Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
wtorek, 26 listopada 2024 05:15
Reklama Hipol
Reklama
News will be here

To nie coronavirus pogrzebie branżę...

Domnika Bator-Wróbel: - A co jeśli potrwa to dłużej niż 2 tygodnie? Jeśli nie mamy odpowiednio dużej poduszki finansowej, albo zdolności kredytowej… Z czego będziemy żyli? Z czego opłacimy nasze zobowiązania? To bardzo ciekawy głos w dyskusji, która nas czeka. I to już wkrótce. Zaraz. I nie dotyczy tylko tej jednej branży

Widziałem te akcje nawołujące klientów do nie zawieszania karnetów. Są bardzo szczytne. Ale samo wezwanie ludzi do tego by płacili i nie zawieszali karnetów nie wystarczy.  Muszą wiedzieć, dlaczego mieliby nie zawieszać i te argumenty, emocjonalne i funkcjonalne muszą do nich trafiać. Te argumenty mówiące, w jaki sposób wpływa to na ich zdrowie i samopoczucie, w jaki sposób wpływa na ich odporność, jak skutecznie zmniejsza stres, w jaki sposób ćwicząc wspierają Was, wasze rodziny, że będą mieli dokąd wrócić, gdzie ćwiczyć. Trzeba z nimi rozmawiać, ogromna rola w tym każdego z naszych współpracowników, recepcji, instruktorów, trenerów. W nich cała nadzieja. Klub to firma, budynek, logo. W przypadku naszej branży, dla firmy ludzie nie zrobią tak wiele, jak dla innych ludzi z którymi mają dobre relacje. To trenerzy, instruktorzy, recepcja powinna osobiście przekonywać klientów żeby nie zawieszali karnetów. Dzięki temu w dniu wczorajszym w jednym z klubów na wybrzeżu (pozdrowienia dla Was) mieliśmy wczoraj na zajęciach online 180 osób !!!

Co więcej, warto dać im w tej płatnej wersji, coś więcej niż same treningi online. Skoro nasi klienci powinni mieć teraz więcej czasu, powinniśmy oferować dodatkowe wsparcie, prowadzić wykłady, pogadanki, konsultacje, dostarczać wiedzy o zdrowym stylu życia, odżywianiu w postaci filmów, artykułów.

Prowadzić treningi dla całych rodzin, animacje dla rodziców z dziećmi którym może brakować już pomysłów jak zainteresować czymś dzieciaki.

Co więcej warto stworzyć system nagród honorowych za „bycie z nami w trudnym czasie”, gdzie każda wpłata za karnet jest formą cegiełki, wsparcia udzielonego właścicielom, pracownikom klubu i ich rodzinom. Za co w przyszłości otrzymają honorowe tytuły a może nagrody w postaci przywilejów, korzyści.

Ten czas to ogromny egzamin, takie SPRAWDZAM, dla tego co robiliśmy przez ostatnie miesiące, lata względem klientów, jaką mamy z nimi więź, jak bardzo nas cenią, ile są w stanie dla nas zrobić. Nie dla budynku, nazwy, loga klubu ale dla ludzi którzy go tworzą. Powiecie pewnie: ale to trudne i część klientów się nie zgodzi.
Tak, i co z tego? Czy muszę mieć profesjonalny sprzęt do nagrań, platformę streamingową? Absolutnie nie, zobaczcie jak radzą sobie kluby które już to zrobiły.
Czy wszyscy klienci przyklasną temu pomysłowi? Oczywiście że nie, ale będziemy walczyć o każdego z osobna, 40%/50%/60% płacących za karnety to wspaniały wynik, jeśli macie dobrze zbudżetowany klub to wystarczy, przy ogromnym zaciśnięciu pasa, na pokrycie najistotniejszych zobowiązań i na utrzymanie przez te trudne miesiące. Zapytacie pewnie: Sebastian, a dlaczego piszesz ciągle trudne „miesiące”? Przecież zakaz ma obowiązywać przez 2 tygodnie.

Jak długo to może potrwać? Jak długo nie będziemy mogli zaprosić klientów do klubów? Tego nie wie nikt. Jeśli ktoś Wam mówi, że wie, to słuchacie hochsztaplera który chce coś ugrać, albo to kolejny mędrzec z gatunku "nie znam się ale się wypowiem". Nie da się w obecnej sytuacji wyrokować, stawiać konkretnych dat, terminów. Jeśli to robisz to jest to astrologia a nie nauka, prognozowanie. Mamy do czynienia ze zjawiskiem tzw. Czarnego Łabędzia ( odsyłam do książki Nassima Nicholasa Taleba The Black Swan: The impact of the highly improbable.) czyli sytuacji, która jest niespodziewana, nagle zaskakuje wszystkich, która jest dynamiczna i której ogromny wpływ trudno dziś trafnie przewidzieć. I właśnie teraz, kiedy już się to zdarzyło, kiedy już sporo wiemy, wykorzystajmy  tzw. metodę scenariuszy. To metoda wspierająca proces podejmowania odpowiednich decyzji. Opiera się na założeniu, że zdarzeń w przyszłości nie da się przewidzieć z całą pewnością, należy więc przewidzieć i opracować różne "scenariusze" rozwoju obecnej sytuacji.

Do każdego wariantu opracowywany jest sposób zachowania w przypadku, gdyby okazał się prawdziwy. To planowanie przyszłości i działań które pomogą nam osiągnąć zamierzone efekty, niezależnie od przebiegu sytuacji. Metodę dokładnie opiszę w jednym z kolejnych artykułów, pracujemy tą metodą od 2007 roku. Jest niesamowicie pomocna w zarządzaniu.

W skrócie, tworzy się trzy scenariusze biegu zdarzeń:
- czarny (pesymistyczny w którym wszystko idzie bardzo źle),
- biały (najbardziej realny, wydarzenia toczą się zgodnie z planem),
- różowy (bardzo optymistyczny, jest lepiej niż się spodziewaliśmy).

Do każdego z nich, dopasowuje się odpowiednie działania i każdego dnia wobec zmieniających się okoliczności, nanosi się poprawki.

To jest biznes, a nie hazard. Nawet bowiem w kasynie niektórzy obstawiają różne opcje. W zarządzaniu nierozsądne jest obstawianie jednej opcji. Tu się tworzy scenariusze i reaguje na bieżąco. Chodzi o biznesowe życie wielu z Was. To jednak tylko scenariusze. I do pewnego momentu każdy jest tak samo prawdopodobny.

To jak z przewidywaniem pogody na weekendowy wyjazd na trzy dni w maju. Prognoza pogody pokazuje że ma być słonecznie i ciepło.

Jeśli jesteś hazardzistą: zabierasz tylko ciuchy na ciepłą pogodę, koszulki, spodenki, żadnych swetrów, kurtek, w tym nieprzemakalnych na wypadek deszczu.

Jeśli jesteś człowiekiem zakładającym różny rozwój wydarzeń: zakładasz ze pogoda może się zmienić i zabierasz także te ciepłe i przeciwdeszczowe. Może ich nie użyjesz, ale jeśli będzie trzeba, będziesz gotowy. W biznesie, hazard kończy się źle. To nie oznacza że nie warto ryzykować. Warto, z odpowiedzialnością i zabezpieczeniem podstaw swojego biznesu. Hazard to postawienie wszystkiego na jedna kartę, albo się uda, albo przegram wszystko.

Obecne liczenie że wszystko skończy się po dwóch tygodniach, zawieszenie klientom karnetów i dawanie treningów online ZA DARMO to według mnie hazard.

W biznesie ryzykujemy, ale tworzymy scenariusze by być gotowym na różne sytuacje.

Poświęciliśmy bardzo wiele czasu na analizę dostępnych danych, nie z sieci społecznościowych, ani nie z telewizji. To artykuły lekarzy, wirusologów, dane i opisy sytuacji z Chin, Japonii, Tajwanu, Hiszpanii, Włoch.
Nie jesteśmy specjalistami, ale w  oparciu o dostępne dane stworzyliśmy trzy scenariusze i regularnie poddajemy je ocenie:

- różowy 2-6 tygodni zamkniętych klubów, (naprawdę, chciałbym bardzo by on się ziścił)

- biały 7-12 tygodni zamkniętych klubów,

- czarny 13-20 tygodni zamkniętych klubów,

Proszę bez paniki, bez paraliżu. Nie piszę tego, by kogokolwiek straszyć. Spodziewajmy się wszystkiego co najlepsze, ale bądźmy przygotowani na wszystko co najgorsze. Dlaczego może to w naszym przypadku potrwać długo? Nie chcę o tym dyskutować tutaj, możemy w innym miejscu, ale pamiętajmy proszę, jak niewiele nasza branża wnosi do budżetu państwa w aspekcie finansowym tu i teraz, oraz jakie stanowi zagrożenie ze względu na skupianie w jednym miejscu tak wielkiej ilości ludzi. Kluby fitness, szkoły, restauracje mogą poczekać…

Podsumowując, zacznijmy sprzedawać nasze usługi online, dzięki temu przetrwamy ten trudny czas. Poniżej wrzucę Wam konkretne rozwiązania z klubów które to już zrobiły w Polsce. Ogromne brawa dla Was, bardzo Was podziwiam za odwagę, przedsiębiorczość, zmysł biznesowy i odpowiedzialność za siebie, współpracowników, kluby i klientów!!! Przeanalizujcie je, nie stosujcie na zasadzie kopiuj-wklej, to co dla innych jest dobre, może nie być dobre dla Was. Inspirujcie się, zbierajcie na skypie swoje zespoły, planujcie działania, komunikację. Przepraszam za mój ostry ton, ale dostosowuję język do sytuacji, na dyplomację nie ma teraz czasu. Przepraszam za moje emocje, ale kocham tę branżę, przeżyłem tu ostatnie 23 lata i to były najlepsze lata mojego życia.
Tak, kocham ją, kocham to co robię, mam przyjacielskie relacje, szanuję i cenię wielu ludzi wykonujących swoją codzienną znojną pracę w tej branży.

Zrobię wszystko żeby pomóc by obecne problemy rozwiązać. I na koniec jeszcze raz podkreślę, nie musisz się ze mną zgadzać, możesz mieć inną ocenę sytuacji, ja to szanuję bardzo, nie uważam bym wiedział lepiej. Wyrażone poglądy są moją prywatną opinią, gdybyś zadzwonił do mnie albo napisał, powiedziałbym Ci dokładnie to samo. Ty możesz zrobić coś innego, możesz postąpić zupełnie inaczej, możesz przyjąć inną strategię ale przeanalizuj to co napisałem i zrób coś…

Decyzje, które teraz podejmujesz są bardzo poważne.
Zastanów się dobrze i działaj.
The time is NOW.
Niech to nie będzie: OSTATNIE OSIEM.....=



Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

M. 27.03.2020 10:56
Myślę, że dobrym rozwiązaniem jest prowadzenie zajęć online z możliwością wniesienia dobrowolnej opłaty - kto chce to zapłaci. Wszystkim czytelnikom polecam kanał "W szacho-południe" na youtube.

S. 26.03.2020 14:24
Powiem tak: miałam przyjemność poznać osobiście panią Dominikę Bator-Wróbel. Dlatego też podziękowałam za zumbę oraz inne aktywności fizyczne. Tak samo zniechęciła mnie inna instruktorka zumby - pani Kamila. Nigdy w życiu nie widziałam bardziej wyniosłych kobiet. Zresztą łatwo to zauważyć oglądając profile na portalach społecznościowych obu tych pań. Pozdrowienia dla oławskiej elity!

A 27.03.2020 10:34
Jaki jest sens wrzucać cudzy tekst opatrzony swoim zdjęciem? Jak się już chce promować swój punkt widzenia w mediach, wypadałoby napisać coś od siebie. Co do pani Dominiki, odobserwowałam ją na Facebooku a w końcu usunęłam ze znajomych, bo ciągle spamowała dziesiątkami identycznych fotek ze swoich zajęć, infantylnymi selfiaczkami, zdjęciami córki itd. Typowy przykład osoby, która całe życie prowadzi na fejsiku i chyba nie wie co to prywatność.

ja 25.03.2020 10:00
Wszyscy chcecie robić wszystko za kasę bo potrzebujecie na utrzymanie . Są inni ludzie którzy też potrzebują się utrzymać a wielu chce aby robić im przysługę gratis bo się należy.

Kinga 16.04.2020 11:31
Jaki gratis ? chyba trening za to masz! To tez praca ! Instruktor to nie instytucja charytatywna ! Brawo Pani Dominiko! Ma Pani mega energię i za Pani zajęcia warto jest zapłacić.A byłam na nie jednej iprezie CHARYTATYWNEJ która Pani zrobiła ! Wielki szacun!

Łukasz 25.03.2020 01:10
Powiem krótko po tym artykule klientów Pani moim zdaniem nie przybędzie wręcz może się tylko pogorszyć Pani sytuacja. Oby miała Pani dużo chętnych na swoje zajęcia odpłatne z mieszkania online czego serdecznie Pani życzę chociaż wątpię w to ? Bardziej przekonuje mnie postawa drugich współzałożycieli OCT którzy też ponoszą starty jak Pani a mimo wszystko udostępniają swoje zajęcia online bezpłatnie Nie piszą artykułów do gazet, nie żalą się na forum a mają większe šwiatowe wyróżniania, kwalifikacje i bezpłatnie wspierają swoich klientów w tym trudnym dla nas wszystkich okresie. Że

Mąż i żona 16.04.2020 11:35
? pan chyba nie był na zajęciach u Pana Stasia....dramat nigdy więcej nie pójdziemy z mężem ....nawet za DARMO! jeżeli jest „ mistrzem świata” a nie JEST ! To uczyć nie umie Wcale! Pozdrawiam para z kursu !

kluska 24.03.2020 22:38
Tekst pisany w rodzaju męskim - kto jest właściwie autorem? Opatrzony zdjęciem p. Dominiki - tak można?

Tak 24.03.2020 22:18
Twój błąd, że postawiłaś wszystko na jedną kartę. Cała gospodarka upada, tym bardziej gdy ktoś myśli już nie tylko o tym by dzielić się, tak jak Ty na początku, teraz już tylko monety w głowie.

Bater79 24.03.2020 22:01
Artykuł,spoko Nie wiem, czy sponsorowany czy nie... Co do trenerów i fitness i młodzieży w piłce nożnej (z tym mam do czynienia). Niektórzy, trenerze fitness nieźle zarabiają indywidualnie ćwiczenia itd .Gdzieś w granicach 100zl/H? Dużo mało, sami oceńcie ( chyba najdroższy wiem) mają swoich klientów stałych i z tego naprawdę można dobrze żyć. Są też trenerze,nauczyciele którzy są pasjonatami,są też trenerzy którzy chcą się szybko dorobić (piłka nożna trzeba dom wykończyć,biorą za dużo drużyn rodzic płacić, a treningi są jakie są albo ich nie ma). I te słowo "charytatywnie " znaczy jak ?Za darmo czy za ile? To słowo jest dla mnie niezrozumiałe obłudne. I to przez gościa w czerwonych okularach,wiem że to trochę nie na temat, ale on wypaczył termin "charytatywne" pomaganie,społecznik. Zadam pytanie czy organizowanie dajmy przez kogoś biegu charytatywnego nie ponosi kosztów,robi to za darmo,przygotowanie trasy liczenia czasu,medali ,wody itd .Czy nie wiem pracownik który organizuje, przynosi fakturę do osoby organizującej tą imprezę. Co do autorki tego tekstu "jak jesteś dobra w tym co robisz,Nie masz się czego, bać co więcej,zobaczysz po tej zarazie będzie miała więcej klientów!" Dla każdego jest trudny czas,mi nikt nie zapłaci,jak nie przyjdę do pracy,Ty możesz,zainwestować w lepszy sprzęt,do przekazu swoich umiejętności kamera,mikrofon, telebim? Powodzenia życzę.

Łukasz 24.03.2020 21:45
Moim zdaniem porównanie restauracji z klubem fitness to nieporozumienie i całkiem inne branże. Gdybym miał wybierać klub który udzielał bezpłatnych lekcji online i płatnych oczywiście wróciłbym tylko do udzielającego bezpłatnych. Wszyscy jesteśmy w ciężkiej sytuacji też przebywamy na urlopach, postojowych 80 % pensji i naciąganie na płatne kursy online jest nieporozumieniem. Mój syn też uczęszcza na zajęcia Judo i teraz ma zajęcia online bezpłatnie. To wywiad i spojrzenie osoby dla której liczy się tylko jedno pieniądz i zysk. A my wszyscy niestety też jesteśmy poszkodowani i w czasie tych dni pomagajmy sobie. Doceniajmy bezpłatne zajęcia online i do tych klubów wracajmy a nie zarabiamy na sobie a tym płatnym podziękujmy !

Janek 25.03.2020 07:10
80% to nie 0 Ty masz mniej a ludzie na działalności często nie mają nic a za judo zapłacisz nie martw się

Ania 24.03.2020 21:08
Ok, tylko trochę to dziwne że ona potrzebuje i chce, a drudzy właściciele klubu Stanisław i Katarzyna mogą robić, za darmo... A sądzę, że, są to ludzie z wyższymi kwalifikacjami

pozdro600 24.03.2020 20:05
Cześć egoistko :) świat się zmienił... ludzie nie kupują gazet bo są serwisy internertowe jak onet, wp itp... wiele rzeczy się zmieniło, internet "zniszczył" wiele firm (polepszył dostępność dla konsumentów - juz nie trzeba iść do sklepu i płacić większą marże) taka kolej rzeczy, dotknęło to wiele branż... szkoda, że teraz dopiero zauważyłaś problem :) gdy Ciebie to dotknęło ;) Pozdrawiam serdecznie i życzę, aby udało się KAŻDEMU wyjść z kryzysu, bez względu na poglądy itp..

Franek 24.03.2020 20:31
Jak możesz pisać "egoistka" o kobiecie, która angażuje się we wszystkie akcje charytatywne w Oławie (i nie tylko), jakby chciała tylko pieniędzy, to nie pomagała, by innym, poświęcając swój czas i pieniądze. Kobieta poruszyła ważny problem, nie tylko klubów fitness. Powinniśmy przemyśleć jak wesprzeć lokalnych przedsiębiorców.

pozdro600 24.03.2020 20:52
ok, może egoistka to za dużo powiedziane, zwracam honor... ale chodzi mi o egoistyczne myślenie teraz, większość osób teraz: mój zawód, mój zawód najbiedniejszy... i to mnie denerwuję... służba zdrowia, apteki, kasjerki to też najbardziej obłożony zawód, ale reszta jest do "przeżycia" niestety w tym wyjątkowym okresie...

m 24.03.2020 22:20
a kto wesprze normalnych pracowników, którzy dostają tylko 60-80% swojej podstawowej wypłaty? Takie jest ryzyko prowadzenia własnej działalności, dzisiaj klient jest, jutro go nie ma, a zwrócić uwagę trzeba również na to, że przedsiębiorcy będą mieli możliwość odroczenia płatności należności na rzecz ZUS i US za te okresy, za które spadną im obroty, jak również otrzymają dopłaty do wynagrodzeń pracowników.

mgid.com, 649292, DIRECT, d4c29acad76ce94f
lijit.com, 349013, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
lijit.com, 349013-eb, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
openx.com, 538959099, RESELLER, 6a698e2ec38604c6
appnexus.com, 1019, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
improvedigital.com, 1944, RESELLER
pubmatic.com, 161673, RESELLER, 5d62403b186f2ace
admanmedia.com, 925, RESELLER
smartadserver.com, 3713, RESELLER
openx.com, 540866936, RESELLER, 6a698e2ec38604c6
adform.com, 2671, RESELLER
yahoo.com, 59674, RESELLER, e1a5b5b6e3255540
smaato.com, 1100042823, RESELLER, 07bcf65f187117b4
yahoo.com, 58935, RESELLER, e1a5b5b6e3255540
triplelift.com, 11656, RESELLER, 6c33edb13117fd86
pubmatic.com, 158481, RESELLER, 5d62403b186f2ace
smartadserver.com, 3713, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
appnexus.com, 15349, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
zeta.com, 757, RESELLER
rubiconproject.com, 9655, RESELLER, 0bfd66d529a55807
Xapads.com, 145030, RESELLER
google.com, pub-3990748024667386, DIRECT, f08c47fec0942fa0
Pubmatic.com, 162882, RESELLER, 5d62403b186f2ace
video.unrulymedia.com, 524101463, RESELLER, 29bc7d05d309e1bc
lijit.com, 224984, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
Pubmatic.com, 163319, RESELLER, 5d62403b186f2ace
adyoulike.com, c1cb20fa2bbc39a8f2ec564ac0c157f7, DIRECT
adyoulike.com, a15d06368952401cd3310203631cb18b, RESELLER
rubiconproject.com, 20736, RESELLER, 0bfd66d529a55807
pubmatic.com, 160925, RESELLER, 5d62403b186f2ace
onetag.com, 7a07370227fc000, RESELLER
lijit.com, 408376, RESELLER, fafdf38b16bf6b2b
spotim.market, sp_AYL2022, RESELLER, 077e5f709d15bdbb
smartadserver.com, 4144, RESELLER
nativo.com, 5848, RESELLER, 59521ca7cc5e9fee
smartadserver.com, 4577, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
appnexus.com, 13099, RESELLER
pubmatic.com, 161593, RESELLER, 5d62403b186f2ace
rubiconproject.com, 11006, RESELLER, 0bfd66d529a55807
onetag.com, 7cd9d7c7c13ff36, DIRECT
ssp.e-volution.ai, AJxF6R4a9M6CaTvK, RESELLER
rubiconproject.com, 16824, RESELLER, 0bfd66d529a55807
adform.com, 2664, RESELLER, 9f5210a2f0999e32
appnexus.com, 11879, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
appnexus.com, 15825, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
smartadserver.com, 1247, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
smaato.com, 1100056735, DIRECT, 07bcf65f187117b4
smaato.com, 1100004890, DIRECT, 07bcf65f187117b4
rubiconproject.com, 24600, RESELLER, 0bfd66d529a55807
sharethrough.com, iBAzay96, RESELLER, d53b998a7bd4ecd2
pubmatic.com, 156177, RESELLER, 5d62403b186f2ace
pubmatic.com, 161674, RESELLER, 5d62403b186f2ace
insticator.com,15188195-e4cc-40b1-98f1-d6390cc63cbb,RESELLER,b3511ffcafb23a32
rubiconproject.com,17062,RESELLER,0bfd66d529a55807
video.unrulymedia.com,136898039,RESELLER
sharethrough.com,Q9IzHdvp,DIRECT,d53b998a7bd4ecd2
pubmatic.com,95054,DIRECT,5d62403b186f2ace
lijit.com,257618,RESELLER,fafdf38b16bf6b2b

lijit.com, 349013, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
lijit.com, 349013-eb, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
improvedigital.com, 1944, RESELLER
pubmatic.com, 161673, RESELLER, 5d62403b186f2ace
admanmedia.com, 925, RESELLER
openx.com, 540866936, RESELLER, 6a698e2ec38604c6
adform.com, 2671, RESELLER
yahoo.com, 59674, RESELLER, e1a5b5b6e3255540
smaato.com, 1100042823, RESELLER, 07bcf65f187117b4
yahoo.com, 58935, RESELLER, e1a5b5b6e3255540
triplelift.com, 11656, RESELLER, 6c33edb13117fd86
pubmatic.com, 158481, RESELLER, 5d62403b186f2ace
smartadserver.com, 3713, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
appnexus.com, 15349, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
zeta.com, 757, RESELLER
rubiconproject.com, 9655, RESELLER, 0bfd66d529a55807
Xapads.com, 145030, RESELLER
google.com, pub-3990748024667386, DIRECT, f08c47fec0942fa0
Pubmatic.com, 162882, RESELLER, 5d62403b186f2ace
video.unrulymedia.com, 524101463, RESELLER, 29bc7d05d309e1bc
lijit.com, 224984, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
Pubmatic.com, 163319, RESELLER, 5d62403b186f2ace
adyoulike.com, c1cb20fa2bbc39a8f2ec564ac0c157f7, DIRECT
adyoulike.com, a15d06368952401cd3310203631cb18b, RESELLER
smartadserver.com, 4577, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
onetag.com, 7cd9d7c7c13ff36, DIRECT
adform.com, 2664, RESELLER, 9f5210a2f0999e32
appnexus.com, 15825, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
smartadserver.com, 1247, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
smaato.com, 1100056735, DIRECT, 07bcf65f187117b4
smaato.com, 1100004890, DIRECT, 07bcf65f187117b4
sharethrough.com, iBAzay96, RESELLER, d53b998a7bd4ecd2
pubmatic.com, 161674, RESELLER, 5d62403b186f2ace
insticator.com,15188195-e4cc-40b1-98f1-d6390cc63cbb,RESELLER,b3511ffcafb23a32
rubiconproject.com,17062,RESELLER,0bfd66d529a55807
video.unrulymedia.com,136898039,RESELLER
sharethrough.com,Q9IzHdvp,DIRECT,d53b998a7bd4ecd2
pubmatic.com,95054,DIRECT,5d62403b186f2ace
lijit.com,257618,RESELLER,fafdf38b16bf6b2b

KOMENTARZE
Autor komentarza: Staszek PorażkaTreść komentarza: A jak tam odwierty . Przecie mieliśmy mieć ciepło za darmo z matki ziemi . Podobnie jak w Toruniu 😁Data dodania komentarza: 25.11.2024, 19:56Źródło komentarza: Jakie od stycznia będą opłaty za ogrzewanie z ciepłowni miejskiej?Autor komentarza: xawiTreść komentarza: widać jak dym**i są mieszkańcy . Cena opału spada o 40% a ogrzewania o niecałe 5% wstyd.Data dodania komentarza: 25.11.2024, 17:40Źródło komentarza: Jakie od stycznia będą opłaty za ogrzewanie z ciepłowni miejskiej?Autor komentarza: OlawiankaTreść komentarza: Ceny spadną a smog nas zabije!!Data dodania komentarza: 25.11.2024, 17:22Źródło komentarza: Jakie od stycznia będą opłaty za ogrzewanie z ciepłowni miejskiej?Autor komentarza: Mieszkaniec OławyTreść komentarza: Można, można, tylko w ZWiK, prezes utrzymywany na stanowisku przez Frischmanna występuje wyłącznie o podwyżki taryfy, a później pracownicy latają na zagraniczne wycieczki.Data dodania komentarza: 25.11.2024, 17:19Źródło komentarza: Jakie od stycznia będą opłaty za ogrzewanie z ciepłowni miejskiej?Autor komentarza: ApolitycznyTreść komentarza: co ty piszesz ruska podłoto? Typowy ruski troll, który próbuje wzbudzić nienawiść do Ukraińców i do Unii Europejskiej. Ukraińcy pracują na siebie. I tak brakuje rąk do pracy. trolle ruskie szukają posłuchu wśród gorzej usytuowanych Polaków, by za swoje niepowodzenia nienawidzili Ukraińców i Unii.Data dodania komentarza: 25.11.2024, 17:11Źródło komentarza: OŁAWA Co na sesji Rady Miejskiej?Autor komentarza: LucekTreść komentarza: Ciekawe czy ceny spadną w ciepłowni spółdzielni Odra ?Data dodania komentarza: 25.11.2024, 17:02Źródło komentarza: Jakie od stycznia będą opłaty za ogrzewanie z ciepłowni miejskiej?
Reklama
NAPISZ DO NAS!

Jeśli masz interesujący temat, który możemy poruszyć lub byłeś(aś) świadkiem ważnego zdarzenia - napisz do nas. Podaj w treści swój adres e-mail lub numer telefonu. Jeżeli formularz Ci nie wystarcza - skontaktuj się z nami.

Reklama
Reklama