Dwa lata temu pisaliśmy o kierowcach, którzy skracali sobie drogę do Tesco z ulicy Kamiennej w Oławie, przy okazji przejeżdżając przez chodnik i tereny zielone. Reakcja była natychmiastowa. Dzień po publikacji podjazd, ułatwiający samochodom przedostanie się do parkingu za sklepami przy Tesco, rozkopano i przejazd groził uszkodzeniem podwozia. Teraz uporządkowano teren i zamiast błota jest eleganckie przejście. Przy okazji jednak ponownie umożliwiono kierowcom, chcącym łamać zakazy, skracanie sobie drogi na parking. I pewnie znów rozgorzeje dyskusja o przyszłości tego miejsca. Mieszkańcy Kamiennej absolutnie nie chcą otwierania się tej ulicy na parkingi przy Tesco, czyli zwiększania tam ruchu samochodowego, zaś klienci z innych części Oławy - jak najbardziej. Są i tacy, którzy twierdzą, że taki od początku był zamysł inwestora. Najpierw nie robić nic, żeby mieszkańcy nie protestowali, potem przejście tylko dla pieszych, za chwilę tzw. ciąg pieszo-jezdny, aby ostatecznie tiry z towarem do sklepów przy 3 Maja mogły tam wjeżdżać bezpośrednio z Opolskiej, oszczędzając czas i kilometry.
Przypomnijmy parę komentarzy sprzed dwóch lat:
Anna: - Oczywiście, że powinien być wyjazd - wjazd. Kamienna powinna dochodzić do 3 Maja. Taki układ komunikacyjny (odcięcie Kamiennej) potęguje korki i kumuluje pojazdy w innym miejscu. A jeśli nie chcecie dostawczych to można ograniczyć tonaż lub zrobić jednokierunkową.
Patryk: - Nie powinno być przejazdu. Postawić słupki i koniec!!!
olavka: - Przecież obcy tamtędy nie jeżdżą, tylko swoi - mieszkańcy Kamiennej i okolic (Gazowa/Parkowa), bo im się nie chce jechać na około albo przejść na piechtę... A co do imprezek w krzakach, to fakt - straż miejska i policja tam nie zaglądają, a szkoda, bo to droga dzieci do pobliskiej podstawówki, aż strach tamtędy przejść wieczorem na zakupy (nic dziwnego, że okoliczni podjeżdżają autami rozjeżdżając trawnik).
BB: - Jeśli chodzi o przejazd, to pewnie jest w planach, bo po co obniżali krawężnik od pojemnika na odzież używaną do strefy załadunku Biedronki? Zamiast to przyśpieszyć, robią aferę.
Patryk: - A co, szkoda ci paliwa na ten kilometr??? Jeżeli szkoda, to weź zaparkuj i z Kamiennej na piechotę zapierniczaj.
Vmax: - Ewidentny typowy w Oławie błąd w planowaniu przestrzennym i w planowaniu układu komunikacyjnego. Teraz jeszcze nie jest za późno, ale zanim powstały sklepy, można było pięknie zaprojektować układ komunikacyjny tej części Oławy. Przejazd do 3,5 tony pogodzi chyba wszystkich i zmniejszy natężenie wokół tzn. ronda, wyjazd z PKP, Kasprowicza.
???: - Jak nic ktoś, kto zrobił plany i nie połączył Tesco z ul. Kamienną, nie miał pojęcia o planowaniu. Chociaż nie pochwalam tego, co robią kierowcy, to zamiast kopać rów czołgowy, może łatwiej zrobić łącznik dla pojazdów. Ot, polski sposób myślenia. Zostawmy tam spokojne miejsce dla braci rycerskiej, w końcu gdzie mają pić? Nigdzie nie wolno.
Marek: - Ja bym też tam przejazd dla osobówek proponował. Kamienna to bardzo szeroka ulica. Może jakiś plebiscyt ogłosić.
oławiak: - Tam musi być przejazd, ale tylko dla osobowych, to rozładowuje korki w mieście, może władze pomyślą troszeczkę.
Patryk: - Nie powinno być przejazdu, ponieważ tamtędy chodzą dzieci
P@weł: - Zrobić przejazd, zamiast stawiać słupki.
Napisz komentarz
Komentarze