Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
wtorek, 26 listopada 2024 07:42
Reklama BMM
Reklama
News will be here

Biznesmama - trzeba pójść za marzeniami

Pomysł na biznes powstał, gdy jej mąż ubierał dwutygodniową córeczkę. Wystarczyły chęci, determinacja i wiara w marzenia. Elwira Waszkiewicz chciała pracować na pełnym etacie i jednocześnie być mamą. Czy to możliwe? Udowodniła, że tak

Oława. Strzał w dziesiątkę

O oławiance jest głośno od kilku miesięcy. Mówią o niej największe biznesowe media i stawiają za przykład dla innych matek.
Kiedy Elwira zaszła w ciążę wiedziała, że nie chce wracać do swojej pracy, bo jako dyrektor w Parku Technologicznym "Miasteczko Multimedialne" oraz członek Zarządu "Klaster Multimediów i Systemów Informacyjnych" miała odpowiedzialne stanowisko. To wymagało dużego zaangażowania i ciągłych wyjazdów zagranicznych. Lubiła swoje zajęcie i realizowała dużo międzynarodowych projektów, ale było pewne, że teraz czasu dla dziecka nie wystarczy: - Powstał dylemat, co jest ważniejsze - rodzina czy praca? Odpowiedź była oczywista. Wiedziałam, że muszę stworzyć coś swojego, co pozwoli na ciągły kontakt z córką. Podróżując po Europie, poznałam wiele kobiet, które zakładały swoje biznesy. Wiedziałam, że to może się udać.

Zapaliła się lampka, gdy mąż ubierał córeczkę i zapytał, dlaczego to zajmuje tyle czasu? I co zrobić, żeby to ułatwić? Elwira podłapała ten sygnał i stwierdziła, że warto stworzyć ubranka, które łatwo założyć, oprócz tego będą zdrowe, ze stylowym i klasycznym designem, a jednocześnie nie będą to zwykłe śpioszki.

Od słów do czynów

Młoda matka nie myślała o żadnych barierach. Po prostu postanowiła zrealizować pomysł. Uznała, że to idealny biznes, który można prowadzić z "dzieckiem na ręku". Wspólnie z mężem zaczęli działać od razu. Po kilku miesiącach intensywnej pracy firma pojawiła się na rynku, a córeczka stała się inspiracją rodziców i impulsem do działania. Mała Josephine testowała ciuszki, zanim trafiły do sprzedaży. W sklepie internetowym prezentuje pomysły mamy. Założycielka marki "Bébé Coco" stawia na zdrowie, ekologię, klasyczny design i najwyższą jakość. Nie są to zwykłe ubranka. Wyróżniają się już przy pierwszym dotyku. - Wykonane są z bawełny organicznej, z wszelkimi światowymi certyfikatami, pozyskiwanej w warunkach ekologicznych, bez chemikaliów i sztucznych nawozów - mówi Elwira. - Ubranka są robione z materiału, który jest najbardziej przyjazny delikatnej skórze dziecka, nie powodują żadnej alergii i uczuleń. Ten rodzaj bawełny już w zapachu i dotyku jest inny, nie mechaci się, nie rozciąga w trakcie użytkowania. Najwyższej jakości bawełnę specjalnie sprowadzamy z Indii, pachnie sianem, jest miękka, przytulna, mięsista, po prostu czuć w niej czystą naturę.

Kolejną zaletą jest to, że ciuszki są praktyczne, bo rosną razem z dzieckiem. Mają system podwójnych zapięć, które można dostosować do wzrostu malucha.

Jak się udało spełnić marzenie o biznesie i osiągnąć sukces? Elwira twierdzi, że najważniejsze są upór i determinacja. Zaznacza, że nie należy się poddawać i słuchać tych, którzy twierdzą, że się nie uda. Ona bardzo chciała. O swoim pomyśle opowiadała wielu osobom: - Wyznaję zasadę "walk and talk" ("chodź i mów"), trzeba dużo chodzić i po prostu mówić. Nigdy nie wiadomo, kto to usłyszy i akurat pomoże w realizacji. W moim przypadku bardzo ważne były cudowne zbiegi okoliczności.

Biznesmama właśnie w taki sposób znalazła szwalnię w Świdnicy. Trudno było trafić na kogoś, kto ma odpowiednie certyfikaty do szycia takich rzeczy. Nie było również chętnych do produkcji małej ilości ubranek. Kobieta nie zamierzała się poddawać. Okazało się, że właściwy człowiek jest kilkadziesiąt kilometrów od Oławy. Pomysł bardzo mu się spodobał. Okazało się, że ma dwudziestoletnie doświadczenie, a oprócz tego udzielał fachowych porad, żeby produkt był naprawdę z najwyższej półki. - Nie jestem ani projektantką, ani krawcem, a dzięki temu, że spotkałam odpowiedniego człowieka, wszystko poszło zgodnie z planem - dodaje Elwira.

Trzeba kreować rzeczywistość

Pomogły również osoby z Oławy. Elwira poszła do agencji marketingowej, żeby zamówić logo firmy. Opowiedziała o swoim pomyśle. Zrobiła duże wrażenie i logo powstało za darmo. Oławianka od początku wierzyła, że się uda. O swoim biznesie opowiadała z ogromną pasją. Wystartował w styczniu tego roku. Założenie firmy kosztowało ją około 20 tysięcy złotych. Sporo zaoszczędziła na wykonaniu strony www i sklepu internetowego. Tym zajął się jej mąż, który jest informatykiem. Kobieta wciąż idzie do przodu. Już podpisała kontrakt z dwoma dużymi sklepami z Warszawy i Krakowa. Chce, żeby jej produkt był dostępny również poza internetem: - Ważne, żeby rodzice mogli przed zakupem dotknąć ubranek. Tak naprawdę dopiero wtedy czuć różnicę pomiędzy zwykłą bawełną, a tą organiczną.

Swoim zachowaniem Elwira chce dać siłę innym matkom, które marzą o własnym biznesie, ale boją się go zrealizować. - Trzeba kreować rzeczywistość, pójść za marzeniami - mówi z błyskiem w oczach. - Na założenie firmy wcale nie trzeba ogromnych pieniędzy, fundusze można pozyskać z wielu źródeł. Bank, środki unijne, aniołowie biznesu - to niejedyne możliwości. Można również otrzymać dotację z powiatowego urzędu pracy na założenie firmy. Wystarczy trochę poczytać i naprawdę chcieć. Przekonałam się, że kobieta w ciąży ma podwójną energię i chęć do działania. Pracodawcy często tego nie zauważają.

Oławianka ma w sobie tyle sił do działania, że mogłaby obdarzyć nimi wiele młodych mam. Chce, aby powstała akademia dla kobiet, które wbrew powszechnemu przekonaniu, że macierzyństwo to czas wyrzeczeń, założyły własne firmy. Jest jedną z inicjatorek ogólnopolskiej sieci przedsiębiorczych mam - "MAMera", gdzie kobiety będą się spotykać, wymieniać doświadczenia, wzajemnie inspirować i uzupełniać kompetencyjnie.

Stworzyła pierwszy w Europie projekt "MATER", którego celem jest networking biznesmam w Europie, a co za tym idzie - wymiana kontaktów i współpraca biznesowa polskich przedsiębiorczych matek, z kobietami z całej Europy.

W ramach sieci "MAMera" uruchomiła również ogólnopolski konkurs. Wspólnie z innymi biznesmamami zachęca kobiety do pokazania swoich doświadczeń, historii matek, prowadzących biznes z dzieckiem na kolanach. - Ten konkurs uruchomiliśmy, aby pokazać światu siłę nowej ery przedsiębiorców i jednocześnie matek. Idea zrodziła się po wielu spotkaniach. Fajne jest to, że odzywają się kobiety, którym się powiodło i teraz chcą pomóc innym. Bardzo chciałabym, aby w konkursie wzięła udział chociaż jedna mama z powiatu oławskiego, bo do tej pory nikt się nie zgłosił z naszego regionu. Wiem, że jest wiele kobiet, które mają proste, ale doskonałe pomysły. Warto podzielić się nimi, nawet jeśli ktoś mówi, że się nie uda. Wspólnie można osiągnąć sukces.

Wyrzuć telewizor!

Jak podzielić się pomysłem na biznes? Wystarczy wejść na stronę www.mamera.org i opisać swoją historię. Zgłoszenia są przyjmowane do 31 sierpnia. Pomysły ocenią m.in. aktorka Edyta Jungowska, Beata Michalska-Jutrzenka - redaktor naczelna magazynu "Aktywna Mama", i Elwira Waszkiewicz. Warto wziąć udział w konkursie, bo nagroda główna to pakiet działań promocyjnych i marketingowych o wartości 15.000 złotych. Biznesmamy pozyskały już innych sponsorów, którzy też ufundowali kilka cennych nagród.

Co według Elwiry jest kluczem do sukcesu? - Przede wszystkim trzeba wyrzucić telewizor! - mówi. - Naprawdę. Ja tak zrobiłam. Nie rozpraszajmy się, nie spędzajmy czasu na głupotach, szanujmy każdą minutę i wykorzystujmy ją. Bądźmy mistrzyniami organizacji. Jak dziecko śpi, to pracujemy, jak jesteśmy na spacerze, to dzwonimy. Nie zamykajmy się w stereotypach, nie można myśleć szablonowo. Nie patrzeć na wykształcenie, nie bać się zmian i marzeń. Kobietom mówię, że nie mogą się poddawać po pół roku czy roku. Nie wolno zwątpić, trzeba być upartym, ja to wyniosłam to z domu. Niejednokrotnie mogłabym zwątpić, bo słyszałam, że mój pomysł nie wypali. Najłatwiej było powiedzieć: "dobra wezmę jakiś etat i po 8 godzinach pracy wrócę do domu...". Ja tak nie chciałam. Wiele dało mi również wsparcie ze strony męża. To typ kreatora i on w pełni poparł mój pomysł.

Pomysłowa mieszkanka Oławy była już gościem stacji TVN CNBC, pisały niej magazyny: "Forbes", "Puls Biznesu", "Aktywna Mama". Wiadomo, że jeszcze o niej usłyszymy. Elwira chce inspirować inne kobiety. Swoją firmę stworzyła z miłości do dziecka i wie, że to dla matek największa motywacja do działania. Na koniec rozmowy daje jeszcze jedną bardzo istotną radę: - Trzeba wyzbyć się polskiej mentalności, a każdą porażkę obrócić w sukces. W Stanach Zjednoczonych jeżeli przedsiębiorca zbankrutuje, to mówi się o nim, że jest doświadczony i dopiero teraz może założyć prawdziwy biznes. W Polsce takie osoby to "nieudacznicy". Trzeba słuchać siebie, a nie tych, którzy wątpią...

Dołącz do biznesmam!

Wejdź na stronę http://www.mamera.org i opisz swoją historię. Czekają cenne nagrody


Agnieszka Herba

[email protected]

Fot. Tomasz Walków


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

mgid.com, 649292, DIRECT, d4c29acad76ce94f
lijit.com, 349013, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
lijit.com, 349013-eb, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
openx.com, 538959099, RESELLER, 6a698e2ec38604c6
appnexus.com, 1019, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
improvedigital.com, 1944, RESELLER
pubmatic.com, 161673, RESELLER, 5d62403b186f2ace
admanmedia.com, 925, RESELLER
smartadserver.com, 3713, RESELLER
openx.com, 540866936, RESELLER, 6a698e2ec38604c6
adform.com, 2671, RESELLER
yahoo.com, 59674, RESELLER, e1a5b5b6e3255540
smaato.com, 1100042823, RESELLER, 07bcf65f187117b4
yahoo.com, 58935, RESELLER, e1a5b5b6e3255540
triplelift.com, 11656, RESELLER, 6c33edb13117fd86
pubmatic.com, 158481, RESELLER, 5d62403b186f2ace
smartadserver.com, 3713, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
appnexus.com, 15349, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
zeta.com, 757, RESELLER
rubiconproject.com, 9655, RESELLER, 0bfd66d529a55807
Xapads.com, 145030, RESELLER
google.com, pub-3990748024667386, DIRECT, f08c47fec0942fa0
Pubmatic.com, 162882, RESELLER, 5d62403b186f2ace
video.unrulymedia.com, 524101463, RESELLER, 29bc7d05d309e1bc
lijit.com, 224984, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
Pubmatic.com, 163319, RESELLER, 5d62403b186f2ace
adyoulike.com, c1cb20fa2bbc39a8f2ec564ac0c157f7, DIRECT
adyoulike.com, a15d06368952401cd3310203631cb18b, RESELLER
rubiconproject.com, 20736, RESELLER, 0bfd66d529a55807
pubmatic.com, 160925, RESELLER, 5d62403b186f2ace
onetag.com, 7a07370227fc000, RESELLER
lijit.com, 408376, RESELLER, fafdf38b16bf6b2b
spotim.market, sp_AYL2022, RESELLER, 077e5f709d15bdbb
smartadserver.com, 4144, RESELLER
nativo.com, 5848, RESELLER, 59521ca7cc5e9fee
smartadserver.com, 4577, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
appnexus.com, 13099, RESELLER
pubmatic.com, 161593, RESELLER, 5d62403b186f2ace
rubiconproject.com, 11006, RESELLER, 0bfd66d529a55807
onetag.com, 7cd9d7c7c13ff36, DIRECT
ssp.e-volution.ai, AJxF6R4a9M6CaTvK, RESELLER
rubiconproject.com, 16824, RESELLER, 0bfd66d529a55807
adform.com, 2664, RESELLER, 9f5210a2f0999e32
appnexus.com, 11879, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
appnexus.com, 15825, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
smartadserver.com, 1247, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
smaato.com, 1100056735, DIRECT, 07bcf65f187117b4
smaato.com, 1100004890, DIRECT, 07bcf65f187117b4
rubiconproject.com, 24600, RESELLER, 0bfd66d529a55807
sharethrough.com, iBAzay96, RESELLER, d53b998a7bd4ecd2
pubmatic.com, 156177, RESELLER, 5d62403b186f2ace
pubmatic.com, 161674, RESELLER, 5d62403b186f2ace
insticator.com,15188195-e4cc-40b1-98f1-d6390cc63cbb,RESELLER,b3511ffcafb23a32
rubiconproject.com,17062,RESELLER,0bfd66d529a55807
video.unrulymedia.com,136898039,RESELLER
sharethrough.com,Q9IzHdvp,DIRECT,d53b998a7bd4ecd2
pubmatic.com,95054,DIRECT,5d62403b186f2ace
lijit.com,257618,RESELLER,fafdf38b16bf6b2b

lijit.com, 349013, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
lijit.com, 349013-eb, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
improvedigital.com, 1944, RESELLER
pubmatic.com, 161673, RESELLER, 5d62403b186f2ace
admanmedia.com, 925, RESELLER
openx.com, 540866936, RESELLER, 6a698e2ec38604c6
adform.com, 2671, RESELLER
yahoo.com, 59674, RESELLER, e1a5b5b6e3255540
smaato.com, 1100042823, RESELLER, 07bcf65f187117b4
yahoo.com, 58935, RESELLER, e1a5b5b6e3255540
triplelift.com, 11656, RESELLER, 6c33edb13117fd86
pubmatic.com, 158481, RESELLER, 5d62403b186f2ace
smartadserver.com, 3713, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
appnexus.com, 15349, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
zeta.com, 757, RESELLER
rubiconproject.com, 9655, RESELLER, 0bfd66d529a55807
Xapads.com, 145030, RESELLER
google.com, pub-3990748024667386, DIRECT, f08c47fec0942fa0
Pubmatic.com, 162882, RESELLER, 5d62403b186f2ace
video.unrulymedia.com, 524101463, RESELLER, 29bc7d05d309e1bc
lijit.com, 224984, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
Pubmatic.com, 163319, RESELLER, 5d62403b186f2ace
adyoulike.com, c1cb20fa2bbc39a8f2ec564ac0c157f7, DIRECT
adyoulike.com, a15d06368952401cd3310203631cb18b, RESELLER
smartadserver.com, 4577, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
onetag.com, 7cd9d7c7c13ff36, DIRECT
adform.com, 2664, RESELLER, 9f5210a2f0999e32
appnexus.com, 15825, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
smartadserver.com, 1247, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
smaato.com, 1100056735, DIRECT, 07bcf65f187117b4
smaato.com, 1100004890, DIRECT, 07bcf65f187117b4
sharethrough.com, iBAzay96, RESELLER, d53b998a7bd4ecd2
pubmatic.com, 161674, RESELLER, 5d62403b186f2ace
insticator.com,15188195-e4cc-40b1-98f1-d6390cc63cbb,RESELLER,b3511ffcafb23a32
rubiconproject.com,17062,RESELLER,0bfd66d529a55807
video.unrulymedia.com,136898039,RESELLER
sharethrough.com,Q9IzHdvp,DIRECT,d53b998a7bd4ecd2
pubmatic.com,95054,DIRECT,5d62403b186f2ace
lijit.com,257618,RESELLER,fafdf38b16bf6b2b

KOMENTARZE
Autor komentarza: Staszek PorażkaTreść komentarza: A jak tam odwierty . Przecie mieliśmy mieć ciepło za darmo z matki ziemi . Podobnie jak w Toruniu 😁Data dodania komentarza: 25.11.2024, 19:56Źródło komentarza: Jakie od stycznia będą opłaty za ogrzewanie z ciepłowni miejskiej?Autor komentarza: xawiTreść komentarza: widać jak dym**i są mieszkańcy . Cena opału spada o 40% a ogrzewania o niecałe 5% wstyd.Data dodania komentarza: 25.11.2024, 17:40Źródło komentarza: Jakie od stycznia będą opłaty za ogrzewanie z ciepłowni miejskiej?Autor komentarza: OlawiankaTreść komentarza: Ceny spadną a smog nas zabije!!Data dodania komentarza: 25.11.2024, 17:22Źródło komentarza: Jakie od stycznia będą opłaty za ogrzewanie z ciepłowni miejskiej?Autor komentarza: Mieszkaniec OławyTreść komentarza: Można, można, tylko w ZWiK, prezes utrzymywany na stanowisku przez Frischmanna występuje wyłącznie o podwyżki taryfy, a później pracownicy latają na zagraniczne wycieczki.Data dodania komentarza: 25.11.2024, 17:19Źródło komentarza: Jakie od stycznia będą opłaty za ogrzewanie z ciepłowni miejskiej?Autor komentarza: ApolitycznyTreść komentarza: co ty piszesz ruska podłoto? Typowy ruski troll, który próbuje wzbudzić nienawiść do Ukraińców i do Unii Europejskiej. Ukraińcy pracują na siebie. I tak brakuje rąk do pracy. trolle ruskie szukają posłuchu wśród gorzej usytuowanych Polaków, by za swoje niepowodzenia nienawidzili Ukraińców i Unii.Data dodania komentarza: 25.11.2024, 17:11Źródło komentarza: OŁAWA Co na sesji Rady Miejskiej?Autor komentarza: LucekTreść komentarza: Ciekawe czy ceny spadną w ciepłowni spółdzielni Odra ?Data dodania komentarza: 25.11.2024, 17:02Źródło komentarza: Jakie od stycznia będą opłaty za ogrzewanie z ciepłowni miejskiej?
Reklama
NAPISZ DO NAS!

Jeśli masz interesujący temat, który możemy poruszyć lub byłeś(aś) świadkiem ważnego zdarzenia - napisz do nas. Podaj w treści swój adres e-mail lub numer telefonu. Jeżeli formularz Ci nie wystarcza - skontaktuj się z nami.

Reklama
Reklama