TikTok What’s Next – raport 2023
TikTok pod koniec każdego roku publikuje swój raport, który zawiera prognozy trendów na nadchodzący rok. Jego celem jest pomoc marketerom w zrozumieniu tego, jak zmienią się pragnienia i potrzeby konsumentów oraz jak je uwzględnić w swojej strategii działania – zarówno w aplikacji TikTok, jak i poza nim.
Sofia Hernandez, zajmująca stanowisko Global Head of Business Marketing w TikToku mówi o przyszłości aplikacji w następujący sposób: „(…) raport What's Next wskazuje, że ludzie będą szukać nowych sposobów na osiągnięcie sukcesu, szczęścia i dobrego samopoczucia, a TikTok będzie narzędziem, które pomoże im je znaleźć.”.
W raporcie skupiono się na trzech siłach TikToka, które będą rozwijane w 2023 roku. Wyznaczono je na podstawie badań i zachowań zaobserwowanych na TikToku w minionych latach. Analitycy aplikacji przewidują, że będą trzy główne kierunki, w których marki, jak i twórcy powinni zmierzać. Pierwszą jest aktywna rozrywka, drugą tworzenie przestrzeni do radości, a trzecią są ideały tworzone przez społeczność.
Trendy marketingowe na TikToku 2023 – jak działać, by odnieść sukces?
Platforma TikTok w swoim raporcie przedstawiła kluczowe trendy w aplikacji, które pomogą reklamodawcom odpowiednio przygotować kampanie, aby skutecznie docierać do odbiorców i budować możliwie najlepsze zasięgi w 2023 roku.
- Aktywna rozrywka
W związku z tym, że aż 4 na 5 badanych uważa, że TikTok to miejsce, w którym można znaleźć zabawne treści, warto zadbać o to, by przekaz reklamowy był atrakcyjny, bawił odbiorców i zapewniał im rozrywkę. Dzięki temu marki będą mogły osiągnąć pożądane wyniki biznesowe. Warto stosować w swoich materiałach np. synchronizację dźwięków z przejściami czy dodawanie nakładek tekstowych. Tego typu rozwiązania sprzyjają utrzymaniu uwagi widzów, a to na niej marketerom powinno zależeć najbardziej. Im lepiej zapamiętają brand, tym większa szansa na sukces. A lepiej zapamiętają, gdy treści będą ciekawe i angażujące.
- Przestrzeń do radości
Nie tylko twórcy na TikToku, ale również marki, powinny tak budować swoje profile, aby odbiorcy z publikowanych materiałów czerpali radość i odnotowywali poprawę samopoczucia. Warto podążać za pragnieniem społeczności do lekkości i stworzyć na platformie TikTok maksymalnie przyjazną przestrzeń. Możesz zachęcać odbiorców do zabawy i angażowania się w różne wyzwania, tworzenia zabawnych wideo czy po prostu dzielenia się radością.
- Ideały budujące społeczność
TikTok to miejsce, w którym spotykają się grupki osób – różne pod wieloma względami, ale jednocześnie połączone w pewien sposób (np. hobby, styl, upodobania muzyczne). Na platformie można dzielić się swoimi pasjami, nawet tymi najbardziej niszowymi. Pomaga ona w tworzeniu więzi i poszerzaniu horyzontów. Można w ten sposób poznać osoby podobne do siebie, ale też zarazić się zupełnie odmiennymi zamiłowaniami. TikTok sprzyja szerzeniu różnych wartości, budowaniu otwartości i przełamywaniu rutyny. Warto tworzyć treści, które będą łączyć, inspirować, motywować do działania.
Potrzebujesz pomocy w prowadzeniu profilu marki na TikToku? Zgłoś się do ekspertów branży – sprawdź co oferuje Tears of Joy - Agencja influencerska.
(tekst sponsorowany)
Napisz komentarz
Komentarze