Ostatni przykład to rondo i dęby (dziękuję za udostępnienie na portalu). Kolejny temat to ścieżki rowerowe w Oławie. Niby powstają, ale... No właśnie, widoczny jest tutaj brak wizji, planów, aby sieć dróg dla rowerów w naszym mieście spięła się kiedyś w jedną całość. Kilka lat temu wydano 6 mln zł na modernizację wiaduktu przy Opolskiej, o ścieżkach zapomniano. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, pytana o to, odpowiedziała, że chciała, ale miasto się nie dołożyło. Wcześniej kilkanaście lat temu remont DK w mieście, też o ścieżkach zapomniano. Efekt jest taki, że wzdłuż niemal całego odcinka DK 94 w mieście brak jest drogi dla rowerów. Buduje się trochę na wałach, cieszy pomysł (zresztą mój, z kampanii w 2018 r.) przejścia pod mostami nad Oławką. Jednak ciągle nie można przejechać rowerem bezpiecznie z jednego końca miasta na drugi przez centrum. I poprawy nie widać. Niedawno zakończona inwestycja PZD, polegająca na remoncie ul. 1 Maja, zdumiewa jeszcze bardziej. Drogę dla rowerów wykonano tylko na odcinku od Św. Rocha do Żołnierza Polskiego. Dalej w kierunku ronda koło poczty - już nie. Powiatowy Zarząd Drogowy, którego Dyrektora bardzo cenię, odpowiada, że się nie zmieściła... Szanowni Państwo, na parkingi po obu stronach (tak, tak, obok poczty wcześniej był zakaz postoju, obecnie już można parkować) miejsce było, a na bezpieczną drogę dla rowerów już nie? Wydano blisko 4 mln zł, przyjechał Pan Wojewoda, z którym lokalni włodarze chwalili się wspólnym zdjęciem. Nikt nie zauważył, że zapomniano o ścieżce rowerowej? Szczerze, to widząc jak przebiegały prace na tej drodze, naprawdę miałem zamiar napisać w tym przypadku coś pozytywnego, bo remont (biorąc pod uwagę, ile trwa ten w Rynku) przebiegał naprawdę sprawnie. Jednak brak przedmiotowej ścieżki wszystko zburzył. Szkoda. Poniżej odpowiedź z PZD w tej sprawie. Marek Drabiński * Odpowiedź Powiatowego Zarządu Dróg: PZD informuje, że z uwagi na konieczność zapewnienia szerokości jezdni 7 m (ruch pojazdów ciężarowych, poprzedni odcinek 6 m - jezdnia) i zachowania miejsc parkingowych, nie planowano powstania ścieżki na tym odcinku. Dodatkowym argumentem był duży ruch pieszych przy poczcie, lokalizacja zatoki autobusowej. Zgodnie z zamierzeniami kontynuacja ścieżki ma powstać poprzez ul. Żołnierza Polskiego (Skwer Adama Wójcika) do ul. 3 Maja, gdzie obecnie jest ciąg pieszo-rowerowy.
Reklama
Listy do redakcji: - Zapomniano o ścieżce rowerowej?
- Chciałbym podzielić się pewną refleksją - napisał do nas Marek Drabiński. - Odnośnie ostatniego "Wstępniaka...", w którym jest mowa o ciągłym krytykowaniu się nawzajem przez polityków w Oławie itd. Osobiście także wolałbym i chciałbym prowadzić tylko i wyłącznie tzw. kampanię pozytywną. Jednak uważam, że w naszym mieście jest, niestety, tyle nieprawidłowości, że po prostu się nie da.
- 22.02.2023 16:25
Źródło: Marek Drabiński
Reklama
Napisz komentarz
Komentarze