Druk in-1 online: Wypełnienie
Formularze interaktywne deklaracji podatkowych z roku na rok cieszą się coraz większą popularnością. Druk IN-1 online można wypełnić na kilka sposobów. Pierwszy to popularne formularze interaktywne: wymagane dane można w nich wpisach z klawiatury komputera. Zostały one zaznaczone czerwonym kolorem, co znacząco ułatwia uzupełnienie i całkowicie redukuje ryzyko pominięcia ważnych miejsc.
Drugim najważniejszym i najchętniej wybieranym sposobem na wypełnienie druku IN-1 są Przyjazne Deklaracje. Zamiast formularza z polami do wypełnienia, mamy tu wygodny system pytań i odpowiedni. Kafelki do wyboru ułatwiają określenie, z jaką nieruchomością mamy do czynienia. Dodatkowo Przyjazne Deklaracje podpowiadają, automatycznie uzupełniają informacje, gdy jest to możliwe, a po zakończeniu edycji weryfikują poprawność dokumentu.
Druk in-1 online: Wysyłka
Wypełniony za pomocą formularza interaktywnego lub Przyjaznych Deklaracji druk IN-1 można wysłać za pomocą Elektronicznej Platformy Usług Elektronicznych ePUAP. Ten ogólnopolski system teleinformatyczny pozwala na szybką i bezpieczną wysyłkę dokumentów do dowolnego urzędu. Rozwiązanie to okazuje się szczególnie wygodne dla podatników, którzy zakupili dom, mieszkanie lub działkę w dużej odległości od aktualnego miejsca zamieszkania.
Wysyłka dokumentów przez ePUAP wymaga weryfikacji. W tym celu osoba składająca druk IN-1 musi posiadać Profil Zaufany lub kwalifikowany podpis elektroniczny. Poprawna wysyłka informacji IN-1 zostaje zakończona wystawieniem przez system Urzędowego Potwierdzenia Odbioru (UPO).
Dla kogo informacja IN-1?
Informację o nieruchomościach i obiektach budowlanych składają osoby fizyczne. Nie ma przy tym znaczenia, czy wykorzystują ją wyłącznie prywatnie, czy też dla celów prowadzonej działalności gospodarczej. Dla osób prawnych z kolei przeznaczono deklarację DN-1.
Na złożenie druku IN-1 online lub w tradycyjnej formie papierowej masz 14 dni. Termin też liczy się od nabycia, przyjęcia w użytkowanie wieczyste lub posiadanie nieruchomości. Co ważne, informację IN-1 należy złożyć także przy sprzedaży domu, mieszkania lub gruntu lub nastania okoliczności mających wpływ na wysokość zobowiązania podatkowego (np. przeznaczenia lokalu prywatnego na cele firmowe).
Podatek od nieruchomości dla osób fizycznych
Na podstawie przekazanej informacji IN-1 wraz z załącznikami urząd miasta lub gminy wylicza kwotę podatku do zapłaty. Posiadacz nieruchomości zostaje o niej poinformowany drogą decyzji. Podatek od nieruchomości podlega płatności w czterech ratach: do 15 marca, 15 maja, 15 września oraz 15 listopada. Jeśli jego wymiar nie przekracza 100 zł, należy go zapłacić jednorazowo w terminie pierwszej raty. Każda zwłoka z uregulowaniem należności wiąże się z koniecznością zapłaty odsetek karnych, dlatego warto dbać o terminowość w tym zakresie.
(tekst sponsorowany)
Napisz komentarz
Komentarze