Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
czwartek, 21 listopada 2024 21:40
Reklama BMM
Reklama
Reklama
News will be here

Dwa mosty, wiadukt i pięć rond - tak ma wyglądać obiecywana "trasa mostowa"

Aktualny stan zaawansowania robót projektowych planowanej trasy mostowej przez rzeki Odra i Oława przedstawił wykonawca projektu podczas roboczego spotkania w oławskim Urzędzie Miejskim
Dwa mosty, wiadukt i pięć rond - tak ma wyglądać obiecywana "trasa mostowa"
To ta trasa zaznaczona na czarno

Przedstawiciel Dolnośląskiej Służby Dróg i Kolei we Wrocławiu, która z ramienia samorządu województwa koordynuje zadanie "Budowa mostów w miejscowości Oława na rzekach Odra i Oława jako połączenia dróg lokalnych wojewódzkich 396 i 455 powiatowej 1570D oraz gminnej ul. Malinowa" przypomniał, że pod hasłem "trasa mostowa" kryje się ciąg drogi wojewódzkiej o długości ponad 4 km, na którym powstanie most na rzece Oława o długości blisko 200 metrów, most na rzece Odra o długości ponad 300 metrów, wiadukt nad drogą powiatową, a także pięć skrzyżowań typu rondo, co pozwoli na skomunikowanie się z istniejącą siecią dróg i łatwy dostęp do projektowanego odcinka, który będzie stanowił coś w rodzaju obwodnicy Oławy od strony północnej. Zdaniem inwestora obecny stan robót projektowych jest dobry i wskazuje na to, że w w pierwszej dekadzie przyszłego roku powinien uzyskać decyzję pozwalającą na realizację inwestycji.

*

Mówiąc o szczegółach opracowania dokumentacji projektowej dla zadania przedstawiciele firmy projektowej Multiconsult omówili m.in . lokalizację inwestycji oraz proponowane rozwiązania techniczne. Zgodnie z założeniami trasa rozpocznie się od ronda na drodze krajowej 94 w okolicy Stanowic. Będzie uwzględniała wlot do planowanej "trasy średnicowej". Dalej droga pobiegnie do ul. Malinowej, gdzie planowane jest kolejne rondo, następnie w kierunku strefy przemysłowej w Stanowicach, gdzie zaplanowano trzecie rondo, które ma ułatwić zjazd z drogi do wspomnianej strefy przemysłowej. Od ronda nr 3 droga pobiegnie w kierunku zachodnim do rzeki Oława, przez którą będzie prowadził pierwszy most, dalej wiadukt nad ul. Siedlecką, a za nim czwarte rondo , gdzie powstanie łącznik do istniejącej ul. Rybackiej. Następnie kolejny most, tym razem przez Odrę, i dalej przy ogródkach działkowych do skrzyżowania dróg wojewódzkich 396 i 455, gdzie ma powstać piąte rondo. Rondo pierwsze i ostatnie mają być rondami turbinowymi. Pozostałe trzy to tzw. ronda małe jednopasmowe.       

Trasa na całej długości ma mieć jedną jezdnię, czyli dwa pasy ruchu i ścieżkę pieszo-rowerową o szerokości 3,5 metra. Wzdłuż trasy planowano są też dodatkowe zjazdy obsługujące przyległe tereny, w tym zaplanowane między innymi przez miasto Oława trasy rowerowe. Całość ma być oświetlona lampami ledowymi.

Most na rzece Oława to obiekt "dwubelkowy z betonu monolitycznego". Podczas budowy będzie wykonywany przęsło po przęśle, aż osiągnie długość 180 metrów. Most na Odrze będzie większy, ponieważ przechodzi przez rzekę i tereny zalewowe. Ponieważ Odra jest rzeką żeglowną, obiekt musi też spełnić określone dla tego typu obiektów warunki rozpiętości. Będzie to obiekt skrzynkowy z betonu sprężonego, o różnej wielkości przęseł. Przewidziana długość całkowita to 330 metrów. Będzie budowany od podpór w stronę przęseł. Oba mosty będą pełniły też funkcje ekologiczne, w związku z tym przy ich projektowaniu przewidziano przejścia dla zwierząt.

Z informacji przedstawionych przez wykonawcę projektu wynika, że prace nad dokumentem są mocno zaawansowane. Na przełomie października i listopada firma zamierza złożyć projekt do uzyskania decyzji ZRID, czyli zezwolenia na realizację inwestycji na podstawie tzw. specustawy drogowej. Do końca roku natomiast zakończyć prace wraz z opracowaniem tzw. materiałów przetargowych, przygotowaniem kosztorysów i dokumentów wymaganych dla przyszłych wykonawców. - Oczywiście ostateczne terminy będą zależne od działań czynników zewnętrznych, czyli organów administracji państwowej, np. Wód Polskich, jak również tego, jak szybko urząd wojewódzki wyda decyzję ZRID - tłumaczył jeden z projektantów. - Terminy mogą ulec wydłużeniu, jeżeli Wody Polskie będą przedłużać czas wydania decyzję o wydaniu pozwolenia wodno-prawnego. Ustawowo mają na to miesiąc. Doświadczenie pokazuje, że jest to przeważnie dłużej. Pozostaje też kwestia uzyskania w terminie ZRID-owskiego pozwolenia, gdyż mamy opóźnienia związane z opiniowaniem naszej inwestycji przez jednego z zarządców dróg. Zakładamy jednak, że w ciągu najbliższych tygodni uzyskamy tę opinię.

Całkowity koszt realizacji projektu trasy mostowej to 5 937 687 zł. Z tego 4 750 147 zł to kwota, jaką województwo dolnośląskie otrzymało w roku 2021 z budżetu państwa na wykonanie projektu. Powstałą różnicę zobowiązały się pokryć wspólnie samorządy powiatu oławskiego oraz samorząd województwa, podpisując stosowne porozumienie i podejmując uchwały o udzieleniu pomocy finansowej.  

Wykonanie projektu nie daje gwarancji, czy albo ewentualnie kiedy trasa mostowa powstanie. Obecnie Oławy nie ma na żadnej liście dającej nadzieję, że budowa mostów będzie dofinansowana. Pod koniec roku 2018 podczas konferencji prasowej, w której wzięli udział ówczesny wojewoda Paweł Hreniak (dziś poseł), marszałek województwa dolnośląskiego Cezary Przybylski, starosta oławski Zdzisław Brezdeń, burmistrz Oławy Tomasz Frischmann i burmistrz Jelcza-Laskowic Bogdan Szczęśniak poinformowano, że Oława ma realną szansę, by skorzystać z programu "Mosty dla Regionów". 5 lutego 2021 Tymoteusz Myrda, członek zarządu Województwa Dolnośląskiego, na swoim facebookowym profilu informował jednak, że obiekt, który ułatwiłby przekraczanie dwóch rzek, czyli Odry i Oławy, nie został wpisany do rządowego programu "Mosty dla Regionów".



Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

MWH 23.06.2023 13:12
To bardzo dobra wiadomość że jest już projekt trasy mostowej, ale od początku. Obecna sytuacja w Oławie prezentuje się tak iż mamy jeden most do wszystkiego przez niego odbywa się cały ruch z Oławy do Jelcza i na odwrót to powoduje że w tym miejscu powstają duże korki a w szczególności na rybackiej, dodajmy do tego dwa wąskie chodniki z zakazem poruszania się rowerów oraz skrzyżowanie rybacka Bolesława Chrobrego tuż za mostem i mamy przepis na niewydolną przeprawę mostową. A jeszcze jak do damy do tego powódź, remont czy inne zdarzenie to mamy paraliż komunikacyjny w tej części Oławy, a kierowcy są zmuszeni objeżdżać przez Łany albo Brzeg. Dlatego tak cieszy opublikowanie projektu ( podejrzewam że wciągu paru dni pojawi się w całości i wysokiej rozdzielczości ). Należy mieć nadzieję że etap pozwoleń i decyzji przebiegnie szybko a mam co do tego pewność ponieważ zbliżają się wybory. oby jak najszybciej również został rozstrzygnięty przetarg i wybrany wykonawca. teraz przejdziemy sobie do omówienia jak będzie. Należy pamiętać o tym iż po powstaniu trasy mostowej część wybierze ją niż starą przeprawę przez odrę co odciąży ruch na Oleśnickiej i Chrobrego. Po za tym dwa mosty zmniejszają ryzyko paraliżu komunikacyjnego w przypadku nieprzewidzianego zdarzania na jednym z nich. Dobrze również że przy projektowaniu trasy mostowej nie zapomniano również o pieszych i rowerzystach dzięki czemu przeprawa nie będzie ekskluzywna dla samochodów lecz będzie również dla osób na rowerach czy pieszych co w połączaniu z cyklostradą Oława Jelcz da możliwość przejazdu między tymi miejscowościami rowerem szybciej krócej i bezpieczniej. Co do kwestii skrzyżowań to wybór rond jest przemyślany i tak naprawdę tylko 3 z 5 rond jest najważniejsze; Na Kutroweskiego DK 94 - TŚ -TM to rondo będzie jednym z dwóch najważniejszych drugie to DW 455 - TM - DW 396 - Oleśnicka a zaraz pod nimi TM - rybacka. rondo z malinową będzie wykorzystywane tylko przez niewielką część mieszkańców Stanowic i Oławy z to rondo z olchową ma potencjał na stanie się nowym wjazdem na Stanowicką SSE o ile powstanie ulica olchowa i zostanie przystosowana do ruch TIR-ów. to wszystko ładnie uzupełni się z trasą śródmiejską która odciąży również DK 94 a ta trasa jest potrzebna tak samo jak trasa śródmiejska aby ludzie mogli przejechać z jednej części Oławy na drugą ale jednocześnie aby to było na tyle blisko aby ta droga była opłacalna. Oby jak najszybciej rozpoczęła się budowa obu tras najlepiej razem.

ogarnięty 21.06.2023 07:25
Uwierzę jak zobaczę. Frischmann obiecuje obwodnicę od 2014 roku, a wcześniej obiecywał jego poprzednik Październik.

ogarnięty 21.06.2023 07:25
Uwierzę jak zobaczę. Frischmann obiecuje obwodnicę od 2014 roku, a wcześniej obiecywał jego poprzednik Październik.

Bardziej Obiektywny 21.06.2023 12:37
A za Października i Frischmanna również poseł Kaczor obiecywał, że nawet sama premier Kopacz powie, że Oława będzie miała obwodnicę. Pilawa nawet głosował przeciw obwodnicy.

tgg 21.06.2023 13:03
Pisowski gadanie i ploty. Skąd to wiesz, pewnie z TVPiS?

Bardziej Obiektywny 21.06.2023 14:42
A co mnie PIS obchodzi. Jacek Pilawa zagłosował przeciw obwodnicy w sejmiku, a Roman Kaczor od pierwszej kadencji mówił o powstaniu obwodnicy.

Nieogarniety 23.06.2023 14:10
Oczywiście masz rację ale pan Kaczor obiecywał obwodnicę ze Stanowic do Godzikowic a pan Pilawa zagłosował przeciwko niej. Nikt nie mówił wówczas o tym co jest obecnie projektowane

Kazik 23.06.2023 16:32
Bardziej Obiektywny 21.06.2023 14:42
A co mnie PIS obchodzi. Jacek Pilawa zagłosował przeciw obwodnicy w sejmiku, a Roman Kaczor od pierwszej kadencji mówił o powstaniu obwodnicy.
I co z tego Teraz poseł Hreniak obiecuje , obiecuje , obiecuje Zdzisiu też .....

ogarnięty 21.06.2023 13:04
Tak było, dlatego najlepiej byłoby wszystkim wymienionym podziękować i umożliwić im odejście z polityki.

tnt 20.06.2023 23:56
Pięć rond równocześnie? w Oławie? i dwa mosty?.... gratuluje tatuśku!!!. Z Ciebie to naprawdę "Bob Budowniczy". Idą wybory, więc taka kiełbasa to tylko widzom TVP smakuje. Żeby coś robić równolegle i to na taką skalę to trzeba mieć kasę i ekipę co będzie na dwie zmiany robiła, łącznie z weekendami. To nie "40 Latek" i plan pięcioletni w którym żyjecie.

Bob budowniczy 21.06.2023 07:41
Budowa ronda w niczym nie różni się od budowy prostej drogi. To bardzo prosta sprawa. Problemem jest uzbrojenie podziemne, co widać na rondzie przy Lipowej, wszelkie kolizje, przekładki to zajmuje czas. Budowa na gołym polu to bajka w 3 miesiące takie rondo można walnąć, to samo budowa drogi w szczerym polu, nie ma nic lepszego. Najwięcej czasu zajmuje budowa mostów metodą nawisową bo technologii betonu nie przeskoczysz, ale mamy sporo doświadczonych firm, obecnie we Wrocławiu budują właśnie taką typową przeprawę mostową. Nie narzekaj na wykonawców bo takich nie brakuje, tylko finanse szukajcie.

Gość 20.06.2023 09:22
Mosty Dla Regionów to projekt Morawieckiego z 2017r.Oława nigdy nie była ujęta w programie rządowym. Tyle w temacie.

Nieogarniety 20.06.2023 10:24
Nikt nigdy nie mówił ani nie twierdził, że ten projekt to "mosty dla regionów" tylko totalnie co innego. Tyle w temacie

Wiesiek 20.06.2023 07:18
Projekt zrobiony, teraz trzeba wspierać Burmistrza aby kasę załatwił, to za dwa lata obwodnicą pojedziemy, zamiast tego sam jad się leje w waszych komentarzach.

tnt 20.06.2023 01:29
Czy dobrze kombinuję?. 1 rondo w Oławie przy Kutrowskiego ma dwa lata na powstanie, to 5 rond x 2 lata=10, czyli jak zacznie się budowa a nie wiadomo kiedy, to od jej rozpoczęcia dopiero po tym okresie pojadę. Czyli nigdy.

Wowa ze Lwowa 20.06.2023 07:34
Zamiast kombinować, kładź się spać, rano masz sprawdzian z liczenia do dziesięciu.

cccp 20.06.2023 09:44
Komunista z pis-u się odezwał.

Bob budowniczy 20.06.2023 10:21
Synku, ronda można budować równocześnie więc twoje obliczenia są nieprawidłowe.

xoxo 19.06.2023 18:02
Ostatni akapit jest najlepszy :D "Wykonanie projektu nie daje gwarancji, czy albo ewentualnie kiedy trasa mostowa powstanie. Obecnie Oławy nie ma na żadnej liście dającej nadzieję, że budowa mostów będzie dofinansowana"

Fresz 19.06.2023 20:03
Ale burmistrz sobie fotkę strzelił uśmiechniętą, może ciemny lud to łyknie i pozwoli doić miasto jemu i jego kolesiom przez kolejne lata.

Anton 19.06.2023 14:10
Już to widzę ….bajki wam pisać ,

Jasio 19.06.2023 12:57
Papiery przekladacie z sterty na sterte terminy jakies z kosmosu a i tak nie ma konkretow a szmal znika. Cala swita olawska kopa w d..e.

Myśliciel 18.06.2023 20:07
A w gorszej jakości i z mniejszą szczegółowością zdjęcia planu trasy nie dało się wrzucić?

lolek 18.06.2023 17:37
panom pomylily sie definicje obwodnicy z objazdem bo z tego wynika ze to bedzie objazd miasta a obwodnice to prosze sobie porownac z wroclawska obwodnica gdzie ruch jest szybki plynny a nie objazd przez piec rond i uliczkami miasta

brak słów 18.06.2023 16:55
Wlot do trasy średnicowej? Przepraszam do tej trasy , której przebieg w obecnym stanie ma być przez środek osiedla między zwartą zabudową??? czy jakiejś innej? Miasto się rozrosło , a oni chcą robić trasy wg planów sprzed 20 lat...ręce opadają...

Nieogarniety 18.06.2023 21:28
Z całego tekstu dotyczącego nowej drogi i nowych mostów ty zrozumiałeś tylko zdanie "wlot do trasy średnicowej". Mega. Szacun

ogarnięty 19.06.2023 10:48
On zrozumiał chociaż jedno , ty NIC nie zrozumiałeś.

Nieogarniety 19.06.2023 13:10
Jak rozumiesz Sławomirze i ty, tyle samo z tego tekstu co on, to wolę udawać, że nic nie zrozumiałem

ogarnięty 19.06.2023 13:15
Nieogarniety 19.06.2023 13:10
Jak rozumiesz Sławomirze i ty, tyle samo z tego tekstu co on, to wolę udawać, że nic nie zrozumiałem
A ten znowu swoje urojenia.

Nieogarniety 19.06.2023 15:03
Ty naprawdę myślisz, że ludzie są aż tacy głupi, że nie wiedzą, że jesteś Sławomirem K, samozwańczym rzecznikiem WdO i skompromitowanej oławskiej PO? Naprawdę tak myślisz i oceniasz wszystkich wg siebie?

Ogarnięty 19.06.2023 20:01
Nieogarniety 19.06.2023 15:03
Ty naprawdę myślisz, że ludzie są aż tacy głupi, że nie wiedzą, że jesteś Sławomirem K, samozwańczym rzecznikiem WdO i skompromitowanej oławskiej PO? Naprawdę tak myślisz i oceniasz wszystkich wg siebie? Komentarz został zgłoszony.×
Nie, ludzie nie. Ale co do ciebie, to po tym, że imputujesz tu każdemu, że jest Sławkiem to nie mam zbyt wysokiego mniemania o twojej inteligencji.

Nieogarniety 23.06.2023 14:13
Tobie nie imputuje ale żałosnego Sławomira zawsze rozpoznam, tym bardziej, że Gazeta zablokowała jego komentarze na FB więc tutaj się wyzłośliwia. A o moja inteligencję nie musisz się martwić. Ma się dobrze. Polecam martwienie o swoją

kol 19.06.2023 15:10
Nie musisz udawać, ty naprawdę nic nie rozumiesz.

Nieogarniety 19.06.2023 16:20
Sławomir co tak często zmieniasz nicki?? Trochę to żenujące

Zenek 19.06.2023 09:02
Następny nawiedzony? Każda alternatywna droga to rozładowanie ruchu. Jeśli droga ma 100 % obciążenie to po wybudowaniu nowej drogi przejmie np 50 % ruchu czy to mało? Każda droga to rozładowanie ruchu, a w to że ruch będzie mniejszy to nie wierzę, za bardzo wygodni jesteśmy i samochody są za tanie. Przez takich nawiedzonych do tej pory nie wybudowano wschodniej obwodnicy Wrocławia i wszyscy cisną się w korkach, a wystarczyłoby tak niewiele.

Waldek z cargo 19.06.2023 10:09
Pod warunkiem, że nagle te drogi się nie zbiegną w jednym miejscu, żeby to miało sens musi to być całościowe rozwiązanie. Dokładnie można to zaobserwować we Wrocławiu na Krakowskiej po remoncie. Elegancka dwupasmowa droga z wydzielonym buspasem, i co z tego, skoro jadąc w kierunku Opolskiej i tak stoisz już na wysokości Leroy Merlin, bo za wiaduktem łączą się trzy pasy w jednym kierunku i nie bardzo jest jakakolwiek alternatywa.

cześ 19.06.2023 13:06
Waldek, kochany Waldek :)

Belo 18.06.2023 16:16
Mam dośc tych bzdetów. Konkret - kiedy tą trasą przejadę?

Zbieram na karmę dla Jareczka kota 18.06.2023 15:33
Kiedy metro w oławie🤣

mgid.com, 649292, DIRECT, d4c29acad76ce94f
lijit.com, 349013, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
lijit.com, 349013-eb, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
openx.com, 538959099, RESELLER, 6a698e2ec38604c6
appnexus.com, 1019, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
improvedigital.com, 1944, RESELLER
pubmatic.com, 161673, RESELLER, 5d62403b186f2ace
admanmedia.com, 925, RESELLER
smartadserver.com, 3713, RESELLER
openx.com, 540866936, RESELLER, 6a698e2ec38604c6
adform.com, 2671, RESELLER
yahoo.com, 59674, RESELLER, e1a5b5b6e3255540
smaato.com, 1100042823, RESELLER, 07bcf65f187117b4
yahoo.com, 58935, RESELLER, e1a5b5b6e3255540
triplelift.com, 11656, RESELLER, 6c33edb13117fd86
pubmatic.com, 158481, RESELLER, 5d62403b186f2ace
smartadserver.com, 3713, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
appnexus.com, 15349, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
zeta.com, 757, RESELLER
rubiconproject.com, 9655, RESELLER, 0bfd66d529a55807
Xapads.com, 145030, RESELLER
google.com, pub-3990748024667386, DIRECT, f08c47fec0942fa0
Pubmatic.com, 162882, RESELLER, 5d62403b186f2ace
video.unrulymedia.com, 524101463, RESELLER, 29bc7d05d309e1bc
lijit.com, 224984, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
Pubmatic.com, 163319, RESELLER, 5d62403b186f2ace
adyoulike.com, c1cb20fa2bbc39a8f2ec564ac0c157f7, DIRECT
adyoulike.com, a15d06368952401cd3310203631cb18b, RESELLER
rubiconproject.com, 20736, RESELLER, 0bfd66d529a55807
pubmatic.com, 160925, RESELLER, 5d62403b186f2ace
onetag.com, 7a07370227fc000, RESELLER
lijit.com, 408376, RESELLER, fafdf38b16bf6b2b
spotim.market, sp_AYL2022, RESELLER, 077e5f709d15bdbb
smartadserver.com, 4144, RESELLER
nativo.com, 5848, RESELLER, 59521ca7cc5e9fee
smartadserver.com, 4577, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
appnexus.com, 13099, RESELLER
pubmatic.com, 161593, RESELLER, 5d62403b186f2ace
rubiconproject.com, 11006, RESELLER, 0bfd66d529a55807
onetag.com, 7cd9d7c7c13ff36, DIRECT
ssp.e-volution.ai, AJxF6R4a9M6CaTvK, RESELLER
rubiconproject.com, 16824, RESELLER, 0bfd66d529a55807
adform.com, 2664, RESELLER, 9f5210a2f0999e32
appnexus.com, 11879, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
appnexus.com, 15825, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
smartadserver.com, 1247, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
smaato.com, 1100056735, DIRECT, 07bcf65f187117b4
smaato.com, 1100004890, DIRECT, 07bcf65f187117b4
rubiconproject.com, 24600, RESELLER, 0bfd66d529a55807
sharethrough.com, iBAzay96, RESELLER, d53b998a7bd4ecd2
pubmatic.com, 156177, RESELLER, 5d62403b186f2ace
pubmatic.com, 161674, RESELLER, 5d62403b186f2ace
insticator.com,15188195-e4cc-40b1-98f1-d6390cc63cbb,RESELLER,b3511ffcafb23a32
rubiconproject.com,17062,RESELLER,0bfd66d529a55807
video.unrulymedia.com,136898039,RESELLER
sharethrough.com,Q9IzHdvp,DIRECT,d53b998a7bd4ecd2
pubmatic.com,95054,DIRECT,5d62403b186f2ace
lijit.com,257618,RESELLER,fafdf38b16bf6b2b

lijit.com, 349013, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
lijit.com, 349013-eb, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
improvedigital.com, 1944, RESELLER
pubmatic.com, 161673, RESELLER, 5d62403b186f2ace
admanmedia.com, 925, RESELLER
openx.com, 540866936, RESELLER, 6a698e2ec38604c6
adform.com, 2671, RESELLER
yahoo.com, 59674, RESELLER, e1a5b5b6e3255540
smaato.com, 1100042823, RESELLER, 07bcf65f187117b4
yahoo.com, 58935, RESELLER, e1a5b5b6e3255540
triplelift.com, 11656, RESELLER, 6c33edb13117fd86
pubmatic.com, 158481, RESELLER, 5d62403b186f2ace
smartadserver.com, 3713, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
appnexus.com, 15349, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
zeta.com, 757, RESELLER
rubiconproject.com, 9655, RESELLER, 0bfd66d529a55807
Xapads.com, 145030, RESELLER
google.com, pub-3990748024667386, DIRECT, f08c47fec0942fa0
Pubmatic.com, 162882, RESELLER, 5d62403b186f2ace
video.unrulymedia.com, 524101463, RESELLER, 29bc7d05d309e1bc
lijit.com, 224984, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
Pubmatic.com, 163319, RESELLER, 5d62403b186f2ace
adyoulike.com, c1cb20fa2bbc39a8f2ec564ac0c157f7, DIRECT
adyoulike.com, a15d06368952401cd3310203631cb18b, RESELLER
smartadserver.com, 4577, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
onetag.com, 7cd9d7c7c13ff36, DIRECT
adform.com, 2664, RESELLER, 9f5210a2f0999e32
appnexus.com, 15825, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
smartadserver.com, 1247, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
smaato.com, 1100056735, DIRECT, 07bcf65f187117b4
smaato.com, 1100004890, DIRECT, 07bcf65f187117b4
sharethrough.com, iBAzay96, RESELLER, d53b998a7bd4ecd2
pubmatic.com, 161674, RESELLER, 5d62403b186f2ace
insticator.com,15188195-e4cc-40b1-98f1-d6390cc63cbb,RESELLER,b3511ffcafb23a32
rubiconproject.com,17062,RESELLER,0bfd66d529a55807
video.unrulymedia.com,136898039,RESELLER
sharethrough.com,Q9IzHdvp,DIRECT,d53b998a7bd4ecd2
pubmatic.com,95054,DIRECT,5d62403b186f2ace
lijit.com,257618,RESELLER,fafdf38b16bf6b2b

Reklama
NAPISZ DO NAS!

Jeśli masz interesujący temat, który możemy poruszyć lub byłeś(aś) świadkiem ważnego zdarzenia - napisz do nas. Podaj w treści swój adres e-mail lub numer telefonu. Jeżeli formularz Ci nie wystarcza - skontaktuj się z nami.

Reklama
Reklama