Oto wczorajszy komunikat ZWiK:
Uprzejmie informujemy, iż nasze prace naprawcze przebiegają zgodnie z planem i założeniami. W oparciu o program, wypracowany wspólnie z ekspertami zewnętrznymi, zmierzają one ku końcowi.
Sytuacja pogłębionego spadku ciśnienia i braku wody w dniu wczorajszym (7 września - red.), została opanowana, a jej przyczynę zidentyfikowano i usunięto. Wywołana ona została przez nieautoryzowany, duży pobór wody przez jednego z klientów. Klient ten, mimo oczywistej i powszechnej wiedzy o niedoborach wody dla miasta, i mimo otrzymania od ZWiK pisemnej informacji w tym zakresie, samowolnie, bez powiadamiania i bez zgody Spółki pobierał znaczne ilości wody. Doprowadził tym do poważnego zakłócenia pracy, działającego w systemie awaryjnym systemu wodociągowego, a tym samym do ograniczenia dostępności wody mieszkańcom miasta. Z uwagi na brak możliwości uzyskania jakiejkolwiek informacji i brak kontaktu ze służbami technicznymi i z władzami tego klienta, ZWiK ograniczył mu pobór wody. Dzięki tej decyzji i dzięki intensywnej, zdecydowanej pracy naszych brygad i specjalistów sytuacja ustabilizowała się. W dalszym ciągu pracujemy w trybie awaryjnym, ale sytuacja powróciła pod naszą kontrolę.
Na terenie miasta nadal występuje obniżone ciśnienie wody i woda dostarczana jest w ograniczonej ilości. Jest zdatna do picia. Rozumiemy Państwa zirytowanie obecną sytuacją. Serdecznie za nią, po raz kolejny, przepraszamy i usilnie prosimy o dalszą wyrozumiałość i cierpliwość.
*
Przypominamy, że z samą awarią studni, z której miasto czerpie wodę, Termy Jakuba nie mają nic wspólnego, bo doszło do niej parę tygodni temu, kiedy nikt basenu nie napełniał.
Co na takie oskarżenia Termy Jakuba? Spytamy...
Więcej w kolejnym wydaniu "Gazety Powiatowej"
Napisz komentarz
Komentarze