Czy wiesz, co to jest wirtualne biuro ?
Siedziba firmy generuje jedne z większych kosztów stałych i by tych kosztów uniknąć możesz skorzystać z oferty, którą dają wirtualne biura.
Wirtualne biuro to usługa oferowania siedziby innym przedsiębiorcom. Usługa jest w pełni legalna i zdefiniowana w najnowszych ustawach, omawianych chociażby na posiedzeniu Rady Ministrów w dniu 12 stycznia 2021 r.
Decydując się na wykupienie wirtualnego biura z jednej strony kupujesz adres wirtualny, który możesz podać jako adres siedziby firmy do rejestrów CEiDG lub KRS a z drugiej strony wynajmujesz lokal wraz z tym co on oferuje, czyli pomieszczeniami, wyposażeniem i personelem.
Biorąc pod uwagę, że wirtualne biura w Warszawie kosztują 45 – 120 złotych netto miesięcznie jest to raczej dość okazyjna cena a mówimy o ścisłym centrum Warszawy, Śródmieście.
Tworząc własną siedzibę musiałbyś wydać kilka tysięcy złotych na wynajem lokalu, później musiałbyś ten lokal wyposażyć chociażby w meble a na końcu musiałbyś zatrudnić personel, którego pensje rosną ustawowo każdego roku w styczniu o kilkaset złotych.
Pensje personelu to także ZUS i podatki a przecież nie zatrudnisz nikogo do biura na umowę o dzieło, w szczególności, że na umowy o dzieło obecnie też jest specjalny rejestr.
Dlaczego warto wybrać wirtualne biuro w Warszawie ?
Uważamy, że warto oddzielić siedzibę firmy od reszty przedsiębiorstwa. Inne nieruchomości w przedsiębiorstwie to na przykład magazyny, biuro obsługi klienta czy hala produkcyjna.
Rejestracja siedziby firmy na adresie magazynu jest możliwa, ale gdy magazyn będzie za mały, za duży lub zbyt drogi będzie konieczna zmiana adresu siedziby. Zmiana taka to wypełnianie druków KRS, oczekiwanie na rozpatrzenie sprawy przez KRS i informowanie kontrahentów o innym adresie do faktur. Dodatkowo, w internecie są serwisy, które analizują wiarygodność firmy i zmiana siedziby to jedno z kryteriów, gdy firma uznawana jest za mniej wiarygodną.
Rejestrowanie siedziby spółki w domu czy mieszkaniu wiąże się z innymi negatywnymi konsekwencjami. Jest to konieczność zawarcia pomiędzy domownikiem a spółką jakiejś umowy najmu, płacenie wyższego podatku od nieruchomości za powierzchnię zajętą przez spółkę, skopiowanie adresu domu czy mieszkania przez wspomniane serwisy internetowe zbierające dane o spółkach, co generuje na lata niechcianą korespondencję przynoszoną przez listonosza – oferty na księgowość, katalogi wyposażenia biur, katalogi mebli biurowych, pisma od fundacji zachęcające do wpłaty darowizny. Na adres siedziby przychodzi także korespondencja firmowa, często polecona.
Rejestrując firmę w mieszkaniu może się zdarzyć, że w tym mieszkaniu po prostu w trakcie dnia nikogo nie będzie. Wtedy listonosz wrzuci awizo, z którym będziesz zmuszony iść na pocztę i stać tam w kolejce po odbiór listu.
Wirtualne biura to nie tylko adres, ale także personel, który odbiera wszelkie listy od listonosza i paczki kurierskie. Klient wirtualnego biura jest w czasie rzeczywistym informowany na email lub także na SMS o tym, jaka korespondencja do niego wpłynęła. Korespondencja może być także skanowana i posyłana w załączniku emaila.
Nie ma też żadnych przeciwwskazań, by siedzibę firmy umieścić w stolicy kraju a działać w innych województwach.
(tekst sponsorowany)
Napisz komentarz
Komentarze