1. Ekspresowa dostawa oczekiwaniem klientów
Po pierwsze, przynajmniej część Twoich konkurentów już stosuje ekspresowe dostawy przesyłek. Nieprzypadkowo – kupujący ich oczekują. Według raportu "E-commerce w Polsce 2022" przygotowanego przez Gemius aż 30% klientów sklepów internetowych do robienia zakupów motywuje szybka dostawa. Brak takiej opcji w ofercie Twojego sklepu zniechęci do zakupu przynajmniej część potencjalnych klientów. W ten sposób pośrednio zachęcasz ich, by udali się do Twojej konkurencji, gdzie mogą liczyć na błyskawiczną realizację zamówienia.
2. Same damy delivery i dostawa w weekend, czyli kolejne motywatory
W tym samym raporcie głębiej zbadano dodatkowe usługi związane z dostawami towaru. Kolejnymi niezwykle istotnymi motywatorami do zakupów w sieci okazała się opcja same day delivery, czyli dostawa do domu tego samego dnia, a także dostawa w weekend. Pierwszy czynnik wskazało aż 83% respondentów, natomiast dostawy w weekend dokładnie ¾ tych osób! Biorąc pod uwagę ten argument, naprawdę trudno świadomie znaleźć powód, bez rezygnować z ekspresowych dostaw dostępnych w ofercie sklepu.
3. Szansa na skuteczną sprzedaż w gorącym okresie
Ekspresowe przesyłki wiążą się zwykle z wyższymi kosztami niż tradycyjne, ale istnieją momenty, w których klienci z przyjemnością do nich dopłacają, by mieć gwarancję, że towar dotrze do nich w oczekiwanym momencie.
Dobrym tego przykładem jest okres przedświąteczny. Tradycyjnie występują w nim opóźnienia w dostawach, ponieważ kurierzy mimo najszczerszych chęci, nie zawsze są w stanie podołać wzmożonym dostawom. Przesyłka ekspresowa jest natomiast gwarancją, że opóźnienie nie wystąpi. Dla Twojego sklepu to dużo wyższe prawdopodobieństwo sprzedaży.
4. Łatwa implementacja dostaw ekspresowych do sklepu internetowego
Kolejny argument to łatwość, z jaką można wzbogacić swój sklep o ekspresową dostawę towaru, w dodatku dostępną w wielu wariantach. Wystarczy wybrać partnera obsługującego przesyłki kurierskie dla firm, na przykład serwis Apaczka. Daje on dostęp do wszystkich wiodących przewoźników działających w Polsce, różnych wariantów usług i pozwala na automatyzację nadawania przesyłek.
5. Sposób na porzucone koszyki
Ekspresowe dostawy bywają skutecznym sposobem na redukcję porzuconych koszyków. Możliwość odbioru przesyłki nazajutrz, w sobotę lub nawet tego samego dnia bywa decydująca w kwestii sfinalizowania transakcji przez klienta.
Przesyłki ekspresowe można odbierać jako przewagę konkurencyjną, jednak obecnie, wraz z coraz wyższymi wymaganiami klientów kupujących w sieci, stają się one standardem w sklepach internetowych.
(tekst sponsorowany)
Napisz komentarz
Komentarze