Wzrost sprzedaży online
Nietrudno zauważyć, że coraz więcej osób rezygnuje z kupowania rozmaitych towarów w sklepach stacjonarnych. Taką tendencję można było zauważyć jeszcze przed nastaniem pandemii, a od wielu miesięcy jest ona coraz bardziej wyraźna. Nic w tym dziwnego, bo przecież kupując online, nie musimy wychodzić do sklepu, gdzie można zarazić się niebezpiecznym wirusem. Odbiór przesyłki da się przecież zorganizować tak, by ryzyko zakażenia się koronawirusem było absolutnie minimalne.
Warto podkreślić, że restrykcje dotyczące naszego funkcjonowania w okresie pandemii zmieniają się. Dlatego trzeba liczyć się również z sytuacjami, w których pewnych towarów po prostu nie można kupić w sklepach stacjonarnych, ponieważ są one zamknięte. Zakupy online w takich okresach stają się zatem jedyną możliwością. Trzeba też mieć na uwadze, że osoby przebywające na kwarantannie nie mogą wyjść z domu, więc nawet gdy sklep jest otwarty, kupowanie przez internet jest dla nich koniecznością.
Zwiększone wyszukiwanie fraz
Pandemia przyczyniła się do niespodziewanego wzrostu zainteresowania sklepami internetowymi. To z kolei oznacza, że odnotowano zwiększony ruch na stronach i zwiększoną wyszukiwalność fraz. W okresie pandemii szukamy różnych artykułów online nawet dla relaksu, niekoniecznie po to, żeby od razu je zamówić. Mało tego, robienie zakupów online weszło do zakresu obowiązków zawodowych wielu osób. W dodatku należy zauważyć, że niektóre frazy wcześniej prawie w ogóle nie były wpisywane w wyszukiwarkę!
Czy warto zacząć pozycjonowanie właśnie teraz?
Początek pandemii był czasem, w którym wiele branż nie miało wyjścia i po prostu musiało przenieść swoją działalność do internetu. Oczywiście firmy, które nie pozycjonowały się do tej pory, nie mogły od razu cieszyć się sukcesem, ponieważ nie można nadrobić zaległości w pozycjonowaniu w kilka dni. Jednak eksperci podkreślają, że czas, w którym świat zmaga się z nieznanym dotąd koronawirusem, jest dobrym momentem na podjęcie decyzji o pozycjonowaniu firmy. Podczas gdy w ''normalnych'' czasach na efekty SEO trzeba czekać nawet kilkanaście miesięcy, obecnie rezultaty pracy nad pozycjonowaniem firmy są odczuwalne znacznie szybciej. Dzieje się tak również dlatego, bo sporo firm rezygnuje z pozycjonowania, co okazuje się błędem, ponieważ stała pozycja w wynikach wyszukiwania daje pewność ciągłego ruchu na stronie. Nie można zapominać o tym, że odzyskanie wcześniejszej, wysokiej pozycji wiąże się z większymi wydatkami niż jej stałe utrzymanie.
Co się stanie, jeśli przestaniesz pozycjonować swój sklep?
Można śmiało powiedzieć, że pozycjonowanie stron www jest w dobie pandemii kluczowe dla działalności wielu branż. Jeśli z powodu konieczności wdrożenia oszczędności lub z innych przyczyn zrezygnujesz z optymalizacji witryny, to istnieje duże prawdopodobieństwo, że bardzo dużo stracisz. Niestety przerwa w pozycjonowaniu strony wiąże się z utratą wyników, na które pracowało się przez długi czas i na które wydało się sporo pieniędzy. Trzeba przy tym mieć na uwadze, że SEO i tak jest dość tanim źródłem ruchu. Przekreślenie dużego nakładu pracy i zmarnowanie wcześniejszych inwestycji wydaje się więc naprawdę niezbyt dobrym posunięciem. Pamiętaj, że Twoja konkurencja może popaść w prawdziwe tarapaty, jeśli właśnie teraz zrezygnuje z pozycjonowania. To samo dotyczy Ciebie i Twojej firmy, więc chyba nie chcesz oddać wszystkiego innym, skoro już tyle osiągnąłeś? Jeśli musisz koniecznie zmniejszyć koszty, to ogranicz zasięg działań pozycjonowania, ale w żadnym razie nie rezygnuj z niego! Chyba nie chcesz dołożyć sobie problemów i zaczynać ponownie od nowa działań mających na celu wypromowanie swojej firmy?
Przekonaj do zakupów nowych klientów
W okresie, w którym spędzamy w domach znacznie więcej czasu niż zwykle, częściej jesteśmy online. Z internetowych wyszukiwarek coraz częściej korzystają między innymi seniorzy, którzy przekonują się także do robienia zakupów online. Dzięki temu, że zadbasz o odpowiednie pozycjonowanie swojego sklepu, dotrzesz również do tej grupy. Nie można pominąć tu też mieszkańców wsi i małych miast. Takie osoby na większe zakupy na ogół wyjeżdżały do dużych miejscowości, jednak w obecnej sytuacji również one decydują się na korzystanie z możliwości kupowania online. Poszerzenie zasięgu o potencjalnie nowych klientów jest niezwykle istotne, ale oczywiście trzeba też pamiętać o dotychczasowych odbiorcach.
Twoja branża ma problemy? Nie przejmuj się!
Okres pandemii daje przedsiębiorcom bardzo różne doświadczenia. Obserwujesz, że w Twojej branży nie dzieje się najlepiej? Wykorzystaj więc sytuację! Aby cieszyć się dobrymi efektami pozycjonowania, na ogół trzeba walczyć z silną konkurencją. Jeśli wiedzie się jej niezbyt dobrze, to istnieją duże szanse na to, że na efekty pozycjonowania będziesz czekać dużo krócej, niż miałoby to miejsce przed epidemią. Z drugiej strony musisz zachować szczególną czujność w przypadku, gdy firmy z Twojej branży nie narzekają na problemy ze sprzedażą. Najgorsze co możesz zrobić w takiej sytuacji, to zrezygnować z pozycjonowania swojej strony. W ten sposób to, na co pracowałeś, oddałbyś
innym. Nie chcesz chyba, aby Twoi stali klienci mieli trudności ze znalezieniem Cię w sieci i zmuszeni byli tym samym do zrobienia zakupów gdzie indziej? Nawet niewielkie inwestycje w SEO uratują Cię przed porażką i brnięciem w kłopoty, które nasiliłyby się po pandemii. Trzeba mieć świadomość tego, że nie wszystkie firmy przetrwają obecny czas, natomiast te, którym uda się przetrzymać ten wyjątkowy okres, zdobędą szerszą klientelę.
Doceń wartość pozycjonowania
Nie można traktować pozycjonowania jako promocję firmy, z której można zrezygnować. Jest to niezwykle istotne narzędzie umożliwiające zwiększenie ruchu na stronie internetowej, a co za tym idzie większą sprzedaż. Jeśli Twoi Klienci nie będą mogli szybko znaleźć Cię w Google, to skorzystają z tego, co oferuje im konkurencja. Czas pandemii to z pewnością nie jest odpowiedni moment na utratę zainteresowania pozycjonowaniem.
Pozycjonowanie stało się czymś, co przyczyniło się do sukcesu wielu sklepów internetowych w ciągu ostatnich miesięcy. To, co powinieneś teraz zrobić, to przygotować strategię SEO. Możesz naprawdę wiele zyskać! Czekanie na lepszy czas, który przyjdzie po pandemii to stanowczo nieudany pomysł. Nie masz zbyt wielu zamówień online? To nie powód, żeby rezygnować z pozycjonowania. Już wkrótce przekonasz się, że Twoja widoczność w internecie poprawi się. Reklama outdoorowa nie zapewni Ci tego, co w obecnych czasach może zdziałać SEO. Być może epidemia koronawirusa to najlepszy czas na pozycjonowanie również Twojej strony www!
Publikacja powstała przy kooperacji z Agencją Empressia.pl, a więcej informacji na temat pozycjonowania znajdziesz pod tym linkiem: https://www.empressia.pl/blog/131-seo-a-pozycjonowanie-czym-wlasciwie-roznia-sie-te-pojecia
(tekst sponsorowany)
Napisz komentarz
Komentarze