Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
piątek, 22 listopada 2024 00:53
Reklama BMM
Reklama
Reklama
News will be here

O parkowaniu, opóźnieniach i przepełnionych pociągach

- Ktoś, kto drogę ze swojej wilii do Sejmu pokonuje w kordonie policji, nie ma pojęcia, jak wygląda sytuacja matki z dzieckiem, która nie może wsiąść do pociągu - przekonuje radna powiatowa Anna Leszczyńska. Platforma Obywatelska zorganizowała dziś konferencję prasową na dworcu kolejowym w Oławie

- W związku z galopującymi cenami benzyny, kolej stała się doskonałą alternatywą - mówiła radna Anna Leszczyńska. - I nawet te opóźnienia, które potrafią sięgać 120 minut, nie zniechęcają ludzi do wyboru pociągu. Mieszkańcy wolą komunikację zbiorową niż stanie w korkach na mieście. Trudno jest jednak mówić o  komforcie, gdy w godzinach między 6.00 a 8.00, a potem po południu, gdy wracają uczniowie, studenci i pracownicy, pociągi są przepełnione. Czasami nawet do takiego stopnia, że osoby z niepełnosprawnością, na wózkach, o kulach, kobiety z wózkami, nie mają szans wejścia do takiego pociągu. Ponadto nowsze składy mają czujniki, które automatycznie zamykają drzwi. Przy dużym ścisku się nie zamkną, więc konduktor musi prosić niektóre osoby o opuszczenie wagonu. Organizatorem przewozów są marszałkowie województw dolnośląskiego i opolskiego, zgłaszamy im wnioski uwzględniające wszystkie głosy mieszkańców. Marszałkowie tworzą teraz rozkład jazdy na kolejny rok i będziemy się apelować, by wziąć pod uwagę nasze wnioski. Chodzi nam przede wszystkim o to, że składy są za krótkie. Żenujące są słowa posła Jarosława Kaczyńskiego, który sugeruje, że pieniędzy unijnych w zasadzie nie potrzebujemy, albo że są to jakieś grosze, po które trzeba się schylać. Właśnie z tych pieniędzy są kupowane tabory, ale ktoś, kto ze swojej willi na Wiejską jedzie limuzyną w kordonie policji, nie ma pojęcia, jak wygląda sytuacja matki z dzieckiem, która na dworcu w Oławie nie jest w stanie wsiąść z wózkiem do pociągu. To jest skandaliczne i wierzę, że marszałkowie obu województw przychylą się do naszych propozycji, poprawiając komfort życia mieszkańców.

O czym jeszcze mówili działacze Platformy? Cały zapis konferencji na filmie niżej. 

 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Merytoryczny Wśród Hejterów 28.10.2022 12:03
Tak więc po pierwsze ludzie tankują swoje auta do pełna co oznacza że przy wzroście cen ludzi stać na takie wydatki, bo dzisiaj płaca 3000 zł to standard a za rządów PO było tylko 1200 zł przez 8 lat ich rządów. A co do kwestii budynku dworca który nawet nie został wyremontowany za PO bo pieniędzy na nic nie było i remontowali tylko to co musieli bo było w fatalnym stanie. I dopiero teraz budynek dworca zostanie odbudowany ( tak zaraz hejterzy powiedzą ale PIS rządzi 7 lat ) ale najpierw trzeba było odbudować Polskę po dewastujących rządach PO I wcześniejszych Lewicy, a potem skupić się na ważniejszych projektach infrastrukturalnych, i dopiero teraz można robić to co jest w miarę dobrym stanie ale przydało by się daną rzecz wyremontować. Oczywiście wszystko w akompaniamencie blokowania przez opozycję i sędziowską kastę jak się tylko da rozwoju Polski. A co do parkowania to te 500 metrów było liczone od najdalszej rajki do końca peronu gdyby jechać do brzegu taką metodyką to można nawet i 700 m wyciągnąć i powiedzieć że taka jest odległość ale zamiast krytykować, atakować i oskarżać PIS i BBS o wszelkie zło tego świata to wystarczyło by napisać do PKP albo do wojewody aby na dawnym przejeździe przez tory od parkingu P&R ( a za PO był tam pusty plac ) ulicy różanej wycieli otwór w ekranie dźwiękochłonnym i dobudowali te 15 m odgrodzonego od torów chodnika koszt około 50 tyś zł a dojście skróciło by się ze 240m do 100m licząc od wiaty rowerowej do wejścia na peron. A przechodząc do kwestii Brochowa opóźnienia są ale nie jest to wina PKP ale Na tempo realizacji prac wpłynęły m.in. trudne warunki geologiczne, na jakie natrafiono przy przebudowie tunelu oraz niskie zaangażowanie wykonawcy. Tak samo dzieje się w Opolu, dobrze że przynajmniej radny Zieliński nie chce doprowadzić do zmniejszenia przepustowości... A nie czekaj słynny tunel Zielińskiego i 15 km jazdy po jednym torze od Siechnic do Oławy. A po za tym ostatnio jechałem ze Świętej Katarzyny do Oławy to pociąg przyjechał planowo z Wrocławia o 13:48. Jak trzeba będzie to PKP zmieni wykonawce na szybszego i bardziej kompetentnego ale trzeba remontować starą infrastrukturę pamiętającą czasy niemieckie i dostosować ją do współczesnych standardów. A po za tym ta konferencja była przeprowadzana wcześnie rano, bo widać jak słońce wschodzi, niezapowiedziana byle by było jak najmniej ludzi bo jeszcze zaczęli by zadawać trudne pytania w tym o program wyborczy oprócz Anty-Pis i oto co opozycja zrobiła w tej czy innej sprawie. Po za tym parking pod dworcem powinien być tylko dla autobusów, Taksówek, elektryków, służb, pracowników stacji osób które chcą coś załatwić w pomieszczaniach które znajdą się tam po remoncie budynku dworca i tak zwanych Kiss and Ride oczywiście powinien powstać parking dla rowerów nawet pod placem przed dworcem lub pod wiaduktem. Ale takie pomysły ze strony opozycji nie wychodzą są tylko ataki słowne i niestety też fizyczne na PIS i jego zwolenników. Proszę o Merytoryczne i Kulturalne odnoszenie się do mojego komentarza.

Proxima Centauri 27.10.2022 09:45
Wiadomo, że kolejny tydzień i znów same wspaniałości. 1. Budowa parkingu została dofinansowana ze środków unijnych i już po 4 latach mają być wywalane pieniądze na jego kosztowną przebudowę? W jaki sposób miałoby nastąpić formalnie przekazanie wiat rowerowych do PKP zarządzającego terenem przydworcowym? 2. Czy w tym łącznym czasie opóźnień zostały uwzględnione opóźnienia wynikające z uszkodzenia sieci trakcyjnej w Opolu i z wypadków jak np potrącenie w Brzegu, co wpłynęło na zakłócenie organizacji ruchu, szczególnie dotkliwe z racji ograniczonej przepustowości w na wrocławskim Brochowie? Ile minut opóźnienia przypada na jeden pociąg? 3. W jaki sposób w tym momencie pisanie interpelacji dotyczących Brochowa ma w czymkolwiek pomóc a nie być pustym propagandowym gestem? Aktualnie prace prowadzone są przez nowego wykonawcę niezwiązanego z poprzednim, winnym opóźnienia realizacji tej inwestycji. 4. Jak zostało powiedziane, w Oławie powstanie nowy przystanek kolejowy z parkingiem. Czy zasadnym jest rozbudowywanie istniejącego parkingu na rok? Czy nie będzie niegospodarnością wydawanie pieniędzy na przeskalowany parking, jeśli duża część samochodów przeniesie się na parking na Sobieskiego? 5. Odnośnie przebudowy dworca, przyszłe zagospodarowanie jego przestrzeni jest już dość dokładnie określone. Funkcjonalność dworca po modernizacji jest ściśle określona przepisami dotyczącymi warunków, jakie muszą spełniać dworce po modernizacji. Interpelacje w tej kwestii również są bezcelowe. 6. Odnośnie ścisku w pociągach, wynika on z niedostosowania pojemności taboru do potrzeb. Już przed zakupem (umowa podpisana w 2015 roku) było wiadomo, że pojazdy 36WEa Impuls zakupione przez województwo opolskie będą zbyt krótkie. Sygnały o tym do marszałka wysyłały wtedy Przewozy Regionalne. Władze województwa opolskiego (Platforma Obywatelska) jednak wolały zaoszczędzić na komforcie pasażerów, kupując na 25-30 lat pojazdy o małej pojemności. Aktualną sytuację z ściskiem zawdzięczamy tym nieudolnym władzom województwa opolskiego i wtrącenia z Kaczyńskim nie wiem co mają tu na celu, bo w trakcie przetargu na pociągi dla opolskiego w kraju rządził PO-PSL. 7. Koleje Dolnośląskie nie obsługują tej linii. Po przejęciu władzy na Dolnym Śląsku przez koalicję PiS - BS, Koleje Dolnośląskie zrealizowały największe w historii zakupy taborowe. Zakupiono 6 hybrydowych Impulsów II i 25 aż pięcioczłonowych Elfów II o wysokiej pojemności (którymi mogą jeździć dzięki temu mieszkańcy Jelcza-Laskowic). 8. W przypadku zbyt niskiej i zbyt wysokiej temperatury w pociągu zamiast pisania do Senatu Galaktycznego, wystarczy powiedzieć konduktorowi. On przekaże maszyniście aby ten włączył lub wyłączył ogrzewanie. W pojazdach klimatyzowanych przy wyłączeniu klimatyzacji byłoby zbyt duszno a temperaturę można regulować w dość wąskim zakresie. 9. Odnośnie pism dotyczących tłoku, niezależnie od nich, jeśli będzie odpowiednia dostępność taboru, to na jednym ze szczytowych pociągów ma pojawić się dłuższy czteroczłonowy ED72Ac. 10. Odnośnie współpracy władz w rozwijaniu transportu publicznego warto wspomnieć o zaprzestaniu honorowania biletów MPK w pociągach na terenie Wrocławia (pozwalało to na szybkie i tańsze przemieszczanie się po Wrocławiu). Zawdzięczamy to prezydentowi Wrocławia, namaszczonemu przez PO, Jackowi Sutrykowi. 11. "dogadywanie się" i "załatwianie" to widocznie dość powszechne metody w PO. Dodatkowe pociągi z Oławy do Wrocławia, dofinansowywane przez władze Oławy, nie mogą być uruchamiane aktualnie ze względu na ograniczoną przepustowość. 12. Ten niefunkcjonalny dworzec w Poznaniu był wielkim sukcesem PO przed Euro2012 i zarówno Tusk jak i Komorowski robili sobie w nim zdjęcia piejąc z zachwytu.

Nieogarniety 26.10.2022 14:40
Z całym szacunkiem Panie Drabiński ale jak to jest, że na FB pod tym samym postem wypowiada się Pan Jako Marek Drabiński i to samo Pan pisze jako Wszystko dla Oławy a w nagraniu Pan jest Szefem PO? Niecha Pan to wytłumaczy Panu Kraczkowi, bo on się zawsze dziwi, że przynależności partyjnej Panów nie można za bardzo określić. 3mam kciuki i pozdrawiam

Niedowiarek 26.10.2022 14:22
Może PO w końcu przestanie się wstydzić i poinformuje mieszkańców , wyborców kiedy i gdzie odbędzie się jakaś kolejna konferencja prasowa . Chętnie jako mieszkańcy zadalibyśmy parę pytań . Czas najwyższy przestać się wstydzić i organizować konferencje na trawniku pod wieżowcem , przy ulicy czy na dworcu a opinię publiczną informować po fakcie . Więcej odwagi !!! Ta kobieta na zdjęciu ponoć jest " strasznie odważna '' , niech to udowodni .

Nieogarniety 26.10.2022 08:24
A nie boi się Pani Radna, że jak podniosą kolei cenę za prąd to jazda pociągiem ze względu na cenę biletu będzie nie opłacalna? Wtedy jak dojdzie PO do władzy, a mam nadzieję że dojdzie, to będzie musiało likwidować nierentowne linie. Może więc poczekajmy co przyniesie Nowy Rok

Ludwik 26.10.2022 13:51
na bardzo krótki czas cena gazu była na giełdzie TTF w Amsterdamie na minusie. Więc może nie będzie tak źle

mgid.com, 649292, DIRECT, d4c29acad76ce94f
lijit.com, 349013, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
lijit.com, 349013-eb, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
openx.com, 538959099, RESELLER, 6a698e2ec38604c6
appnexus.com, 1019, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
improvedigital.com, 1944, RESELLER
pubmatic.com, 161673, RESELLER, 5d62403b186f2ace
admanmedia.com, 925, RESELLER
smartadserver.com, 3713, RESELLER
openx.com, 540866936, RESELLER, 6a698e2ec38604c6
adform.com, 2671, RESELLER
yahoo.com, 59674, RESELLER, e1a5b5b6e3255540
smaato.com, 1100042823, RESELLER, 07bcf65f187117b4
yahoo.com, 58935, RESELLER, e1a5b5b6e3255540
triplelift.com, 11656, RESELLER, 6c33edb13117fd86
pubmatic.com, 158481, RESELLER, 5d62403b186f2ace
smartadserver.com, 3713, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
appnexus.com, 15349, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
zeta.com, 757, RESELLER
rubiconproject.com, 9655, RESELLER, 0bfd66d529a55807
Xapads.com, 145030, RESELLER
google.com, pub-3990748024667386, DIRECT, f08c47fec0942fa0
Pubmatic.com, 162882, RESELLER, 5d62403b186f2ace
video.unrulymedia.com, 524101463, RESELLER, 29bc7d05d309e1bc
lijit.com, 224984, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
Pubmatic.com, 163319, RESELLER, 5d62403b186f2ace
adyoulike.com, c1cb20fa2bbc39a8f2ec564ac0c157f7, DIRECT
adyoulike.com, a15d06368952401cd3310203631cb18b, RESELLER
rubiconproject.com, 20736, RESELLER, 0bfd66d529a55807
pubmatic.com, 160925, RESELLER, 5d62403b186f2ace
onetag.com, 7a07370227fc000, RESELLER
lijit.com, 408376, RESELLER, fafdf38b16bf6b2b
spotim.market, sp_AYL2022, RESELLER, 077e5f709d15bdbb
smartadserver.com, 4144, RESELLER
nativo.com, 5848, RESELLER, 59521ca7cc5e9fee
smartadserver.com, 4577, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
appnexus.com, 13099, RESELLER
pubmatic.com, 161593, RESELLER, 5d62403b186f2ace
rubiconproject.com, 11006, RESELLER, 0bfd66d529a55807
onetag.com, 7cd9d7c7c13ff36, DIRECT
ssp.e-volution.ai, AJxF6R4a9M6CaTvK, RESELLER
rubiconproject.com, 16824, RESELLER, 0bfd66d529a55807
adform.com, 2664, RESELLER, 9f5210a2f0999e32
appnexus.com, 11879, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
appnexus.com, 15825, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
smartadserver.com, 1247, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
smaato.com, 1100056735, DIRECT, 07bcf65f187117b4
smaato.com, 1100004890, DIRECT, 07bcf65f187117b4
rubiconproject.com, 24600, RESELLER, 0bfd66d529a55807
sharethrough.com, iBAzay96, RESELLER, d53b998a7bd4ecd2
pubmatic.com, 156177, RESELLER, 5d62403b186f2ace
pubmatic.com, 161674, RESELLER, 5d62403b186f2ace
insticator.com,15188195-e4cc-40b1-98f1-d6390cc63cbb,RESELLER,b3511ffcafb23a32
rubiconproject.com,17062,RESELLER,0bfd66d529a55807
video.unrulymedia.com,136898039,RESELLER
sharethrough.com,Q9IzHdvp,DIRECT,d53b998a7bd4ecd2
pubmatic.com,95054,DIRECT,5d62403b186f2ace
lijit.com,257618,RESELLER,fafdf38b16bf6b2b

lijit.com, 349013, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
lijit.com, 349013-eb, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
improvedigital.com, 1944, RESELLER
pubmatic.com, 161673, RESELLER, 5d62403b186f2ace
admanmedia.com, 925, RESELLER
openx.com, 540866936, RESELLER, 6a698e2ec38604c6
adform.com, 2671, RESELLER
yahoo.com, 59674, RESELLER, e1a5b5b6e3255540
smaato.com, 1100042823, RESELLER, 07bcf65f187117b4
yahoo.com, 58935, RESELLER, e1a5b5b6e3255540
triplelift.com, 11656, RESELLER, 6c33edb13117fd86
pubmatic.com, 158481, RESELLER, 5d62403b186f2ace
smartadserver.com, 3713, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
appnexus.com, 15349, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
zeta.com, 757, RESELLER
rubiconproject.com, 9655, RESELLER, 0bfd66d529a55807
Xapads.com, 145030, RESELLER
google.com, pub-3990748024667386, DIRECT, f08c47fec0942fa0
Pubmatic.com, 162882, RESELLER, 5d62403b186f2ace
video.unrulymedia.com, 524101463, RESELLER, 29bc7d05d309e1bc
lijit.com, 224984, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
Pubmatic.com, 163319, RESELLER, 5d62403b186f2ace
adyoulike.com, c1cb20fa2bbc39a8f2ec564ac0c157f7, DIRECT
adyoulike.com, a15d06368952401cd3310203631cb18b, RESELLER
smartadserver.com, 4577, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
onetag.com, 7cd9d7c7c13ff36, DIRECT
adform.com, 2664, RESELLER, 9f5210a2f0999e32
appnexus.com, 15825, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
smartadserver.com, 1247, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
smaato.com, 1100056735, DIRECT, 07bcf65f187117b4
smaato.com, 1100004890, DIRECT, 07bcf65f187117b4
sharethrough.com, iBAzay96, RESELLER, d53b998a7bd4ecd2
pubmatic.com, 161674, RESELLER, 5d62403b186f2ace
insticator.com,15188195-e4cc-40b1-98f1-d6390cc63cbb,RESELLER,b3511ffcafb23a32
rubiconproject.com,17062,RESELLER,0bfd66d529a55807
video.unrulymedia.com,136898039,RESELLER
sharethrough.com,Q9IzHdvp,DIRECT,d53b998a7bd4ecd2
pubmatic.com,95054,DIRECT,5d62403b186f2ace
lijit.com,257618,RESELLER,fafdf38b16bf6b2b

Reklama
NAPISZ DO NAS!

Jeśli masz interesujący temat, który możemy poruszyć lub byłeś(aś) świadkiem ważnego zdarzenia - napisz do nas. Podaj w treści swój adres e-mail lub numer telefonu. Jeżeli formularz Ci nie wystarcza - skontaktuj się z nami.

Reklama
Reklama