Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
piątek, 22 listopada 2024 13:14
Reklama Hipol
Reklama
Reklama
News will be here

Jest tragicznie ciasno. Pasażerów trzeba wypraszać. Obiecali zmianę

W pociągach na trasie Oława-Wrocław w godzinach szczytu jest tak ciasno, że ludzie mdleją na stojąco. A rodzice z wózkami, czy rowerzyści mogą tylko pomarzyć o wejściu do składu. Po ponad 6 latach latach upominania się o godne warunki w podróży wreszcie ma się coś zmienić na lepsze
Jest tragicznie ciasno. Pasażerów trzeba wypraszać. Obiecali zmianę

Autor: Fot. Agnieszka Herba

W pociągach na trasie Oława-Wrocław w godzinach szczytu jest tak ciasno, że ludzie mdleją na stojąco. A rodzice z wózkami, czy rowerzyści mogą tylko pomarzyć o wejściu do składu. Po ponad 6 latach latach upominania się o godne warunki w podróży wreszcie ma się coś zmienić na lepsze
Kolejną konferencję prasową w sprawie przepełnionych pociągów zorganizowało oławskie PO. Marek Drabiński i Anna Leszczyńska mówią, że jest mały przełom. Zmiany na lepsze mają być, ale jeszcze nie teraz, ale pod koniec roku. - Mamy dobrą wiadomość Sejmik Dolnośląski 20 kwietnia uchwalił uchwałę (dostępna w w pliku do pobrania poniżej), przychylając się do naszej petycji - poinformował Marek Drabiński
Leszczyńska przypomniała, że z problemem zmagają się od wielu lat. Na konferencję przyniosła pierwsze pismo, które wysłała w 2016 roku. Przepełnionymi pociągami próbowała zainteresować marszałków województwa dolnośląskiego i opolskiego. - Wspólnie z Markiem Drabińskim od tego czasu zabiegamy o poprawę bezpieczeństwa pasażerów na trasie Oława-Wrocław- mówi. - Pisaliśmy do marszałków, były spotkania z dyrektorami departamentu, pisaliśmy do prezesa POLREGIO i do dyrektora. Sytuacja była na tyle dramatyczna, że ludzie mdleli na stojąco, nawet nie byli w stanie upaść, kobiety z wózkami nie miały szans, żeby wejść, rowerzyści nie mieli szans, żeby się dostać do pociągu. Sytuacja od 6 lat nie poprawiła się, a my co roku pisaliśmy wnioski, petycje, uwagi, licząc na to, że w końcu marszałek województwa przychyli się do naszej prośby...
Wreszcie nastąpił przełom. Jak wyjaśnia Drabiński, wpadli na pomysł, żeby złożyć petycję do przewodniczącego Sejmiku Województwa Dolnośląskiego, Andrzeja Jarocha. Szef oławskiej PO wysłał ją 19 stycznia. Po 3 miesiącach (maksymalny okres na rozpatrzenie) otrzymał informację o pozytywnym rozpatrzeniu petycji (jej treść w całości poniżej). - W toku przeprowadzonych spotkań i uzgodnień z województwem opolskim, podpisano protokoły uzgodnień, dotyczących rozkładów jazdy na rok 2023/2024. To zakłada modyfikację oferty na linii Wrocław-Opole oraz między innymi zwiększenie zestawień.

Trzeba jednak pamiętać, że jeszcze nie teraz, Ostateczny kształt rozkładu jazdy pociągów na 2023-24 rok będzie znany dopiero w czwartym kwartale tego roku. - Mamy obiecane, że składy będą dłuższe, ale dopiero od grudnia, ale dla nas jest to jakiś mały przełom, pozytywny sygnał - mówi Drabiński. - Oczywiście będziemy monitorować sytuację na bieżąco.

- Mamy nadzieję, że wreszcie będziemy podróżować bezpiecznie i na miarę XXI wieku - uzupełnia Leszczyńska.


Petycja w sprawie poprawy warunków podróżowania pociągami regionalnymi pomiędzy Oławą a Wrocławiem
                                                                                          
Szanowny Panie Przewodniczący,

zwracam się w imieniu mieszkańców Oławy, okolic oraz Świętej Katarzyny, dojeżdżających na co dzień pociągami do szkoły lub pracy we Wrocławiu, z uprzejmą prośbą o podjęcie natychmiastowych działań przez Radnych Sejmiku Województwa Dolnośląskiego, mających na celu poprawę sytuacji w pociągach na linii kolejowej nr 132, na szlaku Oława – Święta Katarzyna – Wrocław Główny. 

Sytuacja w godzinach szczytu komunikacyjnego tj. 6-8 do Wrocławia i 15-17 z Wrocławia, jest tragiczna. Podstawiane przez przewoźnika notorycznie, zbyt krótkie składów, doprowadza do sytuacji, że personel pojazdu kolejowego, jest często zmuszany do wypraszania części podróżnych ze składów, w celu zamknięcia drzwi. 
Proszę pamiętać, że podmiotem odpowiedzialnym za wojewódzkie przewozy kolejowe jest samorząd wojewódzki. Marszałek Województwa w 2020 r., podpisał kolejną długo terminową umowę z opolskim oddziałem Polregio na wykonywanie przewozów na linii 132. Umowa na obecnych zasadach została podpisana, pomimo zgłaszanych już w 2018 r. wielu zastrzeżeń co do warunków podróżowania składami tego przewoźnika w poprzednich latach. Zgodnie z art. 3 ust. 2 ustawy Prawo przewozowe, przewoźnik jest obowiązany użyć środków transportowych odpowiednich do danego przewozu. Art. 14 ust. 1 stanowi ponadto, że przewoźnik jest obowiązany do zapewnienia podróżnym odpowiednich warunków bezpieczeństwa i higieny oraz wygody i należytej obsługi. Niestety w wymienionych godzinach w dni robocze, na trasie Oława – Święta Katarzyna - Wrocław Główny, nie są spełnione te warunki. Podróżnych w pojeździe jest tak dużo, że dochodzi do omdleń. Wielokrotnie z tego powodu do pociągów było w poprzednich latach wzywane pogotowie ratunkowe. Mieszkańcy Oławy i okolic oraz Świętej Katarzyny, są Dolnoślązakami i mają prawo podobnie jak mieszkańcy inny miast w województwie do godnych warunków podróżowania do szkoły czy pracy w stolicy województwa. Wg naszej wiedzy, obecnie Koleje Dolnośląskie, po ostatnich zakupach, posiadają dostateczną ilość odpowiedniego taboru do obsługi szczególnie obłożonych linii kolejowych. Prosimy więc o wypożyczenie/wydzierżawienie lub po prostu zmianę, renegocjację umowy i podobnie jak ostatnio na linii nadodrzańskiej, przejęcie kilku najbardziej obleganych kursów od Polregio, które mogły by być obsługiwane składami pięcioczłonowymi przez KD. Rozwiązaniem mogło by być też łączenie dwóch trójczłonowych pojazdów, co jeszcze w latach 90-tych było powszechne. Problemem, poza nocnym pociągiem oraz brakiem jednego kursu z Oławy ok. godziny 6.30, nie jest zbyt mała częstotliwość kursowania składów tylko ich pojemność. Pamiętajmy, że w 2024 r. zostanie oddany do użytku nowy przystanek kolejowy Oława Zachodnia, co sprawi, że chętnych do skorzystania z usług kolei będzie jeszcze więcej. Dodatkowo pamiętajmy, że im więcej mieszkańców będzie korzystało z komunikacji zbiorowej, tym mniejsze będą zatory drogowe przy wjeździe do stolicy województwa.
             Prosimy o pozytywne rozpatrzenie naszej petycji przez Sejmik Województwa Dolnośląskiego, podjęcie działań i znalezienie rozwiązania, które umożliwi mieszkańcom Oławy, okolic oraz Świętej Katarzyny na dojazd do szkoły i pracy w godnych i bezpiecznych warunkach.

                                                                                                                          Z poważaniem
                                                                                                                         Marek Drabiński

(AH)


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Gość xy 25.04.2023 19:02
PiS i PO, to jest to same blabla; fakt jest, składy pociągów zostały skrócone (PKP jest specjalistą w tych sprawach) i będą skracane do momentu zaprzestania korzystania z połączeń, potem likwiduje się linię z powodu nierentowności, tak samo jak PKS. Problemem do dzisiejszego dnia nie rozwiązanym jest (nie tylko w Oławie) korzystanie z połączeń kolejowych (i PKS) dla osób nie pełno sprawnych; kolej je wyklucza.

Mati 25.04.2023 13:49
Nie tylko ta trasa tak samo KD trsktuje tuje ludzi jak bydlo na trasie wroclaw jelenia Góra jakis bezmozgowiec pseudo logistyk tym kieruje zenada a ceny z kosmosu icc pitrafi byc tansze 50%

nieotumaniony 25.04.2023 11:12
Jak opozycja zacznie wprowadzać pakiet przepisów UE ,który przegłosowała , dotyczący redukcji emisji gazów cieplarnianych Fit For Fifty Five (Fit for 55) ścisk w pociągach może być jeszcze większy.

cześ 25.04.2023 13:07
jaka opozycja jak oni razem tak samo głosują, pis jak po!!! a morawicki wszystko podpisuje! ludzie, otwórzcie oczy!!!

fan TVP 25.04.2023 19:50
Ale to Morawiecki klepnął, gdyż miał możliwość zawetowania tych zmian i tego nie zrobił.

Nieogarniety 25.04.2023 10:26
Niestety oławska PO postrzegana jest tylko przez pryzmat wciąż składanych petycji z których nic nie wynika, żadnej nie załatwionej do końca sprawy, obrony posła Macierewicza przez radnych miejskich i niestety przez samozwańczego rzecznika Sławomira K. od którego nigdy się nie odcięli a którego popierają. A szkoda. Nie ma na kogo głosować

Vendetta 25.04.2023 00:07
Leszczyńska główna krzykaczka od wszystkiego. Podejrzewam że jakby doszli do władzy to rozwiążą problem i pociąg zlikwidują.

bater79 24.04.2023 20:21
Partia bez programu ma "program" śnięta Odra," trują panie , trują"-"gdzie?" o tam ,tam " Niemcy tylko się z was śmieją ile dostaliście lub naprawdę jesteście pożytecznymi idiotami, o jeszcze Donek z ezbecją robi marsz 4 czerwca jak przyłożył się do obalenia rządu J.Olszewskiego tzw"Nocna zmiana"

pisssss 25.04.2023 09:38
Pissssssssssssssssssssssssssss. Śmierdzi mi tu pisem.

M. Morawiecki 24.04.2023 14:06
To trzeba podnieść ceny biletów. Będzie mniej pasażerów!

Proxima Centauri 24.04.2023 14:01
Sukces! Czyżby po tylu latach walki z platformowskim, opolskim marszałkiem, propagatorem powszechnego niedasizmu i dewastatorem kolei Andrzejem Bułą zbliżające się wybory miały zapalić światełko w tunelu? Jeśli oławskiej PO udaje się wpłynąć na opolską PO to nic tylko gratulować.

asdf 24.04.2023 18:36
Głupi nick głupia wypowiedź.

Tomek 24.04.2023 13:49
Czyli nic nie jest załatwione ale konferencja się odbywa. Mydlenie oczu PO jak zawsze.

Kick 24.04.2023 14:46
Pewne osoby z tych konferencji próbują się zakodować w Twoim umyśle, abyś na nich zagłosował.

mgid.com, 649292, DIRECT, d4c29acad76ce94f
lijit.com, 349013, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
lijit.com, 349013-eb, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
openx.com, 538959099, RESELLER, 6a698e2ec38604c6
appnexus.com, 1019, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
improvedigital.com, 1944, RESELLER
pubmatic.com, 161673, RESELLER, 5d62403b186f2ace
admanmedia.com, 925, RESELLER
smartadserver.com, 3713, RESELLER
openx.com, 540866936, RESELLER, 6a698e2ec38604c6
adform.com, 2671, RESELLER
yahoo.com, 59674, RESELLER, e1a5b5b6e3255540
smaato.com, 1100042823, RESELLER, 07bcf65f187117b4
yahoo.com, 58935, RESELLER, e1a5b5b6e3255540
triplelift.com, 11656, RESELLER, 6c33edb13117fd86
pubmatic.com, 158481, RESELLER, 5d62403b186f2ace
smartadserver.com, 3713, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
appnexus.com, 15349, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
zeta.com, 757, RESELLER
rubiconproject.com, 9655, RESELLER, 0bfd66d529a55807
Xapads.com, 145030, RESELLER
google.com, pub-3990748024667386, DIRECT, f08c47fec0942fa0
Pubmatic.com, 162882, RESELLER, 5d62403b186f2ace
video.unrulymedia.com, 524101463, RESELLER, 29bc7d05d309e1bc
lijit.com, 224984, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
Pubmatic.com, 163319, RESELLER, 5d62403b186f2ace
adyoulike.com, c1cb20fa2bbc39a8f2ec564ac0c157f7, DIRECT
adyoulike.com, a15d06368952401cd3310203631cb18b, RESELLER
rubiconproject.com, 20736, RESELLER, 0bfd66d529a55807
pubmatic.com, 160925, RESELLER, 5d62403b186f2ace
onetag.com, 7a07370227fc000, RESELLER
lijit.com, 408376, RESELLER, fafdf38b16bf6b2b
spotim.market, sp_AYL2022, RESELLER, 077e5f709d15bdbb
smartadserver.com, 4144, RESELLER
nativo.com, 5848, RESELLER, 59521ca7cc5e9fee
smartadserver.com, 4577, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
appnexus.com, 13099, RESELLER
pubmatic.com, 161593, RESELLER, 5d62403b186f2ace
rubiconproject.com, 11006, RESELLER, 0bfd66d529a55807
onetag.com, 7cd9d7c7c13ff36, DIRECT
ssp.e-volution.ai, AJxF6R4a9M6CaTvK, RESELLER
rubiconproject.com, 16824, RESELLER, 0bfd66d529a55807
adform.com, 2664, RESELLER, 9f5210a2f0999e32
appnexus.com, 11879, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
appnexus.com, 15825, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
smartadserver.com, 1247, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
smaato.com, 1100056735, DIRECT, 07bcf65f187117b4
smaato.com, 1100004890, DIRECT, 07bcf65f187117b4
rubiconproject.com, 24600, RESELLER, 0bfd66d529a55807
sharethrough.com, iBAzay96, RESELLER, d53b998a7bd4ecd2
pubmatic.com, 156177, RESELLER, 5d62403b186f2ace
pubmatic.com, 161674, RESELLER, 5d62403b186f2ace
insticator.com,15188195-e4cc-40b1-98f1-d6390cc63cbb,RESELLER,b3511ffcafb23a32
rubiconproject.com,17062,RESELLER,0bfd66d529a55807
video.unrulymedia.com,136898039,RESELLER
sharethrough.com,Q9IzHdvp,DIRECT,d53b998a7bd4ecd2
pubmatic.com,95054,DIRECT,5d62403b186f2ace
lijit.com,257618,RESELLER,fafdf38b16bf6b2b

lijit.com, 349013, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
lijit.com, 349013-eb, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
improvedigital.com, 1944, RESELLER
pubmatic.com, 161673, RESELLER, 5d62403b186f2ace
admanmedia.com, 925, RESELLER
openx.com, 540866936, RESELLER, 6a698e2ec38604c6
adform.com, 2671, RESELLER
yahoo.com, 59674, RESELLER, e1a5b5b6e3255540
smaato.com, 1100042823, RESELLER, 07bcf65f187117b4
yahoo.com, 58935, RESELLER, e1a5b5b6e3255540
triplelift.com, 11656, RESELLER, 6c33edb13117fd86
pubmatic.com, 158481, RESELLER, 5d62403b186f2ace
smartadserver.com, 3713, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
appnexus.com, 15349, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
zeta.com, 757, RESELLER
rubiconproject.com, 9655, RESELLER, 0bfd66d529a55807
Xapads.com, 145030, RESELLER
google.com, pub-3990748024667386, DIRECT, f08c47fec0942fa0
Pubmatic.com, 162882, RESELLER, 5d62403b186f2ace
video.unrulymedia.com, 524101463, RESELLER, 29bc7d05d309e1bc
lijit.com, 224984, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
Pubmatic.com, 163319, RESELLER, 5d62403b186f2ace
adyoulike.com, c1cb20fa2bbc39a8f2ec564ac0c157f7, DIRECT
adyoulike.com, a15d06368952401cd3310203631cb18b, RESELLER
smartadserver.com, 4577, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
onetag.com, 7cd9d7c7c13ff36, DIRECT
adform.com, 2664, RESELLER, 9f5210a2f0999e32
appnexus.com, 15825, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
smartadserver.com, 1247, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
smaato.com, 1100056735, DIRECT, 07bcf65f187117b4
smaato.com, 1100004890, DIRECT, 07bcf65f187117b4
sharethrough.com, iBAzay96, RESELLER, d53b998a7bd4ecd2
pubmatic.com, 161674, RESELLER, 5d62403b186f2ace
insticator.com,15188195-e4cc-40b1-98f1-d6390cc63cbb,RESELLER,b3511ffcafb23a32
rubiconproject.com,17062,RESELLER,0bfd66d529a55807
video.unrulymedia.com,136898039,RESELLER
sharethrough.com,Q9IzHdvp,DIRECT,d53b998a7bd4ecd2
pubmatic.com,95054,DIRECT,5d62403b186f2ace
lijit.com,257618,RESELLER,fafdf38b16bf6b2b

Reklama
NAPISZ DO NAS!

Jeśli masz interesujący temat, który możemy poruszyć lub byłeś(aś) świadkiem ważnego zdarzenia - napisz do nas. Podaj w treści swój adres e-mail lub numer telefonu. Jeżeli formularz Ci nie wystarcza - skontaktuj się z nami.

Reklama
Reklama