Dyskusja na ten temat wraca co jakiś czas, bo i problem wraca. Teraz, przy burzeniu kamienicy w miejscu budowanego ronda przy Lipowej, też na czas prac wyłączono światła uliczne na Strzelnej i w mieście obyło się bez większych korków. Kierowcy byli zadowoleni, czemu dawali wyraz w licznym komentarzach. Co jakiś czas ktoś próbuje wymusić na GDDKiA jakieś zmiany, ale na razie nic.
W lipcu 2022 kierowcy naciskali wręcz władze miasta, aby pilnie wyłączyć światła właśnie w tym miejscu. Odpowiedzi burmistrzowi 4 lipca udzieliło GDDKiA. Zastępca dyrektora ds. Zarządzania Drogami i Mostami napisał, że całodobowe wyłączenie sygnalizacji (...) na skrzyżowaniu z tak dużym ruchem pieszych i samochodów - będzie stanowić zagrożenie dla bezpieczeństwa, chyba że będzie tam nadzór policji.
W lutym tego roku o wyłączenie sygnalizacji na tym skrzyżowaniu pytał też Marek Drabiński, szef PO w Oławie. Ponieważ drogowcy odpowiadali kiedyś, że zajmą się usprawnieniem tej sygnalizacji, chciał wiedzieć, kiedy to nastąpi. Z odpowiedzi, jakiej udzielił mu w GDDKiA Jacek Mozalewski:
• Aktualnie procedowane są zatwierdzenia projektów czasowej organizacji ruchu dla poszczególnych etapów przebudowy skrzyżowania drogi krajowej nr 94 (DK94) ul. Kutrowskiego z ul. Lipową w Oławie; w przypadkach konieczności zamknięcia dla ruchu odcinka DK94 na czas wykonania robót w ramach tego zadania, rozpatrywana jest możliwość wyłączania pracy sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu ul. Andersa z ul. Strzelną i pl. Zamkowym w Oławie.
• W przypadkach wystąpienia problemów z płynnością ruchu na skrzyżowaniu z sygnalizacją świetlną ul. Andersa z ul. Strzelną i pl. Zamkowym spowodowanych innymi sytuacjami związanymi z przebudową skrzyżowania ul. Kutrowskiego z ul. Lipową, podejmiemy stosowne działania mające na celu usprawnienie ruchu, także łącznie z możliwością czasowego wyłączenia pracy sygnalizacji świetlnej.
• Termin wykonania na nasze zlecenie modernizacji sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu ul. Andersa, ul. Strzelnej i pl. Zamkowego w Oławie zaplanowano do końca lipca br.
I wracamy do pytania - co jest ważniejsze, bezpieczeństwo użytkowników drogi, czy płynność i szybkość przejazdu przez miasto. Fachowcy zawsze powtarzają, że ronda nie są budowane po to, aby było szybciej, tylko po to, aby było bezpieczniej, i aby użytkownicy z podporządkowanych dróg płynniej włączali się do ruchu, co nie znaczy, że ruch stanie się bardziej płynny w głównym nurcie. Podobnie jest ze światłami.
Napisz komentarz
Komentarze