Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
sobota, 23 listopada 2024 03:08
Reklama BMM
Reklama
Reklama
News will be here

Jak prowadzić rozwój treści na stronie internetowej?

Rozwijanie treści na stronie internetowej to od kilku lat jeden z największych trendów marketingu internetowego. Specjaliści SEO namawiają swoich klientów do inwestowania w merytoryczny, wyczerpujący i zoptymalizowany pod wyszukiwarki internetowe content. Taką strategię możemy nazwać SEO Content Marketingiem, czyli marketingiem treści skupionym wyłącznie na tworzeniu tekstów, grafik, wideo i innych form contentu publikowanych w serwisie. Aby takie działania promocyjne przynosiły wymierne efekty, należy unikać poniższych błędów często popełnianych szczególnie na początku przygody z rozbudową contentu na stronie.

Brak strategii content marketingowej 

Bardzo często content marketing spłaszcza się do copywritingu, czyli samego pisania treści. Brak strategicznego podejścia powoduje wiele problemów, np.: 

  • Przygotowywanie tekstów nieuwzględniających potrzeby, oczekiwania i cechy klientów, 
  • Prowadzenie niespójnej komunikacji – odmiennie przedstawia się firmę w social media, działaniach PR-owych, treściach ofertowych, 
  • Nieregularne publikowanie artykułów blogowych, 
  • Skupianie się na tym, co jest aktualnie modne i ślepe podążanie za trendami, 
  • Zlecanie zadań contentowych pracownikom, którzy nie mają odpowiednich kwalifikacji albo czasu do ich realizacji. 

Aby inwestycja w treści się opłaciła, nie należy podejmować przypadkowych działań contentowych – wszystko powinno być przemyślane. Oprócz harmonogramu publikacji warto opracować persony, stworzyć plan spójnej komunikacji, zastanowić się nad przekazem, z którym chcemy trafić do odbiorcy. Posiadanie strategii i ustalenie celów content marketingu pozwala na późniejszą ocenę efektywności oraz skuteczności. 

Treść = tekst. Niewykorzystywanie innych rodzajów contentu 

Content marketing nie polega tylko na pisaniu tekstów. To również przygotowywanie infografik, filmów instruktażowych, słuchowisk, e-booków i prezentacji multimedialnych. Rodzajów contentu, który możemy wykorzystać na swojej stronie internetowej, jest bardzo wiele. Redagowanie opisów produktów, kategorii i ofert z pewnością wspomoże proces pozycjonowania serwisu, ale niekoniecznie będzie wspierało konwersje. Do użytkowników słowo pisane nie przemawia aż tak bardzo jak grafika, film czy dźwięk. 

Bezrefleksyjne pisanie treści na potęgę 

Wyszukiwarka lubi serwisy, które rozwijają treść na stronie. Jednak pisanie niezliczonej liczby tekstów niedopasowanych do potrzeb informacyjnych użytkowników, dublujących słowa kluczowe lub traktujących o tym samym temacie po raz setny nie przyniesie żadnych korzyści. Inwestycja w content powinna być poparta analizą potrzeb, a każdy opublikowany wpis należy monitorować pod względem potencjału do generowania ruchu i konwersji. Rozwój treści na stronie jest OK, ale nie popadajmy w nieuzasadniony biznesowo i seowo copywriting. 

Spamowanie sprzedażowymi tekstami na stronie 

Strona internetowa stanowi wizytówkę firmy w internecie, więc opublikowana treść jak najbardziej powinna mieć charakter ofertowy. Jednak nie należy przesadzać ze „sprzedażowością” tekstów, nakłaniając na każdym kroku klienta do zakupu. Użytkownika trzeba odpowiednio wyedukować, zaprezentować ofertę, poinformować o wszystkich jej cechach, najlepiej posługując się językiem korzyści. Dopasowanie przekazu do potrzeb i doświadczeń grupy docelowej to istotny element w procesie pisania treści ofertowych. 

Warto w profesjonalny sposób podejść do tworzenia tekstów. Wiąże się z tym m.in. z wykorzystaniem wiedzy pracowników, którzy na co dzień pracują z klientem i wiedzą, co go interesuje, a co wzbudza wątpliwość. Na tej podstawie można przygotować rozbudowany FAQ albo cykl wpisów informacyjno-poradnikowych na bloga firmowego. 

SEO optymalizacja poszła w las 

Pisząc teksty na stronę internetową, musimy wykorzystać ich potencjał do zwiększania widoczności serwisu, stosując zasady SEO copywritingu i optymalizacji contentu pod wyszukiwarki. Największymi błędami popełnianymi w tym zakresie są: 

  • Duplikacja treści, 
  • Niestosowanie nagłówków H1-H6
  • Nieodpowiednie podejście do stosowania słów kluczowych – nieadekwatne frazy, zbyt dużo/mało fraz, nierównomierne zagęszczenie słów kluczowych, kanibalizacja fraz itp. 
  • Brak uzupełniania atrybutów alt w plikach graficznych, 
  • Brak formatowania treści. 

Optymalizację treści przeprowadza się na 2 sposoby – od razu pisze się teksty uwzględniające dobre praktyki SEO albo napisane treści optymalizuje się pod odpowiednie słowa kluczowe. Oba podejścia są właściwe, a wybór jednego z nich zawsze należy do właściciela witryny. 

Content sobie, SEO sobie – brak współpracy przy tworzeniu treści 

Często spotykamy się z sytuacją, że osoby odpowiedzialne za rozwijanie treści w serwisie i specjaliści SEO pracują odrębnie nad wynikami swojej pracy. W ten sposób nie wykorzystują efektów synergicznych, które mogłyby powstać przy ścisłej współpracy pozycjonera oraz content marketingowca. Po co zlecać napisanie lub dofrazowanie treści copywriterowi nieznającemu się na danym temacie, jeśli zespół redakcyjny może przygotować merytoryczny oraz zoptymalizowany pod SEO tekst. 

Dystrybucja treści nie jest mi potrzebna! Dobry content obroni się sam 

Jednym z kolejnych błędów content marketingowych jest przeświadczenie, że po publikacji treści na stronie praca się kończy. W przypadku tekstów ofertowych to prawda, natomiast jeśli zależy nam na zwiększeniu zasięgu wpisów blogowych i dotarciu do jak największej grupy odbiorców, należy zadbać o dystrybucję treści. Już nawet samo podlinkowanie artykułu w mediach społecznościowych, wysłanie newslettera do klientów lub podesłanie materiału do zaprzyjaźnionych partnerów może poprawić ruch na stronie. Dynamiczny przyrost treści w internecie powoduje, że niestety nawet najlepszy content sam się nie obroni. 

Monitorowanie efektów content marketingu – a to w ogóle jest możliwe? 

Wielu właścicieli stron internetowych wychodzi z założenia, że obiektywna analiza efektów content marketingowych nie jest możliwa. Trudno zmierzyć rozpoznawalność marki albo budowanie wizerunku, na które wpływają działania contentowe. Jednak jak najbardziej można analizować zaangażowanie użytkowników w serwisie, czas spędzony na stronie oraz zwiększanie widoczności witryny na frazy, na które pojawia się w organicznych wynikach wyszukiwania. Wprowadzenie analityki treści powinno być jednym z obowiązkowych punktów podczas inwestowania w treści na stronie internetowej. 

Strategiczne podejście do treści proklienckich i prowyszukiwakowych 

Jako Agencja Grupa Tense wiemy, że content marketing to jedno z bardziej opłacalnych narzędzi marketingu internetowego. Niestety, zbyt często upraszcza się go do redakcji i publikacji treści. Zapominając o strategicznym podejściu, analizowaniu efektów, optymalizacji pod wyszukiwarki, sprawiamy, że inwestycja nie przekłada się na wyniki, które moglibyśmy osiągnąć, gdybyśmy wykorzystali pełny potencjał przygotowywania naprawdę wartościowych i inspirujących tekstów, grafik czy filmów wideo. 

 (tekst sponsorowany)


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

mgid.com, 649292, DIRECT, d4c29acad76ce94f
lijit.com, 349013, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
lijit.com, 349013-eb, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
openx.com, 538959099, RESELLER, 6a698e2ec38604c6
appnexus.com, 1019, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
improvedigital.com, 1944, RESELLER
pubmatic.com, 161673, RESELLER, 5d62403b186f2ace
admanmedia.com, 925, RESELLER
smartadserver.com, 3713, RESELLER
openx.com, 540866936, RESELLER, 6a698e2ec38604c6
adform.com, 2671, RESELLER
yahoo.com, 59674, RESELLER, e1a5b5b6e3255540
smaato.com, 1100042823, RESELLER, 07bcf65f187117b4
yahoo.com, 58935, RESELLER, e1a5b5b6e3255540
triplelift.com, 11656, RESELLER, 6c33edb13117fd86
pubmatic.com, 158481, RESELLER, 5d62403b186f2ace
smartadserver.com, 3713, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
appnexus.com, 15349, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
zeta.com, 757, RESELLER
rubiconproject.com, 9655, RESELLER, 0bfd66d529a55807
Xapads.com, 145030, RESELLER
google.com, pub-3990748024667386, DIRECT, f08c47fec0942fa0
Pubmatic.com, 162882, RESELLER, 5d62403b186f2ace
video.unrulymedia.com, 524101463, RESELLER, 29bc7d05d309e1bc
lijit.com, 224984, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
Pubmatic.com, 163319, RESELLER, 5d62403b186f2ace
adyoulike.com, c1cb20fa2bbc39a8f2ec564ac0c157f7, DIRECT
adyoulike.com, a15d06368952401cd3310203631cb18b, RESELLER
rubiconproject.com, 20736, RESELLER, 0bfd66d529a55807
pubmatic.com, 160925, RESELLER, 5d62403b186f2ace
onetag.com, 7a07370227fc000, RESELLER
lijit.com, 408376, RESELLER, fafdf38b16bf6b2b
spotim.market, sp_AYL2022, RESELLER, 077e5f709d15bdbb
smartadserver.com, 4144, RESELLER
nativo.com, 5848, RESELLER, 59521ca7cc5e9fee
smartadserver.com, 4577, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
appnexus.com, 13099, RESELLER
pubmatic.com, 161593, RESELLER, 5d62403b186f2ace
rubiconproject.com, 11006, RESELLER, 0bfd66d529a55807
onetag.com, 7cd9d7c7c13ff36, DIRECT
ssp.e-volution.ai, AJxF6R4a9M6CaTvK, RESELLER
rubiconproject.com, 16824, RESELLER, 0bfd66d529a55807
adform.com, 2664, RESELLER, 9f5210a2f0999e32
appnexus.com, 11879, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
appnexus.com, 15825, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
smartadserver.com, 1247, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
smaato.com, 1100056735, DIRECT, 07bcf65f187117b4
smaato.com, 1100004890, DIRECT, 07bcf65f187117b4
rubiconproject.com, 24600, RESELLER, 0bfd66d529a55807
sharethrough.com, iBAzay96, RESELLER, d53b998a7bd4ecd2
pubmatic.com, 156177, RESELLER, 5d62403b186f2ace
pubmatic.com, 161674, RESELLER, 5d62403b186f2ace
insticator.com,15188195-e4cc-40b1-98f1-d6390cc63cbb,RESELLER,b3511ffcafb23a32
rubiconproject.com,17062,RESELLER,0bfd66d529a55807
video.unrulymedia.com,136898039,RESELLER
sharethrough.com,Q9IzHdvp,DIRECT,d53b998a7bd4ecd2
pubmatic.com,95054,DIRECT,5d62403b186f2ace
lijit.com,257618,RESELLER,fafdf38b16bf6b2b

lijit.com, 349013, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
lijit.com, 349013-eb, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
improvedigital.com, 1944, RESELLER
pubmatic.com, 161673, RESELLER, 5d62403b186f2ace
admanmedia.com, 925, RESELLER
openx.com, 540866936, RESELLER, 6a698e2ec38604c6
adform.com, 2671, RESELLER
yahoo.com, 59674, RESELLER, e1a5b5b6e3255540
smaato.com, 1100042823, RESELLER, 07bcf65f187117b4
yahoo.com, 58935, RESELLER, e1a5b5b6e3255540
triplelift.com, 11656, RESELLER, 6c33edb13117fd86
pubmatic.com, 158481, RESELLER, 5d62403b186f2ace
smartadserver.com, 3713, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
appnexus.com, 15349, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
zeta.com, 757, RESELLER
rubiconproject.com, 9655, RESELLER, 0bfd66d529a55807
Xapads.com, 145030, RESELLER
google.com, pub-3990748024667386, DIRECT, f08c47fec0942fa0
Pubmatic.com, 162882, RESELLER, 5d62403b186f2ace
video.unrulymedia.com, 524101463, RESELLER, 29bc7d05d309e1bc
lijit.com, 224984, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
Pubmatic.com, 163319, RESELLER, 5d62403b186f2ace
adyoulike.com, c1cb20fa2bbc39a8f2ec564ac0c157f7, DIRECT
adyoulike.com, a15d06368952401cd3310203631cb18b, RESELLER
smartadserver.com, 4577, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
onetag.com, 7cd9d7c7c13ff36, DIRECT
adform.com, 2664, RESELLER, 9f5210a2f0999e32
appnexus.com, 15825, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
smartadserver.com, 1247, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
smaato.com, 1100056735, DIRECT, 07bcf65f187117b4
smaato.com, 1100004890, DIRECT, 07bcf65f187117b4
sharethrough.com, iBAzay96, RESELLER, d53b998a7bd4ecd2
pubmatic.com, 161674, RESELLER, 5d62403b186f2ace
insticator.com,15188195-e4cc-40b1-98f1-d6390cc63cbb,RESELLER,b3511ffcafb23a32
rubiconproject.com,17062,RESELLER,0bfd66d529a55807
video.unrulymedia.com,136898039,RESELLER
sharethrough.com,Q9IzHdvp,DIRECT,d53b998a7bd4ecd2
pubmatic.com,95054,DIRECT,5d62403b186f2ace
lijit.com,257618,RESELLER,fafdf38b16bf6b2b

KOMENTARZE
Autor komentarza: PrzyzwoityTreść komentarza: Kiedyś ruch towarowy odbywał się koleją spalinową na Zwierzyniecką i Portową. Teraz mamy co raz większy ruch. Bierz leki gocha bo gorzej z tobą.Data dodania komentarza: 22.11.2024, 17:22Źródło komentarza: Wypadek - śmierć na A4, droga będzie długo zablokowanaAutor komentarza: Gocha ze ZwierzyńcaTreść komentarza: Kiedyś kierowca tira to był gość. Teraz to debil , albo Ukrainiec . Widać to przed wjazdem do Ergisu. P.s. Są i tacy , co parkują tam jak należy więc ..... , kierowca gość.Data dodania komentarza: 22.11.2024, 15:45Źródło komentarza: Wypadek - śmierć na A4, droga będzie długo zablokowanaAutor komentarza: Bój w hucieTreść komentarza: Szukajcie go na Górnym Śląsku. Jak widać na zdjęciu, wsiadł do próżnej węglarki, dalej połączcie sobie kropki.Data dodania komentarza: 22.11.2024, 15:32Źródło komentarza: Zaginął czternastoletni KacperAutor komentarza: nieuśmiechnięciTreść komentarza: Ustawiczne pranie mózgów.Najpierw zabawy młodzieży ze śmiercią a teraz to.Coś mi tu zaciąga ruskim.Czas na emeryturę babciu zamiast robić z siebie młodzieżówkę mądrą inaczej.Data dodania komentarza: 22.11.2024, 14:04Źródło komentarza: Chodzi o popularyzację języka niemieckiegoAutor komentarza: WiarusTreść komentarza: Nie ma to jak poczuć odrzut kałacha na ramieniu. Krótkie weekendowe szkolenie wojskowe powinien przejść każdy młody mężczyzna a może i kobiety też. Broń wirtualna też dobra, aby wyrabiać w sobie nawyki strzeleckie i poznać sztukę celowania, jako pierwszy etap wtajemniczenia. Szkoda, że nie ma ćwiczenia dla rezerwy.Data dodania komentarza: 22.11.2024, 13:09Źródło komentarza: OŁAWA W Piątce postrzelająAutor komentarza: KtośTreść komentarza: Wirtualne strzelanie jak wirtualny seks . Niby coś było ale dalej prawiczek.Data dodania komentarza: 22.11.2024, 12:11Źródło komentarza: OŁAWA W Piątce postrzelają
Reklama
NAPISZ DO NAS!

Jeśli masz interesujący temat, który możemy poruszyć lub byłeś(aś) świadkiem ważnego zdarzenia - napisz do nas. Podaj w treści swój adres e-mail lub numer telefonu. Jeżeli formularz Ci nie wystarcza - skontaktuj się z nami.

Reklama
Reklama