Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
czwartek, 21 listopada 2024 21:03
Reklama BMM
Reklama
Reklama
News will be here

Co nowego w sprawie przystanku Oława Zachodnia. Są dobre odpowiedzi

Od rana mamy dobre wiadomości. Niedawno Marek Drabiński (PO) zaniepokojony brakiem widocznych prac w miejscu, gdzie ma być nowy przystanek kolejowy Oława Zachodnia pytał, czy wszystko idzie zgodnie z harmonogramem. W sprawę zaangażował się także poseł PO Michał Jaros. Drabiński pytał też władze miejskie, czy będzie w tym miejscu także droga dojazdowa i parking po drugiej stronie ul. Brylantowej
Co nowego w sprawie przystanku Oława Zachodnia. Są dobre odpowiedzi
To będzie nowy przystanek

Źródło: MD

Niedawno otrzymał obie odpowiedzi i obie pozytywne dla mieszkańców. 

- W odpowiedzi na pana wniosek złożony 9.01.2023 informuję, że wraz z informacją o budowie w Oławie przystanku kolejowego Oława Zachodnia, została ogłoszona procedura wyboru projektanta dla zadania „Budowa układu komunikacyjnego dla nowego przystanku kolejowego Oława Zachodnia” - napisał burmistrz Oławy. - W pierwszym etapie powstanie dojazd od ul. Paderewskiego, w drugim etapie od strony Nowego Otoku. Informacja o wyborze projektanta została zawarta w informacji
o działalności burmistrza na sesji, w miesiącu wrześniu 2022r., w pkt. „dokumentacje projektowe w trakcie wykonywania”.  Przygotowane dokumentacje projektowe dojazdu do nowego przystanku kolejowego mają na celu umożliwienie mieszkańcom Oławy bezpiecznego i sprawnego dojazdu pojazdu samochodowych w tym autobusów komunikacji miejskiej oraz korzystanie z pełnej infrastruktury technicznej w strefie „parkuj i jedź”.

PKP Polskie Linie Kolejowe w swojej odpowiedzi potwierdziły, że inwestycja jest realizowana zgodnie z harmonogramem. Wydłużono czas opracowania projektu, ze względu na wniosek miasta "o poszerzenie światła poziomego przejścia podziemnego", co ma związek z planowanym parkingiem. Rozpoczęcie robót zaplanowane jest na przełom 2023/2024, po uzyskaniu niezbędnych pozwoleń i decyzji. 

- Spółka dołoży wszelkich starań, aby pierwsze pociągi mogły zatrzymać na nowym przystanku przed końcem 2024 roku - napisał Robert Lis, zastępca dyrektora Biura Zarządu PKP Polskie Linie Kolejowe SA. 

 

 

 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

uruk 02.02.2023 01:25
No to sobie postoimy przy szlabanie jak wybudują tę wiatkę. Mam nadzieję, że budowa ronda na skrzyżowaniu ul. Lipowej i Kutrowskiego nie zbiegnie się z budową przystanku kolejowego Oława Zachodnia, bo cosik mi już nerwy puszczają. Łatwiej mi policzyć na palcach ile razy przejechałem przejazd bez pociągu i korka niż na odwrót.

Myśliciel 01.02.2023 21:29
Szkoda, że oprócz podziemnego przejścia nie zaplanowano podziemnego przejazdu, usprawniłoby to ruch choćby na Wiejskiej.

Nieogarniety 02.02.2023 08:28
Gdzieś na którejś sesji burmistrz coś tam mówił o budowie wiaduktu na drodze średnicowej. Wydaje mi się, że jakoś tak to określił. Nie jestem pewny i dlatego pisze, że wydaje mi się. Ale chyba takie coś powstanie tak jak ten przystanek.

Waldek z cargo 02.02.2023 08:56
Tak mówił o tym. Tylko, że taki wiadukt to jest koszt ok. 30-40 mln złotych, ponadto musi się na niego zgodzić PKP. Ciekawe skąd na to weźmie pieniądze, jak miasto jest zadłużone pod korek. Był apel stowarzyszenia WdO, żeby przejazd na Wiejskiej wpisać do programu rządowego (z finansowaniem z budżetu centralnego) realizowanego wspólnie z PKP nawet było pismo z Ministerstwa Infrastruktury, że przejazd na Wiejskiej spełnia warunki do wpisania do tego programu, ale burmistrz zamiast to zrobić to wymyślał problemy. Najwyraźniej dobro mieszkańców miasta nie jest dla niego ważne.

Nieogarniety 02.02.2023 11:39
Do tego programu pomysł na wiadukt lub tunel mógł wpisać właściciel drogi czyli GDDK. Tak jest zapisane w tym programie a burmistrz mógł tylko zobowiązać zobowiązać się, że dorzuci coś od siebie

Waldek z cargo 02.02.2023 12:48
Po co siejesz fejki, do tego programu równie dobrze mogło się zgłosić miasto (którym niewątpliwie zarządza burmistrz). Co ma wspólnego GDDKiA z drogą wojewódzką? Nawet jakby miał dorzucić coś od siebie to i tak wyszłoby taniej niż samodzielna budowa wiaduktu czy tunelu, ponadto będzie musiał dodatkowo uzyskać zgodę PKP, a tam ten temat byłby załatwiony, bo PKP bierze udział w tym programie. Poczytaj sobie chociażby jaki problem ma Wrocław z PKP z budową tramwaju na Jagodno.

Nieogarniety 02.02.2023 13:29
Czytałem ten program i z tego co zrozumiałem to zgłosić się do niego mógł właściciel drogi a nie miasto. Nie sieję "fejków" tylko tylko pisę co wyczytałem. masz większą wiedzę to sprostuj a nie zaraz fejki. Napisałem tylko, że mówił coś o wiadukcie a czy ma jakiekolwiek ustalenia z PKP i co jest bardziej korzystne to już nie moja wiedza.

Realista 01.02.2023 21:05
Czy wy macie świadomość jakie korki będą się tworzyć w Oławie na ul Wiejskiej i od Nowego Otoku z powodu tego nowego przystanku? Teraz szlaban będzie zamknięty jeszcze cześciej... powodzenia...

Kaziu 02.02.2023 14:30
Wiecej pociagow bedzie, czy jak?

Nieogarniety 01.02.2023 11:10
Więc jak pisałem, że parking przy PKP pod wiaduktem jest potrzebny, to miałem rację, bo nikt nie wiem kiedy pociągi ruszą z nowego przystanku? Szkoda. Tzn szkoda, że miałem rację

Waldek z cargo 02.02.2023 08:57
Ale to wszyscy od początku mówili, że parking przy PKP trzeba przebudować i wykorzystać przestrzeń pod wiaduktem, to burmistrz na złość mieszkańcom wybudował najpierw parking aż na Różanej.

Nieogarniety 02.02.2023 11:42
Nie wiem jaka była sytuacja z własnością gruntu i czy można było pierw pod wiaduktem czy tam dalej. Możliwe , że masz rację o tym, że pod wiaduktem, ale nie sądzę, żeby burmistrz wszystko w tym mieście robił na "złość" mieszkańcom. Przecież też mu zależy na wyborach i wygranej

Waldek z cargo 02.02.2023 12:50
działka na Różanej była pozyskana od PKP, pewnie podobnie jest z gruntem pod wiaduktem (ewentualnie w zarządzie GDDKiA). Dokładnie masz rację, zależy mu na wyborach i wygranej, mieszkańcy są w dalszej kolejności.

Nieogarniety 02.02.2023 13:31
Tak jak wszyscy tzw oławscy politycy, walczy o głosy. Żaden nie jest bezinteresowny i raczej masz rację, że u każdego mieszkańcy są na dalszym planie

Proxima Centauri 01.02.2023 10:00
Dobrze, że szanowny pan Marek Drabiński stwierdził, iż nie myślał o kandydowaniu na urząd burmistrza Oławy. Widać, jaką posiada ogromną wiedzę z zakresu zamówień publicznych, realizacji inwestycji w systemie "projektuj i buduj" itd. Prawdziwe życie to nie piaskownica lub Simsy, gdzie po wpadnięciu na jakiś pomysł natychmiast można rozpocząć budowę. Pierwsze wbicie łopaty i budowa są zwieńczeniem wielu przygotowań, które często okazują się bardziej czasochłonne niż same roboty w terenie. Co do dojazdu od strony Nowego Otoku, już dość dawno przed oczami przewinęła mi się o nim informacja.

DeMarek 01.02.2023 08:27
Spółka dołoży wszelkich starań, aby pierwsze pociągi mogły zatrzymać na nowym przystanku prze końcem 20224 roku - napisał Robert Lis, zastępca dyrektora Biura Zarządu PKP Polskie Linie Kolejowe SA. Czy tak naprawdę napisał Pan Robert Lis, czy też redakcja tejże strony? Czas na wykonanie robót jest naprawdę imponujący. Ponad 18 tys. lat. Należy mieć nadzieję, że jeszcze wtedy będzie istniała ziemia i będą pociągi. Życzę cierpliwości.

Kaziu 02.02.2023 14:31
... a moze nawet szybciej ;-)

SpecjalistaOdWszystkiego 01.02.2023 08:24
Projekt w trakcie . Później uzgodnienia z PKP. Później dojdzie kwestia budowy toalety. I pierwsze pociągi faktycznie będą w 20224 roku.

mgid.com, 649292, DIRECT, d4c29acad76ce94f
lijit.com, 349013, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
lijit.com, 349013-eb, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
openx.com, 538959099, RESELLER, 6a698e2ec38604c6
appnexus.com, 1019, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
improvedigital.com, 1944, RESELLER
pubmatic.com, 161673, RESELLER, 5d62403b186f2ace
admanmedia.com, 925, RESELLER
smartadserver.com, 3713, RESELLER
openx.com, 540866936, RESELLER, 6a698e2ec38604c6
adform.com, 2671, RESELLER
yahoo.com, 59674, RESELLER, e1a5b5b6e3255540
smaato.com, 1100042823, RESELLER, 07bcf65f187117b4
yahoo.com, 58935, RESELLER, e1a5b5b6e3255540
triplelift.com, 11656, RESELLER, 6c33edb13117fd86
pubmatic.com, 158481, RESELLER, 5d62403b186f2ace
smartadserver.com, 3713, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
appnexus.com, 15349, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
zeta.com, 757, RESELLER
rubiconproject.com, 9655, RESELLER, 0bfd66d529a55807
Xapads.com, 145030, RESELLER
google.com, pub-3990748024667386, DIRECT, f08c47fec0942fa0
Pubmatic.com, 162882, RESELLER, 5d62403b186f2ace
video.unrulymedia.com, 524101463, RESELLER, 29bc7d05d309e1bc
lijit.com, 224984, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
Pubmatic.com, 163319, RESELLER, 5d62403b186f2ace
adyoulike.com, c1cb20fa2bbc39a8f2ec564ac0c157f7, DIRECT
adyoulike.com, a15d06368952401cd3310203631cb18b, RESELLER
rubiconproject.com, 20736, RESELLER, 0bfd66d529a55807
pubmatic.com, 160925, RESELLER, 5d62403b186f2ace
onetag.com, 7a07370227fc000, RESELLER
lijit.com, 408376, RESELLER, fafdf38b16bf6b2b
spotim.market, sp_AYL2022, RESELLER, 077e5f709d15bdbb
smartadserver.com, 4144, RESELLER
nativo.com, 5848, RESELLER, 59521ca7cc5e9fee
smartadserver.com, 4577, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
appnexus.com, 13099, RESELLER
pubmatic.com, 161593, RESELLER, 5d62403b186f2ace
rubiconproject.com, 11006, RESELLER, 0bfd66d529a55807
onetag.com, 7cd9d7c7c13ff36, DIRECT
ssp.e-volution.ai, AJxF6R4a9M6CaTvK, RESELLER
rubiconproject.com, 16824, RESELLER, 0bfd66d529a55807
adform.com, 2664, RESELLER, 9f5210a2f0999e32
appnexus.com, 11879, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
appnexus.com, 15825, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
smartadserver.com, 1247, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
smaato.com, 1100056735, DIRECT, 07bcf65f187117b4
smaato.com, 1100004890, DIRECT, 07bcf65f187117b4
rubiconproject.com, 24600, RESELLER, 0bfd66d529a55807
sharethrough.com, iBAzay96, RESELLER, d53b998a7bd4ecd2
pubmatic.com, 156177, RESELLER, 5d62403b186f2ace
pubmatic.com, 161674, RESELLER, 5d62403b186f2ace
insticator.com,15188195-e4cc-40b1-98f1-d6390cc63cbb,RESELLER,b3511ffcafb23a32
rubiconproject.com,17062,RESELLER,0bfd66d529a55807
video.unrulymedia.com,136898039,RESELLER
sharethrough.com,Q9IzHdvp,DIRECT,d53b998a7bd4ecd2
pubmatic.com,95054,DIRECT,5d62403b186f2ace
lijit.com,257618,RESELLER,fafdf38b16bf6b2b

lijit.com, 349013, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
lijit.com, 349013-eb, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
improvedigital.com, 1944, RESELLER
pubmatic.com, 161673, RESELLER, 5d62403b186f2ace
admanmedia.com, 925, RESELLER
openx.com, 540866936, RESELLER, 6a698e2ec38604c6
adform.com, 2671, RESELLER
yahoo.com, 59674, RESELLER, e1a5b5b6e3255540
smaato.com, 1100042823, RESELLER, 07bcf65f187117b4
yahoo.com, 58935, RESELLER, e1a5b5b6e3255540
triplelift.com, 11656, RESELLER, 6c33edb13117fd86
pubmatic.com, 158481, RESELLER, 5d62403b186f2ace
smartadserver.com, 3713, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
appnexus.com, 15349, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
zeta.com, 757, RESELLER
rubiconproject.com, 9655, RESELLER, 0bfd66d529a55807
Xapads.com, 145030, RESELLER
google.com, pub-3990748024667386, DIRECT, f08c47fec0942fa0
Pubmatic.com, 162882, RESELLER, 5d62403b186f2ace
video.unrulymedia.com, 524101463, RESELLER, 29bc7d05d309e1bc
lijit.com, 224984, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
Pubmatic.com, 163319, RESELLER, 5d62403b186f2ace
adyoulike.com, c1cb20fa2bbc39a8f2ec564ac0c157f7, DIRECT
adyoulike.com, a15d06368952401cd3310203631cb18b, RESELLER
smartadserver.com, 4577, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
onetag.com, 7cd9d7c7c13ff36, DIRECT
adform.com, 2664, RESELLER, 9f5210a2f0999e32
appnexus.com, 15825, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
smartadserver.com, 1247, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
smaato.com, 1100056735, DIRECT, 07bcf65f187117b4
smaato.com, 1100004890, DIRECT, 07bcf65f187117b4
sharethrough.com, iBAzay96, RESELLER, d53b998a7bd4ecd2
pubmatic.com, 161674, RESELLER, 5d62403b186f2ace
insticator.com,15188195-e4cc-40b1-98f1-d6390cc63cbb,RESELLER,b3511ffcafb23a32
rubiconproject.com,17062,RESELLER,0bfd66d529a55807
video.unrulymedia.com,136898039,RESELLER
sharethrough.com,Q9IzHdvp,DIRECT,d53b998a7bd4ecd2
pubmatic.com,95054,DIRECT,5d62403b186f2ace
lijit.com,257618,RESELLER,fafdf38b16bf6b2b

Reklama
NAPISZ DO NAS!

Jeśli masz interesujący temat, który możemy poruszyć lub byłeś(aś) świadkiem ważnego zdarzenia - napisz do nas. Podaj w treści swój adres e-mail lub numer telefonu. Jeżeli formularz Ci nie wystarcza - skontaktuj się z nami.

Reklama
Reklama