Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
piątek, 22 listopada 2024 00:37
Reklama BMM
Reklama
Reklama
News will be here

Electrolux w pandemii nie ucierpiał. Wprost przeciwnie

Rozmawiamy z Wernerem Gundelem - dyrektorem fabryki w Oławie
Electrolux w pandemii nie ucierpiał. Wprost przeciwnie
Liderzy dwóch linii produkcyjnych, na których produkowany jest ten model pralki. Jaki? To najlepiej sprzedająca się na polskim rynku pralka typu Top Loader (czyli ładowana od góry). Każda pralka powstaje na linii, na której pracuje ponad 80 pracowników.

- Ilu pracowników obecnie zatrudnia Electrolux w Oławie?

- 1774 osoby, w tym 373 pracowników tymczasowych.

- Czy pandemia odbiła się na skali produkcji oławskiego zakładu? Jeżeli tak, w jakim stopniu?

- Wiosną ubiegłego roku nie było wiadomo, jak będzie wyglądał tamten rok. Najpierw zamknięcie sklepów z AGD spowodowało, że rynek europejski spadł nawet o 40 proc., choć polski znacznie mniej, bo tylko o około 10 proc. W maju 2020 popyt zaczął już rosnąć, a potem zwiększał się nawet o 20-30 proc. miesięcznie

- Czy zatrudnianie w czasie pandemii znaczy, że Electrolux nie miał problemów ze sprzedażą swoich produktów? Czy ma to związek z tym, że inne zakłady tego typu miały problemy z komponentami, a Electrolux nie?

- Chociaż wiosną 2020 nasza oławska fabryka miała przestoje, były one krótkie i nie dotyczyły całego zakładu, ale np. jednej lub kilku linii. Jedna zmiana miała przestój oraz zaplanowaliśmy dwa dni wolne w okolicy Wielkanocy. Zdarzające się opóźnienia w dostawach produktów nie odbiły się negatywnie na sprzedaży firmy, a co za tym idzie - na produkcji w naszych fabrykach. Przeciwnie, na koniec 2020 r. zwiększyliśmy nasze udziały w rynku dużego AGD na polskim rynku do 15 proc. Rok wcześniej było to 13,3 proc. I to był najdynamiczniejszy wzrost wśród wszystkich firm AGD obecnych na polskim rynku. W segmencie sprzętu pralniczego Electrolux został rynkowym liderem. To awans z drugiej pozycji w 2019 r.

- Z czego to wynika, że wasza branża nie ucierpiała na lockdownie? Ze zmiany zachowań i przyzwyczajeń konsumentów?

- W pandemii konsumenci zaczęli więcej przebywać w domu i intensywniej korzystać ze swoich urządzeń AGD. W tych niepewnych czasach zwrócili się w stronę marek, którym ufają i zrobili się znacznie bardziej wrażliwi na kwestie związane ze zrównoważonym rozwojem. Nasza firma od dawna zwraca na to uwagę. Zarówno w procesie produkcji, jak i w samych produktach. Ale idziemy o krok dalej. Angażujemy się w działania edukacyjne, aby zachęcić konsumentów do zmiany zwyczajów na bardziej ekologiczne. Przykładem może być nasza obecna kampania edukacyjna „Pierz, susz, noś dłużej”, której celem jest przedłużanie życia ulubionym ubraniom, czy programy dotyczące ograniczenia marnowania żywności w kuchni. Początkowo można było sądzić, że ten skok popytu to tylko chwilowe zjawisko. Potem okazało się jednak, że to nowy, trwalszy trend, związany ze zmianami stylu życia. Lockdown doprowadził do jeszcze jednej zmiany - szybszego wzrostu sprzedaży online. Konsumenci przekonali się do zakupów w sieci, a my już od dłuższego czasu pracujemy nad rozwojem tego kanału dystrybucji. Wzrost naszych udziałów rynkowych potwierdza, że oferta dobrze wpisuje się w obecne trendy konsumenckie.

- Ilu pracowników zakładu w Oławie obecnie jest objętych kwarantanną? Na początku pandemii w Electroluksie były małe ogniska koronawirusa - jak to wygląda obecnie? Czy to jest duży problem dla firmy?

- Obecnie (rozmawiamy 21 kwietnia - JK) to jest 12 osób zakażonych i 7 osób na kwarantannie. Ogólnie absencja chorobowa jest podwyższona, ale nie jest to problem, który paraliżowałby produkcję. Oczywiście każdy przypadek zachorowania naszego pracownika nas zwyczajnie po ludzku martwi. Cały czas kładziemy duży nacisk na stosowanie zasad bezpieczeństwa w zakładzie - maski FFP2 są obowiązkowe, dystans społeczny (w tym przeorganizowanie stanowiska pracy i przestrzeni wspólnych), regularna dezynfekcja.

- Czy planowane jest zorganizowanie punktu szczepień w oławskim zakładzie? Jeśli tak, to na jakim etapie jest ta sprawa?

- Czekamy na wytyczne. Chcielibyśmy zorganizować szczepienia. Dzisiaj edukujemy naszych pracowników na temat szczepień, zbieramy też chętnych, żeby być przygotowanym na jak najszybsze rozpoczęcie tego procesu, jak tylko to będzie możliwe. Zainteresowanie szczepieniami wśród pracowników jest spore i inicjatywa została pozytywnie odebrana.

1774 - tyle osób zatrudnia obecnie firma Electrolux w Oławie

Tekst i fot.: Jerzy Kamiński
[email protected]


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

C. Matheron 19.05.2021 18:00
Do tej pory to pracownicy ukraińscy, którzy są zatrudnieni w pierwszej kolejności, są zatrudniani na kontrakty

cześ 04.05.2021 14:13
Kołchoz z tego elektroluksa i towar na max rok użytkowania, masówka i tyle, zero jakości!

Ale to tandeta 23.07.2021 18:50
Jaki rok? Ssawka po miesiącu mi padła . Te wciskane kółeczka to rewelacja .... Tandeta jakiej mało

Była topka 02.05.2021 10:54
Komentarz zablokowany

Ja 01.05.2021 20:17
A skąd wziąłeś liczbę 1174 jak takiej w artykule nie Ja

12345 01.05.2021 19:41
Pralka tej firmy padla mi po roku dziekuje

łyli 01.05.2021 12:53
to ile wlasciwie osob zatrudnia ,,,1774 czy 1174 panie redaktorze,,,niech pan sie zecyduje.

Zuza 01.05.2021 12:33
Poganiacze z obozu. Widać kto męczy ludzi. Rotacja setki nowych co roku.

Youngloo 01.05.2021 12:21
Ten mały to jest dobry. Wielce bębnowy kiedyś. Wstyd pokazywać. Fujj

Pablo 01.05.2021 21:36
Mały to super gość! ***ić sie od niego! Karierowicz z niego !

mgid.com, 649292, DIRECT, d4c29acad76ce94f
lijit.com, 349013, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
lijit.com, 349013-eb, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
openx.com, 538959099, RESELLER, 6a698e2ec38604c6
appnexus.com, 1019, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
improvedigital.com, 1944, RESELLER
pubmatic.com, 161673, RESELLER, 5d62403b186f2ace
admanmedia.com, 925, RESELLER
smartadserver.com, 3713, RESELLER
openx.com, 540866936, RESELLER, 6a698e2ec38604c6
adform.com, 2671, RESELLER
yahoo.com, 59674, RESELLER, e1a5b5b6e3255540
smaato.com, 1100042823, RESELLER, 07bcf65f187117b4
yahoo.com, 58935, RESELLER, e1a5b5b6e3255540
triplelift.com, 11656, RESELLER, 6c33edb13117fd86
pubmatic.com, 158481, RESELLER, 5d62403b186f2ace
smartadserver.com, 3713, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
appnexus.com, 15349, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
zeta.com, 757, RESELLER
rubiconproject.com, 9655, RESELLER, 0bfd66d529a55807
Xapads.com, 145030, RESELLER
google.com, pub-3990748024667386, DIRECT, f08c47fec0942fa0
Pubmatic.com, 162882, RESELLER, 5d62403b186f2ace
video.unrulymedia.com, 524101463, RESELLER, 29bc7d05d309e1bc
lijit.com, 224984, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
Pubmatic.com, 163319, RESELLER, 5d62403b186f2ace
adyoulike.com, c1cb20fa2bbc39a8f2ec564ac0c157f7, DIRECT
adyoulike.com, a15d06368952401cd3310203631cb18b, RESELLER
rubiconproject.com, 20736, RESELLER, 0bfd66d529a55807
pubmatic.com, 160925, RESELLER, 5d62403b186f2ace
onetag.com, 7a07370227fc000, RESELLER
lijit.com, 408376, RESELLER, fafdf38b16bf6b2b
spotim.market, sp_AYL2022, RESELLER, 077e5f709d15bdbb
smartadserver.com, 4144, RESELLER
nativo.com, 5848, RESELLER, 59521ca7cc5e9fee
smartadserver.com, 4577, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
appnexus.com, 13099, RESELLER
pubmatic.com, 161593, RESELLER, 5d62403b186f2ace
rubiconproject.com, 11006, RESELLER, 0bfd66d529a55807
onetag.com, 7cd9d7c7c13ff36, DIRECT
ssp.e-volution.ai, AJxF6R4a9M6CaTvK, RESELLER
rubiconproject.com, 16824, RESELLER, 0bfd66d529a55807
adform.com, 2664, RESELLER, 9f5210a2f0999e32
appnexus.com, 11879, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
appnexus.com, 15825, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
smartadserver.com, 1247, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
smaato.com, 1100056735, DIRECT, 07bcf65f187117b4
smaato.com, 1100004890, DIRECT, 07bcf65f187117b4
rubiconproject.com, 24600, RESELLER, 0bfd66d529a55807
sharethrough.com, iBAzay96, RESELLER, d53b998a7bd4ecd2
pubmatic.com, 156177, RESELLER, 5d62403b186f2ace
pubmatic.com, 161674, RESELLER, 5d62403b186f2ace
insticator.com,15188195-e4cc-40b1-98f1-d6390cc63cbb,RESELLER,b3511ffcafb23a32
rubiconproject.com,17062,RESELLER,0bfd66d529a55807
video.unrulymedia.com,136898039,RESELLER
sharethrough.com,Q9IzHdvp,DIRECT,d53b998a7bd4ecd2
pubmatic.com,95054,DIRECT,5d62403b186f2ace
lijit.com,257618,RESELLER,fafdf38b16bf6b2b

lijit.com, 349013, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
lijit.com, 349013-eb, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
improvedigital.com, 1944, RESELLER
pubmatic.com, 161673, RESELLER, 5d62403b186f2ace
admanmedia.com, 925, RESELLER
openx.com, 540866936, RESELLER, 6a698e2ec38604c6
adform.com, 2671, RESELLER
yahoo.com, 59674, RESELLER, e1a5b5b6e3255540
smaato.com, 1100042823, RESELLER, 07bcf65f187117b4
yahoo.com, 58935, RESELLER, e1a5b5b6e3255540
triplelift.com, 11656, RESELLER, 6c33edb13117fd86
pubmatic.com, 158481, RESELLER, 5d62403b186f2ace
smartadserver.com, 3713, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
appnexus.com, 15349, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
zeta.com, 757, RESELLER
rubiconproject.com, 9655, RESELLER, 0bfd66d529a55807
Xapads.com, 145030, RESELLER
google.com, pub-3990748024667386, DIRECT, f08c47fec0942fa0
Pubmatic.com, 162882, RESELLER, 5d62403b186f2ace
video.unrulymedia.com, 524101463, RESELLER, 29bc7d05d309e1bc
lijit.com, 224984, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
Pubmatic.com, 163319, RESELLER, 5d62403b186f2ace
adyoulike.com, c1cb20fa2bbc39a8f2ec564ac0c157f7, DIRECT
adyoulike.com, a15d06368952401cd3310203631cb18b, RESELLER
smartadserver.com, 4577, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
onetag.com, 7cd9d7c7c13ff36, DIRECT
adform.com, 2664, RESELLER, 9f5210a2f0999e32
appnexus.com, 15825, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
smartadserver.com, 1247, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
smaato.com, 1100056735, DIRECT, 07bcf65f187117b4
smaato.com, 1100004890, DIRECT, 07bcf65f187117b4
sharethrough.com, iBAzay96, RESELLER, d53b998a7bd4ecd2
pubmatic.com, 161674, RESELLER, 5d62403b186f2ace
insticator.com,15188195-e4cc-40b1-98f1-d6390cc63cbb,RESELLER,b3511ffcafb23a32
rubiconproject.com,17062,RESELLER,0bfd66d529a55807
video.unrulymedia.com,136898039,RESELLER
sharethrough.com,Q9IzHdvp,DIRECT,d53b998a7bd4ecd2
pubmatic.com,95054,DIRECT,5d62403b186f2ace
lijit.com,257618,RESELLER,fafdf38b16bf6b2b

Reklama
NAPISZ DO NAS!

Jeśli masz interesujący temat, który możemy poruszyć lub byłeś(aś) świadkiem ważnego zdarzenia - napisz do nas. Podaj w treści swój adres e-mail lub numer telefonu. Jeżeli formularz Ci nie wystarcza - skontaktuj się z nami.

Reklama
Reklama