruch - No właśnie kwestia przekierowania ruchu, przecież podczas budowy tunelu DW 396 musiała by zostać zamknięta więc trzeba by było skierować gdzieś cały ruch Oława Strzelin więc najprawdopodobniej przez Godzikowice i Jaczkowice co szczególnie w tej pierwszej miejscowości spowodowało by korki na skrzyżowaniu DK 94 i DW 346 - ostatnią kwestią jest to że przy budowie tunelu należało by wyburzyć Dom, zburzyć parę altanek oraz poprzerabiać większość instalacji które musiałyby zostać przesunięte w bok a to wszystko są ogromne koszty ( budowa, przeróbki i odszkodowania ). Tutaj jedyną opcją by było podniesienie na długim odcinku torów o np. 2 m i wtedy tunel np zamiast schodzić 6 m w głąb schodził by tylko na 4 m. Dobra skoro mamy omówioną kwestię Tunelu to teraz przejdziemy do kwestii wiaduktu: Pomimo tego że wiadukt byłby lepszy w kilku kwestiach od wiaduktu to też ma swoje wady: - Po pierwsze nasyp, aby przejść wiaduktem nad torami należało by zbudować w miarę łagodną rampę po której mogły by się wspinać zarówno samochody jak i TIR-y co oznaczało by budowę 100 metrowej rampy i o ile od strony OS. Sobieskiego skrzyżowanie z Paderewskiego nie zostało by ruszone co najwyżej część z pasem włączania się do ruchu w stronę Nowego Otoku musiała by się również wznosić to należało by wyburzyć parę altanek i dom aby zrobić nasyp. ale sytuacja by była gorsza po drugiej stronie ponieważ wraz z budową nasypu, jeżeli by obejmował on również ścieżkę pieszo rowerową należało by wyburzyć lub przenieść stację benzynową, oraz zbudować nowe dojazd do ulicy Iglastej i Jodłowej, To by były ogromne koszta odszkodowań i prac dodatkowych a w przeciwieństwie do tunelu po zakończonych pracach odbudowa altanek / domu nie była by możliwa ze względu na nasyp. - Po drugie trzeba by było zamknąć drogę ale o tym mówiłem w poprzednim komentarzu, ale przynajmniej wystarczyło by tylko wstrzymać ruch pociągów na czas kładzenia przęsła, po za tym nie trzeba by było przenosić instalacji. Obie propozycje mają minusy ale również plusy należało by się zastanowić czy minusy nie przeważą nad plusami, ponieważ budowa tego skrzyżowania spowoduje tylko że w tym miejscu nie będą powstawać korki ale po zbudowaniu skrzyżowania bezkolizyjnego znaczna część ludzi która do tej pory omijała wiejską zacznie nią jeździć zwiększając korki na Lipowej i Strzelnej, Miastu jest potrzebna obwodnica która odciąży miasto z ruchu tranzytowego i osób które mieszkają na przedmieściach, po za tym należy usprawnić ruch w całym mieście a nie tylko w jednym punkcie gdyż może to pogorszyć korki w innych częściach miasta, generalnie miasto potrzebuje wewnętrznej obwodnicy czyli dróg ulgi idących dookoła miasta. Proszę o kulturalne i merytoryczne odnoszenie się do mojego komentarza.

Kris 01.10.2022 23:00
Szanowny fanie PiSu. W obwodnicę uwierzę jak ją zobaczę. Frischmann obiecywał obwodnicę już w 2014 roku, mamy 2022 rok i obwodnicą nie ma wyznaczonego nawet przebiegu. Z resztą to jest inwestycja centralna zależna od GDDKiA a nie władz miasta, władze miasta w sprawie obwodnicy mogą zrobić tyle co zrobiły w sprawie syfu w Odrze, czyli wysłać pisma poleconym. Przyjmujesz błędne założenia i planujesz budować tam niemalże taki wiadukt jak jest na ul. Opolskiej albo jakąś autostradę. Pojeździj trochę po Polsce to zobaczysz jak takie przejazdy na lokalnych drogach wyglądają. Na tej samej trasie kolejowej są pobudowane tunele jedynie na szerokość dwóch pasów i nie byłoby konieczności wyburzania czegokolwiek. Z resztą tracisz z pola widzenia tego, że zanim altanki to tam jest jeszcze parking przy działkach, a ewentualny wiadukt czy tunel nie musi być szerszy niż obecna droga z chodnikiem. Po co zamykać tory przy budowie? Technologia poszła znacznie do przodu i takie zamknięcie (jednego toru) byłoby jedynie na dzień lub dwa, z resztą przy remoncie torów funkcjonowało już tak, że był jeden tor zamknięty a drugi czynny. Nie wiem czy wiesz ale np we Wrocławiu przy Galerii Dominikańskiej (teren podmokły dość blisko Odry) też funkcjonuje tunel i jakoś nie zalewa go przy opadach i jakoś poradzili sobie z podmokłym terenem (kilkadziesiąt lat temu). Jaka to jest "znaczna część" do omijała wiejską i niby którędy? Jadąc droga ulgi do Kilińskiego i tak wracali na tą samą drogę jadąc na Strzelną lub Lipową, a jak ktoś jechał do Godzikowic to i tak jechał na Gaj i bezpośrednio do Godzikowic. Tak napisałeś ten komentarz jakbyś próbował zgrywać mądrego ale nigdy w Oławie nie był i jednak nie wiedział o czym pisze.

Anonim 02.10.2022 12:12
Długo przed panem burmistrzem, tę obwodnicę obiecywali także pan Październik oraz pan poseł Kaczor. Roman to nawet powoływał się na panią premier Kopacz, która powiedziała coś o Oławie, czy miała powiedzieć, także obiecanki od czasów gdy rządziła krajem Platforma. Oczywiście zapomniałeś o tym dodać, skupiając się na burmistrzu.

Racjonalny 02.10.2022 15:39
Szanowny Panie, Pan pójdziesz do UM w Oławie i się dowiesz, że plany i pomiary są i były wykonane a u GDDKiA oddział Wrocław planuje ta inwestycje ukończyć do 2030.

Nieogarniety 02.10.2022 08:33
Szacun za merytoryczną wypowiedź. W pełni zgadzam się z potrzebą jakiejkolwiek obwodnicy, czy to wewnętrznej czy zewnętrznej. W dobie dzisiejszego kryzysu niestety nie zanosi się na powstanie ani jednej ani drugiej, ale czas pokaże. Zgadzam się w pełni również z tym, że pomysł budowy i wiaduktu i tunelu, mają swoje plusy i minusy. Przekierowanie ruchu na czas budowy, na drogę przez Godzikowice i Jaczkowice całkowicie zablokuje miasto a innego wyjścia za bardzo nie ma. Może wyjściem z sytuacji jest jakiś plan Burmistrza, budowy nowego wiaduktu gdzieś koło przystanku Oława Zachód, ale ten plan jest niesprecyzowany i na razie chyba tylko Burmistrz go widział. W petycji natomiast co innego mnie zastanawia. Oczywiście jestem za poprawą przeprawy w kierunku Strzelina, ale wydawało mi się, że ze zrozumieniem przeczytałem " PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.-zamierzenia inwestycyjne na lata 2021-203 z perspektywą do roku 2040" i nie znalazłem tam informacji, że można zgłaszać jakieś samorządowe projekty i uwagi a ponadto PKP samo określiło, co zamierza w ramach tych inwestycji zrobić. Więc nie wiem skąd pomysł, że nasz samorząd może coś do tego planu inwestycji wnieść i dołożyć a tym bardziej, że PKP to przyjmie i zrealizuje. Ale założenie usprawnienia przejazdu na ul. Wiejskiej popieram jak najbardziej i jestem za.

mgid.com, 649292, DIRECT, d4c29acad76ce94f
lijit.com, 349013, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
lijit.com, 349013-eb, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
openx.com, 538959099, RESELLER, 6a698e2ec38604c6
appnexus.com, 1019, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
improvedigital.com, 1944, RESELLER
pubmatic.com, 161673, RESELLER, 5d62403b186f2ace
admanmedia.com, 925, RESELLER
smartadserver.com, 3713, RESELLER
openx.com, 540866936, RESELLER, 6a698e2ec38604c6
adform.com, 2671, RESELLER
yahoo.com, 59674, RESELLER, e1a5b5b6e3255540
smaato.com, 1100042823, RESELLER, 07bcf65f187117b4
yahoo.com, 58935, RESELLER, e1a5b5b6e3255540
triplelift.com, 11656, RESELLER, 6c33edb13117fd86
pubmatic.com, 158481, RESELLER, 5d62403b186f2ace
smartadserver.com, 3713, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
appnexus.com, 15349, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
zeta.com, 757, RESELLER
rubiconproject.com, 9655, RESELLER, 0bfd66d529a55807
Xapads.com, 145030, RESELLER
google.com, pub-3990748024667386, DIRECT, f08c47fec0942fa0
Pubmatic.com, 162882, RESELLER, 5d62403b186f2ace
video.unrulymedia.com, 524101463, RESELLER, 29bc7d05d309e1bc
lijit.com, 224984, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
Pubmatic.com, 163319, RESELLER, 5d62403b186f2ace
adyoulike.com, c1cb20fa2bbc39a8f2ec564ac0c157f7, DIRECT
adyoulike.com, a15d06368952401cd3310203631cb18b, RESELLER
rubiconproject.com, 20736, RESELLER, 0bfd66d529a55807
pubmatic.com, 160925, RESELLER, 5d62403b186f2ace
onetag.com, 7a07370227fc000, RESELLER
lijit.com, 408376, RESELLER, fafdf38b16bf6b2b
spotim.market, sp_AYL2022, RESELLER, 077e5f709d15bdbb
smartadserver.com, 4144, RESELLER
nativo.com, 5848, RESELLER, 59521ca7cc5e9fee
smartadserver.com, 4577, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
appnexus.com, 13099, RESELLER
pubmatic.com, 161593, RESELLER, 5d62403b186f2ace
rubiconproject.com, 11006, RESELLER, 0bfd66d529a55807
onetag.com, 7cd9d7c7c13ff36, DIRECT
ssp.e-volution.ai, AJxF6R4a9M6CaTvK, RESELLER
rubiconproject.com, 16824, RESELLER, 0bfd66d529a55807
adform.com, 2664, RESELLER, 9f5210a2f0999e32
appnexus.com, 11879, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
appnexus.com, 15825, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
smartadserver.com, 1247, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
smaato.com, 1100056735, DIRECT, 07bcf65f187117b4
smaato.com, 1100004890, DIRECT, 07bcf65f187117b4
rubiconproject.com, 24600, RESELLER, 0bfd66d529a55807
sharethrough.com, iBAzay96, RESELLER, d53b998a7bd4ecd2
pubmatic.com, 156177, RESELLER, 5d62403b186f2ace
pubmatic.com, 161674, RESELLER, 5d62403b186f2ace
insticator.com,15188195-e4cc-40b1-98f1-d6390cc63cbb,RESELLER,b3511ffcafb23a32
rubiconproject.com,17062,RESELLER,0bfd66d529a55807
video.unrulymedia.com,136898039,RESELLER
sharethrough.com,Q9IzHdvp,DIRECT,d53b998a7bd4ecd2
pubmatic.com,95054,DIRECT,5d62403b186f2ace
lijit.com,257618,RESELLER,fafdf38b16bf6b2b

lijit.com, 349013, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
lijit.com, 349013-eb, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
improvedigital.com, 1944, RESELLER
pubmatic.com, 161673, RESELLER, 5d62403b186f2ace
admanmedia.com, 925, RESELLER
openx.com, 540866936, RESELLER, 6a698e2ec38604c6
adform.com, 2671, RESELLER
yahoo.com, 59674, RESELLER, e1a5b5b6e3255540
smaato.com, 1100042823, RESELLER, 07bcf65f187117b4
yahoo.com, 58935, RESELLER, e1a5b5b6e3255540
triplelift.com, 11656, RESELLER, 6c33edb13117fd86
pubmatic.com, 158481, RESELLER, 5d62403b186f2ace
smartadserver.com, 3713, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
appnexus.com, 15349, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
zeta.com, 757, RESELLER
rubiconproject.com, 9655, RESELLER, 0bfd66d529a55807
Xapads.com, 145030, RESELLER
google.com, pub-3990748024667386, DIRECT, f08c47fec0942fa0
Pubmatic.com, 162882, RESELLER, 5d62403b186f2ace
video.unrulymedia.com, 524101463, RESELLER, 29bc7d05d309e1bc
lijit.com, 224984, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
Pubmatic.com, 163319, RESELLER, 5d62403b186f2ace
adyoulike.com, c1cb20fa2bbc39a8f2ec564ac0c157f7, DIRECT
adyoulike.com, a15d06368952401cd3310203631cb18b, RESELLER
smartadserver.com, 4577, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
onetag.com, 7cd9d7c7c13ff36, DIRECT
adform.com, 2664, RESELLER, 9f5210a2f0999e32
appnexus.com, 15825, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
smartadserver.com, 1247, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
smaato.com, 1100056735, DIRECT, 07bcf65f187117b4
smaato.com, 1100004890, DIRECT, 07bcf65f187117b4
sharethrough.com, iBAzay96, RESELLER, d53b998a7bd4ecd2
pubmatic.com, 161674, RESELLER, 5d62403b186f2ace
insticator.com,15188195-e4cc-40b1-98f1-d6390cc63cbb,RESELLER,b3511ffcafb23a32
rubiconproject.com,17062,RESELLER,0bfd66d529a55807
video.unrulymedia.com,136898039,RESELLER
sharethrough.com,Q9IzHdvp,DIRECT,d53b998a7bd4ecd2
pubmatic.com,95054,DIRECT,5d62403b186f2ace
lijit.com,257618,RESELLER,fafdf38b16bf6b2b

KOMENTARZE
Autor komentarza: KrisTreść komentarza: polecam zrezygnować i zmienić zarządcę, można też obniżyć wynagrodzenieData dodania komentarza: 22.11.2024, 08:40Źródło komentarza: Tego śnieg nie przysypie. Muszą zareagować odpowiednie służbyAutor komentarza: DżefTreść komentarza: Wątpię aby to coś zmieniło, z oławską jednostką jest problemem systemowy, spora część kadry zarządzającej nie posiada odpowiednich kompetencji co wpływa demoralizująco na podwładnych, na to nakładają się problemy krajowe związane z brakami kadrowymi i brak chętnych do pracy, do czego walnie przyczynił się nierząd dojnej zmiany, który rządził do końca 2023 roku.Data dodania komentarza: 22.11.2024, 08:08Źródło komentarza: OŁAWA Zmiana komendanta powiatowego. Kto przyjdzie za Artura Dobrowolskiego?Autor komentarza: OławianinTreść komentarza: Jak bulterier.Data dodania komentarza: 22.11.2024, 06:00Źródło komentarza: Skuteczna interwencja strażników miejskichAutor komentarza: oławiakTreść komentarza: To wspólnota Paszyńskiego od ponad pół roku buduje wiatę śmietnikową bidak nie zdążył w tym roku , obciąć mu dotację , najgorsza wspólnota pod psem w mieścieData dodania komentarza: 21.11.2024, 20:51Źródło komentarza: Tego śnieg nie przysypie. Muszą zareagować odpowiednie służbyAutor komentarza: do wysoka jak topolaTreść komentarza: pomawia bo może ma kompleksy z powodu wysokiego wzrostu ,może w szkole z niej się śmiali przez to .Ludzie są bezwzględni i może kiedyś przez to cierpiała niestetyData dodania komentarza: 21.11.2024, 18:59Źródło komentarza: Tak zabezpieczano IV-ligowy mecz na oławskim stadionie (FILMIK)Autor komentarza: TomekTreść komentarza: Byli jak Tommy Lee Jones w ściganym.Data dodania komentarza: 21.11.2024, 18:50Źródło komentarza: Skuteczna interwencja strażników miejskich
Reklama
NAPISZ DO NAS!

Jeśli masz interesujący temat, który możemy poruszyć lub byłeś(aś) świadkiem ważnego zdarzenia - napisz do nas. Podaj w treści swój adres e-mail lub numer telefonu. Jeżeli formularz Ci nie wystarcza - skontaktuj się z nami.

Reklama
Reklama