Sprawę zgłaszali nam mieszkańcy. Chodzi o przejście dla pieszych tu przy dworcu autobusowym w Oławie, w miejscu skąd autobusy wyjeżdżają "na miasto". - Bywa tak, że autobus ma czerwone światło, piesi mają czerwone, i tak wszyscy stoimy - mówił nam mieszkaniec, który zadzwonił z problemem do redakcji. - Nawet wyliczyłem, że czerwone światło dla jednych i drugich pali się około 50 sekund, podczas których wszyscy czekają.
Sprawdziliśmy i jest dokładnie tak, jak sygnalizuje czytelnik, a wynika to zapewne stąd, że teoretycznie jest możliwy także wjazd autobusów na dworzec z tej strony. Tyle tylko, że autobusów wyjeżdżających z tej strony nie widać, za to wszystkie tędy wyjeżdżają.
Sprawą zainteresował się także Marek Drabiński, szef miejskich struktur PO, a prywatnie egzaminator nauki jazdy, więc dobrze znający problemy ruchu drogowego. Parę dni temu skierował w tej sprawie pismo do dyrektora Dolnośląskiej Służby Dróg i Kolei we Wrocławiu: - Od strony skrzyżowania przed przejściem ustawiony jest znak B 1 "Zakaz ruchu", z tabliczką "nie dotyczy autobusów", biorąc jednak pod uwagę organizację ruchu na dworcu autobusowym, wjazd autobusów od tej strony występuje niezwykle rzadko. Zważywszy na fakt, że z przejścia korzysta na co dzień duża liczba pieszych, w tym wiele osób starszych, proszę o pozytywne rozpatrzenie prośby, co pozwoli skrócić dokuczliwy czas oczekiwania na zielony sygnał zezwalający na przejście przez jezdnię w tym miejscu
Jest odpowiedź: - Dolnośląska Służba Dróg i Kolei we Wrocławiu informuje, że przeanalizowała przedmiotowy wniosek oraz programy sygnalizacji na skrzyżowaniu jak w temacie. Stwierdzono, że programy sygnalizacji zostały zaprojektowane zgodnie z obowiązującymi przepisami, tj. Zapewniają przejazd/przejście w każdej grupie sygnalizacyjnej w każdym cyklu z zachowaniem co najmniej długości minimalnych (czyli wymaganych) trwania sygnału zielonego w grupach. Jednakże istnieje możliwość optymalizacji programów sygnalizacji tak, aby umożliwić dłuższy udział sygnału zielonego w cyklu na przejściach dla pieszych w rejonie dworca PKS. W celu wprowadzenia takiej zmiany należy wykonać i uzyskać zatwierdzenie projektu zmiany stałej organizacji ruchu. DSDiK we Wrocławiu wykona projekt (lub zleci jego wykonanie) zmiany stałej organizacji ruchu i przedstawi go do zatwierdzenia do zarządzającego ruchem na drogach wojewódzkich, tj. Marszałka Województwa Dolnośląskiego. Jeżeli projekt uzyska zatwierdzenie i zostaną zabezpieczone środki na ten cel, DSDiK we Wrocławiu zleci wdrożenie nowych programów sygnalizacji na skrzyżowaniu.
Napisz komentarz
Komentarze