Promocja firmy w Google – w jakie działania zainwestować?
Internauci mają do dyspozycji co najmniej kilka wyszukiwarek. Rynek został zdecydowanie zdominowany przez Google, które w Polsce ma ponad 95% udziału w rynku. Ta wyszukiwarka daje firmom usługowym spore możliwości pod względem zaistnienia w sieci. Jakie?
Reklama w Google Ads
Kiedy wyszukamy daną frazę w Google, na górze wyników najczęściej zobaczymy reklamy. Pochodzą one z systemu Google Ads, który jest największym tego typu na świecie. Tylko czy internauci klikają takie wyniki? Z analizy Hubspot wynika, że robi to aż 63% korzystających z sieci. W 3 kwartale 2022 roku Google osiągnęło na swojej platformie reklamowej przychód w wysokości ponad 54 miliardów dolarów, co pokazuje skalę popularności tego rozwiązania.
Największą zaletą reklam w Google Ads jest możliwość precyzyjnego zdefiniowania, komu mają się wyświetlać. Przykładowo, można określić, że będą je widzieć mieszkańcy Wrocławia i okolicy. Ponadto kampanie Google Ads umożliwiają reklamowanie działalności na stronach, które należą do systemu Google Adsense. Dzięki temu reklamy mogą się wyświetlać m.in. przeglądającym witryny powiązane z Wrocławiem, co jest kolejnym sposobem na zainteresowanie ofertą.
Pozycjonowanie strony w Google
Aby pozyskiwać ruch z bezpłatnych wyników wyszukiwania, strona musi uzyskać najpierw wysokie pozycje na frazy, które najlepiej opisują dany biznes. Można je ustalić za pomocą takich narzędzi jak: Planer słów kluczowych, Senuto czy Semstorm. Wpływ na widoczność witryny ma wiele czynników – teoretycznie około 200, ale najprawdopodobniej jest ich więcej. Do najważniejszych należą:
Optymalizacja contentu
Wszystkie treści w witrynie powinny być zoptymalizowane pod słowa kluczowe, dlatego dla każdego tekstu trzeba je ustalać indywidualnie. To niezbędne, aby zwiększyć szanse witryny na oczekiwane pozycje. Kluczowe jest odpowiednie wykorzystanie ustalonych fraz. Jak to zrobić? Najważniejsze słowo kluczowe należy umieścić w tytule strony, tytule tekstu (nagłówek H1), w nagłówkach H2-H6 (nie we wszystkich – w zależności, jak pasują), leadzie i naturalnie w pozostałej treści. Mniej istotne należy po prostu wykorzystać w contencie – najlepiej, jeśli pojawią się w nagłówkach.
Optymalizacja techniczna
W zależności od stanu strony obejmuje inne działania. Należą do nich utworzenie i dodanie mapy witryny, wdrożenie szyfrowanego połączenia (https://), dostosowanie do wyświetlania na urządzeniach mobilnych, poprawa wskaźników Core Web Vitals, wyeliminowanie błędów związanych z indeksowaniem, ulepszenie szybkości ładowania witryny i wiele innych prac.
Pozyskiwanie linków
Linkbuilding, czyli aktywnych odnośników, które prowadzą do witryny. Jeśli prowadzimy działalność usługową we Wrocławiu, warto zdobyć odsyłacze z serwisów powiązanych z tym miastem, np. witryn informacyjnych. Kolejnym cennym źródłem linków są witryny powiązane tematycznie z naszą działalnością, np. strony branżowe.
To tylko część działań, które obejmuje pozycjonowanie. Więcej informacji można znaleźć na stronie firmy Smartbuzz.
Pozycjonowanie Profilu Firmy w Google
W wynikach wyszukiwania na zapytania lokalne, na samej górze, wyświetlają się przeważnie reklamy, a pod nimi mapa i trzy wizytówki. Jeżeli chcemy, aby nasza oferta się tam znalazła, musimy najpierw założyć Profil Firmy w Google. Kiedy wizytówka będzie już aktywna, może się wyświetlać w top 10 Google i Google Maps. Niemal w każdym przypadku wymaga ona optymalizacji, aby osiągnąć taki rezultat. Wpływ na pozycje zajmowane przez wizytówki mają takie czynniki jak:
Nazwa i opis firmy
Optymalnie, jeśli nazwa zawiera słowo kluczowe połączone z brandem. Może to być, np. biuro rachunkowe MaxRach. Na opis mamy 750 zzs, ale najważniejszych jest 250 zzs i to w tej części należy użyć głównej frazy.
Wypełnienie profilu
Wizytówka powinna być uzupełniona, a ponadto systematycznie aktualizowana. Warto dodawać zdjęcia, wpisy oraz informacje o promocjach.
Opinie
W Profilu Firmy w Google wyświetlają się m.in. recenzje. Warto je zdobywać, a idealnie, jeśli są długie i zawierają słowa kluczowe. Dobrym krokiem jest odpowiadanie na nie bez względu na to, czy są negatywne, czy pozytywne.
To tylko wybrane czynniki, które mają wpływ na pozycje zajmowane przez wizytówkę. Jeśli uda się wypozycjonować stronę i Profil Firmy w Google, marka może być dwa razy widoczna w top 10 wyszukiwania. To zwiększa szanse na zdobycie klienta.
(tekst sponsorowany)
Napisz komentarz
Komentarze