Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
piątek, 22 listopada 2024 02:41
Reklama BMM
Reklama
Reklama
News will be here

Promocja Oławy - przestrzeń nieograniczona

Wydział Promocji przez kilka miesięcy organizował "Pianę Bosmana". Zredagował kalendarz, wydał folder o ratuszu i kupował pamiątkowe upominki. Naczelnik Renata Romanowska nie odpowiedziała na żadne z pytań radnych. Głosem Wydziału Promocji był burmistrz Franciszek Październik

Oława. O strategii

Na sesji Rady Miejskiej 31 stycznia Renata Romanowska przedstawiła informację o realizacji Strategii Promocji Miasta Oława na lata 2010-2015. Mówiła o ubiegłorocznych działaniach Wydziału Promocji i Współpracy Europejskiej Urzędu Miejskiego.

Miasto promowano przez materiały reklamowe, gadżety i pamiątki. Wydano plan miasta oraz mapę Odry na odcinku Brzeg-Oława-wrocławski węzeł wodny, zredagowano kalendarz ze zdjęciami Oławy oraz wydano folder z okazji zakończenia modernizacji ratusza. Z tej okazji wyemitowano także dukaty oławskie oraz zakupiono upominki z herbem miasta. Strefy kibica podczas "Euro" wprawdzie w Oławie nie było, ale Wydział promocji rozdawał okolicznościowe koszulki.

Opowiadając o wydarzeniach, imprezach i "eventach", naczelnik Renata Romanowska skupiła się na działaniach wokół "Odry" i organizacji imprezy "Piana Bosmana". Ta początkowo prywatna impreza, stała się sztandarowym punktem w pracy Wydziału Promocji. Wydział skupiał się na przygotowaniach do niej przez kilka miesięcy. W imprezie wzięło udział około 5 tys. osób, a jej najatrakcyjniejszym puntem był konkurs pływania na byle czym. Oława wsparła finansowo również imprezę z okazji otwarcia przystani w Brzegu. Wydział wspierał także rajd primaaprilisowy do Ryczyna.

Mówiąc o promocji poprzez prasę i telewizję lokalną oraz ogólnopolską i regionalną, naczelnik wymieniła tytuły: Serwis Społeczno-Samorządowy "3S", TVN Turbo, TVP Wrocław oraz "Gazeta Wrocławska", której zlecono reklamę. Pod koniec roku powstał film promocyjny o bibliotece w ratuszu i Izbie Muzealnej. Film jest dostępny na stronie internetowej Urzędu Miejskiego.

Wydział Promocji koordynował także wizyty delegacji miast partnerskich oraz wyjazdy oławskich delegacji. W ubiegłym roku oławskie delegacje wyjeżdżały za granicę 7 razy. Trzykrotnie gościliśmy u siebie delegacje z miast partnerskich. We wrześniu w Ośrodku Kultury odbyły się Europejskie Spotkania Miast Partnerskich. Do Oławy przyjechali goście z Czeskiej Trzebowy, którzy zaprezentowali przedstawienie teatralne dla dzieci, pokaz filmu i popisy kulinarne kuchni czeskiej.

Najważniejsze zadania na 2013 rok: stworzenie funkcjonalnego serwisu internetowego i profilu Wydziału Promocji na facebooku, wdrożenie multimedialnego systemu informacyjnego w mieście oraz realizacja projektu "W stronę Odry" oraz organizacja zawodów pucharowych w walkach sambo-kurash (sport podobny do judo).

AKTUALIZACJA godz. 17.30

Radni mieli sporo pytań i uwag do przedstawionej informacji. Zdaniem Marii Domaradzkiej (PO), nowa strona internetowa powinna być najważniejszym zadaniem, które należało zrealizować w ubiegłym roku. Radna pytała także, czy planuje się uruchomienie punktu informacji turystycznej. Piotr Regiec (PiS) docenił promocję Odry i "Pianę Bosmana", zaproponował organizowanie spływów kajakowych na Oławie. Jego zdaniem, nie powinno się zapominać o pomysłodawcy festiwalu na Odrze - Tomaszu Strażyńskim. Radny chciał wiedzieć także, na co urząd zamierza planuje wydać 58 tys. zł w związku z nową stroną internetową wydziału promocji. Uwagi Anny Leszczyńskiej (PO) dotyczyły realizowania strategii promocji - brak komunikacji z mieszkańcami przez portal społecznościowy, nieprzedstawianie mieszkańcom hasła promocyjnego oraz brak współpracy z mediami (informowanie mieszkańców, konferencje prasowe). Mieczysława Koprowski (PO) pytał, co w zamian za wsparcie finansowe oferowało nam miasto Brzeg oraz jakie korzyści mają mieszkańcy ze współpracy z miastami partnerskimi. W ocenie radnego - jedynym plusem jest udział w wymianie dzieci, sportowców i harcerzy. Wątpliwości budzą obiekty umieszczone w "wirtualnym spacerze" - brak kościołów i obiektów sportowych. Zdaniem Koprowskiego, miasto nie dba o swój Rynek, na którym nic się nie dzieje (wcześniej bywały wystawy organizowane przez GP-WO).

Renata Romanowska nie odpowiadała na pytania i wątpliwości radnych. Zrobił to za nią burmistrz Franciszek Październik: - Cieszę się, że jest sporo uwag. Nie oczekujmy, że w ciągu roku wszystko zostanie zrobione, będę proponował zmiany. W tej kadencji strategia nie będzie zrealizowana. Nie należy przypisywać programu promocji do kadencji, to ciągła praca, przestrzeń nieograniczona. Za mało współpracy z mediami - też chciałbym więcej, ale to naprawdę duże koszty.

Burmistrz stwierdził, że punkt informacji turystycznej jest w projekcie ratusza i miasto będzie musiało go utworzyć. Chwalił współpracę z Tomaszem Strażyńskim i zapewniał, że Rynek się zmienia, są tam organizowane imprezy. Z Brzegiem miasto współpracuje, a tamtejszy samorząd partycypował w kosztach "Piany Bosmana". Spacer wirtualny -będą dodawane kolejne obiekty. Zdaniem burmistrza, wszystkie działania promocyjne wiążą się ze środkami finansowymi i są przez nie ograniczane.

Swoją ocenę pracy wydziału przedstawiła na koniec Małgorzata Pasierbowicz (BBS): - Mamy zbyt wysokie wymagania, lepiej kilka założeń zrealizować dobrze, a nie wszystko powierzchowne. Widać postęp w porównaniu z wcześniejszymi działaniami promocyjnymi. Lepiej jest zrobić coś kilka razy w roku dobrze, a nie wszystko byle jak.


Monika Gałuszka-Sucharska

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

mgid.com, 649292, DIRECT, d4c29acad76ce94f
lijit.com, 349013, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
lijit.com, 349013-eb, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
openx.com, 538959099, RESELLER, 6a698e2ec38604c6
appnexus.com, 1019, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
improvedigital.com, 1944, RESELLER
pubmatic.com, 161673, RESELLER, 5d62403b186f2ace
admanmedia.com, 925, RESELLER
smartadserver.com, 3713, RESELLER
openx.com, 540866936, RESELLER, 6a698e2ec38604c6
adform.com, 2671, RESELLER
yahoo.com, 59674, RESELLER, e1a5b5b6e3255540
smaato.com, 1100042823, RESELLER, 07bcf65f187117b4
yahoo.com, 58935, RESELLER, e1a5b5b6e3255540
triplelift.com, 11656, RESELLER, 6c33edb13117fd86
pubmatic.com, 158481, RESELLER, 5d62403b186f2ace
smartadserver.com, 3713, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
appnexus.com, 15349, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
zeta.com, 757, RESELLER
rubiconproject.com, 9655, RESELLER, 0bfd66d529a55807
Xapads.com, 145030, RESELLER
google.com, pub-3990748024667386, DIRECT, f08c47fec0942fa0
Pubmatic.com, 162882, RESELLER, 5d62403b186f2ace
video.unrulymedia.com, 524101463, RESELLER, 29bc7d05d309e1bc
lijit.com, 224984, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
Pubmatic.com, 163319, RESELLER, 5d62403b186f2ace
adyoulike.com, c1cb20fa2bbc39a8f2ec564ac0c157f7, DIRECT
adyoulike.com, a15d06368952401cd3310203631cb18b, RESELLER
rubiconproject.com, 20736, RESELLER, 0bfd66d529a55807
pubmatic.com, 160925, RESELLER, 5d62403b186f2ace
onetag.com, 7a07370227fc000, RESELLER
lijit.com, 408376, RESELLER, fafdf38b16bf6b2b
spotim.market, sp_AYL2022, RESELLER, 077e5f709d15bdbb
smartadserver.com, 4144, RESELLER
nativo.com, 5848, RESELLER, 59521ca7cc5e9fee
smartadserver.com, 4577, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
appnexus.com, 13099, RESELLER
pubmatic.com, 161593, RESELLER, 5d62403b186f2ace
rubiconproject.com, 11006, RESELLER, 0bfd66d529a55807
onetag.com, 7cd9d7c7c13ff36, DIRECT
ssp.e-volution.ai, AJxF6R4a9M6CaTvK, RESELLER
rubiconproject.com, 16824, RESELLER, 0bfd66d529a55807
adform.com, 2664, RESELLER, 9f5210a2f0999e32
appnexus.com, 11879, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
appnexus.com, 15825, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
smartadserver.com, 1247, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
smaato.com, 1100056735, DIRECT, 07bcf65f187117b4
smaato.com, 1100004890, DIRECT, 07bcf65f187117b4
rubiconproject.com, 24600, RESELLER, 0bfd66d529a55807
sharethrough.com, iBAzay96, RESELLER, d53b998a7bd4ecd2
pubmatic.com, 156177, RESELLER, 5d62403b186f2ace
pubmatic.com, 161674, RESELLER, 5d62403b186f2ace
insticator.com,15188195-e4cc-40b1-98f1-d6390cc63cbb,RESELLER,b3511ffcafb23a32
rubiconproject.com,17062,RESELLER,0bfd66d529a55807
video.unrulymedia.com,136898039,RESELLER
sharethrough.com,Q9IzHdvp,DIRECT,d53b998a7bd4ecd2
pubmatic.com,95054,DIRECT,5d62403b186f2ace
lijit.com,257618,RESELLER,fafdf38b16bf6b2b

lijit.com, 349013, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
lijit.com, 349013-eb, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
improvedigital.com, 1944, RESELLER
pubmatic.com, 161673, RESELLER, 5d62403b186f2ace
admanmedia.com, 925, RESELLER
openx.com, 540866936, RESELLER, 6a698e2ec38604c6
adform.com, 2671, RESELLER
yahoo.com, 59674, RESELLER, e1a5b5b6e3255540
smaato.com, 1100042823, RESELLER, 07bcf65f187117b4
yahoo.com, 58935, RESELLER, e1a5b5b6e3255540
triplelift.com, 11656, RESELLER, 6c33edb13117fd86
pubmatic.com, 158481, RESELLER, 5d62403b186f2ace
smartadserver.com, 3713, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
appnexus.com, 15349, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
zeta.com, 757, RESELLER
rubiconproject.com, 9655, RESELLER, 0bfd66d529a55807
Xapads.com, 145030, RESELLER
google.com, pub-3990748024667386, DIRECT, f08c47fec0942fa0
Pubmatic.com, 162882, RESELLER, 5d62403b186f2ace
video.unrulymedia.com, 524101463, RESELLER, 29bc7d05d309e1bc
lijit.com, 224984, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
Pubmatic.com, 163319, RESELLER, 5d62403b186f2ace
adyoulike.com, c1cb20fa2bbc39a8f2ec564ac0c157f7, DIRECT
adyoulike.com, a15d06368952401cd3310203631cb18b, RESELLER
smartadserver.com, 4577, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
onetag.com, 7cd9d7c7c13ff36, DIRECT
adform.com, 2664, RESELLER, 9f5210a2f0999e32
appnexus.com, 15825, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
smartadserver.com, 1247, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
smaato.com, 1100056735, DIRECT, 07bcf65f187117b4
smaato.com, 1100004890, DIRECT, 07bcf65f187117b4
sharethrough.com, iBAzay96, RESELLER, d53b998a7bd4ecd2
pubmatic.com, 161674, RESELLER, 5d62403b186f2ace
insticator.com,15188195-e4cc-40b1-98f1-d6390cc63cbb,RESELLER,b3511ffcafb23a32
rubiconproject.com,17062,RESELLER,0bfd66d529a55807
video.unrulymedia.com,136898039,RESELLER
sharethrough.com,Q9IzHdvp,DIRECT,d53b998a7bd4ecd2
pubmatic.com,95054,DIRECT,5d62403b186f2ace
lijit.com,257618,RESELLER,fafdf38b16bf6b2b

Reklama
NAPISZ DO NAS!

Jeśli masz interesujący temat, który możemy poruszyć lub byłeś(aś) świadkiem ważnego zdarzenia - napisz do nas. Podaj w treści swój adres e-mail lub numer telefonu. Jeżeli formularz Ci nie wystarcza - skontaktuj się z nami.

Reklama
Reklama