Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
poniedziałek, 7 kwietnia 2025 20:34
Reklama BMM
Reklama
Reklama Archon

Kolej na kolej

Inwestycje kolejowe są kosztowne, ale jakże potrzebne w ruchu pasażerskim i towarowym. Na Dolnym Śląsku w ostatnich latach na remonty i modernizacje torowisk oraz na zakup nowoczesnych pociągów przeznaczonych zostało niemal 900 mln zł, z czego znaczną część, bo aż 604 mln zł dołożyła Unia Europejska.
Kolej na kolej
Nowe pociągi kursują m.in. na trasie Wrocław – Jelenia Góra
Podziel się
Oceń

- Nie trzeba nikogo przekonywać, że sprawny transport kolejowy przyczynia się do rozwoju każdego województwa – mówi Cezary Przybylski, marszałek województwa dolnośląskiego. – To nie tylko alternatywa dla używania samochodów w dotarciu do pracy, ale przede wszystkim komfort i bezpieczeństwo podróżnych oraz sprawny przewóz towarów do dolnośląskich firm. Dlatego wspieraliśmy i będziemy wspierać takie przedsięwzięcia.

Reklama

Nowe przystanki i tory

Ponad 110 kilometrów dolnośląskich linii kolejowych przeszło przebudowę lub modernizację. Można to zobaczyć m.in. na trasach: Wrocław Psie Pole – Trzebnica, Wrocław – Świdnica Przedmieście, Dzierżoniów – Bielawa, Wrocław – Jelenia Góra czy Świdnica Kraszowice – Jedlina-Zdrój. Zwiększyła się szybkość jazdy pociągów, ich przepustowość, a także, co docenią pasażerowie, poprawił komfort i bezpieczeństwo podróży.

Na trasach - nie tylko tych wymienionych - powstały nowe lub odnowiono stare przystanki i dworce. W sumie jest ich 45. Odczują to na przykład wsiadający do pociągu na stacjach Wrocław Muchobór, Iwiny, Mokronos Górny, Siechnice, Żerniki Wrocławskie czy Święta Katarzyna.

To nie wszystkie zmiany. Prawie 50 obiektów kolejowych zostało przystosowanych do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Zniknęły bariery architektoniczne, są podjazdy i odpowiednie toalety. Pomyślano również o sprawnym taborze. W Legnicy działa już nowoczesne centrum serwisowe gwarantujące utrzymanie wysokiej jakości usług transportowych. W hali technicznej można naprawić wagon i przeprowadzić przegląd.

Najdroższa inwestycja

Jednakże najdroższym przedsięwzięciem jest rozbudowa taboru Kolei Dolnośląskich. 11 pięcioczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych kosztowało 267 mln zł, z czego ponad 183 mln zł pochodzi z UE. Jak podkreśla Bartłomiej Rodak, rzecznik prasowy Kolei Dolnośląskich S.A., to jedna z największych inwestycji w historii spółki.

Nowoczesne pociągi są szybsze - wykorzystując zmodernizowane odcinki kolejowe, osiągają prędkość nawet do 160 km/h. Mają klimatyzację i niskie podłogi, co ułatwia korzystanie z nich osobom starszym i z niepełnosprawnościami. Mają również wygodne fotele z dostępem do gniazd zasilania oraz pokładowe Wi-Fi. Dla zapewnienia bezpieczeństwa zainstalowano monitoring oraz nowoczesne systemy informacji pasażerskiej.

Takimi pojazdami można podróżować między innymi z Głogowa do Brzegu, z Oleśnicy do Kłodzka i z Wrocławia do Jeleniej Góry.

***

Inwestycje kolejowe w liczbach:

111,2 km – to zmodernizowane linie kolejowe w naszym regionie

47 – to obiekty przystosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami

45 – to wyremontowane przystanki i dworce

11 – to kupione nowe pociągi

5720 – tyle osób może nimi podróżować

 

 

 


Napisz komentarz

Komentarze

mgid.com, 649292, DIRECT, d4c29acad76ce94f
lijit.com, 349013, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
lijit.com, 349013-eb, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
openx.com, 538959099, RESELLER, 6a698e2ec38604c6
appnexus.com, 1019, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
improvedigital.com, 1944, RESELLER
pubmatic.com, 161673, RESELLER, 5d62403b186f2ace
admanmedia.com, 925, RESELLER
smartadserver.com, 3713, RESELLER
openx.com, 540866936, RESELLER, 6a698e2ec38604c6
adform.com, 2671, RESELLER
yahoo.com, 59674, RESELLER, e1a5b5b6e3255540
smaato.com, 1100042823, RESELLER, 07bcf65f187117b4
yahoo.com, 58935, RESELLER, e1a5b5b6e3255540
triplelift.com, 11656, RESELLER, 6c33edb13117fd86
pubmatic.com, 158481, RESELLER, 5d62403b186f2ace
smartadserver.com, 3713, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
appnexus.com, 15349, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
zeta.com, 757, RESELLER
rubiconproject.com, 9655, RESELLER, 0bfd66d529a55807
Xapads.com, 145030, RESELLER
google.com, pub-3990748024667386, DIRECT, f08c47fec0942fa0
Pubmatic.com, 162882, RESELLER, 5d62403b186f2ace
video.unrulymedia.com, 524101463, RESELLER, 29bc7d05d309e1bc
lijit.com, 224984, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
Pubmatic.com, 163319, RESELLER, 5d62403b186f2ace
adyoulike.com, c1cb20fa2bbc39a8f2ec564ac0c157f7, DIRECT
adyoulike.com, a15d06368952401cd3310203631cb18b, RESELLER
rubiconproject.com, 20736, RESELLER, 0bfd66d529a55807
pubmatic.com, 160925, RESELLER, 5d62403b186f2ace
onetag.com, 7a07370227fc000, RESELLER
lijit.com, 408376, RESELLER, fafdf38b16bf6b2b
spotim.market, sp_AYL2022, RESELLER, 077e5f709d15bdbb
smartadserver.com, 4144, RESELLER
nativo.com, 5848, RESELLER, 59521ca7cc5e9fee
smartadserver.com, 4577, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
appnexus.com, 13099, RESELLER
pubmatic.com, 161593, RESELLER, 5d62403b186f2ace
rubiconproject.com, 11006, RESELLER, 0bfd66d529a55807
onetag.com, 7cd9d7c7c13ff36, DIRECT
ssp.e-volution.ai, AJxF6R4a9M6CaTvK, RESELLER
rubiconproject.com, 16824, RESELLER, 0bfd66d529a55807
adform.com, 2664, RESELLER, 9f5210a2f0999e32
appnexus.com, 11879, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
appnexus.com, 15825, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
smartadserver.com, 1247, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
smaato.com, 1100056735, DIRECT, 07bcf65f187117b4
smaato.com, 1100004890, DIRECT, 07bcf65f187117b4
rubiconproject.com, 24600, RESELLER, 0bfd66d529a55807
sharethrough.com, iBAzay96, RESELLER, d53b998a7bd4ecd2
pubmatic.com, 156177, RESELLER, 5d62403b186f2ace
pubmatic.com, 161674, RESELLER, 5d62403b186f2ace
insticator.com,15188195-e4cc-40b1-98f1-d6390cc63cbb,RESELLER,b3511ffcafb23a32
rubiconproject.com,17062,RESELLER,0bfd66d529a55807
video.unrulymedia.com,136898039,RESELLER
sharethrough.com,Q9IzHdvp,DIRECT,d53b998a7bd4ecd2
pubmatic.com,95054,DIRECT,5d62403b186f2ace
lijit.com,257618,RESELLER,fafdf38b16bf6b2b

sonobi.com, 4dd284a06a, RESELLER, d1a215d9eb5aee9e
appnexus.com, 15825, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
Media.net, 8CUTQ396X, DIRECT
video.unrulymedia.com, 926913262, RESELLER

 

ZASTRZEŻENIE PODMIOTU UPRAWNIONEGO DOTYCZĄCE EKSPLORACJI TEKSTU I DANYCH

Dokonywanie zwielokrotnień w celu eksploracji tekstu i danych, w tym systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji ze strony internetowej tuolawa.pl i publikacji przy użyciu oprogramowania lub innego zautomatyzowanego systemu („screen scraping”/„web scraping”) lub w inny sposób, w szczególności do szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez wyraźnej zgody wydawcy - RYZA Sp. z o.o. jest niedozwolone. 

Zastrzeżenie to nie ma zastosowania do sytuacji, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe. Szczegółowe informacje na temat zastrzeżenia dostępne są TUTAJ

KOMENTARZE
Autor komentarza: HeheszekTreść komentarza: A tak a pro po "dowiadywania się na sesji". Ciekawe jakiej opcji radnym jesteś, że wiesz o co będziesz pytał? "Sie chyba sypło":)Data dodania komentarza: 7.04.2025, 20:08Źródło komentarza: OŁAWA Nie będzie likwidacji tego przejścia dla pieszych! Dlaczego?Autor komentarza: HeheszekTreść komentarza: Ja jestem żonaty. Na sesjach nie bywam tylko oglądam w internecie. Nie wiem jak ten drugi "Heheszek". Pytaj go, ale nie wiem jakiego nicku może używać w tej chwili.Data dodania komentarza: 7.04.2025, 19:59Źródło komentarza: OŁAWA Nie będzie likwidacji tego przejścia dla pieszych! Dlaczego?Autor komentarza: WillkommenTreść komentarza: Jazda, to sie dopiero zacznie w 2026r jak wejdzie w zycie pakt migracyjny!!!Data dodania komentarza: 7.04.2025, 19:03Źródło komentarza: Gruzinowi grozi kara do 10 lat pozbawienia wolnościAutor komentarza: JaTreść komentarza: Szkoda. Dziewczyna jest nie tylko piękna ale jeszcze na dodatek mądra.Data dodania komentarza: 7.04.2025, 18:43Źródło komentarza: Agata Kozina: - To była przygoda pełna nieznanych mi wcześniej emocjiAutor komentarza: BraxTreść komentarza: W pierwszej kolejności zarządca mógłby się zająć synchronizacją sygnalizacji przy moście na Strzelnej. O ile ruch samochodowy jest w miarę płynny, to czas oczekiwania pieszych na zielone by przejść 94kę pozwala czekającym "zapuścić korzenie". Kilka minut i zmian świateł dla samochodów to naprawdę przesada. Chyba nie wszyscy pracownicy UM czy SP mieszkający na Os. Sobieskiego jeżdżą autami. Ci którzy chodzą pieszo do/z pracy powinni zwrócić na to uwagę Włodarzom. Co do opisywanego przejścia, to jako pieszy i kierowca uważam, że jest potrzebne i w przeciwieństwie do "pasów" koło Sądu i Hufca bezpieczne!Data dodania komentarza: 7.04.2025, 18:43Źródło komentarza: OŁAWA Nie będzie likwidacji tego przejścia dla pieszych! Dlaczego?Autor komentarza: RozumnyTreść komentarza: Heheszek a wytłumacz jak to jest, że gość dostaje wypowiedzenie z kamienicy, a po kilku dniach dostaje wezwanie ten sam gość do pracy u twojego męża. O co tu chodzi? O wyłudzanie funduszy z Urzędu pracy? Czy o te drukarki 3D? Dowiemy się na sesji. Przyjdziesz? Będziesz osobiście czy będziesz się obawiałą? A może jednak kupisz taką maskę i przyjdziesz jako stary, gruby i łysy, pisałaś tak najpierw jako Nieogarnięty, a teraz jako Heheszek. Jak to jest? Opowiesz nam o tym na sesji?Data dodania komentarza: 7.04.2025, 18:33Źródło komentarza: OŁAWA Nie będzie likwidacji tego przejścia dla pieszych! Dlaczego?
Reklama
NAPISZ DO NAS!

Jeśli masz interesujący temat, który możemy poruszyć lub byłeś(aś) świadkiem ważnego zdarzenia - napisz do nas. Podaj w treści swój adres e-mail lub numer telefonu. Jeżeli formularz Ci nie wystarcza - skontaktuj się z nami.

Reklama
Reklama