Konferencja ma na celu zwiększenie świadomości konsumenckiej, propagowanie wiedzy w zakresie przysługujących konsumentom uprawnień - odnośnie umów zawieranych na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa. Jej istotą jest również wyczulenie na pewne aspekty nieuczciwych działań przedstawicieli handlowych, mających na celu wykorzystanie łatwowierności i zaufania osób starszych, często w podstępny sposób nakłanianych do zmiany dotychczasowego dostawcy usług telekomunikacyjnych. W szczególności działania te polegają na podawaniu się za przedstawiciela innego dostawcy usług niż faktycznie reprezentowanego, powoływanie się na niezaistniałe fakty, takie jak zakończenie działalności przez danego dostawcę usług telekomunikacyjnych oraz wyłudzanie danych abonenta poprzez uzyskanie wglądu do ostatniej faktury.
- W związku z nadal wzrastającą na terenie całego kraju liczbą osób poszkodowanych przez działania firm telekomunikacyjnych, także nasz powiat przystąpił do ogólnopolskiej kampanii informacyjnej, prowadzonej przez UKE pod hasłem: "Ufaj, ale sprawdzaj!", traktującej o zagrożeniach przy zawieraniu umów telekomunikacyjnych - mówi starosta Zdzisław Brezdeń. - Konferencja adresowana jest w głównej mierze do osób starszych, które niestety najczęściej padają ofiarą działalności nieuczciwych przedstawicieli firm telekomunikacyjnych. Celem spotkania jest również kształtowanie świadomych postaw konsumenckich wśród ludzi młodych. Zapraszamy zatem wszystkie zainteresowane osoby, bez względu na wiek, które chcą zdobyć wiedzę, w jaki sposób uchronić się przed nieuczciwym postępowaniem niektórych podmiotów.
Założeniem programu "Ufaj, ale sprawdzaj" jest wyczulenie na pewne aspekty działań przedstawicieli handlowych, co ma pozwolić na skuteczne ograniczenie szerzącego się procederu zawierania umów z naruszeniem dobrych obyczajów. W ramach konferencji odbędzie się prelekcja na temat nieuczciwych praktyk występujących podczas procesu cyfryzacji telewizji naziemnej, czyli zastępowania tradycyjnego nadawania analogowego sygnałem cyfrowym. Przybliżone zostaną techniki sprzedażowe, które są sprzeczne z dobrymi obyczajami i zasadami współżycia społecznego, a wykorzystują je niektórzy przedstawiciele handlowi. Podczas spotkań eksperci przypomną również zasady i możliwości odstąpienia od umów zawieranych poza lokalem przedsiębiorstwa i na odległość.
(WOKL)
Reklama
Ufaj, ale sprawdzaj!
Urząd Komunikacji Elektronicznej (UKE) z siedzibą w Warszawie oraz Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Oławie zapraszają na konferencję, która odbędzie się w środę 19 czerwca o godz. 11.00, w sali konferencyjnej Starostwa Powiatowego w Oławie przy ul. 3 Maja 1 (parter, sala nr 1)
- 14.06.2013 08:30 (aktualizacja 27.09.2023 16:23)
Reklama
Napisz komentarz
Komentarze