Rekrutacja pracowników na własną rękę
Niezależnie od tego, czy firma posiada własny dział HR, czy nie, proces rekrutacji powinien spełniać kilka ważnych warunków:
- Stwórz profil pożądanego kandydata – jaką wiedzę merytoryczną i twarde kompetencje powinien posiadać, jakimi cechami osobowościowymi powinien się odznaczać? Co ma go motywować do pracy?
- Pracodawcy wciąż często skupiają się na wymaganiach wobec kandydatów, nie myśląc o tym, co sami mogą zaoferować w zamian, po czym są zdziwieni, że ich oferta nie cieszy się powodzeniem, a rekrutacja pracowników nie przynosi skutków. Czy oferujesz wynagrodzenie adekwatne do wykonywanych zadań, ale również kompetencji pracownika? Czy rodzaj umowy jest atrakcyjny, a system premiowania przejrzysty? Jakie benefity możesz zaproponować? Czy w twojej firmie panuje przyjazna atmosfera?
- Zastanów się nad kanałami dotarcia do odpowiednich kandydatów. Czasami ogłoszenia w mediach nie wystarczą. Niezłym i często skutecznym pomysłem jest oferowanie premii obecnym pracownikom za polecenie odpowiednich kandydatów. Z kolei skuteczna rekrutacja pracowników wyższego szczebla powinna odbywać się jeszcze inaczej, o czym napiszemy dalej.
- Niektóre stanowiska wymagają czegoś więcej niż samej rozmowy kwalifikacyjnej. Jednym z elementów weryfikacji kandydatów są testy kompetencji. Możesz także poprosić o przygotowanie konkretnego projektu, który ocenisz.
Rekrutacja pracowników przez agencję
Jeżeli poszukiwanie osób do pracy w twojej firmie często kończy się fiaskiem, zatrudnione osoby szybko rezygnują z pracy albo nie możesz znaleźć wykwalifikowanego specjalisty, to znak, że warto skorzystać z usług agencji rekrutacyjnej, takiej jak np. HRK. Powierzenie projektu profesjonalistom sprawia, że rekrutacja pracowników przebiega szybciej, sprawniej i ma większe szanse powodzenia.
Agencje takie jak HRK zatrudniają doświadczonych rekruterów, specjalizujących się w różnych branżach i posługujących się sprawdzonymi metodami pozyskiwania pracowników, np. assessment center czy executive search, jeśli szukasz wysokiej klasy menedżerów.
Współpraca z taką agencją, jak HRK, choć wiąże się z kosztami finansowymi, to w dłuższej perspektywie pozwala zaoszczędzić pieniądze, które tracimy na nieefektywne rekrutacje oraz zatrudnianie niewłaściwych osób.
Agencja pomoże także zdiagnozować problemy, dla których dotychczasowe rekrutacje pracowników kończyły się fiaskiem. Być może przyczyną był niewłaściwy onboarding, czyli proces wdrożenia nowego pracownika, przez który wiele osób w krótkim czasie rezygnuje z pracy. Innym powszechnym problemem jest negatywny wizerunek pracodawcy, z którym kandydaci nie chcą się wiązać. Profesjonalne doradztwo agencji, takiej jak HRK, pozwoli na wypracowanie strategii, dzięki której zniwelujesz te błędy.
Dowiedz się więcej na https://hrk.pl/pl/dla-klienta/rekrutacja
(tekst sponsorowany)
Napisz komentarz
Komentarze