Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
poniedziałek, 4 sierpnia 2025 01:45
Reklama BMM
Reklama https://www.mario-web.pl/?fbclid=IwY2xjawKmdmpleHRuA2FlbQIxMABicmlkETFoU1Vyd1F2VmVBTEJTZXZIAR4R7OQoIiStikie9PkVq_jed6ugpLqCXRABOmzOXsgh5-xjWxRaek2puL_0KA_aem_vRRkult5-xnxh4novgQbiw

Wraca sprawa tłoku w pociągach na trasie Oława-Wrocław

Wraca temat sprzed roku - tłok w wagonach, nie wszyscy się mieszczą, są spóźnienia. Gdy po wakacjach ruch pasażerski się wzmógł, znów tak podróżuje się pociągami na trasie Wrocław - Oława. Od grudnia coś ma się zmienić na lepsze...
Oława
Wraca temat sprzed roku - tłok w wagonach, nie wszyscy się mieszczą, są spóźnienia - gdy po wakacjach ruch pasażerski się wzmógł, znów tak podróżuje się pociągami na trasie Wrocław - Oława

Źródło: www.gov.pl

Podziel się
Oceń

- Pociągi są nagminnie zatłoczone, a hitem był ostatni poniedziałek 16 października, kiedy to odwołano pociąg o godz. 16.06, a kolejny skład o 16.52 był bardzo krótki i wsiedli do niego pasażerowie z dwóch pociągów (16.06 i 16.52) - pisze do redakcji pani Agnieszka. - Tak nie da się żyć. Polregio ignoruje pasażerów. Regularnie informuję o takiej sytuacji Polregio, Departament Infrastruktury UMWD. Pani Anna Leszczyńska, radna, składała interpelację w tej sprawie. Lata mijają i nic się nie zmienia. Mam świadomość, że przejazdy finansują wspólnie Dolnośląskie i Opolskie, jednak coraz więcej osób dojeżdża pociągiem: dzieci, młodzież, pracownicy, Ukraińcy i inni cudzoziemcy. Nieudolność Polregio nie może przekładać się na codzienność setek osób. W godzinach szczytu przydałby się dodatkowy pociąg, np. o godz. 16.30, żeby rozładować tłok. Poza tym krótkie szynobusy zakupione przez Opolskie to jakaś kpina - są ładne i estetyczne, ale miejsca mało dla ludzi i na bagaże. Jeśli jeszcze wchodzą osoby z wózkami dziecięcymi i rowerami to robi się dramat. Wydzielanie 4 siedzeń dla drużyny konduktorskiej to żart - ostatnio, w poniedziałek, konduktor przegonił starszą panią, ponieważ to "jego przedział konduktorski". Oczywiście powinien mieć miejsce, ale nie wiem, czy potrzebuje aż 4 miejsc - w tak małych składach to sprawa bardzo dyskusyjna.

Reklama

Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego ma podpisaną umowę z Polregio i to oni są odpowiedzialni za jakość przewozów na tej trasie i oni powinni dostarczyć składy na odpowiednią liczbę pasażerów. I tu nie ma dobrych informacji, bo województwo dolnośląskie ma zawartą umowę z Polregio aż do 2030 roku, a na razie nie ma planów, by ten odcinek dodatkowo obsługiwały Koleje Dolnośląskie.

Rok temu marszałek dolnośląski wydał w sprawie odwoływania pociągów Polregio specjalne oświadczenie: - Masowa skala odwołań pociągów POLREGIO na obsługiwanych przez przewoźnika liniach kolejowych na Dolnym Śląsku stała się zatrważająco wysoka i uderza w pasażerów. Brak realizowania pasażerskich przewozów kolejowych przez POLREGIO, które finansowane są przez Samorząd Województwa Dolnośląskiego, istotnie zaburza funkcjonowanie transportu kolejowego w regionie, uniemożliwiając wielu Dolnoślązakom codzienną komunikację kolejową. Samorząd Województwa stanowczo zażądał, aby realizacja przewozów pasażerskich przez POLREGIO była natychmiast przywrócona, należycie wykonywana i odbywała się z dbałością o pasażerów.

Problem wrócił jednak wiosną tego roku, a radna i szef miejskich struktur PO zorganizowali nawet w tej sprawie konferencję prasową. 

- Wspólnie z Markiem Drabińskim zabiegamy o poprawę bezpieczeństwa pasażerów na trasie Oława-Wrocław - mówiła wtedy radna Anna Leszczyńska. - Pisaliśmy do marszałków, były spotkania z dyrektorami departamentu, pisaliśmy do prezesa POLREGIO i do dyrektora. Sytuacja była na tyle dramatyczna, że ludzie mdleli na stojąco, nawet nie byli w stanie upaść, kobiety z wózkami nie miały szans, żeby wejść, rowerzyści nie mieli szans, żeby się dostać do pociągu. Sytuacja od 6 lat nie poprawiła się, a my co roku pisaliśmy wnioski, petycje, uwagi, licząc na to, że w końcu marszałek województwa przychyli się do naszej prośby...
Wreszcie nastąpił przełom. Jak wyjaśnia Drabiński, wpadli na pomysł, żeby złożyć petycję do przewodniczącego Sejmiku Województwa Dolnośląskiego, Andrzeja Jarocha. Szef oławskiej PO wysłał ją 19 stycznia. Po 3 miesiącach (maksymalny okres na rozpatrzenie) otrzymał informację o pozytywnym rozpatrzeniu petycji. - W toku przeprowadzonych spotkań i uzgodnień z województwem opolskim, podpisano protokoły uzgodnień, dotyczących rozkładów jazdy na rok 2023/2024. To zakłada modyfikację oferty na linii Wrocław-Opole oraz między innymi zwiększenie zestawień.

- Mamy obiecane, że składy będą dłuższe, ale dopiero od grudnia, ale dla nas jest to jakiś mały przełom, pozytywny sygnał - mówił Drabiński. - Oczywiście będziemy monitorować sytuację na bieżąco.

To ma być od grudnia. A jak jest teraz?

- Co pewien czas podróżni zostają na peronie. 6 października 2023 o godz. 19.55 wracałam z Wrocławia do Oławy pociągiem relacji Wrocław-Nysa i kilka osób zostało na peronie - pisze Czytelniczka. - Kolejny pociąg przed 21.00 był - wg rozkładu jazdy - ok. 20.50. Poza tym dlaczego nie ma pociągów też np. o 23.00 czy później - czasem człowiek wraca z delegacji czy ma coś do załatwienia we Wrocławiu. Mam szczęście, bo w takich sytuacjach nocuję u rodziny we Wrocławiu, ale inni ludzie mają problem. Polregio to betonowa instytucja.

*

Pytania dotyczące szans na poprawienie komfortu podróżowania na trasie Wrocław-Oława wysłaliśmy do rzeczników prasowych Polregio w obu województwach, czyli dolnośląskim i opolskim. 

 - Od nowego rozkładu,  od 10 grudnia 2023r., w godzinach porannych i popołudniowych szczytów przewozowych większość pociągów będzie  kursować w zwiększonym zestawieniu (składy czteroczwagonowe lub sześciowagonowe), zestawione z pojazdów zmodernizowanych - dostępna klimatyzacja i udogodnienia dla osób z ograniczoną sprawnością - zapewnia rzecznik Polregio na Dolny Śląsk Andrzej Piech. 
 

 


Napisz komentarz

Komentarze

jfk 22.10.2023 04:50
Nieogarnięty, już po wyborach. Napisz lepiej coś miłego. Zaatakujesz za 4 lata a na razie wasz pociąg pomału odjeżdża i nie trzeba maszyniście już wchodzić w cztery litery.

Reklama
Nieogarniety 22.10.2023 08:54
jfk 22.10.2023 04:50
Nieogarnięty, już po wyborach. Napisz lepiej coś miłego. Zaatakujesz za 4 lata a na razie wasz pociąg pomału odjeżdża i nie trzeba maszyniście już wchodzić w cztery litery.
Miło to napisałeś, ale po pierwsze wybory są na wiosnę, po drugie nie wchodzę nikomu tam gdzie mówisz i lubisz, a po trzecie pokazuje zakłamanie Olawskiej tzw. opozycji, która dla dorwania się do "władzy" zrobi i napisze wszystko

osiem * 22.10.2023 09:53
Nieogarniety 22.10.2023 08:54
Miło to napisałeś, ale po pierwsze wybory są na wiosnę, po drugie nie wchodzę nikomu tam gdzie mówisz i lubisz, a po trzecie pokazuje zakłamanie Olawskiej tzw. opozycji, która dla dorwania się do "władzy" zrobi i napisze wszystko
Jak narazie to Frischmann regularnie kłamie, nie tylko na sesji, ale również w gazecie. Ale tuba pisowskiego burmistrza o tym oczywiście nie napisze.

Nieogarniety 22.10.2023 11:14
osiem * 22.10.2023 09:53
Jak narazie to Frischmann regularnie kłamie, nie tylko na sesji, ale również w gazecie. Ale tuba pisowskiego burmistrza o tym oczywiście nie napisze.
Proszę bardzo, pisz o tym gdzie i jak burmistrz kłamie, bo jedyne co potrafisz napisać to "tuba burmistrza" i nic więcej.

Stachowiak Jan 20.10.2023 16:59
Taka sama sytuacja jest na tej trasie z Brzegu do Opola, podróżni z Lewina Brzeskiego,Przeczy, Dąbrowy, Chróścina Op.jada na stojąco do Opola.

Mario 21.10.2023 10:21
To już Opolskie województwo.

Reklama
Proxima Centauri 20.10.2023 07:55
Jak wskazano w tekście, pociągi zakupione przez nieudolnego marszałka województwa opolskiego Andrzeja Bułę (PO) to jakaś kpina. Całe szczęście od grudnia połowa pociągów regionalnych na linii Wrocław - Opole będzie uruchamiana taborem dolnośląskim PolRegio, co ma poprawić dostępną liczbę miejsc w pociągach. Nastąpi to niezależnie od tych śmiesznych petycji Drabińskiego, o czym wspomniano już wiele miesięcy temu.

Qwerty 20.10.2023 20:54
A Twój pis przez 8 lat nie zrobił nic w tym kierunku tylko 30mln dał dla tadeusza i parę razy tyle dla Kościoła.

Kolejarz 19.10.2023 22:43
Stanowice i Marcinkowice też się podpisują. Dłuższe składy lub/i dodatkowe rozkłady! No i ścieżki pieszo-rowerowe do/z stacji!

Nieogarniety 19.10.2023 17:09
Widzę, że coraz większej ilości osób podoba się mój nick. Dzkoda

Nieogarniety 19.10.2023 12:30
Brawo Marek i Ania

Reklama
Nieogarniety 19.10.2023 17:17
Nieogarniety 19.10.2023 12:30
Brawo Marek i Ania
Trochę zalosne to podszywanie się pod kogoś, i nie wiem w jakim celu. Tak samo żałosne, jak pisanie kolejnych petycji w sprawie petycji, dotyczących petycji. Nieśmiało zwrócę uwagę, że żadna sprawa w której pisana była petycja, nie została doprowadzona do końca. Tak samo jak nikt nie odciął się od hejtu, który na FB sieje samozwańczy rzecznik WdO i skompromitowanej olawskiej PO , Sławomir K. Nikt z PO, nie odciął się od wizyty Sławomira K. w Starostwie, i rozmów z przedstawicielem PiS. Kiepsko wygląda to namawianie się w sprawie koalicji przeciwko BBS w przyszłej kampani samorządowej. No ale jaka Oławska PO, taki jej rzecznik i takie działanie.

ogarnięty 20.10.2023 07:53
Nieogarniety 19.10.2023 17:17
Trochę zalosne to podszywanie się pod kogoś, i nie wiem w jakim celu. Tak samo żałosne, jak pisanie kolejnych petycji w sprawie petycji, dotyczących petycji. Nieśmiało zwrócę uwagę, że żadna sprawa w której pisana była petycja, nie została doprowadzona do końca. Tak samo jak nikt nie odciął się od hejtu, który na FB sieje samozwańczy rzecznik WdO i skompromitowanej olawskiej PO , Sławomir K. Nikt z PO, nie odciął się od wizyty Sławomira K. w Starostwie, i rozmów z przedstawicielem PiS. Kiepsko wygląda to namawianie się w sprawie koalicji przeciwko BBS w przyszłej kampani samorządowej. No ale jaka Oławska PO, taki jej rzecznik i takie działanie.
Kiepsko to wyglądają monotematyczne wklejki tuby pisowskiego burmistrza pod każdym postem.

Nieogarniety 20.10.2023 10:59
ogarnięty 20.10.2023 07:53
Kiepsko to wyglądają monotematyczne wklejki tuby pisowskiego burmistrza pod każdym postem.
Koalicja burmistrza i BBS-u z PiS w RM, przeszkadza ci, ale jak samozwańczy rzecznik WdO i skompromitowanej oławskiej PO, Sławomir K. lata do starosty z PiS, i robi sobie z nim zdjęcia, i z duma je wkleja na FB, to ci nie przeszkadza?? Aż takie zakłamanie??

ogarnięty 20.10.2023 11:49
Nieogarniety 20.10.2023 10:59
Koalicja burmistrza i BBS-u z PiS w RM, przeszkadza ci, ale jak samozwańczy rzecznik WdO i skompromitowanej oławskiej PO, Sławomir K. lata do starosty z PiS, i robi sobie z nim zdjęcia, i z duma je wkleja na FB, to ci nie przeszkadza?? Aż takie zakłamanie??
Tak, bo to koalicja, która moim zdaniem marnuje potencjał miasta, a szkodliwe dla miasta są ujawnione dotychczas przypadki łamania prawa czy kontrowersyjnych decyzji podejmowane przez niektórych członków tej koalicji. Z kim pan Sławomir robi sobie zdjęcia mnie nie interesuje, podejrzewam, że starosta ma zdjęcia z różnymi osobami, w tym z burmistrzem czy wójtem, a według mojej wiedzy pan Sławomir nie jest członkiem wskazanych organizacji, odmiennie twierdzi jedyna skompromitowana osoba, czyli wklejająca codziennie te same bzdury tuba pisowskiego burmistrza.

Nieogarniety 20.10.2023 14:12
ogarnięty 20.10.2023 11:49
Tak, bo to koalicja, która moim zdaniem marnuje potencjał miasta, a szkodliwe dla miasta są ujawnione dotychczas przypadki łamania prawa czy kontrowersyjnych decyzji podejmowane przez niektórych członków tej koalicji. Z kim pan Sławomir robi sobie zdjęcia mnie nie interesuje, podejrzewam, że starosta ma zdjęcia z różnymi osobami, w tym z burmistrzem czy wójtem, a według mojej wiedzy pan Sławomir nie jest członkiem wskazanych organizacji, odmiennie twierdzi jedyna skompromitowana osoba, czyli wklejająca codziennie te same bzdury tuba pisowskiego burmistrza.
Burmistrz ma zdjęcie ze starostą bo jest z nim w koalicji więc spoko. Nie wstydzi się tego i nie wypiera. A samodzielny rzecznik WdO i skompromitowanej oławskiej PO, Sławomir K. sam poszedł do starosty z PiS, załatwić przyszłą koalicję przeciw BBS. Nikt, żadna z osób członków obu organizacji, nie odcięła się od działań Sławomira K. a wprost przeciwnie, przyklaskują mu i popierają go. Ciekawy jestem skąd masz takie wieści, że Sławomir K. nie jest członkiem żadnej z tych organizacji? Czyżbyś pisał o sobie? Jak już mam być tubą, to nie "pisowskiego burmistrza" tylko bbs-owskiego bo PiS w Oławie łączy się z PO, a to mi nie po drodze. Rzeczywistości nie zmienisz i nie zagłuszysz i nie zakrzyczysz. Choćbyś nie wiem jakie bzdury wypisywał

Reklama
ogarnięty 20.10.2023 14:58
Nieogarniety 20.10.2023 14:12
Burmistrz ma zdjęcie ze starostą bo jest z nim w koalicji więc spoko. Nie wstydzi się tego i nie wypiera. A samodzielny rzecznik WdO i skompromitowanej oławskiej PO, Sławomir K. sam poszedł do starosty z PiS, załatwić przyszłą koalicję przeciw BBS. Nikt, żadna z osób członków obu organizacji, nie odcięła się od działań Sławomira K. a wprost przeciwnie, przyklaskują mu i popierają go. Ciekawy jestem skąd masz takie wieści, że Sławomir K. nie jest członkiem żadnej z tych organizacji? Czyżbyś pisał o sobie? Jak już mam być tubą, to nie "pisowskiego burmistrza" tylko bbs-owskiego bo PiS w Oławie łączy się z PO, a to mi nie po drodze. Rzeczywistości nie zmienisz i nie zagłuszysz i nie zakrzyczysz. Choćbyś nie wiem jakie bzdury wypisywał
Rzeczywistości nie zmienisz i nie zagłuszysz i nie zakrzyczysz. Choćbyś nie wiem jakie bzdury wypisywał. Sam najlepiej podsumowałeś swoje wymysły.

Jarozbaw 20.10.2023 15:04
Nieogarniety 20.10.2023 14:12
Burmistrz ma zdjęcie ze starostą bo jest z nim w koalicji więc spoko. Nie wstydzi się tego i nie wypiera. A samodzielny rzecznik WdO i skompromitowanej oławskiej PO, Sławomir K. sam poszedł do starosty z PiS, załatwić przyszłą koalicję przeciw BBS. Nikt, żadna z osób członków obu organizacji, nie odcięła się od działań Sławomira K. a wprost przeciwnie, przyklaskują mu i popierają go. Ciekawy jestem skąd masz takie wieści, że Sławomir K. nie jest członkiem żadnej z tych organizacji? Czyżbyś pisał o sobie? Jak już mam być tubą, to nie "pisowskiego burmistrza" tylko bbs-owskiego bo PiS w Oławie łączy się z PO, a to mi nie po drodze. Rzeczywistości nie zmienisz i nie zagłuszysz i nie zakrzyczysz. Choćbyś nie wiem jakie bzdury wypisywał
Jesteś Tomaszem, że wiesz czego się nie wstydzi i nie wypiera?

Nieogarniety 21.10.2023 10:52
Jarozbaw 20.10.2023 15:04
Jesteś Tomaszem, że wiesz czego się nie wstydzi i nie wypiera?
A słyszałeś kiedykolwiek, żeby wypierał się koalicji czy znajomości z kimkolwiek? Tworzycie jakąś dziwną rzeczywistość i w niej tkwicie. Zresztą myślę i pewnie mam rację, że pod oba nickami kryjesz się ty Sławomirze K. bo teksty są nieomal identyczne. Trochę żałosne są te twoje frustracje i trochę przykro, że idziesz drogą taką samą jak zapomniany już pan Michałowski.

Jarozbaw 21.10.2023 12:53
Nieogarniety 21.10.2023 10:52
A słyszałeś kiedykolwiek, żeby wypierał się koalicji czy znajomości z kimkolwiek? Tworzycie jakąś dziwną rzeczywistość i w niej tkwicie. Zresztą myślę i pewnie mam rację, że pod oba nickami kryjesz się ty Sławomirze K. bo teksty są nieomal identyczne. Trochę żałosne są te twoje frustracje i trochę przykro, że idziesz drogą taką samą jak zapomniany już pan Michałowski.
Myśl dalej, bo nie masz racji, z resztą jak zwykle. Tkwij dalej w swoich urojeniach.

Nieogarniety 21.10.2023 17:36
Jarozbaw 21.10.2023 12:53
Myśl dalej, bo nie masz racji, z resztą jak zwykle. Tkwij dalej w swoich urojeniach.
Jak tak piszesz Sławomirze K. za każdym razem, zmieniając tylko Nicki, przekonujesz mnie i wszystkich dookoła, że mam rację a tobie i skompromitowanej olawskiej PO razem z WdO, zależy tylko i wyłącznie na wygraniu z Frismanem i nawet gotowi są, totalnie sie skundlic i dogadać z PiS. Żenada

Reklama
Jarozbaw 22.10.2023 08:58
Nieogarniety 21.10.2023 17:36
Jak tak piszesz Sławomirze K. za każdym razem, zmieniając tylko Nicki, przekonujesz mnie i wszystkich dookoła, że mam rację a tobie i skompromitowanej olawskiej PO razem z WdO, zależy tylko i wyłącznie na wygraniu z Frismanem i nawet gotowi są, totalnie sie skundlic i dogadać z PiS. Żenada
Chociażbyś napisał to jeszcze 1000 razy, to nie sprawi, że twoje urojenia staną się rzeczywistością.

Nieogarniety 22.10.2023 11:18
Jarozbaw 21.10.2023 12:53
Myśl dalej, bo nie masz racji, z resztą jak zwykle. Tkwij dalej w swoich urojeniach.
Na mega intelektualny szczyt się wspiales tym komentarzem. Brawo. Tradycyjnie, nawet nie potrafisz wyjawić swoich racji, no ale jak się jej nie ma to co można napisać?

ZASTRZEŻENIE PODMIOTU UPRAWNIONEGO DOTYCZĄCE EKSPLORACJI TEKSTU I DANYCH

Dokonywanie zwielokrotnień w celu eksploracji tekstu i danych, w tym systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji ze strony internetowej tuolawa.pl i publikacji przy użyciu oprogramowania lub innego zautomatyzowanego systemu („screen scraping”/„web scraping”) lub w inny sposób, w szczególności do szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez wyraźnej zgody wydawcy - RYZA Sp. z o.o. jest niedozwolone. 

Zastrzeżenie to nie ma zastosowania do sytuacji, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe. Szczegółowe informacje na temat zastrzeżenia dostępne są TUTAJ

KOMENTARZE
Autor komentarza: HeheszekTreść komentarza: A zwróciłeś uwagę, że wyrok NSA zapadł w grudniu 2024 roku? Do tej pory wszyscy mieli to w „głębokim poszanowaniu” bo nie było podstawy, żeby ktokolwiek się czepiał samorządów, że nie ściągają tego podatku. Oczywiście zorganizuj zawiadomienie do prokuratury. Ciekawe co by z tego wynikło.Data dodania komentarza: 3.08.2025, 22:38Źródło komentarza: Jestem najemcą, więc dlaczego mam płacić podatek od nieruchomości i to za pięć lat wstecz?Autor komentarza: PapugaTreść komentarza: To teraz z drugiej strony, skoro użytkują to jako jedyni użytkownicy ponad 25lat to spokojnie mogą udać się do sądu o „zasiedzenie” tychże nieruchomości, skoro burmistrz sam podaje przykład „ podatnikami podatku od nieruchomości są posiadacze samoistni nieruchomości. Czyli osoba, która korzysta z nieruchomości tak, jakby była jej właścicielem, choć formalnie nim nie jest.”Data dodania komentarza: 3.08.2025, 22:35Źródło komentarza: Jestem najemcą, więc dlaczego mam płacić podatek od nieruchomości i to za pięć lat wstecz?Autor komentarza: Zirytowana mieszkankaTreść komentarza: Mam nadzieje że Pan Stefan założy sprawę o zasiedzenie lokalu. Po wpisie sądzę że podstawy są. Burmistrz sam sobie strzela w kolano takimi cofkami podatku. Jeżeli nie wiedział że należy go pobierać to wstyd żeby najemcy płacili za jego niewiedzę wstecz. Swoim postępowaniem naraża mieszkańców na problemy finansowe, a miasto na koszty ewentualnych spraw sądowych.Data dodania komentarza: 3.08.2025, 22:35Źródło komentarza: Jestem najemcą, więc dlaczego mam płacić podatek od nieruchomości i to za pięć lat wstecz?Autor komentarza: JarekTreść komentarza: Dzień dobry, nie z choinki tylko z Bystrzycy 😉 Gdyby były zamieszczane pytania radnych tak jak mówią ustawy na stronie Gminy i na BIP (cześć jest już) to można byłoby sprawdzić czy ten Turanski tylko raz zabrał głos. A nie jest dziwne że pozostali nie mieli pytań?Data dodania komentarza: 3.08.2025, 21:47Źródło komentarza: Wójt pod ostrzałem. Absolutorium otrzymał, ale wotum zaufania już nieAutor komentarza: QTreść komentarza: Pytanie czy lokale są ubezpieczone bo jeszcze na to Was ścięgna do płacenia 😊Data dodania komentarza: 3.08.2025, 21:36Źródło komentarza: Jestem najemcą, więc dlaczego mam płacić podatek od nieruchomości i to za pięć lat wstecz?Autor komentarza: mokuśTreść komentarza: To dlaczego mieszkańcy nie byli przy najmie informowani o konieczności złożenia deklaracji i uiszczenia podatku? Mieszkańcy są wzywani za okres ostatnich 5 lat, bo dalej podatek się przedawnił, ale czemu od (jak widać po artykule) kilkudziesięciu lat nikt nie zadbał o to żeby najemcy mogli normalnie kwartalnie płacić jak wszyscy, tylko nagle się ich wzywa do zapłaty za 5 lat? Przecież są też przedsiębiorcy co mają duże lokale, to oni pewnie dostaną do zapłaty jednorazowo może i nawet kilkadziesiąt tysięcy złotych, skąd to mają wziąć? To będzie z tego gruba afera, najemcy powinni się zorganizować i iść do prokuratury.Data dodania komentarza: 3.08.2025, 21:13Źródło komentarza: Jestem najemcą, więc dlaczego mam płacić podatek od nieruchomości i to za pięć lat wstecz?
Reklama
NAPISZ DO NAS!

Jeśli masz interesujący temat, który możemy poruszyć lub byłeś(aś) świadkiem ważnego zdarzenia - napisz do nas. Podaj w treści swój adres e-mail lub numer telefonu. Jeżeli formularz Ci nie wystarcza - skontaktuj się z nami.

Reklama
Reklama