3 najpopularniejsze trendy w branży opakowaniowej
- Ekologia
Klienci mają coraz większą świadomość ekologiczną. To sprawia, że ich oczekiwania względem kupowanych towarów są coraz wyższe. Dotyczy to zarówno składu samego produktu, jak i rodzaju surowca wykorzystanego do produkcji opakowania, w którym znajduje się towar. Dlatego producenci opakowań dla przemysłu spożywczego szukają rozwiązań, które byłyby jednocześnie bezpieczne i ekologiczne, czyli nadające się do recyklingu i ponownego przetworzenia.
Producent opakowań do żywności firma Plast-Box stawia na eko rozwiązania, które wspierają zrównoważony rozwój na każdym etapie łańcucha dostaw – od produkcji po dystrybucję.
- Personalizacja
Klienci oczekują, że produkt, który właśnie trzymają w ręku, będzie odpowiadał na ich aktualne potrzeby. Doskonale wiedzą o tym producenci opakowań i wiader do żywności, przykładając ogromną wagę do designu opakowania. Budują lojalność konsumencką poprzez właściwe zaprojektowanie pojemnika, czyli dopasowaniu rozmiaru, kształtu, koloru i nadruku do konkretnej grupy docelowej.
Personalizacja to jeden z najsilniejszych trendów w branży opakowaniowej, który dzięki nowoczesnym technologiom, będzie się nieustannie rozwijać. Największą popularnością w branży spożywczej cieszą się pojemniki powstałe w technologii wtryskiwania oraz opakowania termoformowane oferowane przez Producenta Plast-Box, który oferuje m.in. pojemne wiadra nadrukowane w technologii IML
- Convenience
Tworzywo sztuczne zrewolucjonizowało branżę spożywczą. Pozwala wydłużyć termin przydatności do spożycia żywności i transportować ją na duże odległości. Konsumenci błyskawicznie przyzwyczaili się do wygody wynikającej z powszechnego stosowania plastiku w przemyśle spożywczym. Ich oczekiwania względem funkcjonalności wypuszczanych na rynek produktów są więc coraz wyższe. Opakowania, które wpisują się w trend convenience, to takie, które można zabrać ze sobą wszędzie – do szkoły, pracy lub na wakacje. To takie, które można z łatwością otworzyć (nawet bez odkładania smartfona) i równie łatwo zutylizować. Dlatego przy projektowaniu opakowań dla branży spożywczej warto zwrócić szczególną uwagę na takie aspekty jak komfort użytkowania i poręczność.
Projektowanie opakowań zgodnych z najnowszymi trendami to kluczowy element zachowania konkurencyjności w branży opakowań dla przemysłu spożywczego. Branża ta jest bardzo trudna i dynamicznie się zmienia, a klienci mają coraz większe wymagania dotyczące funkcjonalności, ekologii oraz personalizacji. Producenci muszą dostosowywać się do tych trendów i oferować swoim klientom opakowania, które spełniają ich oczekiwania.
Projektując opakowania zgodne z najnowszymi trendami, można zachować konkurencyjność w wyjątkowo trudnej i dynamicznie zmieniającej się branży, jaką jest branża spożywcza.
(tekst sponsorowany)
Napisz komentarz
Komentarze