W konferencji udział wzięli samorządowcy, naukowcy, eksperci, urzędnicy, społecznicy. Marek Drabiński to miłośnik kolei od dzieciństwa, od blisko 10 lat także maszynista. Mówił, że potrzeba nam nowych przystanków, parkingów, wiat rowerowych oraz dłuższych pojemniejszych i punktualnych pociągów. Kolei ma łączyć, a nie dzielić, dlatego potrzebne są także inwestycje zmierzające do likwidacji uciążliwych przejazdów kolejowo-drogowych i budowa w ich miejscu wiaduktów/tuneli. Trzeba także zmienić prawo, aby maszyniści nie mieli skostniałego obowiązku hałasowania, czyli podawania uciążliwego sygnału "baczność" przed większością przejazdów, co powinno być zależne od sytuacji. - Interpelację w tej sprawie już półtora roku temu składaliśmy do Ministerstwa Infrastruktury - mówił Drabiński. - Wszyscy byli zgodni, że potrzeba nam Kolei Dużych Dostępności! Poseł Michał Jaros podsumowując mówił o potrzebie wejścia w życie ustawy metropolitarnej, która jest forsowana przez niego, ale od 8 lat leży w zamrażarce sejmowej. To właśnie ona pozwoli na zarządzanie komunikacją w całej aglomeracji wrocławskiej przez jeden podmiot, usprawniając działania. Określi także sposób i źródła finansowania inwestycji i funkcjonowania lokalnej kolei.
W raporcie znaleźliśmy takie "lokalne" rekomendacje dla inwestycji poza Wrocławskim Węzłem, Kolejowym autorstwa Marka Drabińskiego:
- L inia kolejowa nr 132 w kierunku Opola - musi nastąpić przebudowa rozjazdów na stacjach Oława, budowa brakującego rozjazdu przy wjeździe od strony Wrocławia umożliwiającego wjazd z toru nr 2 na 1 i Św. Katarzyna do V 100 km/h w celu zwiększenia przepustowości szlaku i możliwości wyprzedzania się pociągów. W związku ze wzrostem ruchu i częstszymi zamknięciami szlabanów konieczne jest zbudowanie wiaduktu/tunelu na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 396 w Oławie. Na stacji Oława koniec zna jest elektryfikacja toru nr 6, który mógłby służyć jako tor postojowy dla pociągów kończących bieg. Kolejnym elementem jest budowa wiaduktu/tunelu na skrzyżowaniu z drogą powiatową nr 1938D w ciągu ul. Głównej w Świętej Katarzynie i pozostawienie alternatywy do budowy dodatkowego lub dwóch torów od Brochowa do Oławy.
- L inia kolejowa nr 277 w stronę Jelcza-Laskowic powinna zostać uzupełniona o drugi tor od Czernic y do Siechnic, wraz z drugim przęsłem mostu na Odrze. Ponadto należ y przebudować stację Jelcz- Laskowice do przyjęcia większej liczby składów aglomeracyjnych.
- Rozbudowa linii kolejowe nr 292 w kierunku Jelcza- Laskowic przez Wrocław Swojczyce. Powinna obejmować ubezkolizyjnienie skrzyżowań wielopoziomowych w Nadolicach, Dobrzykowicach i Miłoszycach, a pozostałe przejazdy podniesione do kat. B.
Raport do pobrania niżej w załączniku:
Napisz komentarz
Komentarze