Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
środa, 11 grudnia 2024 15:35
Reklama BMM
Reklama
News will be here

Żeby nie było tragedii

Podziel się
Oceń

W jelczańskim stawie utonął 16-letni chłopiec. O rok młodszy skakał na główkę z mostu na Oławce i uszkodził sobie kręgosłup. Tak było rok temu podczas wakacji. Co zrobić, żeby nie powtórzyły się podobne tragedie?


Powiat

Policjanci miesiąc temu rozpoczęli akcję edukacyjną wśród uczniów szkół w naszym powiecie. Przeprowadzili 30 spotkań, w których uczulali na niebezpieczeństwa, grożące podczas wakacji. W każdej pogadance uczestniczyło około stu dzieci. - Policyjne statystyki pokazują, że wakacje to czas, kiedy częściej niż zwykle dochodzi do wypadków nad wodą - mówi Alicja Jędo z KPP w Oławie. - Niektórych z pewnością można by uniknąć, gdyby zamiast brawury i szaleństwa posłuchać głosu rozsądku. Wierzymy, że nasze akcje zadziałają na wyobraźnię młodych.

W tym roku też wielu będzie korzystać z chłodzących kąpieli nad stawem, w rzece lub na basenie. Czy w euforii wodnych zabaw będą pamiętali o policyjnych poradach?

Tomek w ubiegłym roku skoczył z mostu do rzeki, a później apelował na naszych łamach do rówieśników, żeby tego nie robili. Przekonał się, że jeden błąd i chwila zapomnienia mogły kosztować życie. Chciał się sprawdzić, wygrać ze strachem i pierwszy raz skoczył z takiej wysokości. - Uderzyłem w twarde dno i poczułem silne pulsowanie oraz mrowienie na szyi. Po chwili miałem problemy z poruszaniem się. Z wielkim trudem udało mi się wydostać na brzeg - mówił Tomek. - Położyłem się na trawie i najdrobniejszy ruch sprawiał potworny ból. Nie mogłem wstać.

Nie wszyscy koledzy chłopca wykazali się rozsądkiem, mimo że widzieli wypadek. Po kilku godzinach wrócili do skoków. Pod koniec sierpnia, na niestrzeżonej części jelczańskiego stawu, zginął 16-letni chłopak. Wpadł do stawu z rowerka wodnego. Był bez kamizelki. Koledzy, którzy płynęli razem z nim, nie zdążyli go uratować. Policja apeluje, żeby pamiętać o prostych zasadach bezpieczeństwa, bo to recepta na uniknięcie tragedii. - Chcemy zwrócić też uwagę dorosłych na to, jak pociechy spędzają wakacje - mówi Jędo. - Rola rodzica jest najważniejsza.  Co pewien czas trzeba przeprowadzać z dzieckiem rozmowy na temat zagrożeń. Nauczyć, aby podczas nieobecności dorosłych, nikomu nie otwierało drzwi i nie wychodziło z zawieszonym na szyi kluczem. Bezwzględnie zakazać wsiadania do samochodu z nieznajomymi i zrobić wszystko, żeby dziecko było nieufne wobec obcych.


Chcesz mieć udane wakacje? Pamiętaj:

* Unikaj kąpielisk niestrzeżonych. Pływaj w miejscach odpowiednio zorganizowanych i oznakowanych, które są pod nadzorem ratowników,

* Stosuj się do regulaminu kąpieliska i poleceń ratowników, opiekuna obiektu czy policjantów,

* Nie wchodź do wody wbrew zakazom oraz kiedy jest wywieszona czerwona flaga,

* Pod żadnym pozorem nie pływaj po spożyciu alkohol lub narkotyków,

* Nie wchodź do wody bezpośrednio po obfitym posiłku czy dłuższym opalaniu,

* nigdy nie skacz do wody w miejscach nierozpoznanych,

* Pilnuj dzieci bawiące się w wodzie, również, umiejące pływać. Zwykłe zachłyśnięcie może się skończyć utonięciem,

* Korzystając ze sprzętu pływającego, zawsze sprawdzaj jego sprawność i ubieraj kamizelkę ratunkową,

(AH)


Napisz komentarz

Komentarze

mgid.com, 649292, DIRECT, d4c29acad76ce94f
lijit.com, 349013, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
lijit.com, 349013-eb, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
openx.com, 538959099, RESELLER, 6a698e2ec38604c6
appnexus.com, 1019, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
improvedigital.com, 1944, RESELLER
pubmatic.com, 161673, RESELLER, 5d62403b186f2ace
admanmedia.com, 925, RESELLER
smartadserver.com, 3713, RESELLER
openx.com, 540866936, RESELLER, 6a698e2ec38604c6
adform.com, 2671, RESELLER
yahoo.com, 59674, RESELLER, e1a5b5b6e3255540
smaato.com, 1100042823, RESELLER, 07bcf65f187117b4
yahoo.com, 58935, RESELLER, e1a5b5b6e3255540
triplelift.com, 11656, RESELLER, 6c33edb13117fd86
pubmatic.com, 158481, RESELLER, 5d62403b186f2ace
smartadserver.com, 3713, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
appnexus.com, 15349, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
zeta.com, 757, RESELLER
rubiconproject.com, 9655, RESELLER, 0bfd66d529a55807
Xapads.com, 145030, RESELLER
google.com, pub-3990748024667386, DIRECT, f08c47fec0942fa0
Pubmatic.com, 162882, RESELLER, 5d62403b186f2ace
video.unrulymedia.com, 524101463, RESELLER, 29bc7d05d309e1bc
lijit.com, 224984, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
Pubmatic.com, 163319, RESELLER, 5d62403b186f2ace
adyoulike.com, c1cb20fa2bbc39a8f2ec564ac0c157f7, DIRECT
adyoulike.com, a15d06368952401cd3310203631cb18b, RESELLER
rubiconproject.com, 20736, RESELLER, 0bfd66d529a55807
pubmatic.com, 160925, RESELLER, 5d62403b186f2ace
onetag.com, 7a07370227fc000, RESELLER
lijit.com, 408376, RESELLER, fafdf38b16bf6b2b
spotim.market, sp_AYL2022, RESELLER, 077e5f709d15bdbb
smartadserver.com, 4144, RESELLER
nativo.com, 5848, RESELLER, 59521ca7cc5e9fee
smartadserver.com, 4577, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
appnexus.com, 13099, RESELLER
pubmatic.com, 161593, RESELLER, 5d62403b186f2ace
rubiconproject.com, 11006, RESELLER, 0bfd66d529a55807
onetag.com, 7cd9d7c7c13ff36, DIRECT
ssp.e-volution.ai, AJxF6R4a9M6CaTvK, RESELLER
rubiconproject.com, 16824, RESELLER, 0bfd66d529a55807
adform.com, 2664, RESELLER, 9f5210a2f0999e32
appnexus.com, 11879, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
appnexus.com, 15825, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
smartadserver.com, 1247, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
smaato.com, 1100056735, DIRECT, 07bcf65f187117b4
smaato.com, 1100004890, DIRECT, 07bcf65f187117b4
rubiconproject.com, 24600, RESELLER, 0bfd66d529a55807
sharethrough.com, iBAzay96, RESELLER, d53b998a7bd4ecd2
pubmatic.com, 156177, RESELLER, 5d62403b186f2ace
pubmatic.com, 161674, RESELLER, 5d62403b186f2ace
insticator.com,15188195-e4cc-40b1-98f1-d6390cc63cbb,RESELLER,b3511ffcafb23a32
rubiconproject.com,17062,RESELLER,0bfd66d529a55807
video.unrulymedia.com,136898039,RESELLER
sharethrough.com,Q9IzHdvp,DIRECT,d53b998a7bd4ecd2
pubmatic.com,95054,DIRECT,5d62403b186f2ace
lijit.com,257618,RESELLER,fafdf38b16bf6b2b

 

Reklama
NAPISZ DO NAS!

Jeśli masz interesujący temat, który możemy poruszyć lub byłeś(aś) świadkiem ważnego zdarzenia - napisz do nas. Podaj w treści swój adres e-mail lub numer telefonu. Jeżeli formularz Ci nie wystarcza - skontaktuj się z nami.

Reklama
Reklama