Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
piątek, 22 listopada 2024 12:31
Reklama BMM
Reklama
Reklama
News will be here

Co trzeci młody Polak nie martwi się o perspektywy swoich dzieci

80% rodziców pobierających 500 plus na pierwsze dziecko myśli o zabezpieczeniu przyszłości swoich pociech

Aż 78% beneficjentów programu 500 plus na pierwsze dziecko rozważa podjęcie kroków w celu zabezpieczenia przyszłości swoich pociech. Dla większości oznacza to oszczędzanie – za najlepsze sposoby odkładania pieniędzy uważamy przede wszystkim gromadzenie środków na rachunku oszczędnościowym, w przysłowiowej skarpecie czy na lokacie. Co ciekawe, młodzi rodzice zdecydowanie rzadziej niż inni martwią się o perspektywy swoich dzieci. To wnioski z badania zrealizowanego na zlecenie Izby Zarządzających Funduszami i Aktywami przez ARC Rynek i Opinia. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie Izby Zarządzających Funduszami i Aktywami przez ARC Rynek i Opinia, niemal 80% Polaków pobierających 500 plus na pierwsze dziecko myśli o zapewnieniu lepszej przyszłości swoim pociechom. Dla większości oznacza to zabezpieczenie finansowe (66%), a także inwestowanie w jego edukację (22%). Respondenci jako najbardziej skuteczną drogę pomnażania kapitału z myślą o dzieciach najczęściej wskazywali odkładanie środków na rachunku oszczędnościowym (23%), w przysłowiowej skarpecie (22%) lub na lokacie (21%). Myśląc o przyszłości naszych dzieci, niepokoi nas przede wszystkim to, że mogą one mieć problemy ze znalezieniem pracy (18%) oraz że może nie starczyć im pieniędzy na godne życie (17%). W dalszej kolejności martwimy się o stan ich zdrowia (11%), a także potencjalną nieporadność (7%). Co ciekawe, młodzi respondenci częściej niż inni wskazywali na brak obaw związanych z perspektywami swojego potomstwa (31% do 23%). Rzadziej niż inne grupy wiekowe deklarowali również, że sen z powiek spędza im możliwe bezrobocie ich pociech (9% do 18%). - Myśląc o zabezpieczeniu przyszłości naszych dzieci większość z nas skupia się na stronie finansowej – boimy się braku pieniędzy oraz braku pracy, które mogą dotknąć nasze pociechy i skutkować trudnościami w powiązaniu końca z końcem. Wiemy jak to było, gdy sami byliśmy młodzi, dlatego chcemy ułatwić im start w dorosłość. To odnosi się do ludzi, którzy mają za sobą już pierwsze doświadczenia związane z zatrudnieniem i samodzielnym gospodarowaniem pieniędzmi. A młodzi? Osoby na początku swojej drogi zawodowej są zwykle bardziej optymistyczne i beztroskie, brakuje im doświadczenia życiowego, stąd częściej niż inne grupy wiekowe deklarują, że nie obawiają się o przyszłość swoich pociech - komentuje Małgorzata Rusewicz, Wiceprezes Zarządu Izby Zarządzających Funduszami i Aktywami. Jedynie jeden na dwudziestu rodziców, beneficjentów programu 500 plus na pierwsze dziecko, badanych na zlecenie Izby Zarządzających Funduszami i Aktywami przez ARC Rynek i Opinia, przyznawał, że fundusze inwestycyjne to dobry sposób na zabezpieczenie przyszłości swojego potomstwa. Jako główne bariery przed korzystaniem z tego rozwiązania respondenci wskazywali przede wszystkim potencjalne ryzyko oraz brak zaufania do tego typu instrumentów finansowych (43%), a także wysokie koszty uczestnictwa i opłaty związane z zarządzaniem środkami (25%). - Planowanie oszczędności przez rodziców wydaje się być wartością dodaną programu 500 plus, który podniósł świadomość tego, jak ważne jest odkładanie pieniędzy w celu zabezpieczenia przyszłości finansowej naszych pociech. 66% Polaków chcących gromadzić kapitał z myślą o potomstwie to dobry wynik, jednak z wcielaniem tych deklaracji w życie różnie bywa - według ostatnich danych jedynie 15% rodziców, beneficjentów programu 500 plus na pierwsze dziecko, przeznaczana na ten cel dodatkowe środki. Brakuje nam wiedzy o tym, jak efektywnie oszczędzać - za jeden z najlepszych sposobów pomnażania kapitału nadal uznajemy świnkę skarbonkę, a inne instrumenty finansowe traktujemy z rezerwą. Boimy się tego, czego nie znamy, a poziom wiedzy ekonomicznej wśród Polaków jest niestety, jak pokazują liczne badania, dość niski. Kampania edukacyjna związana z wprowadzeniem PPK ma szansę to zmienić – przybliżyć mechanizmy funkcjonowania rynku finansowego, a tym samym pokazać fundusze inwestycyjne jako jedną z najlepszych i najbezpieczniejszych form pomnażania kapitału. To szczególnie istotne w kontekście oszczędzania długoterminowego, jakim jest przecież odkładanie środków na zabezpieczenie przyszłości dzieci - dodaje Małgorzata Rusewicz, Wiceprezes Zarządu Izby Zarządzających Funduszami i Aktywami. Badanie zostało przeprowadzone przez ARC Rynek i Opinia metodą CAWI (Computer-Assisted Web Interview) na reprezentatywnej próbie Polaków dla populacji Polski ze względu na płeć, wiek, poziom wykształcenia oraz wielkość miejscowości zamieszkania.  

Co trzeci młody Polak nie martwi się o perspektywy swoich dzieci

Co trzeci młody Polak nie martwi się o perspektywy swoich dzieci


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

mgid.com, 649292, DIRECT, d4c29acad76ce94f
lijit.com, 349013, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
lijit.com, 349013-eb, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
openx.com, 538959099, RESELLER, 6a698e2ec38604c6
appnexus.com, 1019, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
improvedigital.com, 1944, RESELLER
pubmatic.com, 161673, RESELLER, 5d62403b186f2ace
admanmedia.com, 925, RESELLER
smartadserver.com, 3713, RESELLER
openx.com, 540866936, RESELLER, 6a698e2ec38604c6
adform.com, 2671, RESELLER
yahoo.com, 59674, RESELLER, e1a5b5b6e3255540
smaato.com, 1100042823, RESELLER, 07bcf65f187117b4
yahoo.com, 58935, RESELLER, e1a5b5b6e3255540
triplelift.com, 11656, RESELLER, 6c33edb13117fd86
pubmatic.com, 158481, RESELLER, 5d62403b186f2ace
smartadserver.com, 3713, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
appnexus.com, 15349, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
zeta.com, 757, RESELLER
rubiconproject.com, 9655, RESELLER, 0bfd66d529a55807
Xapads.com, 145030, RESELLER
google.com, pub-3990748024667386, DIRECT, f08c47fec0942fa0
Pubmatic.com, 162882, RESELLER, 5d62403b186f2ace
video.unrulymedia.com, 524101463, RESELLER, 29bc7d05d309e1bc
lijit.com, 224984, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
Pubmatic.com, 163319, RESELLER, 5d62403b186f2ace
adyoulike.com, c1cb20fa2bbc39a8f2ec564ac0c157f7, DIRECT
adyoulike.com, a15d06368952401cd3310203631cb18b, RESELLER
rubiconproject.com, 20736, RESELLER, 0bfd66d529a55807
pubmatic.com, 160925, RESELLER, 5d62403b186f2ace
onetag.com, 7a07370227fc000, RESELLER
lijit.com, 408376, RESELLER, fafdf38b16bf6b2b
spotim.market, sp_AYL2022, RESELLER, 077e5f709d15bdbb
smartadserver.com, 4144, RESELLER
nativo.com, 5848, RESELLER, 59521ca7cc5e9fee
smartadserver.com, 4577, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
appnexus.com, 13099, RESELLER
pubmatic.com, 161593, RESELLER, 5d62403b186f2ace
rubiconproject.com, 11006, RESELLER, 0bfd66d529a55807
onetag.com, 7cd9d7c7c13ff36, DIRECT
ssp.e-volution.ai, AJxF6R4a9M6CaTvK, RESELLER
rubiconproject.com, 16824, RESELLER, 0bfd66d529a55807
adform.com, 2664, RESELLER, 9f5210a2f0999e32
appnexus.com, 11879, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
appnexus.com, 15825, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
smartadserver.com, 1247, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
smaato.com, 1100056735, DIRECT, 07bcf65f187117b4
smaato.com, 1100004890, DIRECT, 07bcf65f187117b4
rubiconproject.com, 24600, RESELLER, 0bfd66d529a55807
sharethrough.com, iBAzay96, RESELLER, d53b998a7bd4ecd2
pubmatic.com, 156177, RESELLER, 5d62403b186f2ace
pubmatic.com, 161674, RESELLER, 5d62403b186f2ace
insticator.com,15188195-e4cc-40b1-98f1-d6390cc63cbb,RESELLER,b3511ffcafb23a32
rubiconproject.com,17062,RESELLER,0bfd66d529a55807
video.unrulymedia.com,136898039,RESELLER
sharethrough.com,Q9IzHdvp,DIRECT,d53b998a7bd4ecd2
pubmatic.com,95054,DIRECT,5d62403b186f2ace
lijit.com,257618,RESELLER,fafdf38b16bf6b2b

lijit.com, 349013, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
lijit.com, 349013-eb, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
improvedigital.com, 1944, RESELLER
pubmatic.com, 161673, RESELLER, 5d62403b186f2ace
admanmedia.com, 925, RESELLER
openx.com, 540866936, RESELLER, 6a698e2ec38604c6
adform.com, 2671, RESELLER
yahoo.com, 59674, RESELLER, e1a5b5b6e3255540
smaato.com, 1100042823, RESELLER, 07bcf65f187117b4
yahoo.com, 58935, RESELLER, e1a5b5b6e3255540
triplelift.com, 11656, RESELLER, 6c33edb13117fd86
pubmatic.com, 158481, RESELLER, 5d62403b186f2ace
smartadserver.com, 3713, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
appnexus.com, 15349, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
zeta.com, 757, RESELLER
rubiconproject.com, 9655, RESELLER, 0bfd66d529a55807
Xapads.com, 145030, RESELLER
google.com, pub-3990748024667386, DIRECT, f08c47fec0942fa0
Pubmatic.com, 162882, RESELLER, 5d62403b186f2ace
video.unrulymedia.com, 524101463, RESELLER, 29bc7d05d309e1bc
lijit.com, 224984, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
Pubmatic.com, 163319, RESELLER, 5d62403b186f2ace
adyoulike.com, c1cb20fa2bbc39a8f2ec564ac0c157f7, DIRECT
adyoulike.com, a15d06368952401cd3310203631cb18b, RESELLER
smartadserver.com, 4577, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
onetag.com, 7cd9d7c7c13ff36, DIRECT
adform.com, 2664, RESELLER, 9f5210a2f0999e32
appnexus.com, 15825, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
smartadserver.com, 1247, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
smaato.com, 1100056735, DIRECT, 07bcf65f187117b4
smaato.com, 1100004890, DIRECT, 07bcf65f187117b4
sharethrough.com, iBAzay96, RESELLER, d53b998a7bd4ecd2
pubmatic.com, 161674, RESELLER, 5d62403b186f2ace
insticator.com,15188195-e4cc-40b1-98f1-d6390cc63cbb,RESELLER,b3511ffcafb23a32
rubiconproject.com,17062,RESELLER,0bfd66d529a55807
video.unrulymedia.com,136898039,RESELLER
sharethrough.com,Q9IzHdvp,DIRECT,d53b998a7bd4ecd2
pubmatic.com,95054,DIRECT,5d62403b186f2ace
lijit.com,257618,RESELLER,fafdf38b16bf6b2b

Reklama
NAPISZ DO NAS!

Jeśli masz interesujący temat, który możemy poruszyć lub byłeś(aś) świadkiem ważnego zdarzenia - napisz do nas. Podaj w treści swój adres e-mail lub numer telefonu. Jeżeli formularz Ci nie wystarcza - skontaktuj się z nami.

Reklama
Reklama