Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
piątek, 22 listopada 2024 13:24
Reklama BMM
Reklama
Reklama
News will be here

Jeszcze raz o sytuacji w naszym szpitalu

LISTY DO REDAKCJI: - W ostatnim okresie przedstawiciele wszystkich naszych gmin, w osobach burmistrzów, wójtów, a także do niedawna przedstawiciel wojewody dolnośląskiego w Radzie Społecznej ZOZ Oława, stanęli murem w obronie Dyrektora naszego szpitala - pisze Józef Hołyński
Jeszcze raz o sytuacji w naszym szpitalu
LISTY DO REDAKCJI: - W ostatnim okresie przedstawiciele wszystkich naszych gmin, w osobach burmistrzów, wójtów, a także do niedawna przedstawiciel wojewody dolnośląskiego w Radzie Społecznej ZOZ Oława, stanęli murem w obronie Dyrektora naszego szpitala - pisze Józef Hołyński

I DALEJ:

W swoich listach do mieszkańców naszego powiatu, zamieszczanych na łamach "Gazety Powiatowej - Wiadomości Oławskie" wychwalają Pana Dyrektora pod niebiosa za jego zaangażowanie i pracę. Stają murem przeciw jakiejkolwiek ingerencji Powiatu w ilość pełnionych dyżurów medycznych przez Dyrektora jednostki i efekty tego poparcia już są widoczne. Pan Dyrektor nabrał wiatru w żagle i bombarduje Starostę dziesiątkami pism, które jako radni otrzymujemy do wiadomości. Będąc osobą, której od lat nie jest obojętny los naszej placówki, pozwolę sobie także zabrać głos i odnieść się w części do treści tych pism, licząc na pewną refleksję u osób bezgranicznie wspierających Pana Dyrektora.

Trudno oprzeć się wrażeniu, że niejednokrotnie kwestie podnoszone przez Pana Dyrektora w pismach kierowanych do Starosty, są raczej mało poważne i nie licują z pełnioną przez niego funkcją.

Na przykład w piśmie z 15.01 tego roku pan Dyrektor poucza Starostę, że nie on jest jego pracodawcą, tylko ZOZ w Oławie. Kompletnie nie rozumiem celu tego wywodu. Nie wgłębiając się w szczegóły, przypomnę Panu Dyrektorowi, że w podpisanym przez niego aneksie z 2015r do umowy o pracę z 1991 roku występuje i podpisuje się jako pracownik, a Starosta jako pracodawca. To tyle dla przypomnienia. Z treści kierowanych do Starosty pism wyraźnie widać, że głównym powodem występującego napięcia w relacjach Starosta-Dyrektor jest ostry sprzeciw wobec działań Starosty dotyczących ograniczenia ilości miesięcznego pełnienia przez Pana Dyrektora dyżurów medycznych w szpitalu. W tym miejscu przypomnę,że to ja wnioskowałem o takie działanie do Zarządu Powiatu kilka miesięcy temu w trakcie sesji Rady Powiatu. Zdania nie zmieniłem. Nadal uważam,że w obecnej bardzo trudnej sytuacji finansowej naszego szpitala Pan Dyrektor powinien głównie skupić się na wyprowadzeniu jednostki z zapaści finansowej, a nie na zarabianiu olbrzymich pieniędzy z tytułu pełnienia dyżurów medycznych w podległym sobie szpitalu. Przypomnę, że w skład oławskiego Zakładu Opieki Zdrowotnej wchodzą przychodnie, oddziały, SOR, OIOM, Hospicjum, Zakład Opiekuńczo-Leczniczy i Administracja. To miejsce pracy setek ludzi. To duży zakład, którym należy sprawnie kierować, zwłaszcza w tym trudnym czasie.

Dodam, że ZOZ zatrudnia ponad stu lekarzy, więc raczej trudna jest do obrony teza, że Pan Dyrektor musi pełnić taką ilość dyżurów medycznych.

Mało tego, w swoich pismach Pan Dyrektor ma pretensje, że z przedstawionego przez niego programu naprawczego szpitala usunięto takie działania jak zorganizowanie płatnego parkingu przy szpitalu czy też modernizację kuchni szpitalnej pod kierunkiem prowadzenia cateringu posiłków. W tym samym piśmie (10.01.2024) Dyrektor wyraża swoje niezadowolenie z tytułu usunięcia załącznika działań zaniechanych z programu naprawczego, a dotyczących zaleceń z przeprowadzonego audytu jednostki.

Naprawdę jestem zaniepokojony i zdumiony sposobem działania i myślenia Pana Dyrektora.

Rada Powiatu miała i ma poważne zastrzeżenia do przedstawionego programu naprawczego szpitala, między innymi dlatego, że zamiast działań związanych z zaleceniami przeprowadzonego audytu szpitala, przedstawiono załącznik działań zaniechanych. Jeśli zaniechano działań, to dlaczego mówić o nich w programie naprawczym? Proszę pamiętać, że Rada Powiatu przyjmując załącznik zaniechanych działań wyraża de facto zgodę na ich niewdrażanie. Więc zażądaliśmy usunięcia tego załącznika.

Kwestia parkingu przy szpitalu.

Jaki wpływ będzie miało utworzenie płatnego parkingu przy szpitalu na poprawę jego sytuacji finansowo-ekonomicznej? Śmiem twierdzić, że nie będzie miało żadnego wpływu.

Obecna trudna sytuacja finansowa szpitala uniemożliwia mu prowadzenie takiego przedsięwzięcia (koszty nowej nawierzchni, rampy, parkomat). Natomiast jeżeli w rachubę wchodziłby inwestor zewnętrzny - wpływy do szpitala byłyby znikome. To działanie można i należy rozważać, ale w mojej ocenie nie kwalifikuje się ono do programu naprawczego.

Podobnie z kuchnią szpitalną. Pomysł na wyłożenie ponad miliona złotych na modernizację kuchni, z założeniem świadczenia usług cateringowych, jest praktycznie nierealny, gdy w otoczeniu mamy sporo renomowanych prywatnych podmiotów prowadzących taką działalność. Kuchnię przyszpitalną należy modernizować, lecz w zakresie koniecznym i to zadanie w ocenie radnych powiatu nie powinno znajdować się w programie naprawczym, lecz w zadaniach inwestycyjnych. Mało tego - główny wysiłek winien iść w chwili obecnej na remont oddziału wewnętrznego. To najważniejsze w chwili obecnej zadanie, na które oczekują personel oraz pacjenci, i będzie miało podstawowy wpływ na zwiększenie przychodów szpitala, a tego właśnie nam potrzeba.

Reasumując sugeruję, aby Pan Dyrektor ograniczył ilość pism kierowanych do Starosty Powiatu, a w zamian zwiększył wysiłki w kierunku poprawy sytuacji jednostki. Tkwienie w przekonaniu o winie Narodowego Funduszu Zdrowia za obecny stan finansów niewiele zmieni. Nie ma żadnej gwarancji, że Ministerstwo Zdrowia oddłuży szpitale powiatowe, więc apeluję do wszystkich stron o rozwagę w postępowaniu, ponieważ w tej sytuacji jesteśmy skazani na odpowiedzialną współpracę.

 

Józef Hołyński - radny Rady Powiatu

przewodniczący Rady Społecznej Szpitala w latach 2010-2018


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

XXX 04.02.2024 08:18
Pan Hołyński ze swoimi wykształceniem i kwalifikacjami oraz pobliskim miejscem zamieszkania myślę że będzie dyżurował na SOR w Oławie zamiast dyrektora lekarza który biorąc dyżury łatał tzw. dziury czyli braki personelu lekarskiego na SOR Polecam także panu Hołyńskiemu lekturę różnych materiałów w Internecie o problemach systemowych szpitali powiatowych w PL wynikających z rosnących kosztów funkcjonowania i nie doszacowanych kontraktach z NFZ bo nawet zmiana dyrektora do której tak dąży nie uzdrowi sytuacji finansowej szpitala

chory 30.01.2024 18:24
Czy ktoś potrafi odpowiedzieć na pytanie : dlaczego pewnego pięknego dnia odeszło nagle ze szpitala tylu lekarzy ? Czy rada się tym zainteresowała?

Olawianka 02.02.2024 23:46
Odeszli bo chcieli .Nikt nie chce pracować w Szpitalu nocami ,sobotami,niedzielami ,świętami.To bardzo ciężka praca.Kazdy woli po pracy po godz 15 siedzieć w domu z rodziną, a nie ciągle na dyżurach, łatać dziury.Teraz młode pokolenie myśli inaczej ,szanują siebie i rodzinę.Tak że ukłony dla pracownikóww naszym szpitalu.

Niezależna 30.01.2024 15:04
Gratuluję Hołyńskiemu odważnego podejścia do tematu. Widać, że ma kompetencje i spora wiedzę.

Rolnik 31.01.2024 08:09
Komentarz zablokowany

Zdz 30.01.2024 13:27
Mam pytania: 1. Czy dyżury lekarzy są w ramach etatu, czy są to dodatkowe ponadetatowe profity? 2. Na jakim poziomie finansowym są dyżury pozostałych lekarzy szpitala?

Zdz 30.01.2024 13:27
Mam pytania: 1. Czy dyżury lekarzy są w ramach etatu, czy są to dodatkowe ponadetatowe profity? 2. Na jakim poziomie finansowym są dyżury pozostałych lekarzy szpitala?

Olawianka 02.02.2024 23:56
Każdy lekarz chciałby wypracowywać tylko tyle godzin ile wypracowują inni,ale lekarzy w szpitalu jest mało ,bo nikt nie chce pracować w szpitalu ,więc muszą brać dodatkowo dyżury.Nie chcą, ale muszą, bo inaczej nie byłoby ciągłości opieki nad chorymi pacjentami. To nie są żadne profity,tylko zapłata za przepracowane dodatkowe godziny.Niestety większość osób tego nie rozumie i oczernia się lekarzy ,że zarabiają.To ciężki chleb

As 30.01.2024 08:53
400 tys. nagrody to dyr otrzymał od rady czy od zdzinka?

Troskliwy 30.01.2024 08:46
Widać ,że komitet młodych wilków rządnych władzy już się uruchomił. A stać Was na jakiś merytoryczny teks w sprawie szpitala ?

orto 30.01.2024 10:07
Zatroszcz się o swoją ortografię, nieuku.

Realista 30.01.2024 08:35
Nie ma znaczenia czy dyrektor bierze dyżury czy nie, najważniejsze jest to że szpital ma wychodzić na zero. Dyrektor jest odpowiedzialny za wynik finansowy szpitala. Jeśli sobie z tym nie radzi to trzeba szukać nowego dyrektora i pewno trochę ludzi administracyjnych zwolnić bo podejrzewam, że oprócz lekarzy to są setki osób administracyjnych. Skoro płace generują najwyższe koszty to tam trzeba szukać oszczędności poprzez lepszy dobór stanowisk pracy i likwidację niepotrzebnych stanowisk. Dyrektor długo tam pracuje i pewno trudno będzie mu zrobić restrukturyzację, pożegnać się z częścią osób, ale wyjścia nie ma. Nowy dyrektor nie miał by problemu ze zwolnieniami więc może to jest wyjście z sytuacji i pewno taka wizja była Hołyńskiego.

JL 30.01.2024 12:44
Na którejś radzie jesiennej była informacja że administracja to czterdzieści kilka osób z dyrekcją, więc trochę mało żeby tu jeszcze coś redukować.

Realista 30.01.2024 14:56
Chciałbym wiedzieć bo nie słucham sesji, ile osób pracuje w szpitalu, ile to lekarze, ile pielęgniarek a ile personel pomocniczy, administracja, jakie są płace średnie w poszczególnych grupach.

Olawianka 30.01.2024 00:40
Pan Radny to chyba już zakonczy kadencję, bo już nie ma siły na nic. Napewno na tych radnych w Starostwie głosować nie będziemy.A 22 lat temu to prosiliście Dyrektora,żeby ratował Szpital z 20 mln długu.Dyzury Wam nie przeszkadzały.On nie dyżuruje w godzinach pracy ,tylko w wolnych dniach.A Szpitslem zarządza bardzo dobrze. Wiemy ,że jesteście poukładane już kto kim zostanie.Pan Radny szykuje się na Starostę lub przewodniczącego. No to się rozczaruje. Też macie już nowego menadżera,coś za coś prawda ?.Przyjdzie menadżer z Wrocławia i będzie dobrze tak. To następne rozczarowanie. Polityka jest okropna.Ciekawa jestem czy radni to nigdzie nie pracuja? I mają czas dorabiać Czy ktoś ma wgląd do ich pracy i ile zarabiają.Juz czas Panie Radny, żeby dał Pan sobie spokój.I nie czepiał się ludzi ,którzy pracują i chcą coś dobrego dla ludzi zrobić.

Oławianin 29.01.2024 20:58
Brawo Panie Radny. Zgadzam się z Panem w 100% Dyrektor jest od zarządzania a lekarz od leczenia. To powinno być oczywiste.

Henryk 29.01.2024 19:00
Dla mnie sprawa jest jasna .Niech dyrektor określi się czy chce być dyrektorem i zarządzać szpitalem ,czy chce być lekarzem i leczyć ludzi. Tylko tyle .

chory 29.01.2024 18:08
Czy policzono czas pracy tego pana przez ostatnie lata?

As 31.01.2024 08:45
chory 29.01.2024 18:08
Czy policzono czas pracy tego pana przez ostatnie lata?
Dyżur to nie jest czas pracy to czas bycia w gotowości do pracy i gotowości do brania kasy

Zirytowany 29.01.2024 16:22
Widzę, że tu sami "eksperci " się wypowiadają,którzy nie mają pojęcia ,w jakiej sytuacji jest szpital. Hołyński chce ratować szpital , a nie likwidować! Ale żeby to zrobić, trzeba współpracy i zaangażowania. Czytajcie ze zrozumieniem, i może obejrzyjcie sesje rady powiatu gdzie dokładnie tlumaczy w czym jest problem .

Chłop 29.01.2024 16:37
Zirytowany 29.01.2024 16:22
Widzę, że tu sami "eksperci " się wypowiadają,którzy nie mają pojęcia ,w jakiej sytuacji jest szpital. Hołyński chce ratować szpital , a nie likwidować! Ale żeby to zrobić, trzeba współpracy i zaangażowania. Czytajcie ze zrozumieniem, i może obejrzyjcie sesje rady powiatu gdzie dokładnie tlumaczy w czym jest problem .
Akurat jego tłumaczenia na sesjach są bardzo ciężkie do zrozumienia nawet przez niego i sprawiają mu wiele trudności . W pewnym wieku należy odejść i nie narażać się na śmieszność a nie rozpoczynać nową kampanię.

Gość 29.01.2024 16:48
Nie żartujmy sobie, kiedyś jak rządził z PiS to to samo mu nie przeszkadzało, a teraz to może niech PiS pisze do swojej wicestarosty.

też zirytowany 29.01.2024 17:11
Czytam ze zrozumieniem ale nie zgadzam się z P. Hołyńskim i też jestem zirytowany. Twoje i jego racje są bardziej twojsze niż moje. I co?

Nieogarniety 29.01.2024 17:25
Zirytowany 29.01.2024 16:22
Widzę, że tu sami "eksperci " się wypowiadają,którzy nie mają pojęcia ,w jakiej sytuacji jest szpital. Hołyński chce ratować szpital , a nie likwidować! Ale żeby to zrobić, trzeba współpracy i zaangażowania. Czytajcie ze zrozumieniem, i może obejrzyjcie sesje rady powiatu gdzie dokładnie tlumaczy w czym jest problem .
Ależ ja wierzę w dobre intencje pana Hołyńskiego w ratowanie Szpitala. Tylko, że na tych intencjach, przez tyle lat się kończy i dalej trzeba ratować Szpital. Więc jak to jest?

Zainteresowana 03.02.2024 22:23
Dlaczego nie ma pozytywnego dialogu pomiędzy Dyrekcji a starostwem .To przecież ich wspólne zarządzanie Szpitalem .Dlaczego nie usiądą razem i wreszcie razem niech podejmą decyzję o ratowaniu szpitala.Dlaczego nie ma dobrej woli że strony Starostwa.Tylko ciągle prowadzą nagonkę na dyrekccję.Nie robią nic aby poprawić sytuację w szpitalu.NIC

Łukasz 29.01.2024 14:56
A może warto napisać jak Pani Wicestarosta Polakowska z nadania marszałka Józefa Hołyńskiego traktuje pracowników w starostwie. Ktoś tu zapomniał, że urząd tworzą ludzie, a nie jednoosobowo nasza panująca starościna. Wyjdzie Wam to wszystko przy najniższych wyborach.

wyborczyni 29.01.2024 14:41
Cytat „apeluję do wszystkich stron o rozwagę w postępowaniu, ponieważ w tej sytuacji jesteśmy skazani na odpowiedzialną współpracę”. Panie Hołyński, Pan powinien być chętny a nie skazany skazany na odpowiedzialną współpracę.

mgid.com, 649292, DIRECT, d4c29acad76ce94f
lijit.com, 349013, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
lijit.com, 349013-eb, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
openx.com, 538959099, RESELLER, 6a698e2ec38604c6
appnexus.com, 1019, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
improvedigital.com, 1944, RESELLER
pubmatic.com, 161673, RESELLER, 5d62403b186f2ace
admanmedia.com, 925, RESELLER
smartadserver.com, 3713, RESELLER
openx.com, 540866936, RESELLER, 6a698e2ec38604c6
adform.com, 2671, RESELLER
yahoo.com, 59674, RESELLER, e1a5b5b6e3255540
smaato.com, 1100042823, RESELLER, 07bcf65f187117b4
yahoo.com, 58935, RESELLER, e1a5b5b6e3255540
triplelift.com, 11656, RESELLER, 6c33edb13117fd86
pubmatic.com, 158481, RESELLER, 5d62403b186f2ace
smartadserver.com, 3713, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
appnexus.com, 15349, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
zeta.com, 757, RESELLER
rubiconproject.com, 9655, RESELLER, 0bfd66d529a55807
Xapads.com, 145030, RESELLER
google.com, pub-3990748024667386, DIRECT, f08c47fec0942fa0
Pubmatic.com, 162882, RESELLER, 5d62403b186f2ace
video.unrulymedia.com, 524101463, RESELLER, 29bc7d05d309e1bc
lijit.com, 224984, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
Pubmatic.com, 163319, RESELLER, 5d62403b186f2ace
adyoulike.com, c1cb20fa2bbc39a8f2ec564ac0c157f7, DIRECT
adyoulike.com, a15d06368952401cd3310203631cb18b, RESELLER
rubiconproject.com, 20736, RESELLER, 0bfd66d529a55807
pubmatic.com, 160925, RESELLER, 5d62403b186f2ace
onetag.com, 7a07370227fc000, RESELLER
lijit.com, 408376, RESELLER, fafdf38b16bf6b2b
spotim.market, sp_AYL2022, RESELLER, 077e5f709d15bdbb
smartadserver.com, 4144, RESELLER
nativo.com, 5848, RESELLER, 59521ca7cc5e9fee
smartadserver.com, 4577, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
appnexus.com, 13099, RESELLER
pubmatic.com, 161593, RESELLER, 5d62403b186f2ace
rubiconproject.com, 11006, RESELLER, 0bfd66d529a55807
onetag.com, 7cd9d7c7c13ff36, DIRECT
ssp.e-volution.ai, AJxF6R4a9M6CaTvK, RESELLER
rubiconproject.com, 16824, RESELLER, 0bfd66d529a55807
adform.com, 2664, RESELLER, 9f5210a2f0999e32
appnexus.com, 11879, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
appnexus.com, 15825, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
smartadserver.com, 1247, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
smaato.com, 1100056735, DIRECT, 07bcf65f187117b4
smaato.com, 1100004890, DIRECT, 07bcf65f187117b4
rubiconproject.com, 24600, RESELLER, 0bfd66d529a55807
sharethrough.com, iBAzay96, RESELLER, d53b998a7bd4ecd2
pubmatic.com, 156177, RESELLER, 5d62403b186f2ace
pubmatic.com, 161674, RESELLER, 5d62403b186f2ace
insticator.com,15188195-e4cc-40b1-98f1-d6390cc63cbb,RESELLER,b3511ffcafb23a32
rubiconproject.com,17062,RESELLER,0bfd66d529a55807
video.unrulymedia.com,136898039,RESELLER
sharethrough.com,Q9IzHdvp,DIRECT,d53b998a7bd4ecd2
pubmatic.com,95054,DIRECT,5d62403b186f2ace
lijit.com,257618,RESELLER,fafdf38b16bf6b2b

lijit.com, 349013, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
lijit.com, 349013-eb, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
improvedigital.com, 1944, RESELLER
pubmatic.com, 161673, RESELLER, 5d62403b186f2ace
admanmedia.com, 925, RESELLER
openx.com, 540866936, RESELLER, 6a698e2ec38604c6
adform.com, 2671, RESELLER
yahoo.com, 59674, RESELLER, e1a5b5b6e3255540
smaato.com, 1100042823, RESELLER, 07bcf65f187117b4
yahoo.com, 58935, RESELLER, e1a5b5b6e3255540
triplelift.com, 11656, RESELLER, 6c33edb13117fd86
pubmatic.com, 158481, RESELLER, 5d62403b186f2ace
smartadserver.com, 3713, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
appnexus.com, 15349, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
zeta.com, 757, RESELLER
rubiconproject.com, 9655, RESELLER, 0bfd66d529a55807
Xapads.com, 145030, RESELLER
google.com, pub-3990748024667386, DIRECT, f08c47fec0942fa0
Pubmatic.com, 162882, RESELLER, 5d62403b186f2ace
video.unrulymedia.com, 524101463, RESELLER, 29bc7d05d309e1bc
lijit.com, 224984, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
Pubmatic.com, 163319, RESELLER, 5d62403b186f2ace
adyoulike.com, c1cb20fa2bbc39a8f2ec564ac0c157f7, DIRECT
adyoulike.com, a15d06368952401cd3310203631cb18b, RESELLER
smartadserver.com, 4577, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
onetag.com, 7cd9d7c7c13ff36, DIRECT
adform.com, 2664, RESELLER, 9f5210a2f0999e32
appnexus.com, 15825, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
smartadserver.com, 1247, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
smaato.com, 1100056735, DIRECT, 07bcf65f187117b4
smaato.com, 1100004890, DIRECT, 07bcf65f187117b4
sharethrough.com, iBAzay96, RESELLER, d53b998a7bd4ecd2
pubmatic.com, 161674, RESELLER, 5d62403b186f2ace
insticator.com,15188195-e4cc-40b1-98f1-d6390cc63cbb,RESELLER,b3511ffcafb23a32
rubiconproject.com,17062,RESELLER,0bfd66d529a55807
video.unrulymedia.com,136898039,RESELLER
sharethrough.com,Q9IzHdvp,DIRECT,d53b998a7bd4ecd2
pubmatic.com,95054,DIRECT,5d62403b186f2ace
lijit.com,257618,RESELLER,fafdf38b16bf6b2b

Reklama
NAPISZ DO NAS!

Jeśli masz interesujący temat, który możemy poruszyć lub byłeś(aś) świadkiem ważnego zdarzenia - napisz do nas. Podaj w treści swój adres e-mail lub numer telefonu. Jeżeli formularz Ci nie wystarcza - skontaktuj się z nami.

Reklama
Reklama