Poznaliśmy zwycięskie zespoły 2. edycji konkursu Universiada. Pierwsze miejsce i 5000 zł przyznano drużynie ze SP nr 8 w Oławie, drugie miejsce i 2500 zł trafiło do zespołu ze Szkoły Podstawowej w Mysłakowicach, a trzecie miejsce i 1000 zł zdobył zespół z SP nr 1 we Wrocławiu. Inicjatorem i sponsorem przedsięwzięcia jest firma PPG, program realizowany jest w partnerstwie z wrocławskim oddziałem Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Przemysłu Chemicznego, pod patronatem Rektora Uniwersytetu Wrocławskiego oraz patronatem merytorycznym uczelni. Łączny budżet projektu wyniósł 130 tys. zł.
Przedmiotem konkursu jest przygotowanie projektu badawczego z dziedziny chemii i przedstawienie wyników swoich badań jury.
Młodzi opracowali ekologiczny zamiennik folii!
Zwycięska drużyna z Oławy opracowała biotworzywo z agaru, które może skutecznie zastąpić popularne foliówki.
- Bardzo lubimy zajęcia przyrodnicze, chemię i działamy w kole, gdzie zajmujemy się tymi tematami - powiedział Antoni Cholajda ze zwycięskiego zespołu z SP nr 8 w Oławie. - Tam właśnie powstało nasze badanie. Wymyśliliśmy ten projekt, ponieważ zainspirowało nas hasło przewodnie Światowego Dnia Ziemi „Planeta kontra plastik”. A plastik w środowisku rozkłada się kilkaset lat.
GRATULACJE!
W konkursie wzięły udział zespoły złożone z uczniów klas 5-8 z dolnośląskich szkół podstawowych, m.in. z Wrocławia, Zgorzelca, Jeleniej Góry, Mysłakowic, Sycowa, Oławy, Wałbrzycha, Łoziny, Głogowa, Radymna, Wołowa i Trzebnicy. Organizatorzy planują rozszerzanie zasięgu projektu w kolejnych edycjach.
- Po raz kolejny angażujemy się w Universiadę, ponieważ uważamy, że taka inicjatywa pozwala nam promować naukę, wspierać talenty naukowe i inspirować młodych badaczy do zgłębiania różnorodnych obszarów wiedzy. Ponadto konkurs buduje mosty między uniwersytetem a społecznością, propagując wartości naukowe i kształcąc przyszłe pokolenia naukowców. Aby zainteresować młodzież naukami ścisłymi, istotne jest stosowanie różnorodnych i angażujących metod nauczania, które uwydatniają zastosowania praktyczne nauki oraz łączą je z codziennymi doświadczeniami uczniów. Młodzi uczestnicy Universiady, pełni zapału i kreatywności, w przyszłości mogą przynieść innowacyjne pomysły i rozwiązania, które będą mieć potencjał przyczynienia się do postępu społecznego i gospodarczego – powiedział Marcin Sobczyk, Prodziekan ds. Innowacji i Rozwoju na Wydziale Chemii UWr.
Napisz komentarz
Komentarze