W ramach pilotażu infolinii, klienci dolnośląskiej KAS będą mieli możliwość skorzystania z nowego modelu obsługi klienta telefonicznego. Zamiast dzwonić bezpośrednio do konkretnego urzędu skarbowego, będą mogli połączyć się z infolinią.
KAS przetestuje dwa typu połączeń, standardowe oraz z potwierdzeniem tożsamości. Jeśli dzwoniący potwierdzi swoją tożsamość telePINem, konsultanci z urzędów skarbowych będą mogli udzielić mu bardziej spersonalizowanej informacji. Pilotaż nowej infolinii to kolejny krok w dążeniu administracji skarbowej do doskonalenia obsługi i zapewnienia wyższej jakości usług. Test nowego modelu komunikacji telefonicznej ma za zadanie dostarczyć KAS informacji o potrzebach klientów oraz o najlepszych możliwych rozwiązaniach, które administracja skarbowa może wprowadzić w przyszłości w zakresie obsługi telefonicznej.
Podstawowe informacje o infolinii:
- Numer telefonu: 22 460 59 93
- Koszt połączenia: jak za połączenie lokalne lub według taryfy operatora.
W skład oferowanych usług wchodzą dwa typy połączeń:
Bez potwierdzenia tożsamości:
- ogólna informacja podatkowo-celna,
- możliwość rezerwacji terminu wizyty w urzędzie skarbowym, co skraca czas oczekiwania na obsługę przy okienku.
Po potwierdzeniu tożsamości kodem telePIN z e-Urzędu Skarbowego:
- indywidualna informacja podatkowo-celna,
- informowanie o stanie realizacji nadpłaty i zwrotów z zeznań lub deklaracji podatkowych,
- możliwość rezerwacji terminu wizyty w urzędzie skarbowym, co skraca czas oczekiwania na obsługę przy okienku.
Ważne: Klient samodzielnie ustawia kod telePIN po zalogowaniu się do e-Urzędu Skarbowego na stronie www.podatki.gov.pl.
Wraz z urzędami skarbowymi z woj. dolnośląskiego, infolinię przetestują jednostki KAS z woj. łódzkiego i opolskiego. W testach infolinii nie biorą udziału: Dolnośląski Urząd Skarbowy we Wrocławiu oraz Dolnośląski Urząd Celno-Skarbowy we Wrocławiu.
****
Testy infolinii to kolejny etap programu „Klient w centrum uwagi KAS". Obecnie podatnicy mogą większość spraw (zaświadczenie, korespondencja w bieżących sprawach, historie deklaracji, płatności online, mandaty, e-mikrofirma, Twój e-PIT, akty notarialne, rozliczenia, zwroty podatków) załatwić online po zalogowaniu w e-Urzędzie Skarbowym na www.podatki.gov.pl
Informacji podatkowych i celnych niezmiennie udziela również Krajowa Informacja Skarbowa pod numerami:
- telefon stacjonarny 22 330 03 30 (z telefonów komórkowych),
- telefon stacjonarny 801 055 055 (z telefonów stacjonarnych),
- telefon stacjonarny +48 22 330 03 30 (z zagranicy).
Napisz komentarz
Komentarze