Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
piątek, 22 listopada 2024 04:13
Reklama Hipol
Reklama
Reklama
News will be here

Politycy Koalicji Obywatelskiej: - Nasz plan to konkret

Kampania wyborcza. Poseł Michał Jaros i przewodniczący miejskich struktur Platformy Obywatelskiej Marek Drabiński podczas konferencji prasowej 19 września przedstawili pomysły dotyczące kolei

- To nasza druga dziś konferencja prasowa, po Wrocławiu czas na Oławę - zaczął Michał Jaros, poseł i kandydat na posła z ramienia Koalicji Obywatelskiej. - Przyjeżdżamy z raportem kolejowym, który jest dosyć istotny z punktu widzenia całej aglomeracji wrocławskiej. Powstał on we współpracy z osobami z Politechniki Wrocławskiej, Uniwersytetu Wrocławskiego, pasjonatami kolei, do których należy też Marek Drabiński, zawodowo pracujący jako maszynista. Jesteśmy realistami. Jeśli chcemy poprawić komfort i jakość życia mieszkańców całej aglomeracji, to musimy poprawić ich komunikację z Wrocławiem, co jest istotne ze względu na te wszystkie osoby, które w stolicy Dolnego Śląska pracują i chodzą do szkół. To potrzeba cywilizacyjna, żebyśmy poprawili tę sytuację. Na dworcu w Oławie widziałem dziś, ile rowerów przypiętych jest do barierek czy ogrodzeń. Do tego zaparkowanych mnóstwo samochodów, co pokazuje, jak duża jest potrzeba korzystania z kolei i czujemy, że będzie ona jeszcze rosła. Do tego potrzebna jest jednak sprawna kolej. Przygotowaliśmy raport, który pokazuje, jak stworzyć kolej aglomeracyjną z prawdziwego zdarzenia. W teorii pociągiem jest łatwiej, szybciej i bez korków, ale zdajemy sobie sprawę, że obecnie nie wszystko wygląda tak kolorowo. Pociągi się opóźniają, nie dojeżdżają na czas, są zatłoczone, brakuje miejsc, jeżdżą zbyt małe składy. (...) My mamy pomysł na kolej i z tym do was przyjeżdżamy. Zależy nam na tym, by częstotliwość kursowania pociągów w szczycie na liniach magistralnych wynosiła co 20 minut, a na liniach drugorzędnych - co 30 minut. Potrzebnych jest szereg inwestycji, w tym budowa przystanków kolejowych, mam tu na myśli także stację Oława Zachodnia. Wokół nich muszą powstać parkingi dla rowerów i samochodów, a my wiemy, jak to zrobić. (...) Do tego chcemy wprowadzić ustawę metropolitalną. (...) Potrzebujemy spójnych rozwiązań metropolitalnych, co pomoże znaleźć finansowanie nie tylko na samo utrzymanie kolei, ale też zakup nowego taboru, który jeździłby na tych trasach kolejowych. Ważna jest współpraca gmin w obszarze kolei, co gwarantowałaby taka ustawa. Przed nami cały szereg zadań, które się łączą. (...) Mówimy o projekcie długofalowym, wieloletnim, ale nie ma na co czekać, trzeba zacząć go realizować. Nasz plan to konkret Koalicji Obywatelskiej dla Oławy, Brzegu Dolnego, Wołowa, Trzebnicy, Oleśnicy, Wrocławia, całej aglomeracji. Wierzymy w to, że wygramy wybory i będziemy te założenia realizować.

Na lokalnych problemach skupił się Marek Drabiński: - Po pierwsze, przepełnione pociągi. W odpowiedzi na przesłaną przeze mnie petycję marszałek województwa dolnośląskiego obiecał, że od grudnia ten stan się poprawi, składy będą dłuższe i bardziej pojemne... Poczekamy i sprawdzimy, czy obietnica zostanie spełniona. Po drugie 0 remont dworca w Oławie. Jeden z parlamentarzystów partii rządzącej chwalił się niedawno, że remont już trwa. To nieprawda, on nie trwa, remont się opóźnia, Polskie Linie Kolejowe odpisały mi, że jest w fazie przygotowania, nie ma dziś na to środków, będziemy się temu przyglądać, bo ten odcinek linii kolejowej Wrocław-Oława zasługuje na to, by dworzec w naszym mieście spełniał europejskie standardy. Musi do tego remontu dojść, muszą powstać windy dla osób o ograniczonej sprawności ruchowej, muszą powstać wiaty rowerowe. Kiedyś policzyłem, że ponad 100 rowerów jest przypiętych do płotu czy barierek, bo miejsc rowerowych z prawdziwego zdarzenia na stacji nie ma. 800 metrów dalej na parkingu przy ul. Różanej bezmyślnie wybudowano wiaty rowerowe, ale nikt nie będzie przypinał roweru 800 metrów od peronu. Na moją sugestię, że te wiaty można przenieść, pan burmistrz Tomasz Frischmann odpowiedział, że dopiero pięć lat po wybudowaniu parkingu, który powstał w 2019.Czyli mamy nadzieję, że w 2024 burmistrz tej obietnicy dotrzyma. Kolejna sprawa to przystanek Oława Zachodnia. Co dwa-trzy miesiące wysyłam zapytania do Polskich Lini Kolejowych i Ministerstwa Infrastruktury, ale niestety inwestycja jest opóźniona. Umowę podpisano, PLK zapewniają, że pod koniec roku ekipa budowlana zacznie budowę, a przystanek będzie oddany do użytku na koniec 2024. (...) Ostatnia najważniejsza kwestia, to przejazd kolejowy przy ul. Wiejskiej w Oławie. Wszyscy mieszkańcy wiedzą, co oznacza zamykanie rogatek w godzinach szczytu. Praktycznie połowa miasta zostaje sparaliżowana. Chcę zwrócić uwagę, że obecnie część pociągów towarowych ze względu na remont mostu w Opolu jest skierowanych drogą okrężną przez Jelcz-Laskowice. Ale te pociągi do Oławy wrócą i przejazd będzie zamykany jeszcze częściej. Ponadto wybudowanie przystanku Oława Zachodnia spowoduje dłuższe oczekiwanie na otwarcie rogatek. Zgodnie z rozporządzeniem, przejazdy nie powinny być zamykane na dłużej niż 120 sekund, natomiast tutaj w Oławie mamy sytuację, że czujnik do zamykania przejazdu znajduje się na stacji Oława w peronie pod wiaduktem. Pociąg, który się tam zatrzymuje, zamyka przejazd, pasażerowie wsiadają i wysiadają, a to wszystko trwa kilka minut, czasami nawet około 5 minut. Bulwersujące jest to, że władze Oławy nigdy nie starały się o zmiany w tym miejscu. (...) Dlatego powinno się tu wybudować wiadukt lub tunel, który całkowicie rozwiązałby ten problem.

Kto miałby to sfinansować? Zdaniem przedstawicieli Koalicji Obywatelskiej samorząd lokalny mógłby przygotować projekt, a główna część inwestycji leżałaby po stronie PLK oraz Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego.

 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Proxima Centauri 25.09.2023 14:08
Pana Marek Drabiński opowiada straszne dyrdymały, tylko pytanie brzmi czy robi to z niewiedzy czy też umyślnie. Aby rozpocząć budowę przystanku Oława Zachodnia konieczna jest zmiana organizacji ruchu na szlaku Oława - Święta Katarzyna. PKP PLK nie może od tak sobie zamykać i otwierać torów, bo ktoś wyśle pisemko ze swoimi fantazjami. Zarządca infrastruktury zawiera umowy z przewoźnikami i zapewnia im zdolności przepustowe na realizację pociągów. Niewywiązanie się z tych umów skutkuje naliczaniem kar umownych. Zamknięcie torów na szlaku Oława - Święta Katarzyna, pierw nr 1 a następnie nr 2 planowane jest od 10 marca 2024 r. do 09 listopada 2024 r. i w tym okresie będą prowadzone prace. W kwestii liczby uruchamianych pociągów z Wrocławia do Oławy oraz ograniczeń w przepustowości należy zapytać się tych, którzy rządzili podczas modernizacji tej linii (PO), gdy zlikwidowano w wielu miejscach tory boczne, pozwalające obsługiwać więcej pociągów towarowych, zastosowano rozjazdy o prędkości 40 km/h (dlatego Regio tak zwalnia przed Oławą gdy zjeżdża na tor czwarty). Nie dobudowano większej liczby torów między Wrocławiem a Świętą Katarzyną i Oławą, co pozwoliłoby rozdzielić ruch dalekobieżny od aglomeracyjnego. Teraz efekty błędów powstałych podczas tej modernizacji widzimy i odczuwamy.

Oława OK 24.09.2023 21:36
PiS i PO to jest to samo zło

Katon 25.09.2023 12:39
Chyba PiS, PO = jedno zło

Nieogarniety 24.09.2023 18:39
Wszystkim tym przedstawionym planom można tylko przyklasnąć, ale proszę powiedzieć po co tyle ataku i udawania, że się czegoś tam nie rozumie. Przecież jak wybudowało się coś za kasę z Unii, to wiadomo, że 5 lat coś musi funkcjonować w nienaruszonym stanie. Poza tym, ta nieustającą wiara w pisma, monity, petycje które i tak nic nie dają. Ale pomysł na kolej dobry. Pierw jednak musi się Pan Przewodniczący odciąć od skompromitowanych radnych z tzw. olawskiej opozycji, w sprawie obrony dobrego imienia posła Macierewicza no i wytłumaczyć wszystkim, po co Sławomir K. został wysłany do Starosty Kuleszy z PiS. Zawiązujecie koalicję wyborcza z PiS w Oławie przeciwko BBS, czy już coś sobie załatwiacie "na urzędzie" bo to wygląda na "oszukiwanie" wyborców, którzy chcieli by głosować na PO.

baca 24.09.2023 10:17
Platforma w 2006 też miała plan. Nawet przekonała do niego większość Polaków ale szybko okazało się że mówienie o planie a jego realizacja to dwa przeciwne bieguny w wykonaniu drużyny Tuska. Na boisko i dalej sobie haratajcie w gałę a polskę zostawcie w spokoju. Nie chcemy znowu wyjeżdżać za chlebem lub być niewolnikami w kraju tyrając za grosze w zachodnich korporacjach.

Zrównoważony 24.09.2023 08:52
Ją mam nadzieję, że Platforma przegra, Tusk będzie musiał oddać władzę, wtedy przewodniczącym zostanie ktoś taki jak Michał Jaros. Sprowadzi Platformę na właściwe tory. Właściwy konkretny, do tego skromny, młody, wykształcony,

janko 24.09.2023 09:25
Zrównoważony 24.09.2023 08:52
Ją mam nadzieję, że Platforma przegra, Tusk będzie musiał oddać władzę, wtedy przewodniczącym zostanie ktoś taki jak Michał Jaros. Sprowadzi Platformę na właściwe tory. Właściwy konkretny, do tego skromny, młody, wykształcony,
Ja jak oglądam wiadomości o 19:30 to mam wrażenie, że Tusk dalej rządzi i dziwię się, że go ten pis w końcu nie odwoła.

www 24.09.2023 05:13
Komentarz zablokowany

www 24.09.2023 05:13
Komentarz zablokowany

mgid.com, 649292, DIRECT, d4c29acad76ce94f
lijit.com, 349013, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
lijit.com, 349013-eb, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
openx.com, 538959099, RESELLER, 6a698e2ec38604c6
appnexus.com, 1019, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
improvedigital.com, 1944, RESELLER
pubmatic.com, 161673, RESELLER, 5d62403b186f2ace
admanmedia.com, 925, RESELLER
smartadserver.com, 3713, RESELLER
openx.com, 540866936, RESELLER, 6a698e2ec38604c6
adform.com, 2671, RESELLER
yahoo.com, 59674, RESELLER, e1a5b5b6e3255540
smaato.com, 1100042823, RESELLER, 07bcf65f187117b4
yahoo.com, 58935, RESELLER, e1a5b5b6e3255540
triplelift.com, 11656, RESELLER, 6c33edb13117fd86
pubmatic.com, 158481, RESELLER, 5d62403b186f2ace
smartadserver.com, 3713, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
appnexus.com, 15349, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
zeta.com, 757, RESELLER
rubiconproject.com, 9655, RESELLER, 0bfd66d529a55807
Xapads.com, 145030, RESELLER
google.com, pub-3990748024667386, DIRECT, f08c47fec0942fa0
Pubmatic.com, 162882, RESELLER, 5d62403b186f2ace
video.unrulymedia.com, 524101463, RESELLER, 29bc7d05d309e1bc
lijit.com, 224984, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
Pubmatic.com, 163319, RESELLER, 5d62403b186f2ace
adyoulike.com, c1cb20fa2bbc39a8f2ec564ac0c157f7, DIRECT
adyoulike.com, a15d06368952401cd3310203631cb18b, RESELLER
rubiconproject.com, 20736, RESELLER, 0bfd66d529a55807
pubmatic.com, 160925, RESELLER, 5d62403b186f2ace
onetag.com, 7a07370227fc000, RESELLER
lijit.com, 408376, RESELLER, fafdf38b16bf6b2b
spotim.market, sp_AYL2022, RESELLER, 077e5f709d15bdbb
smartadserver.com, 4144, RESELLER
nativo.com, 5848, RESELLER, 59521ca7cc5e9fee
smartadserver.com, 4577, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
appnexus.com, 13099, RESELLER
pubmatic.com, 161593, RESELLER, 5d62403b186f2ace
rubiconproject.com, 11006, RESELLER, 0bfd66d529a55807
onetag.com, 7cd9d7c7c13ff36, DIRECT
ssp.e-volution.ai, AJxF6R4a9M6CaTvK, RESELLER
rubiconproject.com, 16824, RESELLER, 0bfd66d529a55807
adform.com, 2664, RESELLER, 9f5210a2f0999e32
appnexus.com, 11879, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
appnexus.com, 15825, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
smartadserver.com, 1247, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
smaato.com, 1100056735, DIRECT, 07bcf65f187117b4
smaato.com, 1100004890, DIRECT, 07bcf65f187117b4
rubiconproject.com, 24600, RESELLER, 0bfd66d529a55807
sharethrough.com, iBAzay96, RESELLER, d53b998a7bd4ecd2
pubmatic.com, 156177, RESELLER, 5d62403b186f2ace
pubmatic.com, 161674, RESELLER, 5d62403b186f2ace
insticator.com,15188195-e4cc-40b1-98f1-d6390cc63cbb,RESELLER,b3511ffcafb23a32
rubiconproject.com,17062,RESELLER,0bfd66d529a55807
video.unrulymedia.com,136898039,RESELLER
sharethrough.com,Q9IzHdvp,DIRECT,d53b998a7bd4ecd2
pubmatic.com,95054,DIRECT,5d62403b186f2ace
lijit.com,257618,RESELLER,fafdf38b16bf6b2b

lijit.com, 349013, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
lijit.com, 349013-eb, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
improvedigital.com, 1944, RESELLER
pubmatic.com, 161673, RESELLER, 5d62403b186f2ace
admanmedia.com, 925, RESELLER
openx.com, 540866936, RESELLER, 6a698e2ec38604c6
adform.com, 2671, RESELLER
yahoo.com, 59674, RESELLER, e1a5b5b6e3255540
smaato.com, 1100042823, RESELLER, 07bcf65f187117b4
yahoo.com, 58935, RESELLER, e1a5b5b6e3255540
triplelift.com, 11656, RESELLER, 6c33edb13117fd86
pubmatic.com, 158481, RESELLER, 5d62403b186f2ace
smartadserver.com, 3713, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
appnexus.com, 15349, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
zeta.com, 757, RESELLER
rubiconproject.com, 9655, RESELLER, 0bfd66d529a55807
Xapads.com, 145030, RESELLER
google.com, pub-3990748024667386, DIRECT, f08c47fec0942fa0
Pubmatic.com, 162882, RESELLER, 5d62403b186f2ace
video.unrulymedia.com, 524101463, RESELLER, 29bc7d05d309e1bc
lijit.com, 224984, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
Pubmatic.com, 163319, RESELLER, 5d62403b186f2ace
adyoulike.com, c1cb20fa2bbc39a8f2ec564ac0c157f7, DIRECT
adyoulike.com, a15d06368952401cd3310203631cb18b, RESELLER
smartadserver.com, 4577, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
onetag.com, 7cd9d7c7c13ff36, DIRECT
adform.com, 2664, RESELLER, 9f5210a2f0999e32
appnexus.com, 15825, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
smartadserver.com, 1247, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
smaato.com, 1100056735, DIRECT, 07bcf65f187117b4
smaato.com, 1100004890, DIRECT, 07bcf65f187117b4
sharethrough.com, iBAzay96, RESELLER, d53b998a7bd4ecd2
pubmatic.com, 161674, RESELLER, 5d62403b186f2ace
insticator.com,15188195-e4cc-40b1-98f1-d6390cc63cbb,RESELLER,b3511ffcafb23a32
rubiconproject.com,17062,RESELLER,0bfd66d529a55807
video.unrulymedia.com,136898039,RESELLER
sharethrough.com,Q9IzHdvp,DIRECT,d53b998a7bd4ecd2
pubmatic.com,95054,DIRECT,5d62403b186f2ace
lijit.com,257618,RESELLER,fafdf38b16bf6b2b

Reklama
NAPISZ DO NAS!

Jeśli masz interesujący temat, który możemy poruszyć lub byłeś(aś) świadkiem ważnego zdarzenia - napisz do nas. Podaj w treści swój adres e-mail lub numer telefonu. Jeżeli formularz Ci nie wystarcza - skontaktuj się z nami.

Reklama
Reklama