Ten etap obejmuje przedłużenie w kierunku nowego przystanku PKP ścieżki rowerowej od skrzyżowania ulic Iwaszkiewicza i Paderewskiego. Od wjazdu z tej ulicy przy Mieszkaniach Plus powstają też chodnik dla pieszych oraz drogi dla rowerzystów, samochodów, a także droga serwisowa, która w przyszłości będzie obsługiwała bloki TBS zaplanowane obok Mieszkań Plus.
Ten etap prac obejmuje też budowę dojścia do przejścia pod torami, czyli tunelu. Burmistrz przypomina, że pierwotnie miał on być węższy i łączyć tylko perony. Nie byłoby więc możliwości przejścia na drugą stronę torów bez wchodzenia na nie. Dzięki uporowi i długim negocjacjom władz miasta z PKP powstaje tunel, którym można będzie przejść i przejechać rowerem pod torami bezpośrednio, czyli bez wchodzenia na peron.
- Bez tego podziemnego przejazdu ta inwestycja nie do końca byłaby pełna z uwagi na obsługę komunikacyjną tego miejsca - mówi Tomasz Frischmann. - Ustalenia, które prowadziliśmy z PKP na ten temat trwały prawie rok, musieliśmy spełnić różne warunki, w tym finansowy, ale dopłacając do tej inwestycji 2,1 mln zł będzie przejazd pod torami, na jakim nam zależało.
Andrzej Węglowski, naczelnik wydziału rozwoju gospodarczego, inwestycji i zamówień publicznych UM w Oławie dodaje, że miasto optowało także za tym, aby przez tunel mogły przejeżdżać karetki pogotowia, ale tego pomysłu nie udało się przeforsować. W ramach inwestycji ma natomiast powstać droga łącząca nową stację z ulicą Brylantowej na osiedlu Nowy Otok. W ten sposób suchą stopą można będzie dojść do nowego przystanku także z tego osiedla.
Napisz komentarz
Komentarze