Pierwszy przetarg na wynajem pawilonów miasto ogłosiło 10 grudnia minionego roku. Zgodnie z ofertą każdy z tych nowoczesnych obiektów można było wynająć za symboliczną kwotę 100 zł netto miesięcznie. W tym przypadku wpływy z wynajmu nie stanowiły bowiem priorytetu - jak mówili przedstawiciele władz miasta. Celem było i jest stworzenie atrakcyjnego miejsca, w którym mieszkańcy Oławy będą chcieli spędzać czas. Chodziło o to, by stworzyć tam nie tylko atrakcyjną ofertę gastronomiczną, ale też dostosować działalność do tego historycznego miejsca, by przyciągnąć mieszkańców nie tylko na przysłowiowe piwo.
Chętni mieli składać oferty do 12 stycznia. Przed upływem terminu składania ofert przetarg anulowano. Dlaczego?
- Z uwagi na wniesione przez jednego z oferentów szczegółowe zapytania dotyczące możliwości i sposobu zagospodarowania nowo wybudowanych pawilonów na oławskim Rynku - poinformował na styczniowej sesji Rady Miejskiej w Oławie burmistrz Tomasz Frischmann, w swoim sprawozdaniu z działalności między sesjami.
Nawiązując do tematu radny Krzysztof Rydzoń chciał wiedzieć, o co pytał oferent i jakie było zainteresowanie przetargiem.
Odpowiadając mu na sesji wiceburmistrz Andrzej Mikoda wyjaśnił, że były to dosyć szczegółowe pytania techniczne związane z adaptacją pawilonów, ich zasilaniem oraz możliwością instalacji różnych urządzeń.
- W związku z tym, że te pytania były dosyć szczegółowe, postanowiliśmy odwołać przetarg, by udzielić precyzyjnych odpowiedzi, które wymagały analizy technicznej możliwości, jakie faktycznie będą do zrealizowania w tych pawilonach - tłumaczył.
Pytania oferenta zostały zawarte w nowym, bardziej szczegółowym opisie, i ogłoszono nowy przetarg. Termin składania ofert minął 8 lutego. Wpłynęły 3 oferty. Były analizowane przez członków komisji przetargowej. Dziś 16 marca podczas spotkania na żywo burmistrz ogłosił, że wyłoniono firmy, które będą prowadziły działalność w szklanych pawilonach. Są to Cafe Mania i Biznes Mix. Pierwsza firma jest w Oławie już znana, ponieważ prowadzi kawiarnię przy ulicy Chrobrego. Druga firma Biznes Mix - ma w pawilonie prowadzić pijalnię czekolady. Oferenci mają od trzech do 6 miesięcy na przygotowanie się do prowadzenia działalności w pawilonach. Umowa będzie podpisana w najbliższych 30 dniach.
Przypomnijmy. Zgodnie z pomysłem władz miasta oferenci oprócz koncepcji prowadzenia lokalu i świadczenia usług gastronomicznych w pawilonie i ogródku musieli przedstawić pomysły na aranżację i wyposażenie obiektu oraz ofertę planowanych tam wydarzeń i imprez okolicznościowych.
Napisz komentarz
Komentarze