Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
piątek, 4 października 2024 18:17
Reklama BMM
Reklama
News will be here

Burmistrz odpowiada wymijająco, a Niemirowski komentuje: - To bzdura, że nie chciałem być w sztabie. Jest mi przykro

W trakcie konferencji dotyczącej finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy nie mogło zabraknąć pytań o komentarz wieloletniego szefa oławskiego sztabu Witolda Niemirowskiego, który w emocjonalnym wpisie na Facebooku stwierdził, że "jaśnie panujący w Oławie" jest na niego obrażony i woli w sztabie "swoich ludzi". Co odpowiedział burmistrz Tomasz Frischmann?

W przeddzień konferencji wieloletni szef sztabu Witold Niemirowski zamieścił na Facebooku wpis o takiej treści (pisownia oryginalna): - Drodzy kandydaci na wolontariuszy WOŚP. W związku, że dużo z was albo wasi rodzice dzwonią do mnie z chęcią zapisania się na wolontariusza wyjaśniam, że w 32. finale nie będę uczestniczył w oławskim sztabie. Przykre jest, że po 20 latach pracy w oławskim sztabie i 13 razach przewodnictwa jemu, burmistrz powołał sobie swój autorski sztab. Nie zostałem do niego zaproszony, bo "jaśnie panujący w Oławie" jest na mnie obrażony. I woli mieć w sztabie "swoich" ludzi, którzy na pewno będą startowali też w najbliższych wyborach samorządowych i wspierali jego kandydaturę. Dziękuję wszystkim za te lata współpracy przy organizacji tych wielu zbiórek i okolicznościowych imprez. Tym wielu wspaniałym wolontariuszom, którzy co roku pracowali w sztabie i rośli razem z nim. Wszystkim wspaniałym sponsorom również bardzo dziękuję. Ja oczywiście dalej związany jestem z WOŚP-em tylko już nie tym oławskim. Życzę wam pełnych puszek w 32. finale. Siema.

O komentarz do tych słów poprosiliśmy burmistrza Tomasza Frischmanna. Odpowiedział wymijająco: - Najważniejsza jest idea Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Chodzi o to, żeby wspólnie się bawić, a bawiąc pomagać. To jest najistotniejsze dla lokalnej społeczności, abyśmy wspólnie przy różnego rodzaju akcjach charytatywnych, działali dla wspólnego dobra.

Pytaliśmy więc dalej, czy to on podjął decyzję, by Witolda Niemirowskiego nie było w sztabie. Zaczął odpowiadać, ale wtedy inicjatywę przejął Rafał Jasiński mówiąc: - Nie ma czegoś takiego, jak decyzja odgórna. Sztab zawiązuje się dobrowolnie. Wiadomo, że potrzebna jest do tego współpraca z miastem, bo bez tego finał sprowadziłby się do wypuszczenia na ulice wolontariuszy, bez imprezy towarzyszącej. Nie ma więc czegoś takiego, jak decyzja odgórna o kształcie sztabu. Zapraszamy wszystkich do pomocy. To, że ktoś nie jest oficjalnie w sztabie, to nie znaczy, że się od kogoś innego odcinamy. Każdy może nam pomagać przy organizacji finału, jesteśmy na to otwarci. Nie chcę rozmawiać teraz o słowach pana Witolda Niemirowskiego, bo nie po to się tutaj spotkaliśmy. Najważniejsze jest, żeby nieść pomoc, bo to robi Orkiestra od ponad 30 lat. To niesamowite, jak w ciągu jednego dnia Polacy otwierają swoje serca. Co roku widzimy małe dzieci, które rozbijają swoje skarbonki i wrzucają wszystko do wośpowej puszki. To chwyta za serca i o tym chcemy mówić. Fundacja WOŚP zrobiła wielkie rzeczy i skupmy się na tym. Nie na kwestiach personalnych, a na samym wydarzeniu. 

- Sytuacja nie powinna mieć miejsca - dodał Dawid Karbowiak. - WOŚP pomaga, a nie skłóca. W tym roku uległem wypadkowi i skorzystałem w oławskim i trzebnickim szpitalu ze sprzętu zakupionego przez WOŚP. Gdyby nie to, dziś nie miałbym lewej ręki. Kłótnie nie są nikomu potrzebne - ani nam, ani Witkowi. Powinien stać z nami i działać dalej. 

Pytanie jednak, czy sztab był otwarty na obecność Witolda Niemirowskiego.

- Rok temu powiedział, że nie chce być szefem sztabu i już wtedy ustaliliśmy, że będzie nim Rafał - odpowiadał Karbowiak. - Dlaczego Witka z nami nie ma? Tego nie wiem. Wspiera nas jednak jako PCK.

Kilka słów dodał jeszcze Tomasz Frischmann: - Sztab WOŚP zawsze powstaje autonomicznie. My jako Urząd Miejski jesteśmy tylko jednostką, która wspiera organizację imprezy. Zapraszamy wszystkich. Jak państwo słyszą, decyzja o tym, że pan Witold Niemirowski nie będzie szefem sztabu, zapadła już rok temu. To jednak dobry wolontariusz i dobry organizator. Podjął taką, a nie inną decyzję. Nie wiemy, czym się kierował, ale zapraszamy wszystkich do wspólnego działania przy WOŚP.

Skoro podczas konferencji padły stwierdzenia sugerujące, że Witold Niemirowski sam podjął decyzję o niedołączaniu w tym roku do oławskiego sztabu, zapytaliśmy go, jak to w końcu było.

- Nie chcę już tego tematu ruszać, bo to źle działa na Orkiestrę - powiedział Niemirowski. - Bzdurą jest, że podjąłem decyzję o tym, żeby nie być w sztabie. Od niektórych członków sztabu wiem, że to Tomasz Frischmann nakazał, by nie brać mnie do sztabu i tego tematu na konferencji nie poruszać. Dobrze, że z państwa strony padły jednak konkretne pytania. Prawdą jest jedno - rzeczywiście ustaliliśmy rok temu, że ja symbolicznie przekażę pałeczkę szefa Rafałowi, natomiast sam wciąż będę pracował w ścisłym sztabie. Ta sytuacja mnie po prostu boli. Nikt się nie odezwał i nagle dowiedziałem się, że jest sztab, a mnie w nim nie będzie. Po tylu latach wspólnej pracy jest mi po prostu przykro. Fajnie, że teraz publicznie mnie zapraszają, ale ja już działam w innym sztabie we Wrocławiu, natomiast przyjadę na oławski Rynek z krwiobusem, bo WOŚP jest bliski mojemu sercu i tak już będzie do końca życia.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Gość 24.11.2023 22:32
Panie Witku,w złym stylu wypowiada się Pan o ludziach. To źle o Panu świadczy.

Oliwka 24.11.2023 21:23
Panie Wirku coś tu nie "halo".Po co złośliwość o jaśnie panującym panie, wystarczyło napisać że nie ma Pana w sztabie, czuje Pan żal. Zlośliwość okropnie brzydka, nieładnie.

Obserwator 24.11.2023 15:44
O "Jurasie" trzeba mówić dobrze,ewentualnie bardzo dobrze bo inaczej możesz dostać z"baśki"...

cześ 24.11.2023 14:26
NIE PŁACĘ OWSIKOWI!!!

oławianin 25.11.2023 17:56
cześ jesteś już wiekowy i możesz potrzebować pomocy szpitalnej i broń cię Boże korzystać ze sprzętu zakupionego przez WOŚP J.Owsiaka!

Wojciech 24.11.2023 10:56
No i dobrze, czas na zmiany!

Mieszkaniec 24.11.2023 09:51
W pełni popieram oświadczenie Witka Niemirowskiego. Tyle lat działał w Sztabie, a tu nagle ,,przypadkiem'' został pominięty. Draństwo.

Nieogarniety 24.11.2023 10:49
Mieszkaniec 24.11.2023 09:51
W pełni popieram oświadczenie Witka Niemirowskiego. Tyle lat działał w Sztabie, a tu nagle ,,przypadkiem'' został pominięty. Draństwo.
No a kto go miał prosić? Jeśli chciał dalej działać, to powinien być pierwszy między pierwszymi i to on powinien zgłaszać i zakładać sztab, jak to robił co roku.

janko 24.11.2023 08:33
Znamienne jest to, że Frischmann nie zaprzeczył temu co powiedział Niemirowski.

Nieogarniety 24.11.2023 10:44
janko 24.11.2023 08:33
Znamienne jest to, że Frischmann nie zaprzeczył temu co powiedział Niemirowski.
Wyczerpująco odpowiedział Niemirowskiemu Rafał Jasiński. A z drugiej strony, facet mieszka we Wrocławiu więc nic Oławie już bez niego się nie może odbyć? Taka "gwiazda" że nic bez niego? I FB i Gazeta to są miejsca, żeby wylewać żale i "krokodyle łzy"? Jest takie stare przysłowie, że "sama świnia worek drze i sama kwiczy". Bez urazy za "świnię," ale sam sobie, panie Witku, pan to wytłumacz. Po co to wszystko panu było, i jak ci z którymi się pan dogadał, z panem postąpili.

*** 24.11.2023 11:18
Burmistrz niewinny - Tuba zawyrokowała. I dalej dmie.

Nieogarniety 24.11.2023 12:11
*** 24.11.2023 11:18
Burmistrz niewinny - Tuba zawyrokowała. I dalej dmie.
To co napisałeś to szczyt twojego intelektu?

* 24.11.2023 17:45
a skądże!

janko 24.11.2023 11:49
Nieogarniety 24.11.2023 10:44
Wyczerpująco odpowiedział Niemirowskiemu Rafał Jasiński. A z drugiej strony, facet mieszka we Wrocławiu więc nic Oławie już bez niego się nie może odbyć? Taka "gwiazda" że nic bez niego? I FB i Gazeta to są miejsca, żeby wylewać żale i "krokodyle łzy"? Jest takie stare przysłowie, że "sama świnia worek drze i sama kwiczy". Bez urazy za "świnię," ale sam sobie, panie Witku, pan to wytłumacz. Po co to wszystko panu było, i jak ci z którymi się pan dogadał, z panem postąpili.
Od kiedy mieszka we Wrocławiu? Jakoś do tej pory koalicji Frischmann - Brezdeń to nie przeszkadzało? Himalaje hipokryzji.

Nieogarniety 24.11.2023 13:57
janko 24.11.2023 11:49
Od kiedy mieszka we Wrocławiu? Jakoś do tej pory koalicji Frischmann - Brezdeń to nie przeszkadzało? Himalaje hipokryzji.
Jakoś że 2-3 lata. A teraz komuś przeszkadza? Chce to niech mieszka we wrocku. Jego sprawa

Jan 23.11.2023 20:04
Ciekawi mnie czy po wyborach samorządowych będzie tyle chętnych do sztabu?

Gość 23.11.2023 19:45
Dobrze, że z tych datków Jurek może zarabiać i robić polityczne billboardy , musicie mu dużo dawać, brawo Jurek !!!

oławianin 23.11.2023 23:05
Gościu - jak trzeba mieć zryty beret żeby takie bezeceństwa wypisywać. Właśnie nasz szpital otrzymałem kolejne dary z WOŚP w postaci sprzętu medycznego . Pewnie jesteś wyznawcą ,,dobrej zmiany" to będziesz musiał złożyć deklaracje , że nie życzysz sobie aby w razie twojego leczenia lekarze nie korzystali ze sprzętu z serduszkiem , Niebawem jak Jurek zapowiedział będzie zbiórka na leczenie psychicznie urojonych , masz szanse na ratunek , wystarczy wysłać sms z hasłem ,, dymi mi czacha".

Nieogarniety 24.11.2023 08:48
Gość 23.11.2023 19:45
Dobrze, że z tych datków Jurek może zarabiać i robić polityczne billboardy , musicie mu dużo dawać, brawo Jurek !!!
Przez 8 lat PiS i Telewizja publiczna eliminowali z życia publicznego Finał WOŚP i fundację Owsiaka. Idealnie się w to wpasowujesz. Tak samo jak PiS nienawidzisz ludzi i siejesz hejt. Chyba sprawia ci to jakąś dziką przyjemność. Współczuję ci. Mimo twojego hejtu, mam nadzieję, że oławski finał się uda, i że jak co roku będzie extra

Kris 24.11.2023 09:57
Nieogarniety 24.11.2023 08:48
Przez 8 lat PiS i Telewizja publiczna eliminowali z życia publicznego Finał WOŚP i fundację Owsiaka. Idealnie się w to wpasowujesz. Tak samo jak PiS nienawidzisz ludzi i siejesz hejt. Chyba sprawia ci to jakąś dziką przyjemność. Współczuję ci. Mimo twojego hejtu, mam nadzieję, że oławski finał się uda, i że jak co roku będzie extra
I w tym czasie przez 5 ostatnich lat Frischmann wiernie trwał u boku swojego koalicjanta z PiS. Nie można być przyzwoitym człowiekiem nie tylko dając przyzwolenie na pisowskie zło, ale czynnie w nim uczestnicząc jako wspólnik.

Nieogarniety 24.11.2023 10:33
Kris 24.11.2023 09:57
I w tym czasie przez 5 ostatnich lat Frischmann wiernie trwał u boku swojego koalicjanta z PiS. Nie można być przyzwoitym człowiekiem nie tylko dając przyzwolenie na pisowskie zło, ale czynnie w nim uczestnicząc jako wspólnik.
A jakie "pisowskie zło" zrobili członkowie PiS w Oławie?

* 24.11.2023 11:20
Całe!

Nieogarniety 24.11.2023 12:10
* 24.11.2023 11:20
Całe!
Bardzo inteligenta i wyczerpująca odpowiedź. Brawo

* 24.11.2023 17:49
Nie ma miejsca jak na twoje "wyczerpujące" komenty , których nie chce się czytać po pierwszych zdaniach, tuba poniała?

Nieogarniety 24.11.2023 18:37
* 24.11.2023 17:49
Nie ma miejsca jak na twoje "wyczerpujące" komenty , których nie chce się czytać po pierwszych zdaniach, tuba poniała?
Poproś kogoś żeby ci poczytał i wytłumaczył. Jak nie rozumiesz co czytasz to fakt, czytanie męczy i nie ma sensu. Ponial?

Kris 24.11.2023 11:50
Nieogarniety 24.11.2023 10:33
A jakie "pisowskie zło" zrobili członkowie PiS w Oławie?
Sama przynależność do pis wiele mówi o człowieku.

Nieogarniety 24.11.2023 14:06
Kris 24.11.2023 11:50
Sama przynależność do pis wiele mówi o człowieku.
No co mówi. Proszę bardzo wyrzuć to z siebie. Napisz jakimi "złymi" ludzi są np pani Polanowska albo jakim "złym" człowiekiem jest pan Gwiadzowicz albo Urbanczyk. Niech się wszyscy dowiedza

Nieogarniety 24.11.2023 14:36
Kris 24.11.2023 11:50
Sama przynależność do pis wiele mówi o człowieku.
Zapomniałem jeszcze cię poprosić, żebyś był tak uprzejmy, i napisał w czym ty, jako osoba nie należąca do PiS, jesteś lepszy od tych mieszkańców Oławy, którzy należą do PiS. Daj znać, to może się wypiszą biorąc ciebie za przykład.

Kris 24.11.2023 19:39
Nieogarniety 24.11.2023 14:36
Zapomniałem jeszcze cię poprosić, żebyś był tak uprzejmy, i napisał w czym ty, jako osoba nie należąca do PiS, jesteś lepszy od tych mieszkańców Oławy, którzy należą do PiS. Daj znać, to może się wypiszą biorąc ciebie za przykład.
dzielenie ludzi na lepszych i gorszych to domena twojego pryncypała, ja nie mam takich przywar

Nieogarniety 25.11.2023 11:27
Kris 24.11.2023 19:39
dzielenie ludzi na lepszych i gorszych to domena twojego pryncypała, ja nie mam takich przywar
A kto napisał, "że sama przynależność do PiS mówi wiele o człowieku"? Sam to napisałeś. Więc podzieliłes ludzi. Nie zarzucaj komuś tego, co sam robisz. Zabrakło ci odwagi żeby napisać wprost co myślisz?

Oława OK 23.11.2023 19:11
to jest TuOława czy gorzkie żale ?

czytelnik 23.11.2023 16:37
Czy to jest taki ważny temat? Kogo to obchodzi?

Dżef 23.11.2023 12:05
Czyli to już rok temu ustalono, że Rafał Jasiński będzie kandydował z BBS i WOŚP posłuży do jego promocji?

Nieogarniety 23.11.2023 12:46
Dżef 23.11.2023 12:05
Czyli to już rok temu ustalono, że Rafał Jasiński będzie kandydował z BBS i WOŚP posłuży do jego promocji?
W tamtym roku Rafał Jasiński pracował w sztabie WOŚP i w latach wcześniejszych również. Gdzie wtedy kandydował? Możesz nas oświecić?

mgid.com, 649292, DIRECT, d4c29acad76ce94f
lijit.com, 349013, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
lijit.com, 349013-eb, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
openx.com, 538959099, RESELLER, 6a698e2ec38604c6
appnexus.com, 1019, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
improvedigital.com, 1944, RESELLER
pubmatic.com, 161673, RESELLER, 5d62403b186f2ace
admanmedia.com, 925, RESELLER
smartadserver.com, 3713, RESELLER
openx.com, 540866936, RESELLER, 6a698e2ec38604c6
adform.com, 2671, RESELLER
yahoo.com, 59674, RESELLER, e1a5b5b6e3255540
smaato.com, 1100042823, RESELLER, 07bcf65f187117b4
yahoo.com, 58935, RESELLER, e1a5b5b6e3255540
triplelift.com, 11656, RESELLER, 6c33edb13117fd86
pubmatic.com, 158481, RESELLER, 5d62403b186f2ace
smartadserver.com, 3713, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
appnexus.com, 15349, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
zeta.com, 757, RESELLER
rubiconproject.com, 9655, RESELLER, 0bfd66d529a55807
Xapads.com, 145030, RESELLER
google.com, pub-3990748024667386, DIRECT, f08c47fec0942fa0
Pubmatic.com, 162882, RESELLER, 5d62403b186f2ace
video.unrulymedia.com, 524101463, RESELLER, 29bc7d05d309e1bc
lijit.com, 224984, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
Pubmatic.com, 163319, RESELLER, 5d62403b186f2ace
adyoulike.com, c1cb20fa2bbc39a8f2ec564ac0c157f7, DIRECT
adyoulike.com, a15d06368952401cd3310203631cb18b, RESELLER
rubiconproject.com, 20736, RESELLER, 0bfd66d529a55807
pubmatic.com, 160925, RESELLER, 5d62403b186f2ace
onetag.com, 7a07370227fc000, RESELLER
lijit.com, 408376, RESELLER, fafdf38b16bf6b2b
spotim.market, sp_AYL2022, RESELLER, 077e5f709d15bdbb
smartadserver.com, 4144, RESELLER
nativo.com, 5848, RESELLER, 59521ca7cc5e9fee
smartadserver.com, 4577, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
appnexus.com, 13099, RESELLER
pubmatic.com, 161593, RESELLER, 5d62403b186f2ace
rubiconproject.com, 11006, RESELLER, 0bfd66d529a55807
onetag.com, 7cd9d7c7c13ff36, DIRECT
ssp.e-volution.ai, AJxF6R4a9M6CaTvK, RESELLER
rubiconproject.com, 16824, RESELLER, 0bfd66d529a55807
adform.com, 2664, RESELLER, 9f5210a2f0999e32
appnexus.com, 11879, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
appnexus.com, 15825, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
smartadserver.com, 1247, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
smaato.com, 1100056735, DIRECT, 07bcf65f187117b4
smaato.com, 1100004890, DIRECT, 07bcf65f187117b4
rubiconproject.com, 24600, RESELLER, 0bfd66d529a55807
sharethrough.com, iBAzay96, RESELLER, d53b998a7bd4ecd2
pubmatic.com, 156177, RESELLER, 5d62403b186f2ace
pubmatic.com, 161674, RESELLER, 5d62403b186f2ace
insticator.com,15188195-e4cc-40b1-98f1-d6390cc63cbb,RESELLER,b3511ffcafb23a32
rubiconproject.com,17062,RESELLER,0bfd66d529a55807
video.unrulymedia.com,136898039,RESELLER
sharethrough.com,Q9IzHdvp,DIRECT,d53b998a7bd4ecd2
pubmatic.com,95054,DIRECT,5d62403b186f2ace
lijit.com,257618,RESELLER,fafdf38b16bf6b2b

ReklamaOdszkodowania
KOMENTARZE
Autor komentarza: WiesiekTreść komentarza: Może lepiej budować drogi niż mieszkania. Mieszkania niech budują deweloperzy. Dlaczego podatnicy miasta mają sponsorować innym mieszkańcom mieszkania. Powiedzcie kto kupuje te mieszkania jak wybudowano kilka tysięcy mieszkań a liczba mieszkańców miasta Oławy stoi w miejscu. Kto to kupuje?Data dodania komentarza: 4.10.2024, 14:34Źródło komentarza: OŁAWA Prawie 12 milionów na budowę kolejnych mieszkańAutor komentarza: ZnanyTreść komentarza: Słuszna uwagaData dodania komentarza: 4.10.2024, 13:31Źródło komentarza: Krzysztof Woźniak: - To droga śmierci!Autor komentarza: Mieszkaniec OławyTreść komentarza: Czy urzędnicy miejscy podlegli Frischmannowi mogliby się w godzinach pracy zająć pracą, a nie hejtowaniem w internecie albo pieczeniem rogalików? Kadencja Frischmanna szybko zleci, to co najwyżej jeszcze 4 lata. Czyli to chodziło o WENĘ? Bo jakby naczelniczka i burmistrz usilnie próbowali przekonywać, że to chodzi o Izbę Muzealną w Ratuszu. (...) A co do samej WENY to im też zawsze można się zacząć dokładnie przyglądać.Data dodania komentarza: 4.10.2024, 10:58Źródło komentarza: Walizka narkotykowa podczas spotkania w PCPRAutor komentarza: LajkTreść komentarza: Czy nowe mieszkania dostaną kolejni koledzy i znajomi ?Data dodania komentarza: 4.10.2024, 10:44Źródło komentarza: OŁAWA Prawie 12 milionów na budowę kolejnych mieszkańAutor komentarza: MieszkaniecTreść komentarza: z 3,5 tys. netto na rękę będzie miał, nie więcej. dorobić za bardzo nie może, bo nie ma pełnej emerytury, więc dorobić może bodajże pół minimalnej, a powyżej będą mu obcinać emeryturę.Data dodania komentarza: 4.10.2024, 10:14Źródło komentarza: 21 lat służył w Policji. Odszedł na emeryturęAutor komentarza: MarekTreść komentarza: Tomcio paluszek wie, ze jego czas w strukturach miejskich dobiegnie końca i trzeba się zabezpieczyć na kolejne lata. Ciepła posadka w radzie nadzorczej za "ułatwienie" deweloperowi tematu, jest niczym "zloty spadochron" po zakończeniu jego miernej kadencji. Migotek robi co moze, aby jego życie było wygodne, gdy już zejdzie z piedestału burmistrza wiec takich pseudo-inwestycji mozemy spodziewac sie niestety wiecej. A co do tych mieszkań pod najem-to niestety nie są mieszkania dla ludzi ubogich. Ich wynajem kosztuje mniej wiecej tyle ile mieszkane w jednej z lepszych dzielnic Wroclawia tak wiec o przystepnych cenach nie ma mowy. Bedzie przecinanie wsteg, zarobi ten kto ma zarobic, a zwykli mieszkancy naszego miasta znow zostana bez mostu i obwodnicy.Data dodania komentarza: 4.10.2024, 10:13Źródło komentarza: OŁAWA Prawie 12 milionów na budowę kolejnych mieszkań
Reklama
NAPISZ DO NAS!

Jeśli masz interesujący temat, który możemy poruszyć lub byłeś(aś) świadkiem ważnego zdarzenia - napisz do nas. Podaj w treści swój adres e-mail lub numer telefonu. Jeżeli formularz Ci nie wystarcza - skontaktuj się z nami.

Reklama
Reklama