Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
czwartek, 21 listopada 2024 21:35
Reklama BMM
Reklama
Reklama
News will be here

Chwilę zadziałało, a teraz znów niepotrzebnie stoimy na Wiejskiej

W czerwcu radny powiatowy Marek Drabiński pisał w tej sprawie do PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Przez jakiś czas było lepiej, a teraz wszystko wraca do "normy". Złej normy
Chwilę zadziałało, a teraz znów niepotrzebnie stoimy na Wiejskiej
I znów stoimy za długo

O co chodzi? 
To fragment pisma radnego do PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. z czerwca 2024:

- W związku z coraz większymi utrudnieniami dla użytkowników DW 396 na skrzyżowaniu z linią kolejową nr 132, w jej km 156,200, zwracam się z uprzejmą prośbą o zminimalizowanie czasu zamknięcia przejazdu kolejowo-drogowego, na czas przejazdu pociągów. Czujnik uruchamiający SSP przedmiotowego przejazdu w kierunku nieparzystym, znajduje się w km 154.300 (w peronach stacji Oława). Pociągi w kierunku nieparzystym mające planowy postój handlowy na stacji Oława, wjeżdżając po torze nr 1 w krawędź peronową, uruchamiają SSP na przedmiotowym przejeździe, kiedy sygnalizacja ustawiona jest w tryb automatyczny blokady wieloodstępowej występującej na tym odcinku linii 132, co jest niestety powszechną praktyką. Sytuację mogłoby poprawić ustawienie sygnalizacji w tryb ręczny, tym bardziej, że zgodnie z instrukcją IR 1, podawanie sygnału zezwalającego na wyjazd ze stacji, dla pociągów mających planowy postój handlowy, dozwolone jest dopiero po zatrzymaniu pociągu. Wyjątek to odpowiedni zapis w regulaminie technicznym stacji, jednak takiego nie znalazłem. Zważywszy na ww. stan prawny, zwracam się z prośbą o podjęcie działań mających na celu zminimalizowanie skutków zamykania przejazdu, tj. zobligowanie Dyżurnych Ruchu w LCS Opole Zachodnie, do podawania sygnału zezwalającego na wyjazd ze stacji Oława dla pociągów w kierunku nieparzystym, mających planowy postój handlowy w stacji Oława, dopiero po zatrzymaniu pociągu i w momencie planowego czasu odjazdu. Sprawi to, że czas oczekiwania użytkowników DW 396 na przejeździe skróci się diametralnie.

W odpowiedzi czytamy: - Spółka podjęła decyzję o wyłączeniu samoczynności semaforów wyjazdowych znajdujących w stacji Oława dla kierunku nieparzystego, czyli w kierunku ww. przejazdu kolejowo-drogowego. Przedmiotowe działanie spowoduje, iż dopiero po zatrzymaniu pociągu w stacji Oława podawany będzie sygnał zezwalający na semaforze, co z kolei pozwoli na późniejsze zamykanie rogatek przejazdowych, a tym samym skrócenie czasu oczekiwania pojazdów kołowych na omawianym skrzyżowaniu.

Wydawało się, że sprawa załatwiona. Przez jakiś czas dyżurni ruchu realizowali odgórne zalecenie. Jednak w ostatnim czasie sytuacja nagminnie się powtarza, co powoduje ogromne zatory drogowe w ciągu DW 396 (przejazd na Wiejskiej w Oławie).

Radny śle więc kolejne pismo w tej sprawie do PKP.  
- Dodatkowo przesyłam nagranie z dnia wczorajszego - mówi Marek Drabiński. - Pociąg 48102/3 relacji Bielsko Biała - Słupsk wjeżdża w peron stacji Oława o godzinie 10.49, najeżdżając na czujnik zamykający rogatki przy Wiejskiej. Zatrzymuje się o 10.50, stojąc dwie minuty do godziny odjazdu. Gdyby o godzinie 10.52 dyżurny ruchu w Lokalnym Centrum Sterowania Opole Zachód podał sygnał zezwalający na jazdę, wtedy dopiero zamknęły by się rogatki przy Wiejskiej. To o 3 minuty mniej stania. Dziennie ze stacji Oława w kierunku Wrocławia odjeżdża 45 pociągów, co dałoby nam ponad dwie godziny mniej stania na przejeździe w skali doby!

 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Obserwator 05.11.2024 09:20
Chłopie daj sobie luzu,nie brnij już więcej...

Dyżurny ruchu 05.11.2024 07:14
Zdecydowanie bezpieczniej jest jeżeli to najpierw włączy się sygnalizacja i zamkną rogatki na przejeździe, a dopiero później zostanie wyświetlony sygnał zezwalający na semaforze zezwalający na jazdę dla pociągu. Taka jest z resztą kolejność wynikająca z obowiązujących przepisów. Szkoda, że Pan Radny będący jednocześnie maszynistą nie zna podstawowych regulacji prawnych w tym zakresie. Przy takim poziomie wiedzy, nie dziwi fakt, że maszyniści coraz częściej powodują sytuacje typu SPAD, czyli przejeżdżają obok wskazującego sygnał STÓJ semafora....

www 05.11.2024 06:56
Kto głosował na Drabińskiego ? tego faceta trzeba zwolnij , pisze pisma na wszystko i wszystkich a nigdy nic z tego nie wychodzi , ktoś zna chociaż jedną rzecz co mu się udała ? coś co pomogło mieszkańcą ?

Damian Krawczyk 04.11.2024 14:10
Panie Radny.... Skoro pociąg najpierw najeżdża na czujnik włączający urządzenia SSP, a dopiero później dojeżdża i zatrzymuje się przy krawędzi peronowej w stacji Oława, to podany sygnał zezwalający na semaforze lub jego brak niczego tutaj nie zmieni. Przejazd (urządzenia na nim) i tak będą już włączone i działające, a więc zabraniające wjazdu pojazdom. Jeżeli chce Pan, aby pociągi szybciej przejeżdżały przez skrzyżowanie torów z drogą przy ul. Wiejskiej, to sugeruję wystąpienie jako Radny z wnioskiem do przewoźników o ułożenie rozkładu jazdy w taki sposób, aby wyeliminować postoje pociągów na stacji w Oławie. To rozwiąże Pański problem. Zapewne spowoduje kilka kolejnych, ale nie można mieć wszystkiego... Kolejnym możliwym rozwiązaniem jest wniosek o budowę w tym miejscu tunelu / wiaduktu, na co z resztą PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiły program i przyjmują wnioski. Póki co, polecam uzbroić się w cierpliwość i brać pod uwagę wydłużony czas przejazdu samochodem przez ten przejazd uwzględniając w planie podróży kilka minut postoju na drażliwym dla Pana skrzyżowaniu.

Mieszkaniec Oławy 05.11.2024 08:01
Damian Krawczyk 04.11.2024 14:10
Panie Radny.... Skoro pociąg najpierw najeżdża na czujnik włączający urządzenia SSP, a dopiero później dojeżdża i zatrzymuje się przy krawędzi peronowej w stacji Oława, to podany sygnał zezwalający na semaforze lub jego brak niczego tutaj nie zmieni. Przejazd (urządzenia na nim) i tak będą już włączone i działające, a więc zabraniające wjazdu pojazdom. Jeżeli chce Pan, aby pociągi szybciej przejeżdżały przez skrzyżowanie torów z drogą przy ul. Wiejskiej, to sugeruję wystąpienie jako Radny z wnioskiem do przewoźników o ułożenie rozkładu jazdy w taki sposób, aby wyeliminować postoje pociągów na stacji w Oławie. To rozwiąże Pański problem. Zapewne spowoduje kilka kolejnych, ale nie można mieć wszystkiego... Kolejnym możliwym rozwiązaniem jest wniosek o budowę w tym miejscu tunelu / wiaduktu, na co z resztą PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiły program i przyjmują wnioski. Póki co, polecam uzbroić się w cierpliwość i brać pod uwagę wydłużony czas przejazdu samochodem przez ten przejazd uwzględniając w planie podróży kilka minut postoju na drażliwym dla Pana skrzyżowaniu.
Oczywiście burmistrz Frischmann nie jest zainteresowany tym programem budowy tunelu/wiaduktu na Wiejskiej i nie wystąpił ze stosowanym wnioskiem do samorządu wojewódzkiego.

Nieogarniety 05.11.2024 09:15
Mieszkaniec Oławy 05.11.2024 08:01
Oczywiście burmistrz Frischmann nie jest zainteresowany tym programem budowy tunelu/wiaduktu na Wiejskiej i nie wystąpił ze stosowanym wnioskiem do samorządu wojewódzkiego.
Po pierwsze, wniosek może zgłosić właściciel terenu,czyli Zarządca Drogi Wojewódzkiej, a po drugie, w-ce marszałek województwa, zlecił wykonanie stosownej dokumentacji, z której wynikało, że nie można zrobić tunelu. Obszernie pisała o tym GP

mgid.com, 649292, DIRECT, d4c29acad76ce94f
lijit.com, 349013, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
lijit.com, 349013-eb, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
openx.com, 538959099, RESELLER, 6a698e2ec38604c6
appnexus.com, 1019, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
improvedigital.com, 1944, RESELLER
pubmatic.com, 161673, RESELLER, 5d62403b186f2ace
admanmedia.com, 925, RESELLER
smartadserver.com, 3713, RESELLER
openx.com, 540866936, RESELLER, 6a698e2ec38604c6
adform.com, 2671, RESELLER
yahoo.com, 59674, RESELLER, e1a5b5b6e3255540
smaato.com, 1100042823, RESELLER, 07bcf65f187117b4
yahoo.com, 58935, RESELLER, e1a5b5b6e3255540
triplelift.com, 11656, RESELLER, 6c33edb13117fd86
pubmatic.com, 158481, RESELLER, 5d62403b186f2ace
smartadserver.com, 3713, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
appnexus.com, 15349, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
zeta.com, 757, RESELLER
rubiconproject.com, 9655, RESELLER, 0bfd66d529a55807
Xapads.com, 145030, RESELLER
google.com, pub-3990748024667386, DIRECT, f08c47fec0942fa0
Pubmatic.com, 162882, RESELLER, 5d62403b186f2ace
video.unrulymedia.com, 524101463, RESELLER, 29bc7d05d309e1bc
lijit.com, 224984, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
Pubmatic.com, 163319, RESELLER, 5d62403b186f2ace
adyoulike.com, c1cb20fa2bbc39a8f2ec564ac0c157f7, DIRECT
adyoulike.com, a15d06368952401cd3310203631cb18b, RESELLER
rubiconproject.com, 20736, RESELLER, 0bfd66d529a55807
pubmatic.com, 160925, RESELLER, 5d62403b186f2ace
onetag.com, 7a07370227fc000, RESELLER
lijit.com, 408376, RESELLER, fafdf38b16bf6b2b
spotim.market, sp_AYL2022, RESELLER, 077e5f709d15bdbb
smartadserver.com, 4144, RESELLER
nativo.com, 5848, RESELLER, 59521ca7cc5e9fee
smartadserver.com, 4577, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
appnexus.com, 13099, RESELLER
pubmatic.com, 161593, RESELLER, 5d62403b186f2ace
rubiconproject.com, 11006, RESELLER, 0bfd66d529a55807
onetag.com, 7cd9d7c7c13ff36, DIRECT
ssp.e-volution.ai, AJxF6R4a9M6CaTvK, RESELLER
rubiconproject.com, 16824, RESELLER, 0bfd66d529a55807
adform.com, 2664, RESELLER, 9f5210a2f0999e32
appnexus.com, 11879, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
appnexus.com, 15825, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
smartadserver.com, 1247, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
smaato.com, 1100056735, DIRECT, 07bcf65f187117b4
smaato.com, 1100004890, DIRECT, 07bcf65f187117b4
rubiconproject.com, 24600, RESELLER, 0bfd66d529a55807
sharethrough.com, iBAzay96, RESELLER, d53b998a7bd4ecd2
pubmatic.com, 156177, RESELLER, 5d62403b186f2ace
pubmatic.com, 161674, RESELLER, 5d62403b186f2ace
insticator.com,15188195-e4cc-40b1-98f1-d6390cc63cbb,RESELLER,b3511ffcafb23a32
rubiconproject.com,17062,RESELLER,0bfd66d529a55807
video.unrulymedia.com,136898039,RESELLER
sharethrough.com,Q9IzHdvp,DIRECT,d53b998a7bd4ecd2
pubmatic.com,95054,DIRECT,5d62403b186f2ace
lijit.com,257618,RESELLER,fafdf38b16bf6b2b

lijit.com, 349013, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
lijit.com, 349013-eb, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
improvedigital.com, 1944, RESELLER
pubmatic.com, 161673, RESELLER, 5d62403b186f2ace
admanmedia.com, 925, RESELLER
openx.com, 540866936, RESELLER, 6a698e2ec38604c6
adform.com, 2671, RESELLER
yahoo.com, 59674, RESELLER, e1a5b5b6e3255540
smaato.com, 1100042823, RESELLER, 07bcf65f187117b4
yahoo.com, 58935, RESELLER, e1a5b5b6e3255540
triplelift.com, 11656, RESELLER, 6c33edb13117fd86
pubmatic.com, 158481, RESELLER, 5d62403b186f2ace
smartadserver.com, 3713, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
appnexus.com, 15349, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
zeta.com, 757, RESELLER
rubiconproject.com, 9655, RESELLER, 0bfd66d529a55807
Xapads.com, 145030, RESELLER
google.com, pub-3990748024667386, DIRECT, f08c47fec0942fa0
Pubmatic.com, 162882, RESELLER, 5d62403b186f2ace
video.unrulymedia.com, 524101463, RESELLER, 29bc7d05d309e1bc
lijit.com, 224984, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
Pubmatic.com, 163319, RESELLER, 5d62403b186f2ace
adyoulike.com, c1cb20fa2bbc39a8f2ec564ac0c157f7, DIRECT
adyoulike.com, a15d06368952401cd3310203631cb18b, RESELLER
smartadserver.com, 4577, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
onetag.com, 7cd9d7c7c13ff36, DIRECT
adform.com, 2664, RESELLER, 9f5210a2f0999e32
appnexus.com, 15825, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
smartadserver.com, 1247, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
smaato.com, 1100056735, DIRECT, 07bcf65f187117b4
smaato.com, 1100004890, DIRECT, 07bcf65f187117b4
sharethrough.com, iBAzay96, RESELLER, d53b998a7bd4ecd2
pubmatic.com, 161674, RESELLER, 5d62403b186f2ace
insticator.com,15188195-e4cc-40b1-98f1-d6390cc63cbb,RESELLER,b3511ffcafb23a32
rubiconproject.com,17062,RESELLER,0bfd66d529a55807
video.unrulymedia.com,136898039,RESELLER
sharethrough.com,Q9IzHdvp,DIRECT,d53b998a7bd4ecd2
pubmatic.com,95054,DIRECT,5d62403b186f2ace
lijit.com,257618,RESELLER,fafdf38b16bf6b2b

Reklama
NAPISZ DO NAS!

Jeśli masz interesujący temat, który możemy poruszyć lub byłeś(aś) świadkiem ważnego zdarzenia - napisz do nas. Podaj w treści swój adres e-mail lub numer telefonu. Jeżeli formularz Ci nie wystarcza - skontaktuj się z nami.

Reklama
Reklama