Dobre przygotowanie to połowa sukcesu
Przed rozpoczęciem prac, warto poświęcić trochę czasu na zaplanowanie wszystkich etapów. Jednym z pierwszych jest określenie budżetu – finalne koszty są często wyższe niż te oszacowane na wstępie, dlatego warto od razu przewidzieć pewną nadwyżkę. Zwłaszcza że mogą pojawić się również niespodziewane wydatki, związane na przykład z awarią lub konieczności wykorzystania innych niż planowano wcześniej materiałów. Aby prace szły sprawnie, konieczne jest wcześniejsze zabezpieczenie powierzchni przed zabrudzeniem (np. okien czy podłóg folią malarską lub taśmą). Warto zwrócić też uwagę na kolejność robót – prace instalacyjne i inne związane z powstawaniem dużych ilości odpadów/zabrudzeń trzeba zawsze prowadzić przed wykończeniowymi. Najlepiej też na bieżąco pozbywać się odpadów – zwykle są one ciężkie i niewygodne w przenoszeniu, dlatego, gdy uzbiera się ich duża ilość, ta czynność będzie bardzo męcząca.
Czynności wykończeniowe natomiast najlepiej prowadzić wg zasady „od góry do dołu”, co pozwala uniknąć np. zachlapań w czasie malowania. Pomieszczenia przejściowe i korytarze najlepiej wykańczać na samym końcu.
Co zrobić z odpadami po remoncie?
Jednym z wielu wyzwań jest zadbanie o to, co zrobimy z powstałymi odpadami. Zwykle jest to gruz (pokruszone fragmenty betonu i inne elementy tworzące konstrukcję budynków), armatura sanitarna, gabaryty (takie jak stare meble), czy urządzenia RTV i AGD. Wszystkie one powinny być wyrzucane w określony sposób – jak powiedzieliśmy, nie może być to śmietnik komunalny. Jakie zatem mamy opcje?
- Zawiezienie odpadów do lokalnego punktu PSZOK,
- Wynajęcie kontenera od lokalnej firmy.
Punkty PSZOK znajdują się na terenie każdej gminy, jednak trzeba pamiętać, że odpady trzeba tam zawieźć i rozładować samodzielnie. W przypadku gruzu i innych śmieci po remoncie może okazać się to trudne.
Z kolei kontener na odpady można zamówić od lokalnej firmy za stosunkowo niską opłatą. Pojemnik zostanie podstawiony we wskazane miejsce i odebrany po jego zapełnieniu. Wywóz gruzu we Wrocławiu (https://skiprex.com/) prowadzi między innymi Skiprex. Firma działa na terenie całego Dolnego Śląska – realizuje wywóz gruzu w Oławie https://skiprex.com/oferta/kontenery-olawa/, Legnicy, Lubinie, czy Kątach Wrocławskich.
Jaki kontener wybrać?
Firmy wynajmujące kontenery dysponują wieloma rozwiązaniami, dlatego łatwo dostosować je do skali i charakteru prowadzonej inwestycji. Są to kontenery od kilku do kilkunastu m³, a przedsiębiorstwa wynajmują również większe rozwiązania – nawet do 36 m³. Możesz zamówić kontener na konkretne rodzaje odpadów, a także pojemnik na odpady zmieszane, do którego wyrzucisz większość typowych śmieci po budowie lub remoncie.
(tekst sponsorowany)
Napisz komentarz
Komentarze