Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
sobota, 21 grudnia 2024 09:00
Reklama BMM
Reklama
Reklama
News will be here

Co dalej z korkami i sygnalizacją?

Urząd Miejski w Oławie wraca do sprawy korków i sygnalizacji na skrzyżowaniu ulic Strzelnej, 11 Listopada z placem Zamkowym.
  • Źródło: Miasto Oława
Urząd Miejski w Oławie wraca do sprawy korków i sygnalizacji na skrzyżowaniu ulic Strzelnej, 11 Listopada z placem Zamkowym.

Źródło: Miasto Oława

Podziel się
Oceń

Taki tekst opublikowało Miasto Oława na swoim profilu FB: 

 

Zarządca drogi czyli GDDKiA przedstawił kilka rozwiązań, które miałyby upłynnić ruch (na razie nie przewiduje całkowitego wyłączenia sygnalizacji).

GDDKiA proponuje likwidację przejścia dla pieszych przez ul. 11 Listopada – na wysokości ul. Żołnierzy Armii Krajowej w Oławie. - Zaobserwowano, że każdy pieszy, który pojawia się na tym przejściu, powoduje skrócenie sygnału zielonego dla ul. 11 Listopada (od strony Brzegu) - uzasadnia zarządca. - Każde zatrzymanie pojazdu - w szczególności ciężarowego - przed przejściem dla pieszych, powoduje powstanie przerwy w kolumnie pojazdów, a tym samym brak zgłoszenia na detekcji przedłużającej sygnał zielony dla tej fazy ruchu. Z uwagi na konieczność przepuszczenia pieszego na tym przejściu tracimy na przepustowości skrzyżowania.

Zarządca czeka na stanowisko m.in. władz miejskich i służb. - Swoją opinię do zarządcy drogi wyślemy dopiero po stwierdzeniu, co o tym sądzą mieszkańcy - mówi burmistrz Tomasz Frischmann. - Tutaj na pewno będzie dylemat, bo to przejście jest skrótem, z drugiej strony jest to czynnik korkotwórczy. W tej kwestii zasugerujemy się opinią mieszkańców, zanim wydamy swoją. Czekamy też na stanowisko służb. Trzeba podkreślić, że niektóre są za likwidacją tego przejścia - oprócz Generalnej Dyrekcji Dróg i Autostrad jest to Powiatowy Zarząd Drogowy, który w piśmie z 17 grudnia dodatkowo proponuje puścić ruch tranzytowy ulicą Lipową.

Burmistrz uważa, że nie jest to dobre rozwiązanie. Sugeruje, że lepszym jest przekierowanie ruchu aut ciężarowych poza Oławę - wykorzystując układ dróg wojewódzkich. Dodaje, że w sprawie upłynnienia ruchu kluczową rolę odegrałaby budowa obwodnicy. - Martwi mnie, że zrobiło się cicho w tym temacie - mówi. - W trzecim kwartale roku miał rozpocząć się kolejny etap prac projektowych, ale tak się nie stało. Jestem tym zaniepokojony. Sprawa trasy mostowej idzie dobrze, ale obwodnicy trochę zwolniła. Interweniuję w tej sprawie kolejny raz, zauważam, że temat spadł z priorytetów GDDKiA.

Co jeszcze zarządca chce zrobić w sprawie zmniejszenia korków? Proponuje likwidację skrętu w lewo z DK94 oraz z pl. Zamkowego w ul. Strzelną poprzez wprowadzenie oznakowania pionowego w postaci znaku B-21. - Z uwagi na brak odpowiedniej szerokości drogi na tarczy skrzyżowania nie możemy wydzielić dodatkowych pasów do skrętu w lewo o minimalnej długości - uzasadnia. - Tym samym pojazdy chcące skręcić w ul. Strzelną blokują przejazd na wprost pozostałym pojazdom. Dzięki wybudowaniu ronda na skrzyżowaniu ul. Kutrowskiego z ul. Lipową w Oławie istnieje alternatywne połączenie omijające ul. Strzelną. Według naszej oceny likwidacja tej relacji poprawiłaby przepustowość i płynność skrzyżowania.

Alternatywnie zarządca proponuje całkowitą likwidację (lub ograniczenia np. dla pojazdów służb miejskich i komunikacji zbiorowej) możliwości wyjazdu z Placu Zamkowego w kierunku skrzyżowania. Wtedy Plac Zamkowy na odcinku do najbliższego skrzyżowania stałby się drogą jednokierunkową. Powyższe pozwoliłoby zmodyfikować programy sygnalizacji i wygospodarować więcej czasu dla relacji bardziej obciążonych, co istotnie poprawiłoby przepustowość całego skrzyżowania.

GDDKiA sugeruje też likwidację zjazdu na tarczy skrzyżowania i zapewnienia alternatywnego dojazdu do pobliskich posesji. Według zarządcy drogi każdy wjazd lub wyjazd z tego zjazdu stwarza realne zagrożenie bezpieczeństwa ruchu, pojazd może pojawić się na skrzyżowaniu w dowolnej chwili cyklu. - Niestety zaobserwowano, że zjazd ten jest często wykorzystywany przez kierowców (nie są to tylko pojedyncze przypadki) – dodaje. - Jeżeli nasze obserwacje się potwierdzą, konieczne będzie zapewnienie dojazdu i wyjazdu z posesji z innej strony, nie bezpośrednio na drogę krajową. Na chwilę obecną rozważamy możliwość pozostawienia zjazdu przy ograniczeniu relacji

dla tego zjazdu (wjazd i wyjazd dopuszczony tylko dla relacji w prawo). Według naszej oceny likwidacja tego zjazdu dodatkowo poprawiłaby przepustowość oraz płynność ruchu dla skrzyżowania, a może okazać się niezbędna z uwagi na konieczność zapewnienia bezpieczeństwa ruchu.

**

Na bieżąco sprawą korków zajmuje się Robert Kuświk, naczelnik Wydziału Zarządzania Kryzysowego, Spraw Obronnych i Bezpieczeństwa UM w Oławie: - Cały czas monitorujemy sytuację, jeżeli pojawiają się zatory, niemal codziennie wysyłamy zdjęcia i mapki z dokładnymi oznaczeniami – długością korków, godziną i taka informacja idzie do GDDKiA. Zdarzało się, że takie pisma przekazywaliśmy dwa razy dziennie.

Robert Kuświk dodaje, że propozycje rozwiązań zasugerowane przez GDDKiA rozesłano do trzech instytucji, aby się do tego ustosunkowały - do Zarządu Dróg Miejskich i Zieleni, Powiatowego Zarządu Drogowego w Oławie i do DSDiK – dwie odpowiedzi już są i zostały przekazane do zarządcy drogi.

Powiatowy Zarząd Drogowy oprócz propozycji otwarcia ul. Lipowej dla pojazdów ciężarowych ma jeszcze inne wskazówki (pismo z 17 grudnia). Chodzi o zlikwidowanie lewoskrętu od strony placu Zamkowego w ulicę 11 Listopada (w stronę Opola). Sugeruje też wydzielenie oznakowaniem poziomym części pasa środkowego, tworząc pas postojowy dla pojazdów skręcających w plac Zamkowy od strony Wrocławia oraz w Strzelną od strony Brzegu. Zamiast sygnalizatorów ogólnych proponuje wprowadzić kierunkowe.

Do tych propozycji muszą się odnieść służby – policja i straż miejska.

Co zanim zapadną konkretne decyzje w sprawie zmiany organizacji ruchu? GDDKiA obserwuje sytuację i optymalizuje sygnalizację w taki sposób, aby ruch odbywał się w miarę płynnie. Jednocześnie apeluje do mieszkańców Oławy i okolic, aby w godzinach szczytu nie stali w korku przed sygnalizacją świetlną na tym skrzyżowaniu, tylko rozważyli skorzystanie z drogi alternatywnej, którą może być ul. Lipowa w Oławie. - W naszej ocenie zamiast stać w zatorze na ul. Strzelnej, lepiej wjechać w ul. Lipową, gdzie na rondzie można szybko włączyć się do drogi krajowej nr 94, a następnie przejechać przez skrzyżowanie ul. Andersa i ul. 11 Listopada z ul. Strzelna oraz pl. Zamkowy – wyjaśnia zarządca drogi. - Trasa ta jest szybsza, gdyż sygnał zielony na ciągu drogi krajowej nr 94 jest dłuższy od sygnału zielonego dla ul. Strzelnej. Prosimy przekazać kierowcom, że czas trwania sygnału zielonego na ciągu głównym jest znacznie dłuższy niż na wlotach podporządkowanych. Nie rekomendujemy objeżdżania drogi krajowej nr 94 drogami lokalnymi. Zwykle warto poczekać dwa cykle na drodze krajowej niż kierować się na zatłoczone w tym czasie drogi lokalne.

 


Napisz komentarz

Komentarze

Wójt 20.12.2024 20:03
Gddkia stworzyła problem(światła) a teraz bohatersko próbuje znaleźć rozwiązanie…. Z perspektywy prywatnego przedsiębiorstwa to jest tak okropne rozwalanie i przejadanie naszej kasy, że mi się sam nóż w kieszeni otwiera. Zlikwidować te światła i będzie spokój! Kolejne niepotrzebne stoją przy gazowej i korkują całe miasto w dwie strony. To jest chore! Władza na siłę nas tresuje, bo jak to inaczej nazwać porównując z przeciętnym skrzyżowaniem gdzieś w Indiach? Tam gdzie na raz jest nawet kilkaset pojazdów wszelkiego rodzaju od riksz po ciężarówki i jakoś żyją i świateł nie potrzebują. Likwidacja świateł dała Oławskim kierowcom nową lekcję myślenia i było to widać i czuć jak ruch płynnie tam przebiega już po kilku dniach praktyki. Ale przecież kierowca oczu nie ma a władza wie lepiej kiedy obywatel ma stać a kiedy jechać. Taka powtórka z komuny tylko, że wtedy było się komu poskarżyć a dzisiaj ten kaczan nic nie słucha czego ludzie mieście nie tyle chcą co potrzebują.

Jaa 20.12.2024 13:40
Nawet nie chce mi sie tego komentować. Pajace i nieudacznicy. Wydali publiczne pieniądze na zbędne światła. Wioski maja obwodnice o lat, tu jak zwykle, duzo gadania, obiecywania. Projekt trwa tyle lat? Chyba 2 x do roku ktos do niego siada. Dla mnie muł i wodorosty. Złodzieje, nieudacznicy. Nie pozdrawiam.

Gość xy 20.12.2024 13:16
Najlepiej wyłączyć te światła, nie było tego problemu w czasie nie czynnych świateł, Ciężko to zrozumieć dla biurokratów działających przeciwko obywatelom.

Redaktor 20.12.2024 12:46
Stanowisko GDDiK jest sformułowane chyba z pozycji... Wrocławia. Jeżeli takie mają być efekty spotkań radnych w tej instytucji, to faktycznie nie ma się co chwalić ich efektami... Likwidacja możliwości skrętów w ul. Strzelną czy w pl Zamkowy (jak też przekształcanie ulic w odcinki jednokierunkowe), to zwyczajne wrocławskie science fiction - skutkujące owszem poprawieniem przepustowości DK94 na trasie Wrocław - Opole, przy jednoczesnym całkowitym paraliżu pozostałych części miasta. Nie do uwierzenia że ktoś chciałby sprezentować taki los mieszkańcom os. Sobieskiego oraz Nowego Otoku. Pomysł Starostwa na zmianę ul. Lipowej w trasę tranzytową, wymagałby: 1. Przebudowy nowego ronda - likwidację wyniesionych przejść dla pieszych przy zjeździe z niego, które pełnia funkcję progów zwalniających (choć i tak powinno być rondo turbinowe..) 2. Zmianę oznaczenia dróg na skrzyżowaniu ul. Lipowej ze ul. Strzelną (przy galerii), tak aby ul Strzelna (droga wojewódzka), na odcinku od mostu do skrzyżowania z ul. Lipową była drogą podporządkowaną względem "nowej trasy tranzytowej" 3. A skutek? Pogłębienie korków na odcinku od ronda przy MacDonaldzie do nowego ronda przy Lipowej , brak możliwości włączenia się do ruchu z ulic wylotowych na tym odcinku (choć... w sumie skoro teraz korek zaczyna się w Stanowicach to równie dobrze mógłby zaczynać się w Marcinkowicach - o to chodzi?) Likwidacja skrętu w lewo z pl. Zamkowego w lewo? - skutek kolejne wzrost ruchu na odcinku ul. 3 Maja od dworca pks w kierunku banku zachodniego (i co dalej skręt w lewo koło plantów, przy wzroście natężeniu ruchu na DK94...). Pomysły z piekła rodem... W skrócie - GDZIE JEST OBWODNICA??? Co się dzieje w tej sprawie, gdzie jest starosta, burmistrz, posłowie, i GDDiK? (o radnych nie pytam - bo dzięki "gazecie" wiem, że część z nich woli jeżdzic na spotkania z zarządca drogi albo chodzić po biurach zwiku chyba sami nie wiedząc po co...). GDZIE JEST OBWODNICA???

erfererfe 20.12.2024 11:39
"GDDKiA proponuje likwidację przejścia dla pieszych przez ul. 11 Listopada – na wysokości ul. Żołnierzy Armii Krajowej w Oławie" Ja to bym w ogóle zabronił ludziom chodzić pieszo po mieście bo tylko utrudniają kierowcom nieograniczoną jazdę i się tworzą korki... Co za bzdury. MIasto powinno się starać aby piesi i rowerzyści mieli jak najlepszą infrastrukturę do bezpiecznego poruszania się. Tranzyt powinien być przekierowany na obwodnice. Dajcie ludziom bezpieczne szerokie chodniki i ścieżki rowerowe oraz bezpieczne miejsca do przechowywania rowerów (zarówno pod wszelkimi sklepami jak i na osiedlach). W wielu przypadkach ludzie sami będą rezygnować z codziennego użytkowania samochodu. Oczywiście nie wszyscy bo są przypadki, że jednak trzeba pojechać autem. Ale niech 1/3 ludzi zamiast jechać do sklepu po bułki autem pojedzie rowerem to korki same się zredukują znacznie.

Mieszkaniec 20.12.2024 11:26
Najlepiej to strzelną i pl.zamkowy zamknąc dla ruchu,betonowe łby w tym GDDKiA

Łysy 20.12.2024 10:50
Komentarz zablokowany

baca 20.12.2024 08:13
Obwodnice w cywilizowanych krajach rozwiązują te problemy ale Oława ma urzędników którym najlepiej wychodzą zdjęcia przy różnych okazjach i są nie zdolni do doprowadzenia do budowy obwodnic i mostu.

SpecjalistaOdWszystkiego 20.12.2024 07:52
"Wąski, jak ty mnie zaimponowałeś w tej chwili". Już pisałem o tym wcześniej (co było raczej negowane), że wyraźnie widać, że chca ruch przenieść na rondo + Lipową. Wtedy będzie tylko problem na skrzyżowaniu Strzelna-Lipowa, ale to nieważne (o nim podebatujemy w latach następnych). O moim ulubionyn przejściu (przy AK) i ew. likwidacji nawet nie będę się wypowiadał.

"mądralo" 20.12.2024 10:14
Nawet się nie wypowiadaj - dosyć SpecjalistyOdWszystkiego.

. 20.12.2024 07:07
Tylko powrót do poprzedniej komunikacji świetlnej, bez przycisku dla pieszych. Ewentualnie możemy wywalić prywatne auta z Oławy i będzie święty spokój. Wjazd za wysoką opłatą do miasta i tyle

Randy Piotr 20.12.2024 05:42
Ostatnio to nic z tego nie kumam.

Jax 19.12.2024 22:40
Czyli nadal te nieroby bohatersko walczą z problemem, którego nie było przy wyłączonej sygnalizacji świetlnej…

Albert 19.12.2024 21:28
Cześć, nie mam uprawnień ale chętnie to skontroluje.

mgid.com, 649292, DIRECT, d4c29acad76ce94f
lijit.com, 349013, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
lijit.com, 349013-eb, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
openx.com, 538959099, RESELLER, 6a698e2ec38604c6
appnexus.com, 1019, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
improvedigital.com, 1944, RESELLER
pubmatic.com, 161673, RESELLER, 5d62403b186f2ace
admanmedia.com, 925, RESELLER
smartadserver.com, 3713, RESELLER
openx.com, 540866936, RESELLER, 6a698e2ec38604c6
adform.com, 2671, RESELLER
yahoo.com, 59674, RESELLER, e1a5b5b6e3255540
smaato.com, 1100042823, RESELLER, 07bcf65f187117b4
yahoo.com, 58935, RESELLER, e1a5b5b6e3255540
triplelift.com, 11656, RESELLER, 6c33edb13117fd86
pubmatic.com, 158481, RESELLER, 5d62403b186f2ace
smartadserver.com, 3713, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
appnexus.com, 15349, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
zeta.com, 757, RESELLER
rubiconproject.com, 9655, RESELLER, 0bfd66d529a55807
Xapads.com, 145030, RESELLER
google.com, pub-3990748024667386, DIRECT, f08c47fec0942fa0
Pubmatic.com, 162882, RESELLER, 5d62403b186f2ace
video.unrulymedia.com, 524101463, RESELLER, 29bc7d05d309e1bc
lijit.com, 224984, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
Pubmatic.com, 163319, RESELLER, 5d62403b186f2ace
adyoulike.com, c1cb20fa2bbc39a8f2ec564ac0c157f7, DIRECT
adyoulike.com, a15d06368952401cd3310203631cb18b, RESELLER
rubiconproject.com, 20736, RESELLER, 0bfd66d529a55807
pubmatic.com, 160925, RESELLER, 5d62403b186f2ace
onetag.com, 7a07370227fc000, RESELLER
lijit.com, 408376, RESELLER, fafdf38b16bf6b2b
spotim.market, sp_AYL2022, RESELLER, 077e5f709d15bdbb
smartadserver.com, 4144, RESELLER
nativo.com, 5848, RESELLER, 59521ca7cc5e9fee
smartadserver.com, 4577, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
appnexus.com, 13099, RESELLER
pubmatic.com, 161593, RESELLER, 5d62403b186f2ace
rubiconproject.com, 11006, RESELLER, 0bfd66d529a55807
onetag.com, 7cd9d7c7c13ff36, DIRECT
ssp.e-volution.ai, AJxF6R4a9M6CaTvK, RESELLER
rubiconproject.com, 16824, RESELLER, 0bfd66d529a55807
adform.com, 2664, RESELLER, 9f5210a2f0999e32
appnexus.com, 11879, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
appnexus.com, 15825, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
smartadserver.com, 1247, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
smaato.com, 1100056735, DIRECT, 07bcf65f187117b4
smaato.com, 1100004890, DIRECT, 07bcf65f187117b4
rubiconproject.com, 24600, RESELLER, 0bfd66d529a55807
sharethrough.com, iBAzay96, RESELLER, d53b998a7bd4ecd2
pubmatic.com, 156177, RESELLER, 5d62403b186f2ace
pubmatic.com, 161674, RESELLER, 5d62403b186f2ace
insticator.com,15188195-e4cc-40b1-98f1-d6390cc63cbb,RESELLER,b3511ffcafb23a32
rubiconproject.com,17062,RESELLER,0bfd66d529a55807
video.unrulymedia.com,136898039,RESELLER
sharethrough.com,Q9IzHdvp,DIRECT,d53b998a7bd4ecd2
pubmatic.com,95054,DIRECT,5d62403b186f2ace
lijit.com,257618,RESELLER,fafdf38b16bf6b2b

 

KOMENTARZE
Autor komentarza: WójtTreść komentarza: Gddkia stworzyła problem(światła) a teraz bohatersko próbuje znaleźć rozwiązanie…. Z perspektywy prywatnego przedsiębiorstwa to jest tak okropne rozwalanie i przejadanie naszej kasy, że mi się sam nóż w kieszeni otwiera. Zlikwidować te światła i będzie spokój! Kolejne niepotrzebne stoją przy gazowej i korkują całe miasto w dwie strony. To jest chore! Władza na siłę nas tresuje, bo jak to inaczej nazwać porównując z przeciętnym skrzyżowaniem gdzieś w Indiach? Tam gdzie na raz jest nawet kilkaset pojazdów wszelkiego rodzaju od riksz po ciężarówki i jakoś żyją i świateł nie potrzebują. Likwidacja świateł dała Oławskim kierowcom nową lekcję myślenia i było to widać i czuć jak ruch płynnie tam przebiega już po kilku dniach praktyki. Ale przecież kierowca oczu nie ma a władza wie lepiej kiedy obywatel ma stać a kiedy jechać. Taka powtórka z komuny tylko, że wtedy było się komu poskarżyć a dzisiaj ten kaczan nic nie słucha czego ludzie mieście nie tyle chcą co potrzebują.Data dodania komentarza: 20.12.2024, 20:03Źródło komentarza: Co dalej z korkami i sygnalizacją?Autor komentarza: MieszkaniecTreść komentarza: Życia nie znasz. Wspólne działanie powoduje sukces. Ty w życiu prywatnym same sukcesu masz? Dostaje pewnie co miesiąc podwyżkę od szefa - życie nie jest idealne.Data dodania komentarza: 20.12.2024, 18:34Źródło komentarza: Burmistrz i radni apelują o przywrócenie kasy biletowejAutor komentarza: NataTreść komentarza: Dajcie spokój Ciastek jest potrzebny bez niego nie ma świąt!!!Data dodania komentarza: 20.12.2024, 18:28Źródło komentarza: Ile kosztował Ciastek i cała raszta?Autor komentarza: DonaldTreść komentarza: Gosia w listach do premiera nikt cie nie pobije.Data dodania komentarza: 20.12.2024, 17:15Źródło komentarza: Burmistrz i radni apelują o przywrócenie kasy biletowejAutor komentarza: RedaktorTreść komentarza: Trochę to śmieszne.. to może jeszcze doPremiera i Komisji Europejskiej ten apel przekażcie... A to list pana kolejarza nie wystarczył? Przecież miała być skuteczna interwencja w tej sprawie ...Data dodania komentarza: 20.12.2024, 15:18Źródło komentarza: Burmistrz i radni apelują o przywrócenie kasy biletowejAutor komentarza: PodatnikTreść komentarza: Tragedia Tyle kasy w błotoData dodania komentarza: 20.12.2024, 14:23Źródło komentarza: Ile kosztował Ciastek i cała raszta?
Reklama
NAPISZ DO NAS!

Jeśli masz interesujący temat, który możemy poruszyć lub byłeś(aś) świadkiem ważnego zdarzenia - napisz do nas. Podaj w treści swój adres e-mail lub numer telefonu. Jeżeli formularz Ci nie wystarcza - skontaktuj się z nami.

Reklama
Reklama