Wykorzystanie persony w procesie zakupowym
Modelową personę marketingową możemy wykorzystać między innymi w przebiegu całej transakcji zakupowej z klientem, gdzie ta persona może odgrywać wiele różnych ról. Takie role, to między innymi:
- Doradca – czyli persona marketingowa doradza czy warto kupić daną usługę lub produkt;
- Inicjator – który zachęca klienta do rozpoczęcia procesu zakupu produktu;
- Decydent – który wpływa na decyzję klienta o zakupie danego produktu;
- Nabywca – czyli persona marketingowa dokonująca zakupu produktu i usługi;
Jeżeli zdefiniujemy personę marketingową w każdym z tych elementów, to wtedy łatwiej nawiążemy więź z klientem, który po wizycie na naszej stronie internetowej o wiele chętniej podejmie decyzje o zakupie danego produktu bądź usługi.
Wykorzystanie persony w SEO
Mało osób zdaje sobie z tego sprawę, ale personę marketingową możemy wykorzystać również do tworzenia strategii marketingowej SEO. Taka persona pozwala nam zrozumieć odbiorcę na wielu płaszczyznach i dzięki temu, jesteśmy w stanie ukierunkować wszystkie nasze działania w taki sposób, aby lepiej dotrzeć do konsumenta. Jak to działa?
- Znacie swoją personę marketingową, więc wiecie jakich produktów będzie szukać i jakie są jej priorytety. Wiecie również jak działa ona w sieci;
- Jesteście w stanie przygotować teksty SEO, które idealnie wpisują się w potrzeby danego klienta. Zwykłe teksty pisane pod kątem ilości, a nie jakości, już od dawna się nie sprzedają. Musimy więc tworzyć wartościowy i dopasowany pod klienta, content;
- Pomaga nam również w określeniu tak zwanej mapy podróży klienta. Dzięki modelowej personie marketingowej, jesteśmy w stanie określić z bardzo duża precyzją, jakie kolejne kroki na naszej witrynie internetowej, będzie wykonywał klient. Dzięki temu znacznie łatwiej będzie nam przygotować odpowiednią kampanię reklamową i rozlokować budżet na stronie;
- Persona marketingowa również pozwala nam na stworzenie strony internetowej, która jest ściśle pod nią dopasowana. Dzięki temu, będziemy mieli witrynę, która w stu procentach będzie odpowiadać potrzebom grupy docelowej, do której chcemy trafić;
- Personę marketingową możemy również wykorzystać w content marketingu, który jest mocno związany właśnie z SEO. Content marketing to treść, która generuje ruch na stronie, wpływa na markę, a także na sprzedaż. Persona marketingowa pozwoli na określenie tego jakie treści chcemy budować;
Jak widać personę marketingową możemy wykorzystać na wiele różnych sposobów. Pamiętajmy o tym.
(tekst sponsorowany)
Napisz komentarz
Komentarze