Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
sobota, 23 listopada 2024 05:56
Reklama BMM
Reklama
Reklama
News will be here

Nie chcą tego przedszkola. Będą walczyć do skutku

Jelcz-Laskowice. Szukali spokojnego miejsca do życia, bez hałasu. Byli pewni, że znaleźli. Teraz walczą, żeby to się nie zmieniło.
Nie chcą tego przedszkola. Będą walczyć do skutku
Jeżeli będzie pozwolenie na budowę, dwukondygnacyjne przedszkole niepubliczne stanie w bliskim sąsiedztwie domków jednorodzinnych. Mieszkańcy się nie zgadzają

Mieszkańcy osiedla Europejskiego nie chcą niepublicznego przedszkola wśród domków jednorodzinnych. Uważają, że jeżeli inwestor uzyska pozwolenie na budowę, będzie to niezgodne z prawem. Placówka ma być duża, na 100 dzieci, do tego połączona z poradnią psychologiczno-pedagogiczną
Arnold Haniszewski mieszka na tym osiedlu od 6 lat. Zanim podjął decyzję, że tutaj wybuduje dom, dokładnie sprawdził plan zagospodarowania przestrzennego. - Zrobili to wszyscy, którzy wybrali to miejsce - mówi. - Wiedzieli, że tam nie będzie niczego poza domkami, żadnej uciążliwej działalności. Spokojnie się tu budowałem, byłem pewny, że nie będzie samochodów, dużego placu zabaw z dziećmi itd. A teraz, jeśli ta inwestycja dojdzie do skutku, będzie można zwariować.

Arnold mówi, że przedszkole ma powstać 8 metrów od jego domu. To będzie budynek dwukondygnacyjny o powierzchni użytkowej 1200 metrów kwadratowych. Starostwo nakazało wprowadzenie pewnych poprawek w projekcie budowlanym, inwestor już to zrobił. Teraz sprawa jest na ostatnim etapie. Sprawdziliśmy, co jest w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego J-L. Osiedle, na którym ma powstać przedszkole, jest oznaczone symbolem MN, czyli teren zabudowy jednorodzinnej, a to oznacza, że dopuszcza się tam lokalizacje usług nieuciążliwych (gabinet, biuro, pracownia artystyczna). Wyklucza się lokalizację obiektów towarzyszących funkcji mieszkaniowej, mogących pogorszyć stan środowiska. Wprowadzenie funkcji usługowej w miejscu mieszkaniowej jest dopuszczalne w tym wypadku dla inwestycji publicznych (zdrowia, kultury, oświaty). Mieszkańcy uważają, że przedszkole niepubliczne absolutnie nie powinno stanąć przy skrzyżowaniu ulic Bażantowej i Sowiej. Zdecydowali, że skorzystają z usług kancelarii prawnej z Wrocławia, aby wywalczyć spokój. Prawnik wysłał 28 września pierwsze pismo do wydziału Architektury i Budownictwa Starostwa Powiatowego w Oławie. Wnioskował o wydanie decyzji odmownej w sprawie zatwierdzenia projektu budowlanego i wydania pozwolenia na budowę. Punktował, że to przedszkole nie powinno powstać na tym terenie, ponieważ przede wszystkim nie jest inwestycją publiczną. ARTYKUŁ W CAŁOŚCI w e-wydaniu: DOSTĘPNE TUTAJ


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Mati 26.11.2020 14:44
Bardzo podoba mi się stanowisko architekta, przedszkola publiczne są znacznie większe na ok. 200 dzieci a to które jest planowane będzie na 120 + 80

Ola 26.11.2020 14:31
Między domami zróbcie dobudówki, przekształcie w szeregówki jak było niżej opisane i wynajmijcie, będzie świetne sąsiedztwo :)))

JLask 26.11.2020 13:17
Jak będziecie sprzedawać domy i działki, to napiszcie, że świetna lokalizacja z przedszkolem w pobliżu :))))

JL 26.11.2020 13:37
Można inwestorowi sprzedać może szkołę wybuduje do kompletu. Wartość działek spadnie więc właściciele powinni się zgłosić po odszkodowanie

Zdzisław 26.11.2020 12:16
Jak dla mnie to co jest opisane w artykule to wygląda, że inwestor podaje takie dane w projekcie żeby "przepchnąć" dokumentację w urzędzie. Jakim sposobem personel będzie pracował między 10 a 14, a co z dziećmi w pozostałych godzinach, same będą się sobą zajmować? Przedszkola działają zwykle od 6-7 do 17-18.

US 26.11.2020 13:45
Pewnie będzie na papierze, że personel pracuje między 10 a 14 a potem praca bez ZUS i wypłatą pod stołem :)

Kontroler 26.11.2020 11:45
Wybrałem się na wizję lokalną (na spacer nad staw, koło lokalizacji planowanego przedszkola) żeby sprawdzić o czym mowa bo ludzie często wyolbrzymiają. W tym przypadku jak najbardziej mają rację. Te działki są wąskie i potencjale przedszkole będzie bezpośrednio do nich przylegać! zgroza co Ci inwestorzy wymyślili. Na jednej działce (teraz jeszcze pustej) jak się ktoś wybuduje to będzie mieć plac zabaw przy samym oknie, na pewno latem go nie otworzy. Na innej działce budynek (będzie 2 piętrowy) będzie przylegał do innego domu, w bardzo małej odległości bo działki są wąskie, i są tam małe odległości miedzy budynkami. Kompletnie nie wyobrażam sobie tej budowli w tym miejscu.

Viking 668 27.11.2020 09:19
Pozostaje więc mieskańcą przyległych domów do tej działki kupić pożądane mocne zestawy audio ?

Olivia 25.11.2020 17:10
Skoro 80 % mieszkańców tego osiedla jest za tym żeby przedszkole nie powstało to oznacza, że go nie potrzebują i będą do niego przyjeżdżały dzieci z okolicznych osiedli. Moim zdaniem to nie fair i nie dziwię się, że walczą o spokój.

Mieszkaniec JL 25.11.2020 16:45
Trzymam za Was kciuki, walczcie póki czas. Tacy wspaniałomyślni Inwestorzy to zakała sąsiadów, walczyliśmy z takimi jednymi, na szczęście się wynieśli!

Mieszkaniec 25.11.2020 16:35
Dzięki, na szczęście na tym terenie nie można budować ani fabryk ani takich przedszkoli jakie planują :)

JL 24.11.2020 20:12
Cieszcie się, że Wam przedszkole wybudują, bo obok przedszkola raczej nie postawią żadnej fabryki!!!

SUS 25.11.2020 09:28
Nigdy nic nie wiadomo Polak potrafi, jak widać, uprzykrzyć życie innym:)

BOLEK 25.11.2020 20:03
MASZ KASĘ TO MOŻESZ WSZYSTKO NAWET POSTAWIĆ FABRYKĘ POD DOMEM SĄSIADA

Mieszkaniec lokalny 26.11.2020 11:53
A sąsiedzi mają siedzieć cicho jak inwestor się chce budować i są szantażowani bo inwestor się chwali znajomościami lub straszy, że szeregówki postawi i wynajmie ukraińcom, jakby to było gorsze od przedszkola, na szczęście szeregówki na tym terenie są wykluczone :)

OLAV 25.11.2020 10:06
Typowa polska kąśliwość.... karma się odwraca, jeśli komuś się źle życzy wróci to do Ciebie.....

LEKARZ 25.11.2020 20:06
LUDZIE WRACAJĄC DO DOMU TO POWINNI ODPOCZĄĆ A TAKIE PRZEDSZKOLE CZY FARBKA WYDAJ TYLE SAMO HAŁASU POWYŻEJ 100db, przy czym juz od 75db jest mocno szkodliwe dla zdrowia

Jl 26.11.2020 03:30
Pewnie napisala to jakaś przedszkolanka, co chce tam pracować, może niech udostępni teren pos swoimi oknami, będzie miała blisko do pracy i na piszo dojdzie.....

Kaz 23.11.2020 17:26
Chyba lepiej mieć dzieci za oknem niż paskudnego sąsiada. Dzieci po południu opuszczą przedszkole i będzie cicho i spokojnie. Nikt nie będzie wam po nocach puszczać głośnej muzyki, dymić grillem całe lato... nikt nie będzie palić nocą w piecu oponami. Nikt tam nie będzie miał psa szczekającego całą dobę... Ja mam właśnie takich sąsiadów i wierzcie mi , wiele bym dał, żeby mieć za płotem dzieciaczki zamiast nich...

Kis 23.11.2020 18:47
Wszystko by się zgadzało gdyby nie ta ilosc.....120 sztuk dzieci w jednym ogrodzie za Twoim płotem, okna nie otworzysz? i lepiej z przedszkolem o ile dzieci je opuszczą po południu i nie przyjdą w weekend , sprawdź oferty prywatnych usług dodatkowych ?

SASIAD 25.11.2020 20:02
JA MAM TO I TO ALE WOLE JUŻ SĄSIADA

Renata 23.11.2020 10:05
W tym przypadku inwestor od razu gra w otwarte karty i pokazuje, co chce wybudować. Tymczasem, w kilku miejscach w powiecie, na terenach objętych Miejscowymi Planami Zagospodarowania, które pozawalają na wznoszenie wyłącznie domów jednorodzinnych, domorośli deweloperzy stawiają... szeregówki jako... domy "jednorodzinne wielolokalowe". Jak to się robi? Formalnie zgłasza się do pozwolenia na budowę dom jednorodzinny i dopiero po odbiorze następuje podział na segmenty, z których każdy uzyskuje odrębność lokalową w majestacie prawa. Tym sposobem na osiedlu domów jednorodzinnych, na maleńkiej działce, pojawia się duża szeregówka, zamieszkiwana przez np. przez 5-6 różnych rodzin, każda z własnym garażem. W papierach wszystko gra. Żaden urzędnik "nie zauważa", że przez cały proces budowlany deweloper reklamuje w lokalnych mediach lokale z szeregówki (łącznie z konkretnym rozkładem pomieszczeń). Dlaczego to mnie boli? Bo kupiłam działkę na jednym z takich osiedli i miałam się budować. Teraz chyba ją sprzedam. Spróbuję jeszcze powalczyć o odszkodowanie (mój prawnik twierdzi, że są podstawy).

Jola 23.11.2020 18:33
I dlatego dobrze ze walczą w porę, trzeba uciąć takie pomysly i interpretację prawa na swoja korzyść na wczesnym etapie

111 24.11.2020 10:04
Prawnik się myli Wszystko jest zgodne z literą prawa Wystarczy przeczytać definicje w WT i PB ?

PL 25.11.2020 09:22
Typowy Polak wie lepiej niż prawnik bo definicje przeczytał...

Nokaut 25.11.2020 19:51
NIE ZNASZ SIE NA PRAWIE JAK WIDAC

Prswo 23.11.2020 06:47
Przedszkole nie kwalifikuje się do inwestycji uciążliwych więc jest to zgodne z MPZP

Miszcz 23.11.2020 17:54
A no właśnie. Ja mam pomysł, aby wybudować parking podziemy na 100 aut. Nie jest uciążliwy, a więc będzie zgodny z MPZP.

Lokalny 23.11.2020 18:50
A ja będę hodować alpaki, sa takie słodkie i w ogóle nie halasuja, zgodne z planem zagospodarowania?

Www 24.11.2020 10:07
Jeśli nie będą przekroczone poziomy hałasu i będzie dopuszczony MPZP to ok Ludzie muszą walczyć na etapie tworzenia miejscowych planów, nie na etapie budowy

AD 25.11.2020 17:52
Z artykułu wynika, że jeszcze nie jest etap budowy, jest złożony wniosek o pozwolenie, mają duże szanse że będzie odmowny jeśli inwestycja jest niezgodna z planem zagospodarowania

Dyzio 23.11.2020 18:29
Jesli ktokolwiek był w przedszkolu lub w okolicy to sie z tym nie zgodzi? przedszkole to jeden weielki hałas a to nie jest zgodne z planem oraz to ze może być publiczne a chca budowac prywatne

haxxz 25.11.2020 19:53
słabo znasz przepisy pierw je dobrze przeczytaj a potem sie wypowiadaj

Ojciec 22.11.2020 18:54
Tak to każdy narzeka że jest za mało zlobkow, przedszkoli. Jak chcą zbudować to jeszcze źle. Nie budują źle chcą zbudować to też źle. Ciekawe gdzie Pan Arnold wyśle dziećmi jak jest brak przedszkoli, no chyba że ma już duże dzieci. Potem będzie pisał do gazety że szkoda że nie wybudowali.

Matka 23.11.2020 13:42
Budować jak bardziej ale nie komuś w ogrodzie. Kolo basenu jest duzo miejsca dzieci beda mialy miejsce do zabawy i nikomu nie będa przeszkadzać, dorośli też maja prawo do zycia w normalnych warunkach

Viking668 27.11.2020 09:24
Proponuję zakupić mocne audio i w gminach leżakowania zrobić z niego użytek ?

Miś 23.11.2020 18:01
Ojcze, nie bądź Pewexem i nie mieszaj dwóch systemów walutowych. Nikt nie broni budować przedszkoli. Ale po co dwukondygnacyjne przedszkole w środku osiedla domków jednorodzinnych? Są inne miejsca w Laskowicach o wiekszej intensywności zabudowy. Tam można budować.

Matka 25.11.2020 19:57
nie masz pojęcia oczym mówisz, nie mieszkasz przy przedszkolu. a ja mieszkam przy takim co ma 150 dzieci poziom hałasu wynosi w dzień ponad 100db latem nawet okna nie mogę otworzyć tylko dusze się własnym domu !!!

Ludwik 22.11.2020 16:09
Są ludzie którzy nie rozumieją że kraj się rozwija; tam gdzie były kiedyś pola, powstają budynki i osiedla. A skoro jest osiedle, to automatycznie powinne powstać przedszkola, sklepy i ewentualnie szkoły. Polacy nie potrafią odpowiednio planować, więc trzeba się z tym liczyć że w każdej chwili może się coś koło mnie zmienić. A po drugie wszyscy chcą używać telefony komórkowe, ale maszt odbiorczo nadawczy ma u innych powstać.

Mieszkaniec 23.11.2020 18:11
Polacy nie potrafią planować? Przeciwnie! Mamy miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego od 2001 roku. I ten plan wyklucza inwestycje prywatne na taką skalę na tym obszarze. Mieszkańcy osiedla Europejskiego to świadomi ludzie. Dlatego protestują!

IDOL 25.11.2020 19:58
jestem za

Sonia 23.11.2020 18:19
Zgadzam się z Tobą jednak powinno to być zgodne z planem, jesli plan wylkucza takie budowle to nic dziwnego, ze ludzie protestują, tez maja prawo do życia

Oławiak 22.11.2020 13:00
Ale tak własnie jest w tym durnym kraju o lat.........wpierw buduja sobie ludzie domki a po paru latach jakis przyglup i przepisy pozwalaja budowac jakies inne budowle niz domki,,to chory i durny kraj kolesiostwa ,,,a co tam niech znajomek wybuduje przedszkole sobie a co tam inni,,,,

? 23.11.2020 17:45
W punkt.

L&$ 23.11.2020 18:16
Zgadzam się z tym, liczy się kto cwańszy a inni sie nie liczą

mgid.com, 649292, DIRECT, d4c29acad76ce94f
lijit.com, 349013, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
lijit.com, 349013-eb, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
openx.com, 538959099, RESELLER, 6a698e2ec38604c6
appnexus.com, 1019, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
improvedigital.com, 1944, RESELLER
pubmatic.com, 161673, RESELLER, 5d62403b186f2ace
admanmedia.com, 925, RESELLER
smartadserver.com, 3713, RESELLER
openx.com, 540866936, RESELLER, 6a698e2ec38604c6
adform.com, 2671, RESELLER
yahoo.com, 59674, RESELLER, e1a5b5b6e3255540
smaato.com, 1100042823, RESELLER, 07bcf65f187117b4
yahoo.com, 58935, RESELLER, e1a5b5b6e3255540
triplelift.com, 11656, RESELLER, 6c33edb13117fd86
pubmatic.com, 158481, RESELLER, 5d62403b186f2ace
smartadserver.com, 3713, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
appnexus.com, 15349, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
zeta.com, 757, RESELLER
rubiconproject.com, 9655, RESELLER, 0bfd66d529a55807
Xapads.com, 145030, RESELLER
google.com, pub-3990748024667386, DIRECT, f08c47fec0942fa0
Pubmatic.com, 162882, RESELLER, 5d62403b186f2ace
video.unrulymedia.com, 524101463, RESELLER, 29bc7d05d309e1bc
lijit.com, 224984, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
Pubmatic.com, 163319, RESELLER, 5d62403b186f2ace
adyoulike.com, c1cb20fa2bbc39a8f2ec564ac0c157f7, DIRECT
adyoulike.com, a15d06368952401cd3310203631cb18b, RESELLER
rubiconproject.com, 20736, RESELLER, 0bfd66d529a55807
pubmatic.com, 160925, RESELLER, 5d62403b186f2ace
onetag.com, 7a07370227fc000, RESELLER
lijit.com, 408376, RESELLER, fafdf38b16bf6b2b
spotim.market, sp_AYL2022, RESELLER, 077e5f709d15bdbb
smartadserver.com, 4144, RESELLER
nativo.com, 5848, RESELLER, 59521ca7cc5e9fee
smartadserver.com, 4577, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
appnexus.com, 13099, RESELLER
pubmatic.com, 161593, RESELLER, 5d62403b186f2ace
rubiconproject.com, 11006, RESELLER, 0bfd66d529a55807
onetag.com, 7cd9d7c7c13ff36, DIRECT
ssp.e-volution.ai, AJxF6R4a9M6CaTvK, RESELLER
rubiconproject.com, 16824, RESELLER, 0bfd66d529a55807
adform.com, 2664, RESELLER, 9f5210a2f0999e32
appnexus.com, 11879, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
appnexus.com, 15825, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
smartadserver.com, 1247, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
smaato.com, 1100056735, DIRECT, 07bcf65f187117b4
smaato.com, 1100004890, DIRECT, 07bcf65f187117b4
rubiconproject.com, 24600, RESELLER, 0bfd66d529a55807
sharethrough.com, iBAzay96, RESELLER, d53b998a7bd4ecd2
pubmatic.com, 156177, RESELLER, 5d62403b186f2ace
pubmatic.com, 161674, RESELLER, 5d62403b186f2ace
insticator.com,15188195-e4cc-40b1-98f1-d6390cc63cbb,RESELLER,b3511ffcafb23a32
rubiconproject.com,17062,RESELLER,0bfd66d529a55807
video.unrulymedia.com,136898039,RESELLER
sharethrough.com,Q9IzHdvp,DIRECT,d53b998a7bd4ecd2
pubmatic.com,95054,DIRECT,5d62403b186f2ace
lijit.com,257618,RESELLER,fafdf38b16bf6b2b

lijit.com, 349013, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
lijit.com, 349013-eb, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
improvedigital.com, 1944, RESELLER
pubmatic.com, 161673, RESELLER, 5d62403b186f2ace
admanmedia.com, 925, RESELLER
openx.com, 540866936, RESELLER, 6a698e2ec38604c6
adform.com, 2671, RESELLER
yahoo.com, 59674, RESELLER, e1a5b5b6e3255540
smaato.com, 1100042823, RESELLER, 07bcf65f187117b4
yahoo.com, 58935, RESELLER, e1a5b5b6e3255540
triplelift.com, 11656, RESELLER, 6c33edb13117fd86
pubmatic.com, 158481, RESELLER, 5d62403b186f2ace
smartadserver.com, 3713, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
appnexus.com, 15349, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
zeta.com, 757, RESELLER
rubiconproject.com, 9655, RESELLER, 0bfd66d529a55807
Xapads.com, 145030, RESELLER
google.com, pub-3990748024667386, DIRECT, f08c47fec0942fa0
Pubmatic.com, 162882, RESELLER, 5d62403b186f2ace
video.unrulymedia.com, 524101463, RESELLER, 29bc7d05d309e1bc
lijit.com, 224984, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
Pubmatic.com, 163319, RESELLER, 5d62403b186f2ace
adyoulike.com, c1cb20fa2bbc39a8f2ec564ac0c157f7, DIRECT
adyoulike.com, a15d06368952401cd3310203631cb18b, RESELLER
smartadserver.com, 4577, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
onetag.com, 7cd9d7c7c13ff36, DIRECT
adform.com, 2664, RESELLER, 9f5210a2f0999e32
appnexus.com, 15825, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
smartadserver.com, 1247, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
smaato.com, 1100056735, DIRECT, 07bcf65f187117b4
smaato.com, 1100004890, DIRECT, 07bcf65f187117b4
sharethrough.com, iBAzay96, RESELLER, d53b998a7bd4ecd2
pubmatic.com, 161674, RESELLER, 5d62403b186f2ace
insticator.com,15188195-e4cc-40b1-98f1-d6390cc63cbb,RESELLER,b3511ffcafb23a32
rubiconproject.com,17062,RESELLER,0bfd66d529a55807
video.unrulymedia.com,136898039,RESELLER
sharethrough.com,Q9IzHdvp,DIRECT,d53b998a7bd4ecd2
pubmatic.com,95054,DIRECT,5d62403b186f2ace
lijit.com,257618,RESELLER,fafdf38b16bf6b2b

KOMENTARZE
Autor komentarza: PrzyzwoityTreść komentarza: Kiedyś ruch towarowy odbywał się koleją spalinową na Zwierzyniecką i Portową. Teraz mamy co raz większy ruch. Bierz leki gocha bo gorzej z tobą.Data dodania komentarza: 22.11.2024, 17:22Źródło komentarza: Wypadek - śmierć na A4, droga będzie długo zablokowanaAutor komentarza: Gocha ze ZwierzyńcaTreść komentarza: Kiedyś kierowca tira to był gość. Teraz to debil , albo Ukrainiec . Widać to przed wjazdem do Ergisu. P.s. Są i tacy , co parkują tam jak należy więc ..... , kierowca gość.Data dodania komentarza: 22.11.2024, 15:45Źródło komentarza: Wypadek - śmierć na A4, droga będzie długo zablokowanaAutor komentarza: Bój w hucieTreść komentarza: Szukajcie go na Górnym Śląsku. Jak widać na zdjęciu, wsiadł do próżnej węglarki, dalej połączcie sobie kropki.Data dodania komentarza: 22.11.2024, 15:32Źródło komentarza: Zaginął czternastoletni KacperAutor komentarza: nieuśmiechnięciTreść komentarza: Ustawiczne pranie mózgów.Najpierw zabawy młodzieży ze śmiercią a teraz to.Coś mi tu zaciąga ruskim.Czas na emeryturę babciu zamiast robić z siebie młodzieżówkę mądrą inaczej.Data dodania komentarza: 22.11.2024, 14:04Źródło komentarza: Chodzi o popularyzację języka niemieckiegoAutor komentarza: WiarusTreść komentarza: Nie ma to jak poczuć odrzut kałacha na ramieniu. Krótkie weekendowe szkolenie wojskowe powinien przejść każdy młody mężczyzna a może i kobiety też. Broń wirtualna też dobra, aby wyrabiać w sobie nawyki strzeleckie i poznać sztukę celowania, jako pierwszy etap wtajemniczenia. Szkoda, że nie ma ćwiczenia dla rezerwy.Data dodania komentarza: 22.11.2024, 13:09Źródło komentarza: OŁAWA W Piątce postrzelająAutor komentarza: KtośTreść komentarza: Wirtualne strzelanie jak wirtualny seks . Niby coś było ale dalej prawiczek.Data dodania komentarza: 22.11.2024, 12:11Źródło komentarza: OŁAWA W Piątce postrzelają
Reklama
NAPISZ DO NAS!

Jeśli masz interesujący temat, który możemy poruszyć lub byłeś(aś) świadkiem ważnego zdarzenia - napisz do nas. Podaj w treści swój adres e-mail lub numer telefonu. Jeżeli formularz Ci nie wystarcza - skontaktuj się z nami.

Reklama
Reklama