Zbigniew Szwarc, prezes Term Jakuba nie ukrywa, że jest zdziwiony decyzją, że baseny mogą być otwarte dopiero w ostatnim etapie znoszenia obostrzeń. - Zostaliśmy wrzuceni do jednego worka z branżą fitness, co moim zdaniem nie powinno mieć miejsca, bo przecież normy, które teraz podczas pandemii trzeba stosować, to nie jest dla nas nic nowego - mówi. - Przecież baseny od zawsze podlegają szczególnym wymogom sanitarnym. Szef Term jednym tchem wymienia reguły, które obowiązują w obiekcie od początku - woda dezynfekowana jest podchlorynem sodu, powierzchnie płaskie czyszczone środkami wirusobójczymi. Takie wymogi stawia Główny Inspektor Sanitarny, a czy są przestrzegane regularnie, kontroluje sanepid. - Według informacji WHO uzdatniona woda nie stanowi zagrożenia zakażeniem koronawirusem - mówi Szwarc. - Zawsze apelowaliśmy do klientów, aby stosować się do zasad higienicznych, prowadziliśmy działania edukacyjne, prosiliśmy, żeby się myć, bo doskonale wiedzieliśmy, że stan higieniczny nie jest dany raz na zawsze i to nie były jakieś wymysły, tylko bezwzględny obowiązek. Mam nadzieję, że lekcja, która wypłynie z tej sytuacji, będzie taka, że po prostu temat obowiązkowego mycia, stosowania się do reguł higienicznych przestanie podlegać interpretacji, tylko po prostu będziemy się do tego stosować. Począwszy od obuwia, które na basenie musi być zmieniane, szczególnie latem. Nie można wchodzić na basen w japonkach, w których chodzimy po ulicy, musimy stosować obuwie tylko basenowe. Tak samo ze strojem, stosujemy tylko i wyłącznie basenowe, opisane w regulaminie, a przed wejściem do wody myjemy całe ciało przy użyciu mydła minimum 30 sekund. I te zasady są u nas obowiązkowe od lat, dlatego cała obecna sytuacja pod względem higieny i reżimu nie jest czymś nowym.
Od zawsze przestrzegali tych zasad, a wciąż są zamknięci...
Basenowa ekipa intensywnie przygotowuje się na przyjęcie klientów, z niecierpliwością czeka co wydarzy się w czerwcu i włącza się do akcji #uwolnicplywanie
- 19.05.2020 12:53 (aktualizacja 27.09.2023 21:17)
Reklama
Reklama
Napisz komentarz
Komentarze