Wszystkie sklepy zostały także zaopatrzone w jednorazowe rękawiczki dla pracowników oraz duże ilości żelu antybakteryjnego do dezynfekcji rąk. Na bieżąco dostarczane są profesjonalne środki do odkażania urządzeń kasowych oraz innego wyposażenia sklepów. Na posadzkach przy kasach pojawiły lub pojawią się w najbliższych dniach taśmy wyznaczające odległość między klientami.
Netto skróciło także o godzinę czas otwarcia swoich placówek – obecnie są one czynne od godz. 7 do 21, od poniedziałku do soboty. Dzięki temu pracownicy mają możliwość przeprowadzenia dodatkowych prac porządkowych oraz przygotowania się do pracy w warunkach zagrożenia koronawirusem.
Sieć dba jednocześnie, aby pracownicy byli jak najlepiej poinformowani o zagrożeniu – w sklepach dostępne są plakaty informacyjne, przygotowane zarówno dla pracowników, jak i dla klientów. Działania informacyjne prowadzone są także na profilach Netto w mediach społecznościowych, w newsletterze, na stronie internetowej, w aplikacji komercyjnej. Jeszcze przed wybuchem epidemii, każdy pracownik Netto mógł skorzystać z pakietu materiałów edukacyjnych oraz szkolenia e-learning dostępnego w aplikacji pracowniczej Moje Netto.
- Nie ustajemy w poszukiwaniu najlepszych rozwiązań, dzięki którym praca i zakupy w naszych sklepach będą tak bezpieczne, jak to możliwe w obecnej sytuacji – zapewnia Janusz Stroka. - Dbamy jednocześnie, aby nasi pracownicy byli jak najlepiej poinformowani o zagrożeniach i dobrych praktykach, podejmowanych przez nas, aby ich chronić. Zależy nam na tym, aby wiedzieli, że nie zostali pozostawieni sami sobie. W Netto od lat dbamy o atmosferę pracy, o zdrowe, autentyczne relacje między ludźmi. Dzięki temu nasz zespół jest obecnie bardzo zjednoczony i solidarnie podchodzi do zagrożenia. Załogi sklepów, mimo ich trudnej sytuacji, pomyślały nawet o ratownikach medycznych i pracownikach szpitali – same wyszły z piękną inicjatywą przekazywania najbardziej narażonym pracownikom służby zdrowia darowizn w postaci wody i innych produktów żywnościowych. Chętnie prowadzą lokalne zbiórki produktów na terenie sklepów wspólnie z takimi instytucjami, jak choćby PCK.
Netto, jako pierwsza sieć handlowa, poinformowało o zmianie zasad przyznawania premii frekwencyjnych. Pracownicy sklepów, którzy z powodu choroby swojej lub swojego dziecka w marcu zmuszeni byli do skorzystania z prawa do usprawiedliwionej nieobecności, dostaną premie w pełnej wysokości.
Zarząd podjął także decyzję o wypłacie pracownikom sklepów oraz magazynów ekstra dodatku w wysokości 500 zł dla każdego, kto w najtrudniejszym okresie był w pełni dyspozycyjny. Osoby, które z jakichś powodów były nieobecne w pracy, otrzymają dodatek proporcjonalny do przepracowanego okresu.
Sieć zdaje sobie sprawę, że obecna epidemiczna sytuacja jest rozwojowa, dlatego nie ustaje w poszukiwaniu jak najlepszych rozwiązań, poprawiających bezpieczeństwo w sklepach.
Napisz komentarz
Komentarze